Citat:Unity, the well known engine powering some of the world’s most popular games, has launched an experimental version of its games editor on Linux.
Although anticipated for some time, the Unity for Linux is strictly a tech preview. Future support is not guaranteed.
It also lacks a few of the bells and whistles that its Windows and Mac kin are famed for, including support for importing models from third-party apps.
But every journey has to start somewhere.
Citat:Based on Unity 5.1.0f3, the native Unity Linux editor allows developers to export to the following run-times:
Windows, Mac, Linux Standalone (Unity-based)
WebGL
WebPlayer
Android
Tizen
SamsungTV
The launch of the Unity Linux build marks a significant moment in the viability of Linux, not just as a gaming platform but a more encompassing development one.
- Unity 5.2 donosi novi prozor za lak pristup servisima poput Unity Ads, Unity Analytics, Unity Cloud Build i Unity Multiplayer.
- Tri nove platforme za izvoz projekta : Project Morpheus, Windows 10 i Universal Windows Platform
- Bolja integracija sa Visual Studiom, sada postoji mogućnost da se preuzme Visual Studio Community 2015 i Tools for Unity.
- Stigla je nova kontrola za UI > Dropdown Control
Scene sada mogu da se bolje organizuju i koriste zahvaljujući mogućnosti da se strimuju celi nivoi fluidno. Drugim rečima, sada možete da napravite ogromnu mapu i da delove te mape učitate u memoriju kad vam trebaju.
Novi alati za Particles System,
Dodato je mnogo novih alata, 3D rotacija, scaling, skinned mesh renderer podrška, potpun pristup koda celom sistemu i opcijama ....
WebGL build podrška
Je konačno završena. Kasnije tokom 5.3.x će stići podrška za tvOS ...
VR primeri
Četiri projekta koja fokusiraju VR, da pomognu programerima da pišu svoje igre za ovu platformu.
Dakle dovoljno je prevući drugu scenu u Hierarchy i dobijemo potpuno novu celinu - scenu, u trenutnoj sceni.
Možemo da napravimo referencu nekog gameObjecta iz druge scene ali prilikom igranja se taj gameObject duplira iz nekog razloga u aktuelnu scenu gde se nalazi skripta :
public class Test : MonoBehaviour {
public GameObject gameObjectFrom2ndScene;
// Use this for initialization
void Start () {
gameObjectFrom2ndScene.GetComponent<Renderer>().material.color = Color.blue;
}
// Update is called once per frame
void Update () {
}
}
Objekte iz druge scene ne možemo ni da obrišemo.
Možda postoji neki način da se komunicira između scena, takođe gledam sada kako možemo kodom da aktiviramo i deaktiviramo scenu.
OK, sada je Application.LoadLevel obsolete, i koristi se :
UnityEngine.SceneManagement.
Tamo se nalazi SceneManager koji nam dozvoljava da čačkamo sve scene.
SceneManager.GetAllScenes()
vraća sve scene koje se nalaze u Hierarchy kartici i koje su aktivne
SceneManager.MergeScenes
Spaja dve scene, opet ako su obe aktivne, u jedninu.
E sada,
SceneManager.LoadScene i
SceneManager.LoadSceneAsync
samo učitavaju nivo i prepisuju stari, međutim postoji drugi konstruktor koji prima i LoadSceneMode,
ako prosledimo LoadSceneMode.Additive, scena koja se nalazi u Hierarchy i koja je isključena, će se dodati u trenutnu scenu.
Ovo je naravno do jaja je l'
Umesto da igrač čeka dok se učita neka zona, možemo da napravimo neki trigger koji će da učita brdo ispred a igrač neće to ni da vidi ...
I kada ode ispred onda izbacimo iz memorije prošlu zonu.
Video sam i funkciju koja pomera GO u drugu scenu takođe, što je svakako korisno ako želimo da manipulišemo samo jednim objektom.
Evo sample koda :
using UnityEngine;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine.SceneManagement;
public class Test : MonoBehaviour {
List<Scene> gameScenes = new List<Scene>();
void Start () {
gameScenes.AddRange(SceneManager.GetAllScenes());
foreach (Scene scene in gameScenes)
{
Debug.Log(scene.name);
}
// SceneManager.SetActiveScene(gameScenes.Find(x=> x.name == "03"));
// SceneManager.LoadScene("01");
SceneManager.LoadScene("01", LoadSceneMode.Additive);
// SceneManager.MergeScenes(gameScenes[0], gameScenes[1]);
}
}
Inače Scene čak i kada se serijalizuje ili stavi kao Public, ne može da se pojavi u Editoru kao polje.
Možda neki custom editor ali verujem da će kad tad da srede to.
Meni je ovo trenutno najveći feature koji je došao uz 5.3.
evo zanima me unity, koliko sam vidio dosta ljudi radi fps, rts, razne platformere, a nitko utrke
da li se može napraviti nešto slično dirt-u, fm6, i ac, i sličnim rally igrama