Kolika je 10. planeta?

• Legendarni građanin
  • Pridružio: 08 Okt 2004
  • Gde živiš: Beograd

zvor: FoNet
Los Anđeles -- Deseta planeta, otkrivena prošle godine na rubu Sunčevog sistema, samo je nešto veća od Plutona.

Američki naučnici tako su demantovali prve procene veličine tog nebeskog tela. U prvim proračunima došlo se do zaključka da je prečnik planete UB 313, nazvane Ksena, 30 odsto veći od Plutona. Novi proračuni, precizniji zahvaljujući merenjima kosmičkim teleskopom Habl, pokazuju da je prečnik te planete 2.397 kilometara, stotinak više od Plutona, izjavio je ostraživač Majkl Braun sa Instituta za tehnologiju u Kaliforniji.

Plutonov prečnik je 2.288 kilometara. Ksena još nije zvanično dobila status planete u Sunčevom sistemu jer se Međunarodno astronomsko udruženje, organizacija koja je odgovorna za davanje naziva planetama, nije izjasnila po tom pitanju.

• SSpin
  • Saradnik foruma
  • Pridružio: 09 Dec 2004
  • Gde živiš: Nis -> ***Durlan City***

dosta je bilo rasprave o tome, da li je Ksena zaista planeta... mislim da se pricalo o tome i na forumu... Bebee Dol

u glavnom, da ne ponavljam pricu... uglavnom sve se svodi, na moc Amera, i da mora biti sve po njihovom... dzaba zakoni, dzaba pravila... ako su oni otkrili, mora da se nazove, i imenuje... Bebee Dol jbg

• Pridružio: 09 Jun 2003
  • Gde živiš: BG

Narushava li ta planeta koji postojeci zakon (postulat itd.)?
Kolko ja znam tu postoji neka fora...

• Miloš Igrutinović
  • Student Arhitekture
  • Pridružio: 04 Maj 2005
  • Gde živiš: Niš

Ja mislim da ta X planeta Suncevog sistema predstavlja samo jedan obican asteroid u kuiperovom pojasu(ako ne gresim) njegove dimenzije su r-8km i nepravilnog je oblika.

Dopuna: 27 Apr 2006 19:09

Ali nazalost kao sto kaze SSpin da se Ameri za sve pitaju kao sto znamo da su oni jedino otkrili PLUTON a postoje velike naucne rasprave da pluton ne smatraju za planetu ali ameri ne bi bili to sto jesu da ne umesaju prste u sve sto im je od vaznosti. Tako da desete planete koja je iz pojasa blize suncu nego pluton nece biti uvrstena u nas sistem.

Ukupno su 1201 korisnika na forumu :: 36 registrovanih, 6 sakrivenih i 1159 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije