Klesta nije problem ofarbati dok su felne vec dosta zeznutije. Klesta kako god ofarbas dobro ce izgledati, felne moraju idelano da se ofarbaju. Ako su felne neostecene onda je postupak znatno jednostavniji. Ali ako su ostecene (oguljene o ivicnjak) onda to ne mozes uraditi samostalno a da lici na nesto jer je tada postupak sledeci:
- peskarenje
- gitovanje ostecenih delova uz smirglanje kako bi se git masa poravnala sa ostatkom felne
- nanosenje podloge kompresorom
- nanosenje boje kompresorom
- nanosenje laka kompresorom
Sto se tice klesta, evo kako sam ja svojevremeno odradio:
Felne nije da su oštećene, nego su toliko osakaćene da se krstimo i dan danas kada vidimo štetu.
Kao da je vozio po džungli asfalta a ne po putu. (+ šoferku je izgrebao, ko zna kako)
Čitao sam i ja nešto o nekim repair kitovima itd. ali iskreno ne verujem da ću sam moći da poravnam oštećenja...
Ništa, raspitaću se onda sutra po Požarevcu ako idem, koliko će me osakatiti da oni sve to srede.
Klešta bih i sam mogao onda da sredim
BTW. nađoh informaciju na netu da je jedna bočica od 500ml dovoljna za četiri felne. Koliko je tačno ne znam.
Isto sam našao informacije da se plasti dip, koji sam hteo da uradim i koji bi verovatno mogao i da prekrije oštećenja potpuno bez ičega, košta oko 20 evra, što i nije baš jeftino ako će mi trebati više od jedne boce, a prska se felna iz par slojeva...
Lep izbor boje za klešta Marko, moji ne vole žutu a ja čak razmišljam da je lupim na felne, kako bih napravio kontrast od tamno ljubičaste To sam uvek gotivio ... u NFS-u
Preimenovao sam temu da ne otvaram milion drugih...
Stiglo je na red farbanje.
Nemam novac sada za felne ali mogu da odradim LED trake i klešta za početak.
Klešta će verovatno dobiti žutu boju, mada, imao sam u planu ove boje za felne :
^ Premoćan kontrast, super mi izgledaju na tamno ljubičastoj, ali koliko sam upućen, ova boja je baš skupa
Gde žuta boja za klešta ne bi izgledala dobro.
Svejedno ako treba kasnije prefarbaću, jer ne vidim farbanje felni u skorije vreme.
Proces farbanja bi bio sličan Markovom :
1. Skidanje rđe
2. Antirost/eventualno šmirglanje/zaštite/Nitro
3. Boja
Nećemo sprej da kupujemo nego verovatno boju otporniju na temperature, mada ne verujem da će putnički auto ikada dostići te temperature ali eto...
Cena ne bi trebala da pređe 10-15 evra za sve...
Nakon toga sam planirao LED trake da ugradim.
Ne želim da ih stavim čisto radi reda, jer ne želim cirkus od auta, ali ako izvučem neki lepši oblik verovatno ću ih staviti. Takođe mi ne treba ništa specijalno, samo jedna boja ...
Na žalost nema mnogo fotki na netu za 307. sa LED trakama, verovatno jer nema mnogo dobrih mesta da se ugrade, ali recimo ovako nešto nije nemoguće (improvizovao sam u PS-u, reče mi buraz da ne mogu da se saviju ovako trake) :
Ako neko ima predlog, samo napred
Za sve napisano u ovom postu, od LED traka do boje za klešta.
Trebao sam danas da odem već po boju i sav materijal ali sam bio zauzet pa eto...
P.S. Ovo nikada neću ugraditi ali mi je toliko premoćna boja :
1. Kupiš LED trake :
- 500 RSD je jeftinija varijanta po metru. Nešto su manje u odnosu na skuplju varijantu i imaju lošiju izolaciju. Čovek mi je čak rekao da nije siguran da su za spoljnu upotrebu...
- 700 RSD za malo kvalitetnije trake po metru. Imaju dosta deblju izolaciju i krupnije su
1.1 Kupiš konektore :
- 85 RSD je običan konektor ako hoćeš da ti sijaju statično, dolazi u paru i seče se na sredini, što znači da za 85 dinara dobiješ dva konektora
- 100 i nešto RSD je konektor za neke komplikovanije konekcije (ritam i sl.)
2. Izvučeš kablove sa auta do mesta gde ćeš da ih staviš
- Plus i masu
3. Prekineš LED traku po želji na mestu predviđenom za presek
4. Posečeš izolaciju LED trake kako bi mogla da stane u konektor
- Vrlo oprezno jer se lako može oštetiti sama traka, ja sam koristio super oštar nož.
5. Dva puta proveriš da kačiš traku pravilno na konektor, + i - su označeni na samoj traci
6. Povežeš traku i testiraš da li lepo radi (recimo pustiš + sa akumulatora za test)
7. Ako radi izoliraš dodatno sam konektor, mi smo koristili običan selotejp, da ne uđe voda tokom pranja auta, zalepiš traku
8. Potrudiš se da uguraš konektore u jedva vidljiva mesta na autu, isto važi za sve žice
Mi smo ugurali žice iza plastike, ne mogu nikako da se vide dok se ne približiš da pogledaš iz određenog ugla. Konektor, ako nije izoliran nekom trakom u boji, neće da se vidi.
Čak ni pod svetlom ne pravi ogromnu razliku od ostatka trake...
Sve u svemu ~ 1500 RSD materijal :
2m trake
4 konektora
I ostao je još ~ 1 metar trake da radimo po želji
Onaj oblik iznad koji sam radio u PS-u nije realan iz jednog komada a isto smo imali problema sa oblikom celog fara, pa smo odlučili da skratimo krivinu.
Inače ako ne crknu sami konektori, kada crkne led traka zamena je kranje jednostavna jer je baza na mestu - samo posečeš istu dužinu, konektuješ je i zalepiš na far.
Najviše vremena ode na izvlačenje žica.
Na kraju, na žalost mi nemamo pro foto aparat da uslikamo premoćni izgled, ali je ovo najbliža fotka koja prikazuje noću izgled :
Sutra ću se potruditi da vam okačim kako danju izgledaju.
P.S. Povezali smo ih na osigurač, na drugi kontakt
Ovih dana ću ofarbati klešta pa će stići i uputstvo za to...
Kupili smo žutu boju u spreju.
Majstor je toliko čvrsto zavio točkove da smo polomili čelični krstasti alat, zavarili ga i opet ga polomili i nismo mogli da skinemo točak
Uz sve to sam pokrivio moj originalni ključ i dobio metalnom šipkom po glavi
Tražiću od njega da ih odvije kompresorom jer mi ne možemo da ih skinemo.
Šta bi bilo da mi se u putu desilo ? Da sednem i gledam u točak ?
Uspeli smo da uradimo jedna klešta doduše.
Boja se iz nekog razloga nije lepo primila a lepo smo očistili sve ...
Trebalo je 4-5 slojeva sprejom da se dobije lepa boja i to nije ni blizu profesionalnom poslu koji je Marko odradio (uzimam Marka za primer jer je pro stvarno odrađeno )
Mi smo prvo prešli preko klešta dodatkom za bušilicu, zatim smo primenili antirost, očistili to sve lepo, šmirglali i tek onda radili boju.
Ako baš crkne, kad skupim novac zajedno sa felnama ću ih odraditi ponovo i poslati na peskarenje ili čak farbanje kod pro majstora.
Ne vidi se to dok se ne približiš skroz uz točak :
(ovom prilikom smo oprali i unutrašnjost felne )
^ Nisam siguran da li je ovo sloj pred poslednji sloj ili kako god, ali se vidi "prljavo žuto" tu.
Dok sam to radio video sam neku koroziju na sponi, pa sam odmah primenio antirost a nakon njega standardnu boju koja takođe ima svojstva protiv korozije.
Kako god bilo, dok ne odvijemo točkove nema dalje.
Trake su lošeg kvaliteta kao što je Rapha rekao u onoj drugoj temi, tako da sam ih pričvrstio silikonom, jer je lepak koji je došao uz njih dosta loš. Tj. to je loš opis, lepak koji je došao uz trake je beskorisno smeće koje stoji tu bezveze i ako kupujete trake savetujem da prvo pogledate da li se lepak odlepljuje od same trake, ako se odlepljuje bolje zalepite traku nečim drugim.
Od ostalih nepotrebnih dodataka, imam samo još želju da kupim masku za far, ne one preterano široke, već ovako nešto :
Ove široke su isto lepe ali mislim da previše prekrivaju svetlost, a to ne bih da radim :
Sve u svemu, ako znate zašto se boja nije lepo primila možete koji savet da napišete jer možemo da popravimo situaciju sa ostalim kleštima. Predložio je buraz da odradimo osnovnu boju prvo, pa preko nje sprejom, ali treba joj 12h da se osuši ...
Kad završimo sva klešta, opraću ga i napraviti jednu fotku da vam pokažem kako sve sređeno izgleda
Off :
Od servisiranja i ugradnji sada imam manji servis ulja i filtera, moram da ugradim dvotonsku sirenu takođe i mislim da je to to...
Srki94 ::I
Sve u svemu, ako znate zašto se boja nije lepo primila možete koji savet da napišete jer možemo da popravimo situaciju sa ostalim kleštima. Predložio je buraz da odradimo osnovnu boju prvo, pa preko nje sprejom, ali treba joj 12h da se osuši ...
Pa trebali ste prvo neku osnovnu da udarite ali sta je tu je.
Da li je neko upoznat sa procesom, spustanja turbine, tj. da se turbina pali na manjem broju obrtaja ?
Trenutno se pali na 2.000 rpm, a ja bih da je spustim na 1650 ili 1700 rpm.