Najbolji terenac?!

5

Najbolji terenac?!

offline
  • Pridružio: 26 Mar 2007
  • Poruke: 3
  • Gde živiš: Beograd

Dobro de nemoj se ljutis! Pozvacu prijatelja u Nisu da ga pitam gde je taj otpad, posto sam iz Beograda. Ja imam motor od mercedesa 123 240d pa bih da kupim polovnog pucha i da ugradim taj motor jer je na moje ime i ocuvan je. Hvala na svemu!



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Midian 
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 14 Maj 2007
  • Poruke: 19

Lada Niva,zbog toga sto je vozim i znam kako se ponasa na terenu.
Postoji klip gde Niva i jos 7 drugih terenaca treba da predju najteze moguce terene.Izmedju ostalih bio je i land rover.Naravno nijedan nije mogao da prodje gde je Niva prosla.
Poenta terenca je da ima sto krace medjuosovinsko rastojanje,ne znam zasto se vecina proizvodjaca tog pravila ne pridrzava.
Onda ako vec neki terenac ima 4x4 onda neka to bude odnos 1:4 i 1:1.
1:4 u normalnom rezimu,a 1:1 sa blokadom diferencijala.E sad koliko ja znam jedino Niva ima 100%-stotnu blokadu diferencijala,tako da iz motora izvlaci maximum snage.
Ostali terenci imaju blokadu koja nije potpuna,zato dolazi do proklizavanja i zaglavljivanja.Ako ste imali priliku da vidite klip gde Niva izvlaci Hamera keca iz neke jaruge.

Jos jedna prednost je sto je Niva teska oko 1200 kg,sto je vise nego olaksavajuca okolnost kada se nadjes na rastresitom terenu.UAZ mozda jeste dobar,ali cim naidje na rastresito tlo on pocne da se ukopava,tj ostavlja duboke tragove u blatu.Isto tako i ostali terenci koji su teski po 2.5 i 3 tone.
To kad upadne u blato ni bog otac ga ne izvuce.
Odlike pravog terenca su da sve zvecka u njemu kada ga vozis po nekoj pustari,da mu se cuje svaka opruga kako skripi,trebas da budes Svarceneger da bi mogao da ukljucis blokadu diferencijala.

A ovi sminkerski 'terenci' su pravljeni da stoje ispred kafica u prometnim gradskim ulicama,nista vise...



offline
  • Pridružio: 04 Sep 2003
  • Poruke: 24135
  • Gde živiš: Wien

Kakve veze ima blokada diferencijala sa odnosom pogona medju osovinama?

Koji jos terenci imaju blokadu diferencijala?

offline
  • Midian 
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 14 Maj 2007
  • Poruke: 19

Mislim da blokada diferencijala igra najznacajniju ulogu kada se nadjes u velikom blatu,snegu i sl.

offline
  • Pridružio: 04 Sep 2003
  • Poruke: 24135
  • Gde živiš: Wien

Nisi odgovorio na moja pitanja.
Osim toga, sta podrazumevas pod 100%-tnom blokadom diferencijala, i koje su to blokade koje ne spadaju u tu kategoriju?

offline
  • Pridružio: 15 Avg 2006
  • Poruke: 2381
  • Gde živiš: Trenutno nigde...

Ja volim druge terence mada mislim da su Toyota Landcruiser i Lada Niva najbolji terenci!

A za ovo kakve veze ima blokada difrencijala sa pogonskom osovinom....mislim da nema nikakve jer se blokada difrencijala vrsi u samom dif. ili u lameli ili pak u onom ramp difrencijalu koji je skuplji...
Oni stariji BMW-i nisu imali blokadu dif.-a i kada upadnu u nekoj rupi jedan tocak se vrti,a drugi ne...

offline
  • Pridružio: 04 Sep 2003
  • Poruke: 24135
  • Gde živiš: Wien

Retko koji terenac ima blokadu diferencijala, zapravo, ja osim Lade Nive ne znam ni jedan drugi.
Ako vec jedna osovina "proklizi" kada tocak upadne u rupu, koja je verovatnoca da ti istovremeno proklizi i druga osovina ako ti je ukljucen pogon na sva cetiri tocka?

Osim toga, rizicno je ugradjivati blokadu diferencijala na ovakvo vozilo, jer zakretanje volana dok je blokada ukljucena moze da dovede do pucanja diferencijala.
Svi znamo da se tockovi koji se krecu spoljnom stranom krivine krecu brze od onih koji se krecu unutrasnjom. Blokada diferencijala prisiljava tockove da se krecu istom brzinom. Posto svako trazi svoje, negde gde je najslabija tacka mora da pukne, a to je obicno sam diferencijal.

Mislim da su sporohodne brzine, tj. reduktor daleko bolje resenje nego blokada diferencijala.
Osim njih, nije skupo kupiti elektricno vitlo. Vitlo za 2500kg na duplo spregnutoj sajli ne moze da kosta vise od 250 evra, a ne moze da naskodi vozilu kao sto moze blokada diferencijala.

offline
  • Pridružio: 15 Avg 2006
  • Poruke: 2381
  • Gde živiš: Trenutno nigde...

bobby ::Retko koji terenac ima blokadu diferencijala, zapravo, ja osim Lade Nive ne znam ni jedan drugi.
Ako vec jedna osovina "proklizi" kada tocak upadne u rupu, koja je verovatnoca da ti istovremeno proklizi i druga osovina ako ti je ukljucen pogon na sva cetiri tocka?


Daa, vitlo, nisam znao kako se to kaze po nasem pa ga nisam spomenuo... U pravu si sto se tice te potpune blokade difrencijala!
Ali, bobby znamo da drugi tocak nece proklizavati ali desavalo se ljudima da upadnu u rupu bez reduktora pa su ih vukli traktori... Mom drugu se smejali...eee, kakav dzip, a traktor te vuce...No, zato je dobra blokada da te ne bi vukli traktori ako se to ''ipak'' desi u nekoj rupi bez reduktora je niko ne zna sta donosi sutra...

A sto se tice blokade difrencijala mislim da nju ima Toyota Lancruiser dok Suzuki Vitara ima sa onim reduktorom po potrebi!

offline
  • Pridružio: 04 Sep 2003
  • Poruke: 24135
  • Gde živiš: Wien

Vitara nema blokadu diferencijala (ja imam Vitaru).
Imas par modela Vitare, tj. par razlicitih prenosa koji su ugradjivani.
Ja imam VX model kod koga se pogon na 4 tocka ukljucuje iz kabine, manuelni menjac, reduktor (max ~50km/h) u odnosu 50:50.
Imas i neke Vitare kod kojih se pogon na prednje tockove ukljucuje na samim tockovima, prebacivanjem jedne poluge na sredini felne.

Najgora Vitara je ona sa automatskim menjacem, jer kod nje moras da stanes da bi ukljucio pogon na prednje tockove (ja to radim u voznji i pri brzinama od 100 km/h, sto bi recimo kod Opel Frontere izazvalo zescu buku u menjacu, pa mozda i pucanje ukoliko neko bas bude uporan).

btw. za Vitaru je prenos projektovao Puch, mislim da sam time dovoljno rekao Smile

offline
  • Pridružio: 15 Avg 2006
  • Poruke: 2381
  • Gde živiš: Trenutno nigde...

Da, Puch je poznata marka!! A sto se tice tog automatskog difrencijala kad si vec spomenuo takav je hondin model CR-V 2000cm, 140 konja! Pogon na prednjim tockovima sa automatskim prikljucivanjem, a i jedan model sa stalnim pogonom (permanent) je ford Explorer 4000cm, automatic!

Nisam znao da imas Vitaru. Nije los taj automobil ima dobra sedista,a i medju najboljima je u toj klasi! Mehanika je plus bar tako pisu svedjani.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1272 korisnika na forumu :: 37 registrovanih, 4 sakrivenih i 1231 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., Areal84, Bobrock1, bokisha253, Boris BM, Centauro, CikaKURE, Cobi026, dijica, Dorcolac, FOX, GandorCC, hooraay, ikan, Karla, kovinacc, Kriglord, Kubovac, lord sir giga, Magistar78, Marko Marković, Metanoja, milutin134, nenad81, nick79, nuke92, Papadubi, procesor, Shinobi, Stanlio, vandrej, Vlada78, vladaa012, voja64, vukdra, Zimbabwe, |_MeD_|