Dete nema komunikaciju sa učiteljicom

2

Dete nema komunikaciju sa učiteljicom

offline
  • Pridružio: 29 Feb 2012
  • Poruke: 1107
  • Gde živiš: na grani-ci

_Sale ::Dete je u drugom razredu i ima otpor prema učiteljici?
Ja bih rekao da je to zaista prerano.
Kakav je Vaš stav o tome? Da li ste odmah stali na stranu deteta?
Koliki je Vaš udeo u njenom otporu?
Znam da postoje problemi u školovanju dece, znam da nisu svi učitelji idealni, ali mislim da bi morali malo više popričati sa detetom, mnogo više nego sa učiteljicom.
Osam godina je zaista prerano za izostanak autoriteta ili inat.

Uh Sale kako se ne slazem sa tobom. Dete od 8 god. ima svoj licni dozivljaj naspram uciteljice koji se zasniva u prvom redu od odnosa prema detetu. Ni dete ne treba da trpi podcenivacke primedbe pa ni od uciteljice. Nisu u pravu uvek samo zato sto su starije i sto su tog zvanja. Ovo dete se brani cutanjem.
To moze da lici na bezobrazluk, istina je. Ali bolje biti "oznacena" i kao bezobrazna nego glupa.
Kad se vec dete ne razume i kad vec autoritet nije nametnut na pravilan nacin onda se mora razgovarati i sa roditeljima i sa decom, skolskim psihologom, zaboga to joj je posao, a ne pustiti da se isti problem provlaci iz prvog u drugi raz.
Slazem se da je majka mnogo vise mogla razgovarati sa uciteljicom i da roditelji moraju imati pristup prema svom detetu i ne dozvoliti da se iz bilo kog razloga dete plasi iskreno reci u cemu je problem.Ukoliko je problem "neresiv" promeniti razred, nastavnicu....
Jeste opet tramuticno za dete ali nastavi li se ovako omrznut ce dete skolu pre nego je i krenulo skolovanje. To je veci problem od trazenja krivca..
Ovakvih slucajeva ima skoro svaki razred. U magarecoj klupi nisu sedela samo zlocesta deca i lenja deca. I ja sam sedela u toj klupi Cool iz nekog razloga (nikad nisam provalila zasto?)
Jednoj od nastavnica nisam legla i trenirala je svoje 'ladno mogu reci sado vestine na meni. Ja nisam smela ni da cutim ni da se zalim, moj otac je imao stav slican tvome, pa je bilo psst i trpi i trudi se da izdrzis, samo sam bila u prednosti u odnosu na ovu devojcicu. Mene su moji drugari razumeli. Samo onda se nije ni smelo reci bilo sta protiv autoriteta. Sta autoritet, bog i batina. (:
Ja sam imala srecu pa je moja g. "autoritet" nakon prvog polugodista promenila skolu i moja agonija je prestala, a nova nastavnica ne da mi je bila samo autoritet, vec kao dobra vila, a skola mesto gde sam volela rado isla. Bez obrambenog stava.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 24 Nov 2014
  • Poruke: 9

angelika ::_Sale ::Dete je u drugom razredu i ima otpor prema učiteljici?
Ja bih rekao da je to zaista prerano.
Kakav je Vaš stav o tome? Da li ste odmah stali na stranu deteta?
Koliki je Vaš udeo u njenom otporu?
Znam da postoje problemi u školovanju dece, znam da nisu svi učitelji idealni, ali mislim da bi morali malo više popričati sa detetom, mnogo više nego sa učiteljicom.
Osam godina je zaista prerano za izostanak autoriteta ili inat.

Uh Sale kako se ne slazem sa tobom. Dete od 8 god. ima svoj licni dozivljaj naspram uciteljice koji se zasniva u prvom redu od odnosa prema detetu. Ni dete ne treba da trpi podcenivacke primedbe pa ni od uciteljice. Nisu u pravu uvek samo zato sto su starije i sto su tog zvanja. Ovo dete se brani cutanjem.
To moze da lici na bezobrazluk, istina je. Ali bolje biti "oznacena" i kao bezobrazna nego glupa.
Kad se vec dete ne razume i kad vec autoritet nije nametnut na pravilan nacin onda se mora razgovarati i sa roditeljima i sa decom, skolskim psihologom, zaboga to joj je posao, a ne pustiti da se isti problem provlaci iz prvog u drugi raz.
Slazem se da je majka mnogo vise mogla razgovarati sa uciteljicom i da roditelji moraju imati pristup prema svom detetu i ne dozvoliti da se iz bilo kog razloga dete plasi iskreno reci u cemu je problem.Ukoliko je problem "neresiv" promeniti razred, nastavnicu....
Jeste opet tramuticno za dete ali nastavi li se ovako omrznut ce dete skolu pre nego je i krenulo skolovanje. To je veci problem od trazenja krivca..
Ovakvih slucajeva ima skoro svaki razred. U magarecoj klupi nisu sedela samo zlocesta deca i lenja deca. I ja sam sedela u toj klupi Cool iz nekog razloga (nikad nisam provalila zasto?)
Jednoj od nastavnica nisam legla i trenirala je svoje 'ladno mogu reci sado vestine na meni. Ja nisam smela ni da cutim ni da se zalim, moj otac je imao stav slican tvome, pa je bilo psst i trpi i trudi se da izdrzis, samo sam bila u prednosti u odnosu na ovu devojcicu. Mene su moji drugari razumeli. Samo onda se nije ni smelo reci bilo sta protiv autoriteta. Sta autoritet, bog i batina. (:
Ja sam imala srecu pa je moja g. "autoritet" nakon prvog polugodista promenila skolu i moja agonija je prestala, a nova nastavnica ne da mi je bila samo autoritet, vec kao dobra vila, a skola mesto gde sam volela rado isla. Bez obrambenog stava.

Angelika
hvala, nazalost imala sam razgovor u par navrata sa učiteljicom skrenula joj paznju ali to očigledno sto bi nas narod rekao nije urodilo plodom, a na kraju je sve kulminiralo prije par dana se (izvikala) na nju ostavila je samu u ucionicu da nesto prepiše i otisla kuci(da napomenem) nisam protivnik kazne ni dopunske ali ipak mislim da ovaj način nije pedagosči, ako je već ostavila trebala je da ostane sa njom, poslije ovog imali smo razgovor sa direktorom, nadam se boljem napredku, a i vase mi misljene znaci ili ako je neko imao slican problem da podjeli........ hvala



offline
  • Pridružio: 27 Feb 2013
  • Poruke: 2318
  • Gde živiš: Zapadna Srbija

Moj bratanac je imao malo drugačiji problem. Kod kuće zna sve, kada ga u školi učiteljica pita, on ništa ne zna. To ga je dugo držalo. Učiteljica je bila jako stroga, a on nesiguran, a imao je i pomalo strah tako da sve to skupa ne daje neke rezultate. Problem je bio što učiteljica nije verovala da on kući bilo šta uči. No, problem je bio u detetu, a ne u učiteljici. Moj brat i snaha su dugo radili sa njim. Bilo je i suza, a Bogami i batina.

Bila je i učiteljica stroga, konstatovali smo to često, ali u njegovom odsustvu. Neće biti učiteljica prva, koja je stroga i zahtevna. Dođe sve na svoje, ali treba vremena.

Kada je vaša ćerkica u pitanju, mislim da je osetila da ste joj jaka podrška ili je verovatno čula vaše komentare o učiteljici. Verovatno ima neko ponašanje koje učiteljici još više raspiruje sujetu, izaziva je. Prosto, učiteljica ne zna šta će sa njom. Ne zna kako, pa pokušava i na silu...što dovodi do još većeg otpora vaše ćerkice.

Da sam na vašem mestu, zahtevala bih zajednički razgovor u kome bi prisustvovala i vaša ćerkica i ta učiteljica. Možda u takvom direktnom kontaktu obe strane izvučete nešto više. Ne verujem da i ta učiteljica sme da bude bahata do te mere.

Znam da ima i iskompleksiranih nastavnika, recimo nastavnica iz fizičkog za kraj godine zaključuje dvojke i trojke, što je meni neshvatljivo. No treba biti uporan.

offline
  • Pridružio: 24 Nov 2014
  • Poruke: 9

Sagacity ::Moj bratanac je imao malo drugačiji problem. Kod kuće zna sve, kada ga u školi učiteljica pita, on ništa ne zna. To ga je dugo držalo. Učiteljica je bila jako stroga, a on nesiguran, a imao je i pomalo strah tako da sve to skupa ne daje neke rezultate. Problem je bio što učiteljica nije verovala da on kući bilo šta uči. No, problem je bio u detetu, a ne u učiteljici. Moj brat i snaha su dugo radili sa njim. Bilo je i suza, a Bogami i batina.

Bila je i učiteljica stroga, konstatovali smo to često, ali u njegovom odsustvu. Neće biti učiteljica prva, koja je stroga i zahtevna. Dođe sve na svoje, ali treba vremena.

Kada je vaša ćerkica u pitanju, mislim da je osetila da ste joj jaka podrška ili je verovatno čula vaše komentare o učiteljici. Verovatno ima neko ponašanje koje učiteljici još više raspiruje sujetu, izaziva je. Prosto, učiteljica ne zna šta će sa njom. Ne zna kako, pa pokušava i na silu...što dovodi do još većeg otpora vaše ćerkice.

Da sam na vašem mestu, zahtevala bih zajednički razgovor u kome bi prisustvovala i vaša ćerkica i ta učiteljica. Možda u takvom direktnom kontaktu obe strane izvučete nešto više. Ne verujem da i ta učiteljica sme da bude bahata do te mere.

Znam da ima i iskompleksiranih nastavnika, recimo nastavnica iz fizičkog za kraj godine zaključuje dvojke i trojke, što je meni neshvatljivo. No treba biti uporan.

hvalaaa

offline
  • helen1  Male
  • Anti Malware Fighter
    Rank 2
  • Master učitelj
  • Pridružio: 27 Avg 2005
  • Poruke: 8617
  • Gde živiš: Novi Beograd

I ja sam se u skoli susretao sa decom koja nisu zelela da pisu na casu, ali to nikad nije bila posledica "bojkota" ucitelja/uciteljice, vec neka lenjost, odbojnost prema ucenju, nikako prema nastavniku.
Postoje i deca koje se boje da daju odgovor, iako znaju tacno sta treba da kazu.

Naravno da nije u redu da pred drugom decom govori detetu da nista ne zna. Potrebno je, ukoliko vec nije u stanju da na redovnoj nastavi ustanovi napredak ucenika i eventualne probleme u usvajanju gradiva, da to proveri na dopunskoj nastavi. Mnogo se bolji utisak o nekom detetu stekne kada ste u individualnom kontaktu. Tad dete uvek otvori dusu, pa se cuje i nesto sto i roditelji precute, cujes sta dete oseca, sta zeli...

Bilo je slucajeva kada ucenik ne prepise nesto na casu, iz ciste lenjosti ili zato sto mu gradivo nije zanimljivo. Tada je u redu da se dete ostavi na velikom ili malom odmoru ili u produzenom boravku da to zavrsi i prepise. Al naravno, nikako bez nadzora nastavnika. Samo tako, kada vidi da su svi zavrsili i da nece biti popustanja, da sve mora da se odradi, tada ce se "ubrzati" i nece biti problema oko prepisivanja. Nekad se cak praktikuje i ostavljanje ucenika u ucionici dok su drugi na casu fizickog, u cilju da dete bude uskraceno za ono sto najvise voli, a to je u tom uzrastu igra (ukoliko se primeti da ucenik svesno oteze, a ne zbog nekog problema u radu i poteskoca u razvoju i sl.). Sto je i dalo rezultata u nekoliko slucajeva koje ja znam.
Naravno, potreban je konstantni nadzor tog ucenika, i potrebno je proceniti zasto ucenik ne zeli da radi i saradjuje.

Ne znam kako ce se dalje stvari odvijati, ali mislim da je dopunska nastava savrsena prilika da se prevazidju "prepreke" izmedju uciteljice i deteta. Da dete shvati da mu uciteljica zeli sve najbolje, sto sam siguran da je tako, a i da se uciteljica bolje zblizi sa detetom pre svega kao osoba koja treba da je razume i pomogne joj u svim problemima, pa i pri prevazilazenju tog gradiva koje navodno ne zna.

offline
  • Pridružio: 04 Dec 2008
  • Poruke: 4073

Da li je dete imalo problem sa učiteljicom i u prvom razredu?
Ne znam da li sam najbolje shvatila majku, čini mi se da se od realicije dvojčica - učiteljica već napravio 'Slučaj', što nije dobro ni za jednu ni za drugu.
Možda je najbolje rešenje da devojčica promeni razred / učiteljicu/, što se može postići dogovorom sa direktorom koji je već upućen u situaciju.

Bez obzira koliko učiteljica nije u pravu, pred detetom se o tome ne sme govoriti.

offline
  • Pridružio: 29 Feb 2012
  • Poruke: 1107
  • Gde živiš: na grani-ci

Citat:Potrebno je, ukoliko vec nije u stanju da na redovnoj nastavi ustanovi napredak ucenika i eventualne probleme u usvajanju gradiva, da to proveri na dodatnoj nastavi. Mnogo se bolji utisak o nekom detetu stekne kada ste u individualnom kontaktu. Tad dete uvek otvori dusu, pa se cuje i nesto sto i roditelji precute, cujes sta dete oseca, sta zeli...
Upravo ovo mislim da je pravo resenje. Ustvari jedino resenje. Odnos na relaciji pedagog - dete.
Ja znam da ima nemotivisane dece, kojih boli uvo za sve. Znam to,` ali i to je zadatak prosvetara i roditelja. Ima i sezitivne dece, oni stvarno stradaju. Mislim da nastavnik treba da prepozna razliku izmedju tih kategorija. Upozoriti roditelje, traziti i njihov angazman..
Ok ima i pretpanih razreda i nije lako nastavnicima, no ipak su deca u pitanju.
@mamadjaka
Citat: nazalost imala sam razgovor u par navrata sa učiteljicom skrenula joj paznju ali to očigledno sto bi nas narod rekao nije urodilo plodom,
Zasto na zalost ste imale razgovor? I treba da razgovarate sa mnogo takta jer vasa dobra komunikacija je u interesu vaseg deteta. Vi kao majka mozete upoznati, ne upozoriti nastavnika kroz sta vase dete prolazi i tako pomoci nastavnici da razume u cemu je problem. Mozete od nastavnice saznati gde dete "sepuca" sa gradivom i pomoci kod kuce da se usvoji gradivo koje ne ide glatko.
Citat: kad dodje iz škole ona meni uradi domaći ne čita savršeno
Ne znam tacno sto mislite pod savrsenim citanjem ali u 2 raz. mora da razume sta cita i tu treba da se radi. Verovatno je to razlog lose komunikacije. Mudro i kroz igru bez pritiska mozete vi pomoci svome detetu. Igre kviza, pitanja, odgovori zacinjena sitnim nagradicama Wink cini cuda. Citanje je vestina koja se samo ponavljanjem postize.

offline
  • helen1  Male
  • Anti Malware Fighter
    Rank 2
  • Master učitelj
  • Pridružio: 27 Avg 2005
  • Poruke: 8617
  • Gde živiš: Novi Beograd

Citat: kad dodje iz škole ona meni uradi domaći ne čita savršeno

Takodje, niste spomenuli koliko samostalno radi taj domaci, koliko napreduje u odnosu na druge ucenike. Sad je koliko se secam plana i programa, vec na redu tablica mnozenja, a latinica se uveliko uci.

Deca umeju da budu veoma gruba prema drugarima koja ne znaju/ne mogu isto koliko i oni. Vec od nizih razreda pocinje ucenici uporedjuju koliko oni mogu u odnosu na druge.

Ja sam bio zapanjen da u prvom razredu je jedan ucenik najboljem drugu obrisao domaci zadatak samo da bi ispalo da ga ovaj nije uradio. Taka da, ukoliko su druga deca cula reci uciteljice, koje po vasim recima ona izgovorila, moguce je da su to deca upamtila i da su krenula zadirkivanja. Nista me vise ne iznenadjuje u skoli. Mr. Green

offline
  • Sloboda ili ništa.
  • Pridružio: 05 Jan 2014
  • Poruke: 2077

Nikako mi neće biti jasno zašto svi misle da je prijetnja, ucijena i kazna najbolji metod da se nešto postigne kod djeteta. Djeca su mali ljudi i u svakom trenutku su svijesna situacije.

Npr. Djevojčica se kazni, uskrati joj se igra sa ostalom djecom, zaprijeti premještanjem u drugu školu, djete će automatski prihvatit sve da do toga ne dođe, pa čak i u ovom slučaju da propriča sa profesoricom. A onda će ponosni roditelji, kako su oni sjajni i kako su našli pravi metod da dovedu dijete u red, a u stvari nisu svjesni da je dijete to uradilo sve iz straha. Naravno ako je dijete svojeglavo i ako ne padne pod tim pritiskom i samih roditelja onda se vrlo lako otvara i ona mogućnost da će se okrenuti protiv njih. Sličnu situaciju sam imao ja, ne vezano za školu, ali tako...pokušavali su da me odvuku od nekih stvari koje sam ja želio, na silu, a onda se u meni javio inat pa sam gurao ka tome još jače. Kasnije, kada su vidjeli da se ne bojim prijetnji, kazni i ostalog odlučili su da popričaju samnom i problem je bio riješen.

Ono što je bitno jeste, da kada popričate sa djetetom njeno mišljenje ne omalovažavate ili možda da mišljenje i stav profesorice ne uzimate za ispravniji od vašeg dijeteta. Djevojčica je pokazala karakter, sprema je da se brani na ozbiljan način, tako se i vi prema slučaju ozbiljno postavite.
Iz vaše priče, mislim da je za nju škola mučenje, svaki novi dan joj je težak znajući kod koga ide i to je ubija u psihičkom planu.
Porazgovarajte sa njom, ali ne kao sa devojčicom nego kao sam ozbiljnom ženom, da ona sama vidi da vrijedi i da neko tu da je sasluša i na kraju da joj povjeruje.

Zaključak- '' Zlatna riječ i gvozdena vrata otvara ''.

offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13392
  • Gde živiš: Z-moon

Napisano: 26 Nov 2014 7:23

angelika ::Uh Sale kako se ne slazem sa tobom. Dete od 8 god. ima svoj licni dozivljaj naspram uciteljice koji se zasniva u prvom redu od odnosa prema detetu. Ni dete ne treba da trpi podcenivacke primedbe pa ni od uciteljice. Nisu u pravu uvek samo zato sto su starije i sto su tog zvanja. Ovo dete se brani cutanjem.

Ne moraš da se složiš sa mnom, ni ti, ni majka ovog deteta.
Siguran sam da dete sa 7 ili 8 godina ne može isterivati svoju pravdu. Popuštanje detetu u ovom uzrastu ne donosi ama baš ništa dobro nikome, pogotovu detetu.
Dokaz za to što tvrdim je ova tema, jer očigledno - rešenje ne postoji, koliko god se neko trudio da u tom otporu deteta prepozna osobine odraslog čoveka.
Dete mora da zna šta je dobro, a šta nije za njega. Ako to ne zna, ili nije sigurno - tu su roditelji.
Iz iskustva, ogromnu "medveđu uslugu" vaspitanju deteta i poštovanju autoriteta daju upravo oni koji se kunu da ga najviše vole na svetu, pravdajući njegove postupke i urušavajući autoritet roditelja, prvenstveno bliska rodbina (ne tako retko i jedan od roditelja).

Dopuna: 26 Nov 2014 7:29

angelika :: Ja nisam smela ni da cutim ni da se zalim, moj otac je imao stav slican tvome, pa je bilo psst i trpi i trudi se da izdrzis, samo sam bila u prednosti u odnosu na ovu devojcicu. Mene su moji drugari razumeli. Samo onda se nije ni smelo reci bilo sta protiv autoriteta. Sta autoritet, bog i batina. (:

I, šta je tu negativno?

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1152 korisnika na forumu :: 42 registrovanih, 7 sakrivenih i 1103 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: amaterSRB, babaroga, cavatina, djboj, draganl, dulleo, flash12, HrcAk47, Karla, kikisp, krkalon, Kubovac, ladro, laganini123, Lieutenant, Milos ZA, milutin134, MiroslavD, mnn2, nemkea71, Oscar, ozzy, pein, Pohovani_00, raptorsi, Ripanjac, Romibrat, royst33, S1Mk3, saputnik plavetnila, Shinobi, Simon simonović, slonic_tonic, Srle993, tomigun, Trpe Grozni, tubular, vaso1, vladulns, Webb, YU-UKI, šumar bk2