Koliko do generalne

1

Koliko do generalne

offline
  • furija 
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 22 Nov 2005
  • Poruke: 26

Veoma je bitno i molim one koji su upućeni da prenesu i na nas svoje znanje. Kupujem polovni auto i imam šansu da za 6000 Eur-a uzmem
Opel astru G dizel 2,0 Di sa 16 ventila. Proizveden je 1999 god. i prešao 180000 Km. Zna li neko koliko ovaj auto prelazi do generalke, da se ne bi iznenadio odmah po kupovini. Interesantno je ko zna da prenese znanje
o tome koliko koja marka i tip vozila, odnosno motora prelazi do generalne, za benzinske i dizel motore. Znamo da se kilometar sat
vraća ali bar da znamo izdržljivost motora pa da se po tome odlučujemo kod kupovine. Hvala unapred svima koji ulože trud i iznesu pred sve nas svoja saznanja.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 02 Sep 2003
  • Poruke: 4955

Ja imam istu astru, presla je oko 125000. Od vise servisera sam cuo da ti motori (2000cc, dizel) prelaze 400-500 hiljada bez vecih problema, uz redovan servis. Eventualno da ti provere lanac u servisu (nema zupcasti kais), mada bi i on trebalo da se menja na oko 300k km.

Za ovo vreme dok je kod mene, nisam imao problema, jedino mi se pokvario kilometar-sat, to jos nisam popravio, a nije mi ni bitno, i klima treba da se napuni, iscureo je freon.

btw, sta auto ima od opreme, ja sam moj pre godinu dana platio 7200?



offline
  • Đuro Glumac
  • dipl. ing. informatike
  • Pridružio: 08 Feb 2004
  • Poruke: 3640
  • Gde živiš: ApAtIn

Jedan od boljih nacina provere je da li auto trosi ulje, odnosno koliko trosi. Po tome mozes oceniti u kakvom su stanju karike.
Mozes auto da odvezes i na dijagnostiku pa da ti oni kazu u kakvom je stanju, koliko to mogu da utvrde.
To koliko auto moze da predje zavisi od vise faktora. Nekada se potrefi u seriji los model a nekad odlican, sve zavisi.
Zatim, postoje Opel Astre koje su proizvedene u Nemackoj za njihovo trziste a postoje i one proizvedene u Madjarskoj za istocno trziste koje ne mogu nikako da se porede sa Nemackim. Zato je uvek najbolje auto uvesti iz nemacke.
Taj auto je presao 180 000 km, ali kakve voznje? Ako ga je vozio neki napaljenik slican reli vozacu...hmmm... a opet mozda ga je vozio neki penzioner koji nije cuo za nesto preko 4000 obrtaja... Smile

offline
  • Pridružio: 05 Apr 2004
  • Poruke: 388
  • Gde živiš: Beograd

To pitanje "koliko do generalne" zavisi od puno faktora ali je najbitnije odrzavanje.
Ako i samo ako je bio dobro odrzavan trebalo bi da samo motor izdrzi bar 300k . Ovo , u principu , vazi za svaki novi motor (osim Zastave).
Drugo bitno je stil voznje koji moze bukvalno da prepolovi vek trajanja motora.
U tvom slucaju , odnosno kod motora sa turbinom , veoma obrati paznju na stanje iste ciji je prosecan vek 250k ali stil voznje ume da je smanji i na 150k pa i manje . Ali opet brizan vlasnik sa novom turbinom moze da predje i po 350-400k. Nova turbina te nece izaci ispod 1000 eur , a remonti su u najmanju ruku diskutabilni.

offline
  • Pridružio: 02 Sep 2003
  • Poruke: 4955

Citat: Taj auto je presao 180 000 km, ali kakve voznje? Ako ga je vozio neki napaljenik slican reli vozacu, a opet mozda ga je vozio neki penzioner koji nije cuo za nesto preko 4000 obrtaja...

Ne verujem da manijaci kupuju dizela od 90ks, mada, ko ce ga znati Smile
Ovaj motor najlepse radi izmedju 1800-3000 obrtaja, na 4000 bi mogao samo gluv da ga vozi koliko se dere, uopste nije zdravo za usi, provereno Smile

Ako ti nesto znaci, potrosnja na auto-putu (do 120km/h) je oko 6-6.5 l, u gradu ili pri brzoj voznji (150kmh) zna da se popne do 8. Taj auto je presao 180 000 km, ali kakve voznje?

offline
  • Đuro Glumac
  • dipl. ing. informatike
  • Pridružio: 08 Feb 2004
  • Poruke: 3640
  • Gde živiš: ApAtIn

Pa ja sam jedan od tih "ludih napaljenika" to priznajem, a vozim TDI od 110 KS. :mrgreen:
Da li ti poznajes vlasnika toga vozila, jel on prvi vlasnik?

offline
  • Freia  Female
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 31 Jan 2005
  • Poruke: 1899

dizel(stari) moze da gura solidno do 200/300.000 km pre nego sto se motor treba da revizira. Sa "novijem" motorom dizel si, mislim, bez neke brige, ali treba da proveris testove, papire valjda ima sadasnji vlasnik, i apk da bi sigurno mogao/la da zakljucis je li u ovom slucaju tako. Zatim gledaj cenu.

Pitam se jednu stvar, kako je resena taxa u SCG za dizel vs benzin ? ovde se naplacuje taxa, pa je u slucaju dizel motora suma dva puta veca nego za benzinca, i zato ljudi cesto odustaju da ulazu novac u dizela (pogotovo polovnjaka), pa i mladjeg.

@djole
jeli tvoj benzinac?

offline
  • Pridružio: 02 Sep 2003
  • Poruke: 4955

Ne, dizel. Ne znam ni za kakvu taksu, sipas i vozis Smile

offline
  • Freia  Female
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 31 Jan 2005
  • Poruke: 1899

ne radi se o taxi na gorivo, nego na samu vrstu auta(motora). Wink
mala zemlja, brzo se prlja. Mr. Green

offline
  • BIO  Male
  • Super građanin
  • Pridružio: 12 Jun 2005
  • Poruke: 1056
  • Gde živiš: Beograd

U nekim zemljama registracija dizel vozila je mnogo skuplja od benzinaca jer vise zagadjuju okolinu.
Toga kod nas nema.
To znam jer je jedan prijatelj uzeo dizelasa iz italjije, ako se ne varam, najeftiniji dizelasi su iz italije (kod njih valjda najvise deru za dizelase).

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1353 korisnika na forumu :: 38 registrovanih, 7 sakrivenih i 1308 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., Ageofloneliness, babaroga, bagor10, bigfoot, Dimitrise93, Dorcolac, draganca, draganl, Georgius, ikan, ILGromovnik, kikisp, kovinacc, kuntalo, Leonov, lord sir giga, LUDI, M1los, Marko Marković, Mcdado, Mi lao shu, milimoj, Milos ZA, Mixelotti, nikola990, pein, repac, robert1979, S2M, sasa87, shone34, Skywhaler, suton, t84dar, Vlada78, YugoSlav, zlaya011