automatski i rucni menjac?

3

automatski i rucni menjac?

offline
  • Srđan Jovanović
  • Pridružio: 12 Avg 2004
  • Poruke: 1461
  • Gde živiš: Čačak

Meni je prvi put kada sam vozio automobil sa automatskim menjacem zatrebalo kvacilo!!! Kako sam stao u mestu. Od tada sam zaljubljen u automatski menjac.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Cigarette Smoking Man
  • Pridružio: 14 Feb 2005
  • Poruke: 9113
  • Gde živiš: Beograd

@helen

Ne isplati ti se, skupo je..

Za auto put nije mi ni bitno koji je menjač. Ubaciš u četvrtu, petu i ne razmišljaš, ali je za gradske gužve nezamenljiv. Ide sam, stoji na uzbrdici bez kočnice, nema vagice, ma milina. Ne bih ga menjao nikada.. Smile

Što se brzine tiče neko je pre mene lepo objasnio. Danas maltene da i nema neke razlike u brzini i startnosti između manuelnog i automatika. Tehnologija je dosta napredovala. Osim toga, za grad mi i ne treba mnogo brz auto. Wink



offline
  • Pridružio: 13 Jan 2008
  • Poruke: 131

Automatici su dobri.Mada meni je jedini problem bio da se naviknem. A kada sam ponovo počeo da vozim kola sa manuelnim menjačem za malo da proletim kroz garažu,zaboravio sam na kvačilo i naravno ugasio mi se auto. A to za floridu, ne isplati se bacati pare. Mada nisam ni razmišljao o tome sa kojeg auta bi odgovarao automatski menjač. Neko je spomenuo da automatski menjač nema 100% snagu na točkove odnosno zubčanik na zubčanik i spomenuo fluid!? Ako može da mi malo pojasni pošto nisam to shvatio. Koliko ja znam automatski menjač ima i zupčanike i izlaznu snagu koja pokreće vozilo.

offline
  • Lorki  Male
  • Moderator foruma
  • Sasa
  • Pridružio: 21 Nov 2006
  • Poruke: 2576
  • Gde živiš: U automobilu ...

Automatski enjac se sastoji od

remena, nesto kao kais,

ima dve remenice, jedna je ulazna a jedna izlazna, ovde treba bar jedna da ima mogucnost promene precnika, ova koja se menja naprvaljena je od dve ploce,

e sad transmisija sluzi za prenosenje snage motora na tockova, ovo je ranije bio problem kod automatskih menjaca zato sto nije mogla snaga motora da se dobro iskoristi, ali danas to nije problem jer je tehnika napredovala,

manuelni menjac ima promenljivu krivu obtrnog momenta koja zavisi od broja obrtaja pa tako moze dobro da se iskoristi obrtni momenat a time i smani potrosnja goriva kao i sam motor da se bolje cuva.

znaci automatski menjac koristi hidrauliku (fluid) ka motoru.Pokrece ga hidraulicna pumpa. ovde se koristi zupcanici i lamela.

Postoji i torusni sistem koji se sastoji od tockica i diskova koji sluze za prenos snage.

Postoje i menjaci koji pritiskom na dugme postaju manuelni.

Ako bi vec morao da biram automatski ja bih se opredelio za menjac kao u F1 da na volanu menjam brzine i uzivam.

offline
  • helen1  Male
  • Anti Malware Fighter
    Rank 2
  • Master učitelj
  • Pridružio: 27 Avg 2005
  • Poruke: 8617
  • Gde živiš: Novi Beograd

Ovi novi Ikarbus autobusi imaju automatske menjace,jel?

offline
  • Pridružio: 29 Feb 2008
  • Poruke: 139
  • Gde živiš: Pancevo

helen1 ::Ovi novi Ikarbus autobusi imaju automatske menjace,jel?
Svi po BG-u imaju automatske.

offline
  • Pridružio: 15 Avg 2006
  • Poruke: 2381
  • Gde živiš: Trenutno nigde...

Pa normalno da imaju automatske menjace jer tu manuelni ne ide...Kako bi resili onaj ogromni NM manuelnim prenosom! Smile

offline
  • Pridružio: 13 Jan 2008
  • Poruke: 131

Za gradske autobuse je bolji automatski menjač. Zato što kod manuelnog menjača brže strada lamela,korpa,druk ležaj. Oko 200000 mora da se zameni novim,jer obično im se tada raspadne kvačilo.

offline
  • Pridružio: 07 Jan 2008
  • Poruke: 44
  • Gde živiš: Mirijevo, ali ne selo

Vozio sam 4 godine kadeta kockicu 1.3 benz i odusevljen sam.
Naravno, bolje je sa jacim motorom, pogotovo za put npr do Budve. Potrebno je da auto bude uvek sredjen, nema guranja.

Sada vozim suzu manualni menjac, ali ako (kad) budem menjao, automatik dolazi u obzir, pogotovo sto i zena treba da vozi. Sadasni menjaci imaju i manuelnu promenu brzine tzv tiptronik, senzomatik ili slicno. Plus za visu brzinu i minus za nize. Cak - cak.

Ubacis ujutro u brzinu i uvece izbacis. Milina.

Ubacis u brzinu i ne mislis. Milina.

offline
  • Bolek 
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 21 Jul 2010
  • Poruke: 1

Ova tema je relativno davno postavljena ali mislim da nije izgubila na aktuelnosti. Po meni, treba najpre razlikovati nekoliko kategorija vozača:

1) driveri koji su željni dokazivanja (samim sebima ali i drugima) i koji smatraju da jedino šaltanje menjača može doprineti potvrdi njihovog vozačkog umeća

2) Vozači kojima je bitno da voze marku, model, koji žele da automobilom pokažu svoju "moć", mada mi jedna prijateljica reče da su takvi uglavnom "slabašne moći" na polju koje nju interesuje ;o)

3) Vozači koji su konformisti te žele da od svog auta dobiju maksimum komfora, udobnosti i određenih (njima potrebnih) opcija za novac koji mogu da ulože u nabavku istog

4) Driveri koji samo voze da bi stigli od tačke A do tačke B te ih u međuvremenu malo šta drugo interesuje, često ni to u kakvom je stanju njihov auto

5) Jedan prilično lep procenat žena vozača (ali nikako i sve žene), koje auto obično kupuju po preporuci jer se ama baš nikako u to ne razumeju (često uključujući i samu vožnju :-)

Za mene bi se moglo reći da spadam u treću grupu i stoga ne čudi da su poslednja tri automobila koje sam imao (imam) bili sa automatskim menjačem. Trenutno vozim KIA Spectru (Cerato), limuzina, 2000ccm i mogu samo još jednom da potvrdim komfor u vožnji automatika.

Po proizvođačkoj specifikaciji - provera ulja u menjaču DA a zamena istog SAMO PO POTREBI! Drugim rečima - sedi i vozi a na svakih 15000 na zamenu motornog ulja i filtera za gorivo i klimu.

Opuštenost u vožnji automatika je neuporediva u odnosu na manuelni, desna ruka vam može biti stalno slobodna što može biti vrlo zgodno ako pored sebe imate suvozačicu ;o)

Naravno, kod automatika treba zaboraviti na levu nogu a za tako nešto vam neće trebati više od dan, dva...jednostavno se čovek brzo navikne na dobro.

Kod vožnje u otežanim, brdsko-planinskim uslovima treba koristiti niži stepen prenosa. Zavisno od broja brzina (da, i automatik ima brzine) ručicu menjača treba prešaltati sa položaja "D" (drive - vožnja) u npr. položaj 3 pa 2 pa eventualno čak i L (load - teret). Tom prilikom motor nešto bučnije radi ali uspone savlađuje kao i bilo koji drugi auto.

Što se tiče autoputa tu je po meni, pored automatika, vrlo lepo i korisno imati tempomat (cruise control). Taj komfor je onda neprevaziđen - k'o da voziš bajk bez ruku i nogu :-) Dodatna pogodnost je to što ga u vreme visokih kazni za prekoračenje brzine (naročito u inostranstvu), možete koristiti da vam psihička odsutnost ili razgovor sa saputnikom ne bi izbili lepu sumu para iz novčanika.

Napomena: Tokom upotrebe tempomata, nikako ne prelazite u zadnji deo auto...to NIJE autopilot Surprised))

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 740 korisnika na forumu :: 8 registrovanih, 2 sakrivenih i 730 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: DejanSt, Dorcolac, goxin, MikeHammer, mnn2, sasa76, Shilok, voja64