Motorna i menjacka ulja

22

Motorna i menjacka ulja

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Napisano: 08 Jan 2011 17:40

Zaista bi bilo previše 2x menjati full sintetiku na manje od 10k km i za godinu dana. Nije samo bacanje para već i loše. Teško je da će se sintetika iole degradirati za 10k km pogotovu kod benzinskih motora. Za manje od 5000km neće se ni ZDDP razložiti te nema ni onog prijatnog smanjenja trenja na 80-90% od idealnog intervala zamene.
Čak se neće ni previše zaprljati (sintetika) do 10k km a ako i postane crna (ili smeđa, verovatnije) nije razlog da ne vozite bar 10 do 15k km.
GM sa grčkim oznakama je od strane CBC forumaša ocenjen kao lošiji od "standardnog" te je sva prilika da to i nije Mobil ulje. Sigurno je da se pakuje u Grčkoj a da li se ulje dovozi brodovima ili se radi o ulju iz Grčkih rafinerija jako je teško reći, za to bi trebao Anasž na kvadrat.
Iskreno Grčka (osim Eko-a i legalnih kanala) u ovom kontekstu ne zvuči baš najbolje, kao ni Italija. Obe zemlje su poznate kao "šmucing rajevi" te jedino iz njih prolaze njihovi TOP brendovi ili multinacionalke. Ako niste čuli za firmu a iz Italije ili Grčke je, zaobiđite u širokom luku. Može biti i dobro ali je sva prilika da je katastrofa, tj. na nivou Istočnih zemalja samo duplo skuplje.
I na kraju Valvoline.
Problem je što je 2010. prelazna godina. Naime:
"Since October 1st 2009 Prista Oil Group is considered the biggest regional distributor in the world of the full range of Valvoline branded products. The contract between Prista Oil Group and Valvoline International Inc (part of Ashland Consumer Markets Corporation) is covering 13 countries in Central and Eastern Europe - Albania, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Kosovo, Macedonia, Romania, Slovakia, Slovenia, Serbia, Hungary, Croatia, Montenegro and Czech Republic."
Da ne prevodim, mislim da je jasno. Od 01.10.2009. Prista Oil je preuzela distribuciju za Valvolin u pomenutim državama regiona.
Valtec je imao ugovor do tog datuma (ili čak kraja 2009.) i gomilu nerasprodate robe. Praktično nema prepreke da Valvoline pre ovog datuma nosi oznaku uvoznika i distributera: Valtec d.o.o.
Verovatno ima i nekih nedorečenosti u ovim ugovorima pa je u 2010. bilo puno konfuzije po ovom pitanju. Tu je malo i opala prodaja ali mislim da će se u 2011. stvari stabilizovati.
Dakle Valvoline sa Valtec deklaracijom bi morala da budu na sniženju (jer nisu baš taze) mada i Prista zbog velikih količina i velikog regiona koji pokriva dobija odlične cene a sama ide na manju dobit pa su i te cene niske.
U Tempu je DuraBlend bio oko 530 a SynPower 750. I dalje je relativno mala razlika između PS i Sintetike ali već prilično zasnovana (gotovo kao Mobil 2000 i 3000, tj. tek neznatno manji odnos).
Dodatnu konfuziju u sve unosi to što prethodno pominjani ugovor na nekim tržištima povlači i eksluzivitet a na nekima ne.
To bi značilo da Valtec (makar u Hrvatskoj) na nekim tržištima (još uvek) ima status zvaničnog uvoznika.
Zaista je teško reći jer nemam pune informacije o tome.
Zanimljivo je da bivši suvlasnik Prista oil (sa 25%), Chevron-Texaco, u Srbiji ima zvanično "dvovlašće" te su zvanični distributeri Texaco-a i Trigema i Prista Oil d.o.o. Srbija.
Sreća te nije trijumvirat jer su od njih izbijali građanski ratovi u Rimu.
Zaista prevazilazi običnu temu o uljima i više je oblast poslovne sfere.
Možda čak još više oblast (međunarodnog) prava. Naročito u užoj oblasti međunarodnih ugovora.
Nesumjivo je da kapacitetima i logistički Prista može najviše da ponudi velikim kompanijama koje se ne bi petljale u "pilićarenje" i razvlačenje resursa na više manjih tržišta (država). Prepustile su to kompaniji koja je već tamo i dobro zna ta tržišta a na nekima od njih ima i svoje pogone (Mađarska).
Sa druge strane tu su dugogodišnji partneri (Valtec i Trigema za slučaj koji razmatramo) koji su bili tu kada je tržište bilo zatvoreno i jako teško za prodor (i još manje). Verovatno nije samo raskinuti ugovor nego ponašati se fer ili je samo klauzula bila da se povlačenje zastupništva mora najaviti par (bar dve) godine unapred.
Kako god, loše je u slučaju Valvolene brenda te bi to neko iz ovih kompanija (naročito Prista-e) trebao da razjasni uz veliku medijsku pažnju. Možda na predstojećem sajmu automobila (ako su se na prošlom tek promovisali). U slučaju Trigema-Prista postoji neki dobar nivo 'suživota' i tolerancije te tu ima manje dilema. Trigema izgleda snabdeva veći deo maziva za automobile dok Prista više pokriva industriju i/ili teretni saobraćaj (iako ne u potpunosti).
Voleo bih da znam više ali ovoliko je meni poznato a to su i informacije koje se pažljivim filtriranjem informacija iz medija mogu relativno lako saznati.
Ipak to nije tema.
Bitno je da neke uvozne deklaracije na proizvodu ima, nikako ne kupujte bez toga, a postoje samo dve varijante i za Srbiju i za CG.

Dopuna: 08 Jan 2011 17:47

grbe ::Racuna, ali ja sam mislio da skratim na jedno 5000-6000km interval na svoj rizik. ALi onda mi je bolje i jeftinije da idem sa 5w30 ESP Mobil 1 recimo tokom citave godine.

Ovo bi bilo pravo pitanje za 12 do 15k km godišnje za auto koji ima preporuku da mu se ulje menja na 15k km.
U principu bi bolje bilo koristiti bolje ulje celu godinu (M1 5W-30) nego dva slabija po 6 ili 4+8 meseci.
Za manje od 10k km godišnje dileme zapravo nema. I Lukoil i Eko su dovoljno dobri za celu godinu a Mobil bi bilo (delimično) bacanje para.
Lukoil ima malu prednost zbog viskoznosti (5W-40) što mu donosi prednost leti, proleće i jesen je svejedno a prednost 5W-30 zimi je manja od one koju leti (naročito u CG gde u hladu može biti 40 a na suncu i 50) donosi "četrdesetica".
Uprošćeno ali kratko i suštinski tačno (da ne cepidlačimo tri dana).



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Taj kilometraza je OK za zamenu mineralnog ulja. Ja sam, na primer, na oko 6000 menjao polusitetiku, jer za godinu dana toliko predjem. Mozda malo vise. To mi ne izgleda kao nesto drasticno skracen interval zamene.

Cena tog Mobil ulja je preko 10 evra za litar. Cini mi se da je oko 12 evra, ali nisam siguran. To je odlicno ulje, ali skupo.

Da li si razmisljao o onom ulju OMV Bixxol Special V7 5w-30? To je sinteticko ulje posebno razvijeno za VW grupaciju. Za VW grupaciju je namenjeno je i ulje V6, ali ono je 0w-30.



offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Mobil 1 ESP je izmedju 14 ni 15e/l. Skupo dosta.
OMW je jeftiniji za euro ili dva pa se ne isplati u odnosu na Mobil 1 ESP

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Vidim da i Total ima u ponudi spoecijalno VW ulje, Quartz Ineo 504-507 5w-30. Spada u kategoriju low-SAPS ulja, a verujem da kosta slicno, ili manje od Mobila 1 ESP. Oko 10 evra.

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Pa nije ni cudo sto je toliko jeftinije kada ga razblazuju sa vodom Smile

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Da mi je to neko pre rekao za Total, obesio bi ga Mr. Green

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Pa jel i kod zeljka f Castrol (ne sjecam se koji) pjunusao.

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Castrol Magnatec 10w-40

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Prvo malo o OMV-u. Kao i MOL imaju dobar kvalitet ali malo zabiberene cene. Uz umerenije bili bi dobar izbor uz dobru garanciju originalnosti.
OMV Bixxol Special V7 5w-30 je odlično ulje. Total sa VW 504/507 (QUARTZ INEO 504-507 5W30) takođe nije loš.
Ipak, poenta je da ako dajete više od 10€ za litar, onda bar kupite najbolje. Evro ili dva u toj klasi (pa 5-10€ pri zameni) ne igra veliku ulogu.
Naravno podrazumeva se i da vozite 15-20k km uz kvalitetno gorivo, i da ulje menjate jednom godišnje. U ukupnom održavanju auta to je sitnica a činjenica da se motor podmazuje uz najbolje čini vas više nego spokojnim.
Osim toga M1 5W-30 ESP je "čudo" od ulja. Ima gomilu standarda pride (uz VW) a može se koristiti i umesto 0W-30 i 5W-40, ma vredi svojih 15€.
Većina ovakvih ulja ili ima samo VW standarde ili tek neki pride. Lista onoga što ispunjava Mobil 1 5W-30 ESP je zaista impozantna.
Jedno od najboljih (opštih) ulja uopšte!

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Cini mi se da toj cenovnoj kategoriji pripada i Castrol EDGE 5w-30.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 851 korisnika na forumu :: 25 registrovanih, 2 sakrivenih i 824 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: bojank, DPera, DragoslavS, goxin, ILGromovnik, Kubovac, mikrimaus, milenko crazy north, Misirac, moldway, Ne doznajem se u oružje, Nemanja.M, RJ, royst33, sabros, saputnik plavetnila, slonic_tonic, sombrero, SR-3m, Srki94, vasa.93, Vlad000, wizzardone, zlaya011, šumar bk2