Poslao: 11 Dec 2015 08:18
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Expendable ::Ako je motor 1,4 MPI onda može dogurati do pola miliona za ostale motore se ne bih kladio
Motor je 1.2 16v 75ks. Namjerno sam tražio ovaj motor, jer je manja potrošnja nego kod 1.4MPI motora.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 14 Dec 2015 14:48
|
offline
- Pridružio: 04 Feb 2010
- Poruke: 203
|
Nema veze ... Motor 1.4 MPI možda okrene neku stotku (hiljada km) više ali nije od značaja za većinu.
Lično bih i ja (još je u opciji) izabrao motor 1.2 16v 75ks/55kW.
Moderniji je (Euro 5 izduv), jeftinija registracija (naročito u Srbiji gde je druga kategorija do 1150 a ovaj je 1149 cm3) i ekonomičniji (je) ... Otprilike litar na 100km (kataloški, tačno 1,2 lit.) benzina, inače 1 do 2 lit. u praksi (1.4 bez 7-8 litara u meštovitoj zaista NE može, dok 1.2 možete proći sa oko 5,5 van grada a u čisto gradskoj vožnji i sa 1,5 do 2 lit. manje).
1.4 MPI slovi za šampiona u kompatibilnosti sa TNG-om (kao i motor 1.2 Punta) ali je i 1.2 vrlo dobar za ugradnju (postoji i fabrička verzija), onda je potrošnja oko 2 lit. manja nego kod 1.4 (može varirati zavisno od uslova vožnje) ali je ušteda u apsolutnom iznosu manja.
Onih "pola miliona" je ionako (tek) ako se prelazi mnogo km godišnje pa je realno tek 300 do 400k km.
A i da je "garantovano" meni lično ništa NE znači. Kad ću preći toliko? Za 25 do 50 god.?!
Ni 1.2 sa (možda) tek 20% manje ne da nije za "bacanje" nego naprotiv, isplatljiviji je i kad se tako gleda.
Znam par ljudi koji su prešli preko 200k km sa ovim motorom što znači da 300 ili 350k km nije nedostižno (i više je nego što treba).
Obema verzijama nedostaje malo "rezerve" snage ali ni tu 1.4 nije mnogo bolji, iste je snage a obrtni moment je tek neznatno veći (112 Nm naspram 107 Nm, tek 5% što je praktično zanemarljivo).
Uživajte u dobro kupljenom automobilu (skromna unutrašnjost i dorađenost, nedostaje malo veći prtljažnik, ali je zahvalan automobil, relativno jeftin za održavanje (registraciju naročito), pouzdan i ekonomičan).
|
|
|
|
Poslao: 11 Jan 2016 13:45
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Jeste da nije za ovu temu, ali samo da istaknem da sam sa sanderom otputovao od Podgorice do Budimpeste i nazad.
Potrosnja je bila oko 6.5l/100km.
Na auto putu se sa motorom od 1200cm3 može krstariti brzinom od 130kmh bez problema i to pod nepovoljnim vremenskim uslovima (jaki pljuskovi). Zaista, zvučna izolacija je slaba, i nedostaje šesta brzina.
Potrošnju ulja nisam primijetio, iako sam ga "cepao" po autoputu. Takođe, skrama na čepu od ulja mi se takođe nije makla (zaista, nisam prije toga ni očistio čep od žute skrame).
|
|
|
|
Poslao: 14 Jan 2016 11:20
|
offline
- Pridružio: 04 Feb 2010
- Poruke: 203
|
U skladu sa očekivanim.
Pošteno navedena potrošnja goriva (obično je većina smanjuje iz ne znam kojih razloga) je o.k.
6,5 lit. na otvorenom ali uz dosta AP-a i 130km/h. Motor je taman dovoljan za toliko a to je i najčešće ograničenje u Evropi (znači dovoljno).
Ostalo je u skladu sa kategorijom automobila (zvučna izolacija, nedostatak 6. brzine).
So far so good!
P.S.
Osim ekstremnih slučajeva (motora) prilikom vožnje na otvorenom ne treba ni očekivati skramu na čepu za dolivanje ulja.
|
|
|
|
Poslao: 21 Jan 2016 08:44
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Napisano: 18 Jan 2016 8:37
Expendable ::U skladu sa očekivanim.
Pošteno navedena potrošnja goriva (obično je većina smanjuje iz ne znam kojih razloga) je o.k.
6,5 lit. na otvorenom ali uz dosta AP-a i 130km/h. Motor je taman dovoljan za toliko a to je i najčešće ograničenje u Evropi (znači dovoljno).
Ostalo je u skladu sa kategorijom automobila (zvučna izolacija, nedostatak 6. brzine).
So far so good!
P.S.
Osim ekstremnih slučajeva (motora) prilikom vožnje na otvorenom ne treba ni očekivati skramu na čepu za dolivanje ulja.
Potrošnja na auto putu je i veća, kada se ide 100km/h+, a ko kaže suprotno, ala l.....e.
Dopuna: 21 Jan 2016 8:44
Pošto mi je jedno od redovnih štiva koje konzumiram i automobilska štampa, ne mogu a da ne primjetim da se sve više i više (maltene na dnevnom nivou) potencira pričao o kraju nafte i naftnih proizvoda.
Nesporno je da se prirodni resurse ne mogu do iznemoglosti (beskonačno) iskorišćavati. Međutim, šta poslije nafte?
Dizel, benzin, motorna i mjenjačka ulja, i ostali produkti nafte....šta sa njima? Šta će njih da zamijeni?
Ono što me najviše kopka je činjenica da svi pričaju o raznim hibridnim i drugim rješenjima u auto industriji, te da će u automobilima se koristiti električna energija kao vid pogonskog "goriva". U tom pravcu i razvoj te industrije i ide, koliko nas informišu. Međutim, šta će biti pogonsko gorivo i maziva za avio, brodski i drugi prevoz? Šta je to što će kerozin i dizel u ovim sferama prevoza zamijeniti? O tome nigdje ne mogu ni riječ da pročitam. A kao što znamo, jedan avion ili brod potroše više goriva i maziva nego xxx motornih vozila.
|
|
|
|
Poslao: 21 Jan 2016 13:22
|
offline
- _Sale
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13392
- Gde živiš: Z-moon
|
Obzirom na rekordno nisku cenu nafte, kraj se još ne nazire.
Ta ista nafta je i stvarni razlog mnogih aktuelnih ratova koji se vode po svetu, naročito u Aziji.
|
|
|
|
Poslao: 21 Jan 2016 14:38
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Niska cijena je zbog političkih previranja, isto kao što je bila i opet će nekada biti zbog politike.
Ali nisam mislio na to, već sam mislio na budućnost pogonskih goriva u avio i brodarskoj industriji, kao vidu transporta koji troši velike količine goriva.
|
|
|
|
Poslao: 25 Jan 2016 20:35
|
offline
- Pridružio: 04 Feb 2010
- Poruke: 203
|
Neće biti baš toliki problem.
Sama nafta je već (lako) zamenjiva (u oba slučaja) a ako se izuzmu ugljovodonici (makar i "bio", "eco", kao što je prirodni gas ili propan-butna, etanol, bio-dizeli) onda je za aviaciju dugoročno rešenje (sigurno) vodonik. Automobilska industrija već ima rešenja (baterije - čista struja, Tesla; gorive ćelije, vodonik kao gorivo za Sus, itd.).
Brodski transport ... nije baš tako velika potrošnja kao što se čini (jako je efikasan način prevoza), to je svega 3% pa ako se dođe do 80% drugih transporta nije to baš glavni problem.
Rešenja ima (zaista se nisam zanimao time) osim za zaista velike brodove gde alternativa (vetar, sunce, vodonik zajedno) nisu rešenje bar ne na neki srednji rok. Iskreno već je to bilo rešeno (nuklearnom energijom) pa bi možda i to bilo (bolje) rešenje. Dobro, klasična fisija nije baš nepotrošiva ali taman da zameni naftu kao prelaz.
Iskreno, već bi "danas"* (bez politike) moglo da se sa 70 ili 80% moglo bez nafte (tehnička rešenja postoje, neka su skuplja a skupa su jer se koče od strane naftnih lobija (prosta stvar)).
* recimo za 10 god.
Da ne može bez nafte to je samo predrasuda, to guraju (vešto) naftni lobiji (kojima nije smetalo ni to što su nas trovali olovom do skoro). Nafta je prilično loš energent, uzevši da motori SUS imaju tek oko 15% efikasnosti (pa kad se uzeme u obzir da naftu treba prvo naći, pa izvaditi, pa transportovati, pa preraditi, i distribuirati, dođemo da sve to nije mnogo efikasnije od parne mašine).
Upravo (razvijena) distribucija i politički (i narvno finansijski) uticaj je ono što naftu još drži.
A mi kao učipovani to posredno podržavamo (nikome ne smeta 0,05% CO2? Pa kad počne da smeta (na 0,08 a sigurno na 0,1%) biće kasno! Onda će nam prodavati vazduh! (ta ista naftna mafija)).
A mi ako smo spremni i na to (pre 50 godina se za flaširanu vodu išlo u ludnicu) onda neka nam bude (i nismo za bolje).
P.S.
To se (bar) lako može izguglati. (alternativna goriva za avio i pomorski transport)
|
|
|
|
Poslao: 09 Feb 2016 08:25
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Naletio na valvoline synpower 5w40 sa sve deklaracijom uvoznika za 5,40EUR i to na benzinskoj pumpi. Znam da mobil ulja na istoj pumpi uzimaju od ovlašćenog uvoznika za CG.
Jel moguće da je cijena tako niska (pod pretpostavkom da je original)?
|
|
|
|
Poslao: 10 Feb 2016 13:37
|
offline
- Pridružio: 04 Feb 2010
- Poruke: 203
|
Više nije nemoguća (cena) nego da se kaže da je moguća.
Može se napraviti računica (karatkoročna) i na tu cenu ALI to je dugoročno neodrživo (ili je makar bez perspektive). Recimo da je to realna cena bez poreza (PDV).
Ovako je moguće napraviti tu cenu uz 20% uvozno-distributerske marže i 10% maloprodajne (uz uslov da se prazni skladište, da je bonus na godišnji ugovor ili slično).
Dakle, ne kažem da nije original ALI da je sa cenom za paletu (i uvoz šlepera/brodskog kontejnera) ta cena tek da pokrije troškove (i da ostane neka sića).
Uvoznik i glavni distributer mora imati oko 35% dodatka na cenu (nije čista zarada) da bi opstao i držao deo tržišta. Uz "brendiranje" i nešto više (ovde verovatno toga nema).
Verovatno (čak) da jeste original ali da cena neće potrajati (ili će uvoznik promeniti dobavljača).
Jednostavno, ne mogu se kvote prebacivati iz godine u godinu jer je tržište ograničeno.
No, (siva) ekonomija je čudo, pa se raznim snalaženjima može doći i do ovakvih cena.
Nije za Valvoline ali neki od jačih brendova se nabavljaju (u Srbiji) po nižoj ceni nego (i) kod direktnog uvoznika (kupuje se u Mađarskoj, uglavnom). Tako se "tajkunčići" snađu za šleper-dva (i solidno im ide, bez mnogo škole zarade k'o desetine školovanih) ali "piramida" se brzo uruši (onda menjaju brend, trgovca (distributera), delatnost ...). Tako u neozbiljnim zemljama ne dobijamo povlašćene cene (jer se ne zna ko koga i zašto, odnosno zna se sam zašto (za šaku evra)), uništava domaća privreda, itd.
CG je donekle drugačija u smislu da se ili može lakše kontrolisati ko (i šta) uvozi, a i nabavka je moguća sa svih strana. Ne mora biti "lov u mutnom" mogu se udružiti uvoznici susednih zemalja pa isprazniti neko skladište na kraju godine što je primer legalnog obaranja cena.
Zavisi koliko poverenja imate u uvoznika. Ako da, vredi iskoristiti ponudu, ako ne, goodbye.
|
|
|
|