Izvidjaci MiG-21 u JRV i PVO

1

Izvidjaci MiG-21 u JRV i PVO

offline
  • zixo  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 27 Sep 2006
  • Poruke: 23450
  • Gde živiš: Beograd

Oktobra 1968. u RV i PVO SFRJ uvedeni su izvidjacki primerci lovca presretaca MiG-21 koji nose oznaku MiG-21R, NATO kod ,,Fishbed-H'' (jugoslovenska sluzbena vojna oznaka L-14i). Ukupno je 12 aviona, evidencijskih brojeva od 26101 do 26112, uslo u sastav 352-ge izvidjacke avijacijske eskadrile na aerodromu Zeljava kod Bihaca. Poslednji MiG-21R je povucen iz naoruzanja RV i PVO SCG decembra 2003.







Oprema izvidjackih L-14i je bila sledeca:

D kontejner za dnevno snimanje: prednja kosa, strma i dve boène kamere.



N kontejner za nocno snimanje : kamera i kaseta sa patronima
za osvetljavanje 24 komada. Okidanje kamere je sa vremenskom zadrškom nakon ispaljivanja patrona za osvetljenje i nameštala se prema tipu patrona. Kontejner ne mozes odbaciti, patroni su punjeni magnezijem.

R kontejner za radio snimanje . Ovaj je prepoznatjliv po bakelitnim poklopcima sa strane i belezi na film signale radio odašiljaèem.











Januara 1975. u naoruzanje JNA je uveden MiG-21MF NATO oznaka ,,Fishbed-J'' (sluzbena oznaka L-15 i L-15M). Bilo je ukupno 6 aviona evidencijskih brojeva od 22865 do 22870. Tokom 1983. 4 aviona su preradjena u izvidjace. Do promene namene, svih 6 aviona je letelo u sastavu 204-tog lovackog avijacijskog puka a nakon modifikacije 4 aviona su prebacena u 352-gu iae.



Oprema izvidjaca MiG-21MF (L-15M)

LORAP : Amerièka kamera (Fairchild) i oprema (Hughes)

Nemaèka kutija- kontejner (Messerschmidt)

Malo o LORAP-u

Sistem za koso aerofoto-snimanje tipa LORAP KA-112A (Long Range Aerial Photography). Ovaj sistem je označio prekretnicu u opremanju izviđačke avijacije, a bio je namenjen za koso snimanje teritorije susednih država i sa visine od 10.000 metara je moglo bočno da se snimi 110 kilometara. Ovaj kontejner nije mogao da nosi L-14i, pa je zbog jačeg motora i mogućnosti da se kontejner prikači, izabran L-15M kao njegov nosač. Naime ova verzija je imala dovoljan klirens, i kontejner nije dodirivao zemlju tako da je adaptacija bila izvršena u VOC-u. Dana 4. septembra 1983. godine, VOC je primio jednu kameru KA-112A LORAP i 2 kontejnera. Početkom januara je počelo ispitivanje aviona L-15M sa kontejnerom LORAP. Posle polugodišnjeg uspešnog ispitivanja, 15. juna 1984. avion je predat eskadrili na aerodromu u Bihaću.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 21 Avg 2007
  • Poruke: 428
  • Gde živiš: Gde cveta limun zut

MiG-21 je uspeo da nadzivi MiG-23,i sto se tice izdrzljivosti i koliko ga RV sveta koriste.
ALI GODINE CINE SVOJE!



offline
  • Pridružio: 18 Jun 2005
  • Poruke: 1177
  • Gde živiš: Springfild

mali off....
Negde sam cuo da je njegova najveca prednost (MiG-21) u vazdusnim bitkama, ta sto ima najvecu brzinu propadanja (ili poniranja - sta vec) u odnosu na druge avione. Da li je to zbog njegove mase i ako jeste zar mu je to prednost ?

offline
  • grbe 
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 4404

Gdje su 21.-nice bile sve stacionirane u Jugi? Stvarno im ova petokraka lijepo stoji.HE, he, ista kao moj avatar!Smile

offline
  • zixo  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 27 Sep 2006
  • Poruke: 23450
  • Gde živiš: Beograd

Batajnica - 204 lap
Zeljava - 117 lap i 352 iae
Slatina - 83 lap

offline
  • Pridružio: 26 Jul 2004
  • Poruke: 1154
  • Gde živiš: Vojvodina,Zrenjanin

Jel lete ponekad neki migovi 21?

offline
  • _Rade  Male
  • Ugledni građanin
  • Rade Jovanovic
  • Pridružio: 23 Feb 2007
  • Poruke: 390
  • Gde živiš: Loznica

LaserJat ::Jel lete ponekad neki migovi 21?

naravno da lete, i samo da dodam da su oba izvidjacka kontejnera LORAP ispravna i jos uvek se koriste u 353 IAE, tj. bar je tako bilo prosle godine kada sam bio tamo.

offline
  • zixo  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 27 Sep 2006
  • Poruke: 23450
  • Gde živiš: Beograd

U SR Jugoslaviji jedan MiG-21M ev.broja 22823 je modifikovan u izvidjaca. Danas ga koristi 1-vo izvidjacko avijacijsko odeljenje, 204-te avio baze Batajnica.



Pored toga dva MiG-a 21bis su takodje modifikovana u izvidjace. U rezervoar za gorivo od 490 litara postavljen je sistem Vinten koga koriste izvidjacki Orlovi.





Inace naravno da lete i lovci MiG-21bis/bis-K i trenazni MiG-21UM.

offline
  • Pridružio: 26 Jul 2004
  • Poruke: 1154
  • Gde živiš: Vojvodina,Zrenjanin

Batajnica 1997.
Slikano je sa obicnim aparatom pa onda skenirano zato je losijeg kvaliteta.

offline
  • RJ 
  • SuperModerator
  • Gavrilo Milentijević
  • Komandir stanice milicije Gornje Polje
  • Pridružio: 12 Feb 2005
  • Poruke: 35509
  • Gde živiš: ovalni kabinet

Jedna od osnovnih vizuelnih razlika MiG-21R u odnosu na druge verzije jeste ovaj dodatak na krajevima delta krila - iskreno, čemu su služili ne bih znao te molim "stručnu ekipu" da da objašnjenje Wink


Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 839 korisnika na forumu :: 39 registrovanih, 8 sakrivenih i 792 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3195 - dana 09 Nov 2023 14:47

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: _Petar, A.R.Chafee.Jr., airsuba, Atomski čoban, babaroga, bojank, CikaKURE, Dorcolac, HogarStrashni, Ivica1102, Karla, Krvava Devetka, loon123, Lord Nem, lord sir giga, Metanoja, Mi lao shu, milenko crazy north, Milometer, MilosKop, Misirac, Mitraljeta, Mixelotti, Motocar, naki011, nebidrag, nemkea71, nenad81, Panter, pein, pera bager, Sirius, Srle993, stagezin, stegonosa, Stoilkovic, Vlad000, Yugol33, zbazin