Elektromotor u novim masinama za ves

Elektromotor u novim masinama za ves

offline
  • Pridružio: 16 Mar 2008
  • Poruke: 1542
  • Gde živiš: Novi Sad

Da li neko zna, kako rade ovi novi elektromotori u ves masinama, koja je to vrsta motora ? Vidim da moze da se vrti bilo kojom brzinom, znaci nije kao onaj klasicni dvobrzinski.
Da li je to obican monofazni motor sa tiristorskim regulatorom, ili mozda elektronika pravi obrtno polje ?



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13729
  • Gde živiš: Vršac

Viđao sam više komada, kao i svi mi verovatno, ali jednu Elin-ovu mašinu sam rasturio do sitnih delova. Mr. Green

El. motor je monofazni kolektorski, tiristor upravlja njime. Manja brzina za pranje je fiksna, s` tim što je meko pokretanje. Za centrifugu na panelu postoje odabir brzina, nisam siguran ali nešto ovako bez centrifuge, 600, 750, 900, 1000,... no to i nije toliko bitno, na tom preklopniku su fiksni otpori. I kod centrifuge je meki start.

Jedna starija Elin mašina je takođe imala kolektorski el. motor sa dve brzine, ovo ne tvrdim ja već moj kum, nisam vido el. motor.

E sad ja da pitam nešto. Smile

Već duže vreme mi se mota po glavi da na svoju mašinu, klasičan el. motor, postavim neku elektroniku da mogu regulisati broj obrtaja centrifuge. Ima li neko ideju kako to izvesti? Da li je dovoljno samo da izvedem kontrolu pomoću tiristora?



offline
  • Pridružio: 16 Mar 2008
  • Poruke: 1542
  • Gde živiš: Novi Sad

Ričard ::
Jedna starija Elin mašina je takođe imala kolektorski el. motor sa dve brzine, ovo ne tvrdim ja već moj kum, nisam vido el. motor.


E to bi me razocaralo. Kolektor, cetkice... Nadam se da nece skoro crci pa da necu saznati, ali ako mi se pojavi servis u kuci, javicu Smile


Citat:E sad ja da pitam nešto. Smile

Već duže vreme mi se mota po glavi da na svoju mašinu, klasičan el. motor, postavim neku elektroniku da mogu regulisati broj obrtaja centrifuge. Ima li neko ideju kako to izvesti? Da li je dovoljno samo da izvedem kontrolu pomoću tiristora?


Ne. Klasican motor je kavezni i njemu se ne moze regulisati broj obrtaja tiristorom.

offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13729
  • Gde živiš: Vršac

Napisano: 26 Avg 2010 23:01

Ček, plafonski ventilatori su takođe el. motori sa kaveznim rotorom pa se ipak regulišu sa tiristorom:





Dopuna: 26 Avg 2010 23:06

Oprostite na mojoj brzopletosti (umor i želja uzimaju svoj danak), pišem tiristor, a mislim triak. Na ovim slikama upravljački deo je triak TIC226M. Embarassed

offline
  • Pridružio: 16 Mar 2008
  • Poruke: 1542
  • Gde živiš: Novi Sad

Ne znam stvarno kakvi su ti ventilatori, nisam ih vidjao.
Mozda gresim, ja sam elektronicar, nisam strucnjak za motore, ali odnekud mi je to ostalo u glavi da oni nisu pogodni. Koliko se secam njima brzina zavisi od frekvencije. Zato su se nekad koristili npr. u gramofonima jer promena napona nije uticala na promenu brzine okretanja ploce. Ali nista ne tvrdim.
Odosmo mi od teme. Bas zato sto ne poznajem dobro motore i pitam kakav je taj u mojoj novoj ves masini, bas me odusevljava.

offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13729
  • Gde živiš: Vršac

Viđao si sigurno te ventilatore, obični plafonski sa tri peraja, nešto malo više od metra u prečniku. Klasičan el. motor sa kaveznim rotorom.



Sasvim se lepo reguliše brzina uz pomoć gornjeg sklopa. Sklop je isti kao i onaj ya regulaciju jačine svetla, sijalice sa žarnom niti.


Nove mašine za pranje veša su super, dok se ne pokvare. Obe ove koje su rasturene, rasturene su iz razloga jer vlasnici nisu imali novca za popravku. Na jednoj je bio pregoreo programator; cena novog je bila oko 80€, a na drugoj je izgoreo el. motor; to je ta za koju kum tvrdi da je imala dve brzine.

offline
  • Pridružio: 02 Mar 2008
  • Poruke: 396

Nisam 100% siguran,
mislim da je motor asihroni, i da tu se brzina regulise inpulsima tj frekfencijom inpulsa.
Video sam i ja nesto sto lici na kolektor na tom motoru (nisam detaljno zagledao), mislim da je to kolektor za povratnu informaciju o brzini u oscilator (elektroniku).
Ovo je moje misljenje, ne tvrdim da je tacno. Nisam imao prilike da experimentisem sa novijom masinom.

offline
  • Pridružio: 16 Mar 2008
  • Poruke: 1542
  • Gde živiš: Novi Sad

Kako motor ubrzava, cuje se neko pistanje, rekao bih od nekog regulatora, mozda i par kiloherca.

Video sam na netu da neke masine imaju motor na jednosmernu struju.

offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13729
  • Gde živiš: Vršac

Sutra, ili ovih dana bi trebao da popravljam jednu od novih mašina, otišla je pumpa za vodu. I kod nje se se takođe čuje pištanje pri pokretanju motora. Pa ću pogledati da li na motoru postoji tablica.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 739 korisnika na forumu :: 30 registrovanih, 5 sakrivenih i 704 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., acatomic, Apok, Boskovic, cenejac111, cetka, Cirkon, dragon986, havoc995, Leonardo, Marko Marković, MB120mm, mercedesamg, Mercury, mige, Mixelotti, ok, panonski mornar, pavle_pzs, rovac, Sale.S, shaja1, shone34, Snorks, Srki98, stalker, vathra, Warhawk, x9, zooix