Poslao: 30 Dec 2005 18:37
|
offline
- Svemirko
- Legendarni građanin
- Pridružio: 24 Mar 2004
- Poruke: 3962
- Gde živiš: Zemun
|
Vezbe sam odbranio na faksu, ali to je vise nego pocetni nivo....
Zelieo bih jos malo da naucim pa bih ovde postavljao pitanja vezana za moje probleme i kako nesto izvesti.....
Nadam se da nikome ne smeta ovaj topic
Prvo pitanje:
free transform tool (q) me malo izludjuje.
Napravim pravougaonik i nisam izvalio kako kad radi.
Nekad uzima da smanjuje recimo samo levu ivicu, nekada kada vucem levu ka desnoj smanjuje i desnu ivicu ( srazmerno smanjuje i jednu i drugu ivicu ) ?! Mora da ima neka caka, ne radi valjda naimice, samo nisam nesto izvalio tu caku....
Dakle, kako da definisem kako da mi smanji neki objekat ?
Drugo pitanje:
motion tween
Tekst iskucam zadnji frame zadam da je kljucni pomerim ga malo, prvom zadam motion tween i sve radi super.
Ali kada recimo uzmem pravougaonik i isto to uradim onda on samo u tom zadnjem frame prebaci pravougaonik na mesto gde sam oznacio.
Izvalio sam da nega moram da definisem kao objekat, za razliku od teksta da bi lepo radio.... Da li mora bilo koja firura da se pretvara u objekat kako bi motion tween radio, ili ja negde pravim gresku ?
Jos nesto me zbunjuje, kada uradim simbol sa pravougaonikom i u zadnjem kljucnom frame pomerim pravougaonik, a u prvom zada motion tween prikazuje mi se samo isprekidana linija bez strelice ?!
Kada radim tekst lepo bude puna linija od prvog do zadnjeg frame i na zadnjem ima strelicu....
Da li valja ako izgleda ovako, ili ja tu imam negde gresku ?
Prvi zadatak.
Kako da napravim button koji ce imati neku animaciju ?
Dakle znam da pravim button i da koristim "up" "ower" "down" i "hit"
Umem da im promenim boju i tako to.
E sad me zanima kako da izvedem recimo da kada mis od na button da od postojece boje lagano (u nekih 20-ak frame) predje u boju koja je definisana u "ower" ?
Ili da kada predjem misem preko butona, da se isti malo smanji ili poveca u nekoliko frame....
Pokusao sam kada zadam na ower kljucni frame (F6) i desnim izaberem create motion tween, pa onda na dvoklik na button udjem u tween1 i tamo sam nesto radio standardno sa frame ali nisam na kraju uspeo nista dobiti...
Da li sam na dobrom putu, i kako se radi ? Gde gresim.
Unapred hvala snoop i ostali koji su voljni da pomognu i malo razjasne pocetniku
Citao sam neke tutorijale ali nisam nalazio na ova moja pitanja, tako da mi je potreban odgovor a ne link ka tutorijalu
Hvala svima
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 01 Jan 2006 06:36
|
offline
- snoop
- Genghis Khan
- Pridružio: 18 Apr 2003
- Poruke: 8134
- Gde živiš: U kesici gumenih bombona...
|
1. Ne mogu trenutno, ali cu kasnije reci kako i sta ako me neko ne pretekne.
2. Pretvori u simbol. Znaci prvo nacrtas sta zelis, pa konvertujes to u simbol (movie clip ili graphics), napravis keyframe tamo gde hoces da ti se zavrsi movie i onda pomeris simbol. Stavis motion tween i to je to.
1. Zadatak
Napravis dugme kako ga vec pravis. Ides edit na button ili dupli klik na njega i odes na over.
Napravis objekat koji hoces da se sadrzi u toj animaciji i rastegnes je do 20tog frame ili dokle vec zelis.
Na taj 20ti frame stisnes F9 (action) pa kucas stop();.
Ctrl + Enter i to je to.
Nadam se da sam ti odgovorio na pitanja (osim prvog ).
Ne znam kako nisam primetio temu, sorry jos jednom.
|
|
|
|
|
|
|
Poslao: 01 Jan 2006 07:43
|
offline
- snoop
- Genghis Khan
- Pridružio: 18 Apr 2003
- Poruke: 8134
- Gde živiš: U kesici gumenih bombona...
|
Poenta je da napravis movie clip sa animacijom i tu animaciju ubacis u over dugmeta. Nista vise.
|
|
|
|
Poslao: 02 Jan 2006 09:45
|
offline
- Pridružio: 19 Jan 2005
- Poruke: 75
|
A to uradis na sledeci nacin: ides na editovanje simbola dugmeta tamo gde su ti kljucni kadrovi sa Up, Over, Down i Hint. Kliknes na kadar Over i dole u Properties imas dugme Swap kliknes na njega i otvori ti se novi prozor. U tom novom prozoru ces videti sve simbole koje imas u Movie clip-u, pronadjes simbol koji sadrzi animaciju za dugme kliknes na njega i na OK. A ako hoces da samo promenis boju mozes i bez animacije. Kliknes na kadar Over pa na simbol na pozornici opet u Properties-u imas paletu sa padajucim menijem Color otvoris padajuci meni i izaberes Tint. Tu imas mogucnost menjanja boje simbola ili Shape-a. To ce ti dati efekat kada postavis misa na dugme brzu promenu boje bez blagog prelaza kao sa simbolima koji sadrze animacuju. Mozda laksi nacin za pocetnike.
Dopuna: 02 Jan 2006 9:45
A evo to izgleda ovako
mycity.rs/must-login.png
|
|
|
|
|
Poslao: 02 Jan 2006 19:20
|
offline
- Pridružio: 19 Jan 2005
- Poruke: 75
|
Prvo: kada u edit modu odes na kadar Over moras na pozornici da kliknes na simbol koji hoces da Swap-ujes kao pri menjanju boje i onda u Properties dobijas tu opciju. Jer je logicno da ti ovako kao sto si radio Properties daje opcije za klucni kadar a ne za simbol koji je u tvom slucaju dugme. Znaci prvo na kljucni kadar Over pa na simbol dugmeta na pozornici pa dobijas opciju Swap i izaberes simbol sa animacijom.
Drugo: najbolje je da sam odradis to dugme koje ti treba jer ces tako da naucis kako se to radi a evo objasnjenja. Nacrtaj oblik koji zelis za dugme. Selektuj ga i pretvori u simbol tipa Graphic to ti je staticni deo dugmeta koji ce stajati u stanju Up. Sad pravimo animaciju za Over klikni ponovo na taj simbol pa ga konvertuj u simbol tipa Movie clip. Idi u edit mod simbola Movie clip i napravi kljucni kadar u 20-om kadru i napravi animaciju pomocu Motion Tween-a klikni na kljucni kadar u kadru 20 pa na simbol na pozornici i dobices opciju Color u Properties-u izaberi Tint i promeni boju u koju zelis da ide. Dok ti je selektovan kadar 20 otvori panel Action i dodaj akciju stop za kadar 20 da bi animacija stala kada dodje do tog kadra. Vrati se na pocetnu scenu znaci izlazis iz edit moda simbola Movie clip. Trebalo bi da se nalazis na sceni 1. E sad ponovo desnim klikom na simbol Movie clip i konvertuj ga u simbol tipa Button. Ides u edit mod simbola Button dodas kljucni kadar za Over pa izaberes kljucni kadar Up selektujes na pozornici dugme i dobices na levoj strani Properties-a opciju Swap. Posto se nalazimo u stanju Up znaci treba nam staticki deo dugmeta a to nam se nalazi u simbolu tipa Graphic sa pocetka objasnjenja. Iz pomocnog menija opcije Swap izaberi simbol tipa Graphic time ces dobiti stanje Up. Stanje Over smo dobili samim ubacivanjem kljucnog kadra Over jer smo simbol Buton napravili iz simbola tipa Movie clip koji u sebi sadrzi animaciju sa akcijom stop u 20-om kljucnom kadru. To je to i mora da radi.
|
|
|
|
|