Preticati ili ipak ne ?

1

Preticati ili ipak ne ?

offline
  • Pridružio: 14 Feb 2008
  • Poruke: 12391

Imam jedno pitanje iz znatiželje.

Neretko se nađem iza vozača koji vozi 50km/h i mene primora da vozim u trećoj brzini. Ja jednostavno preferiram da vozim 55km/h u 4. brzini u naselju ...

Recimo da je u pitanju put van naselja sa ograničenjem od 80km/h. Nađem se iza tog vozila koje se kreće sporo po putu Mr. Green mogu da :
1. pretičem, ostatak puta vozim u 4. ili 5. brzini i stignem na lokaciju svega par minuta pre tog vozila
2. ne pretičem, ostatak puta provedem u 3. brzini na 50km/h ili 4. brzini na 55km/h

Do sada mi je logično bilo da pretičem jer sam mislio da ću tako uštedeti gorivo jer vozim u višem stepenu pri nižim obrtajima...

Međutim nikada nisam razmišljao o onom ubrzanju dok pretičem. Do danas.

Imam slabiji auto i jednostavno ne mogu da pretičem kao osobe sa 2k cc vozilima od preko 100 konja. To podrazumeva da nagazim malo više prilikom preticanja pa ću tako recimo trećom da vozim na 3k - 3.5k obrtaja pre nego što prebacim u 4. da bih uspeo da preteknem nešto ..

Hoću li prilikom tog preticanja potrošiti više goriva nego što ću ga uštedeti tako što ću voziti ostatak puta u višem stepenu ? Isplati li se jednostavno ostati iza vozila u recimo, 4. brzini na 55km/h (~1600 obrtaja) tokom celog puta ?

Vreme je kako god da okreneš samo par minuta razlike, interesuje me ušteda goriva, ako ona postoji u toj meri da je bitna.
Ziveli



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Fil  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 11 Jun 2009
  • Poruke: 16586

Ja pretičem uvek ljude koji voze 50-55 na otvorenom putu, bez obzira koje auto imam. U gradu toliko i ja vozim, pa je nebitno.

Ako i dalje imaš Peugeot 307, znaj da sam preticao i sa modelom 206.

U principu, ako se neko meša u moj tempo vožnje (80-100 km/h) uvek pretičem.



offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13392
  • Gde živiš: Z-moon

Ja imam logiku da je bolje da on gleda mene, nego ja njega.
U opisanoj situaciji uvek pretičem takvo vozilo, i nastavljam da vozim onako kako ja želim.
Razlika u potrošnji je na strani preticanja, bez obzira na kratak skok trenutne potrošnje, odnosno manje ćeš potrošiti goriva odlukom da pretekneš to vozilo nego da voziš iza njega.
Vremenom sam naučio da izdaleka prepoznam takva vozila, tako da ih odmah pretičem, ne čekam da počnem da razmišljam o tome posle nekoliko minuta.
Ovde nije samo potrošnja goriva u pitanju, već je po meni bespotrebno trošenje pažnje na nekoga ko ima svoj stil vožnje, koji mi ni po čemu ne odgovara.

offline
  • dr_Bora  Male
  • Anti Malware Fighter
    Rank 2
  • Pridružio: 24 Jul 2007
  • Poruke: 12280
  • Gde živiš: Höganäs, SE

Možda nisam najbolje shvatio pitanje, ali... U opisanoj situaciji, ubrzavanje je prilično zanemarljiv faktor. Auto troši manje na 50 nego na 80.

offline
  • Pridružio: 13 Jun 2011
  • Poruke: 503

@_Sale
Занима ме на основу чега засниваш тврђење о потртошњи горива?
Ја мислим да ће се више потрошити претицањем него равномерном вожњом иза возила.
Међутим морам се сложити да треба избегавати ситуације у којој неко возило ремети твој стил вожње. Ту претицање није једина опција, савет који сам ја добио од старијих је да станем у крај и попушим цигару, одморим и за то време ће то возило направити довољну разлику да га више нећу стићи и да ми више неће сметати.
И још нешто ме занима. Давно сам видео твој пост о томе да прва брзина служи само да ауто крене из места, зашто је не би користили као остале брзине?

offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13392
  • Gde živiš: Z-moon

vilenjakmax ::@_Sale
Занима ме на основу чега засниваш тврђење о потртошњи горива?
Ја мислим да ће се више потрошити претицањем него равномерном вожњом иза возила.

Za svaki stepen prenosa postoji optimalan broj obrtaja, koji se kreće od npr. 1100 do 2000. Vožnja na donjoj i gornjoj granici (ili ispod i iznad) obrtaja za svaki stepen prenosa znači povećanu potrošnju goriva.
Dakle, nije uopšte tačno rasprostranjeno mišljenje da će motor trošiti manje ako 6. stepenom prenosa vozite 50km/h od situacije kada vozite 80km/h, što se lako može videti na putnom računaru (ukoliko ga vozilo ima). Nekada davno sam imao i krive potrošnje za svaki stepen prenosa, ali sada nema teorije da to pronađem.
Dalje, iskustvo mi kaže da vožnja iza nekoga znači često kočenje, čestu promenu stepena prenosa i ponekad i ubrzavanje. Sve zajedno dovodi do veće potrošnje goriva, uz već navedeno nerviranje zbog takve vožnje. Takođe, veoma mi znači da u vožnji imam dobar pregled vozila ispred sebe, kao i onih koji mi dolaze u susret, pa i zbog toga ne volim da vozim iza nekog.
U isto vreme, znam mnogo onih koji voze iza šlepera da bi uštedeli gorivo. Bebee Dol Ja nisam iz te priče.
Nadam se da sam bio dovoljno jasan. Very Happy
vilenjakmax ::@_Sale
И још нешто ме занима. Давно сам видео твој пост о томе да прва брзина служи само да ауто крене из места, зашто је не би користили као остале брзине?

Zato što nema nikakve potrebe, osim na veoma izraženim nagibima na gore ili na dole.
Uz to svaki metar više koji pređeš sa vozilom u prvom stepenu prenosa znači drastično povećanje potrošnje, opet kažem, bez ikakve potrebe. Prvi stepen prenosa je daleko najveći potrošač goriva, sa koje god strane posmatrano, da li kroz pređeni put, ili kroz brzinu kretanja, ili kombinacijom više faktora.

offline
  • Fil  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 11 Jun 2009
  • Poruke: 16586

Napisano: 29 Maj 2014 11:43

Kada je god moguće, ubacite u višu brzinu.

Iz saveta o štedljivoj vožnji, MUP-a: LINK

Dopuna: 29 Maj 2014 11:45

Citat:Dakle, nije uopšte tačno rasprostranjeno mišljenje da će motor trošiti manje ako 6. stepenom prenosa vozite 50km/h od situacije kada vozite 80km/h, što se lako može videti na putnom računaru (ukoliko ga vozilo ima). Nekada davno sam imao i krive potrošnje za svaki stepen prenosa, ali sada nema teorije da to pronađem.

Slažem se (a vožnja 6. brzinom 50 km/h je kriminal)

offline
  • Pridružio: 13 Jun 2011
  • Poruke: 503

@_Sale
Не знам, мени то што пишеш делује као гомила претпоставки. Веома сам скептичан да у 6 степену преноса при 50 km/h ауто троши више него при 80 km/h.
@ThePhilosopher
Нисам схватио шта тврдиш у свом посту, да ли је Сале у праву или не.

offline
  • Fil  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 11 Jun 2009
  • Poruke: 16586

Sale je u pravu,dakle,ko vozi 6. brzinom 50 km/h to je lose.
(Ja toliko idem trecom,petom da idem toliko mozda bi se i ugasio na minimalnoj uzbrdici).

Ko ima board computer moze da proveri...

offline
  • Pridružio: 13 Jun 2011
  • Poruke: 503

Napisano: 29 Maj 2014 17:23

https://www.youtube.com/watch?v=CDZ1Rs8Nog8&feature=youtu.be

Dopuna: 29 Maj 2014 17:24

https://www.facebook.com/auto.delovi.org/posts/212.....comments=2

Dopuna: 29 Maj 2014 17:26

https://www.youtube.com/watch?v=Od8Q5GR4W6c

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1062 korisnika na forumu :: 38 registrovanih, 9 sakrivenih i 1015 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: _Rade, amaterSRB, Andrija357, bojankrstc, Bokiboks, bufanje, cavatina, Centauro, debeli, Dvojac005, FOX, kubura91, kunktator, ladro, Mi lao shu, mikrimaus, milenko crazy north, Milos ZA, mocnijogurt, moldway, MrNo, Ne doznajem se u oružje, nenad81, Nobunaga, ObelixSRB, Parker, pein, pera bager, prle122, RJ, Sirius, slonic_tonic, stegonosa, Sumadija34, tubular, Vladko, vladulns, W123