5 kocioni cilindar (tzv. korektor kocenja)

1

5 kocioni cilindar (tzv. korektor kocenja)

offline
  • Acid_Burn  Male
  • Moderator foruma
  • Glavni moderator foruma Zabava
  • Hellraiser
  • Demon to some. Angel to others
  • Pridružio: 07 Jan 2005
  • Poruke: 25503
  • Gde živiš: Beneath the Black Sky

Izgleda da je poceo da me j**e peti kocioni cilindar
Bio sam juce na redovnom teh. pregledu i rekose mi da nemam zadnje kocnice.

Paknovi,dobosi i sajla rucne kocnice su menjani 2008 godine i nisam sa njima presao ni punih 8000km.
Zadnje cilindre sam menjao u novembru 2010 godine tada sam menjao i ulje za kocnice.

Koliko sam se raspitao peti cilindar u principu se ne menja nego se samo steluje. Isto tako nekoliko "pametnih" ljudi mi je reklo da ga skinem i da vozim bez njega sto ja ne bih radio.

Sad sta raditi da li da stelujem ovaj koji je na kolima i da teram dok opet "ne otkaze" ili da idem da uzimam odmah novi?

I koliko bi novi mogao da kosta?



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Nikako ne isporbavaj te ideje nasih majstora. I mene su svasta savetovali.

Cena novog ne bi trebala da bude visoka. Pogledaj da li kod tebe pasuje od Kadeta. Jeftinije ces da prodjes.



offline
  • Pridružio: 20 Jul 2008
  • Poruke: 4682

Napisano: 15 Maj 2011 21:47

Peti cilindar sluzi da ravnomerno rasporedjuje snagu na zadnjim kocinicama. Kada je auto opterecen pozadi ona poluga na petom kocionom se spusti i povecava silu kocenja na zadnjim tockovima. Ako izbacis peti kocioni onda je sila kocenja na zadnjim tockovima kao da je auto otezan, znaci veca. Pa bi moglo da se desi da prilikom naglog kocenja dodje do okretanja auta, ako nije opterecen pozadi. Pa ti sam odluci da li da ga izbacis. Inace, nema na njemu sta da se pokvari, ako nije procureo, ako je procureo samo zameni gumice. Skine se malo se podmaze ona poluga, mada ona ne moze ni da zariba, i to je to, stelujes kocinice dok poluga nije spustena, desi se da majstori postave dizalicu pod viljusku, tako simuliraju opterecenje zadnjeg dela, viljuska se digne pod pritiskom dizalice, poluga se spusti na petom cilindru i oni tako nasteluju kocinice. Pa posle kada vrate tocak i izvuku dizalicu, auto normalno nije otezan, stoji normalno, pa slabije koci. Glupost, ali desavaju se i te greske.

Dopuna: 15 Maj 2011 21:57

Da dodam, ja sam licno vadio taj peti na mojim kolima, nisam nikada imao problema sa kocenjem, doduse treba znati i kociti, nije to samo ajde stisni kocinicu. Kao sto rekoh, sada znas za sta sluzi pa odluci sam.

offline
  • Acid_Burn  Male
  • Moderator foruma
  • Glavni moderator foruma Zabava
  • Hellraiser
  • Demon to some. Angel to others
  • Pridružio: 07 Jan 2005
  • Poruke: 25503
  • Gde živiš: Beneath the Black Sky

Uzeo sam novi cilindar.
Cena 1500 dinkica idem sledece nedelje na zamenu ulja i filtera pa cu dati i to da mi odrade pa da vidim kako ce onda biti

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Nije mnogo. Toliko sam i pretpostavljao da kosta.

offline
  • galej 
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 10 Jan 2012
  • Poruke: 1

Gde mogu da nadjem taj peti cilindar kocenja, u Beogradu nisam nigde nasao. Hvala!

offline
  • Pridružio: 13 Jun 2011
  • Poruke: 503

Acid_Burn ::Uzeo sam novi cilindar.
Cena 1500 dinkica idem sledece nedelje na zamenu ulja i filtera pa cu dati i to da mi odrade pa da vidim kako ce onda biti

Апсолутно не мора да значи да је проблем у том цилиндру. Можда ти немаш кочнице из неког другог разлога. Што се тиче уградње тог цилиндра није никакав проблем и много значи за безбедност у саобраћају, јер је веома важно да уколико дође до наглог кочења и проклизавања точкова, да прво проклизају предњи па тек онда задњи точкови.

Ја возим стару Заставу ( 30-так година) и возим без тог цилиндра 20 година и никада нисам имао никакав проблем. Додуше, сада возим на плин и боца је назад па ми са те стране није ни потребан јер тежина боце, плина и бензина дају довољно велику силу да не дође до проклизавања задњих точкова.

offline
  • Pridružio: 12 Feb 2007
  • Poruke: 1239

I takvi automobili prolaze tehnički pregled. Zanimljivo!

Da taj cilindar nije potreban konstruktor ga ne bi ni postavio tu!

offline
  • Pridružio: 13 Jun 2011
  • Poruke: 503

Wisdomseeker ::I takvi automobili prolaze tehnički pregled. Zanimljivo!

Da taj cilindar nije potreban konstruktor ga ne bi ni postavio tu!


Знаш ли шта је још занимљивије?
Гарантујем ти да би тај ауто пре прошао технички преглед него половина возила која су на нашим путевима. Одржавање возила код нас је на јако ниским гранама и углавном се своди на корективно одржавање. У преводу, људи не раде ништа док возило може да се креће. Тек ако стане или се деси да неће да стане ( због отказа кочница) иду код мајстора. Гомила возила није видела технички преглед годинама, већ папире завршавају преко агенција...
Друго, при техничком прегледу, гледа се сила кочења као и да ли је она равномерно распоређена на оба точка ( дозвољено одступање је до 20%). Та сила мора бити у одређеним границама, које су технички прописане и моја застава их задовољава.
Треће, улога тог цилиндра је да смањи силу кочења уколико је возило на задњој осовини растерећено, што је у мом случају непотребно, јер у сваком тренутку назад имам боцу гаса, која је углавном пуна те са те стране немам бриге...
А да је конструктор знао шта ради, направио би бољи ауто од заставе.
Шалим се, застава је била јако добар ауто у годинама када је настао, само то га је време одавно прегазило. 1970-их, када се модел 101 појавио, био је за респект.
Други су мењали моделе, али ми нисмо јер смо нашли прави! LOL

offline
  • Pridružio: 12 Feb 2007
  • Poruke: 1239

Govoriš o sopstvenom vozilu, dok ja govorim o svim vozilima uopšteno. Ono što si naveo je samo primer na kom nivou se nalazi naša tehnička kultura, bolje rečeno nekultura.

Da li je vozilo upotrebljivo bez ovog cilindra, jeste, sledeće pitanje je da li je vozilo upotrebljivo i bezbedno, kao i da li je tehnički ispravno onako kako je proizvođač zamislio da se to vozilo upotrebljava.

Iako je to nekima smešno i kažu ma nemoj da smaraš, pravila i uputstva služe upravo tome da se neke stvari kvantifikuju na određen način i da se na osnovu njih garantuje tehnička ispravnost vozila ili neke mašine. To što neke stvari mogu da se preprave ili koriste na neadekvatan način ne znači i da je takvo korišćenje ispravno.

Znam u kakvoj se situaciji nalazi naša zemlja, a samim time i vozila na našim putevima, nažalost obično reagujemo kada je kasno ili se desi neka nesreća.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1048 korisnika na forumu :: 37 registrovanih, 1 sakriven i 1010 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., Arahne, Asparagus, Bubili, Cassius Clay, cenejac111, dankisha, draganl, Duh sa sekirom, Georgius, gorval, goxin, HrcAk47, hyla, ivan1973, Ivica1102, kokan0905, krangovotelo, Leonov, ljuba, Lucije Kvint, Mcdado, milan.vukovic, milimoj, Milos82, miodrag, mkukoleca, opt1, ser.hill, sevenino, Srki94, Stoilkovic, Sumadija34, Toper, Trpe Grozni, Vlada78, vladaa012