Kleptanje motora, hidropodizaci

10

Kleptanje motora, hidropodizaci

offline
  • Pridružio: 15 Apr 2010
  • Poruke: 136

...kako na kojoj pumpi...
....nije traženi standard,ali govori o kvalitetu ulja,imaju ga uglavnom sintetike i najbolja polusintetička ulja..veruj mi,imam ga u autu,polusint sa 229.3,bolje je od bilo kojeg ulja koje sam imao ranije...



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Poveo danas kola kod mog dobrog druga mašinskog inžinjera da ga pitam u vezi podmazivanja motora odnosno ulja. Htio da čujem i priču mašinca, tj. osobe koja zna sistem SUS motora.
Što se tiče kleptanja hidropodizača on mi reče da bi to trebalo da riješi gušće ulje. Logično je ako je gušće da će se zadržati bolje u odnosu na rijetko ulje, tj. neće se sve sliti u karter. Ja mu pomenuo estarske sintetike i PS on mi reče da bježim od toga jer se takva ulja zalijepe kao guba na djelove motora i nikada motor isprati.
S obzirom da je u PG danas 30C, oznaka 40 kod ulja je dobra jer treba na ovu vrelinu gušće u odnosu na 30 ulja. Ne bi se zeznuo i da je 50-tica.
Pitao ga da li da pređem na 10w40 ulja i tu je bio skeptičan jer mi je motor nov a gušća ulja po pravilu idu kod starijih mašina. Najidealnije bi bilo kada bih sada išao sa 10w40 a zimi sa 5w40 ili 5w30. Kako prelazim oko 8000km godišnje to je previše za dvije zamjene.



offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Castrol Magnatec se lepi na zidove unutrasnjih delova motora (na netu poostoji negde i animacija) i oni to predstavljaju kao odlicnu osobinu. Za nase podneblje ipak nisu ulja 0w-30 i 5w-30 jer ih motor u vrelim danima dosta trosi. Imas i na netu nekoliko primera gde su se ljudi zalili. Znaci ipak 5w-40 ili 10w-40. O 15w-40 ni ja ne razmisljam, ipak je to pregusto.

Mislim da je najbolji izbor ipak celogodisnja upotreba 10w-40, kao sto i ja radim, malo je mnogo za nas standard menjanje ulja dva puta godisnje.

offline
  • Pridružio: 15 Apr 2010
  • Poruke: 136

grbe ::Poveo danas kola kod mog dobrog druga mašinskog inžinjera da ga pitam u vezi podmazivanja motora odnosno ulja. Htio da čujem i priču mašinca, tj. osobe koja zna sistem SUS motora.
Što se tiče kleptanja hidropodizača on mi reče da bi to trebalo da riješi gušće ulje. Logično je ako je gušće da će se zadržati bolje u odnosu na rijetko ulje, tj. neće se sve sliti u karter. Ja mu pomenuo estarske sintetike i PS on mi reče da bježim od toga jer se takva ulja zalijepe kao guba na djelove motora i nikada motor isprati.
S obzirom da je u PG danas 30C, oznaka 40 kod ulja je dobra jer treba na ovu vrelinu gušće u odnosu na 30 ulja. Ne bi se zeznuo i da je 50-tica.
Pitao ga da li da pređem na 10w40 ulja i tu je bio skeptičan jer mi je motor nov a gušća ulja po pravilu idu kod starijih mašina. Najidealnije bi bilo kada bih sada išao sa 10w40 a zimi sa 5w40 ili 5w30. Kako prelazim oko 8000km godišnje to je previše za dvije zamjene.


šta se lepi ko guba,priča bez veze....ima nekih aditiva za ulje,reklamirali ga pre desetak i možda više godina,taj se lepio,mislim da se zvao univerzalni modifikator...

stavi ti OMV extra 10W40,ono je gušće i od mobila i castrola u istoj gradaciji i ima 502.00 i 229.3 i više nego dobro štiti motor zimi,tako da ga možeš slobodno koristiti kao celogodišnje Tekst za link
ajd,uradi nešto, nema smisla više razglabati,počeli smo se vrteti u krug,pa javi rezultate...

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Mesas stvari. Taj Univerzalni modifikator se lepi i tako stvara bolju kompresiju. To nema veze sa ovim kod motornih ulja. Problem je sto ulje sklizne sa nekih delova motora kao sto su hidropodizaci pa onda u prvim momentima rada motora ti delovi nisu podmazani i dodje do kontakta metala sa metalom. Od toga nastaju ti zvuci o kojima Grbe prica. Castrol Magnatec, prema njihovim objasnjenjima, se zadrzava na zidovima tih unutrasnjih delova motora i stvara neki blagi film, nisu to nikakve naslage kao sto ih stvara taj ruski modifikator. Samim tim sprecava taj efekat u prvim momentima rada motora. Za vise informacija pogledati: http://magnatec.castrol.com/en/magnatec-explained/

Drugo. Coveku je ulje tek na pola intervala zamene, i ima jos dosta vremena da se konsultuje sa nama ovde na forumu, al i sa majstorima pa da donese odluku o tome sta ce da radi. Kuda zurimo?

offline
  • Pridružio: 15 Apr 2010
  • Poruke: 136

Napisano: 25 Maj 2011 20:45

taj uljni film ima ulogu da spreči habenje delova u prvim trenucima pokretanja motora,nema nikakvu ulogu u radu podizača
nekad su bile kod podizača pločice kojim se štelovao zazor...ulje može imati uticaj brzinom punjenja i pražnjenja komore,odnosno pritiskom i brzinom cirkulacije,
pošto je motor nov mišljenja sam da su, ili hidropodizači zalepili ili,mada lampica ulja nikad ne gori, nedovoljan pritisak(ne za motor,već samo nečujan rad hidropodizača),što bi se moglo rešiti malo gušćim uljem što kao rešenje može sačekati,ali LM aditiv za hidropodizače može odmah ako je na pola intervala
Tekst za link
Tekst za link

Dopuna: 25 Maj 2011 22:34

youtube.com/watch?v=P58R9pPlKOo&feature=related

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

OK je video. Ali nece valjda covek da rastura nov motor da bi istestirao hidropodizace...

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

FAMAS ::OK je video. Ali nece valjda covek da rastura nov motor da bi istestirao hidropodizace...
Hhahahahahaah LOL

offline
  • Pridružio: 15 Apr 2010
  • Poruke: 136

Napisano: 26 Maj 2011 19:25

....postavio sam da bi videli kako uopšte izgledaju i funkcionišu, i kako izgleda sticky podizač kao mogući kvar...
...ako je promašeni komentar smešan vlasniku vozila,nemam reči.... sorry...

Dopuna: 26 Maj 2011 19:49

malo analize i moguće je shvatiti šta se dešava ovde su prikazani hidropodizači oštećeni i neoštećeni,i to onaj deo koji dolazi u kontakt sa bregastom Tekst za link
šta se dešava...ako je podizač u redu bregasta i podizač su u stalnom kontaktu(zamisli)ako je podizač zalepljen-sticky onda je čelo podizača spušteno i dolazi u kontakt sa bregastom samo breg!!!! breg bregaste sa zaletom sa zaletom udara u čelo podizača i stvara lupanje...
videvši neispravne podizače,a to su oni koji nisu ravni i imaju udubljenje opominjem te da moraš na vreme rešiti problem,možda samo otvaranje i čišćenje kao treća mogućnost
prva je ipak da probaš sam odlepiti sa LM aditivom
nameće se još kao mogući problem nedovoljan pritisak u komori hidropodizača koji održava napetost i kontakt hidropodizača i bregaste ređe... ulje lakše dotiče u komoru ali brže i izlazi,komora propada i opet kao kad je podizač zalepljen nije u stalnom kontaktu sa bregastom.....
...kao lek prvo bi probao aditiv,ako on reši problem moći ćeš koristiti normalnu 5w40 gradaciju kao dosad
ako ne reši nakon 1000-2000 km,moraćeš ići na neku pedeseticu ulje koje ti je dostupno
ako ni tad ne uspešotvaraj glavu i spašavaj šta je ostalo...ili vozi dokle dotle....
znam,a para nema....

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Tesko da bi aftermarket delovi bili bolji od fabrickih. Ipak je taj auto presao oko 20k km. Ne verujem (siguran sam) da je toliko kriticna situacija sa tim. Uostalom, na netu mozes da nadjes jos primera sa istim problemom. izgleda je to mana tih motora.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1187 korisnika na forumu :: 39 registrovanih, 7 sakrivenih i 1141 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 8u47, AC-DC, ajo baba, aleksandarbl, babaroga, Bobrock1, Bubimir, dejoglina, Denaya, Dimitrise93, djboj, doktor123, Dorcolac, dragoljub11987, Duh sa sekirom, frenki1986, ivica976, Karla, kikisp, Krvava Devetka, kunktator, Lieutenant, Marko Marković, Mi lao shu, Mr. Majevica, nemkea71, novator, opt1, Parker, pein, Pohovani_00, procesor, slonic_tonic, Srle993, suton, Trpe Grozni, Vlajman1957, wizzardone, zillbg