Analiza i rangiranje vodecih Ratnih vazduhoplovstava u svetu

10

Analiza i rangiranje vodecih Ratnih vazduhoplovstava u svetu

offline
  • Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
  • Pridružio: 17 Maj 2006
  • Poruke: 25611
  • Gde živiš: I ja se pitam...

Citat:"lalenbg"]Sjedinjene Americke Drzave:

Bez sumnje, trenutno prva vojna sila sveta, jedina preostala super-sila,

Da su ovu rečenicu napisali Drecko ili Lazanja ne bih se čudio, ali ti...Postoji bar još jedna super-sila i nije važno ovog trenutka što je to baš Rusija. Kad neko ima nekoliko hiljada nuklearnih bojevih glava i posebnu komandu koja se samo njima bavi, on jeste super-sila. Nisu sve Gorbačov i Jeljcin razvašarili...



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 27 Nov 2006
  • Poruke: 149

@ Sirius:

Mislio sam na celokupan geopoliticki i ekonomski uticaj na globalnom nivou, a tu su za sada ispred Rusa zbog svega sto se u Rusiji desavalo u zadnjih 15-50 godina...Sveodci smo da su Rusi pre svega pod Putinom postavili ekonomiju na noge, i zaustavili proces raspadanja koji su tako uspesno 15-ak godina primenjivali ona dvojica koje si spomenuo.

Rusijajeste nuklearna sila, i verovatno je jedina zemlja koja bi uspela da se samostalno i u potpunosti odupre teoretskom sveopstem americkom napadu, i za njihovo vazduhopovstvo, tehnologiju, tradiciju i obucenost respect, ali nazalost, ne smemo zanemariti ekonomski faktor, gde Rusi opet na neki nacin krecu ispocetka...

Sto se tice nekih potencijalnih super-sila, mislim da je najblize tome za sada Kina, pre svega zbog nezadrzivog rasta ekonomije, akao sto rekoh, ekoomija pokrece svet...

A i stvarno, poredis me s Miretom "Kombajnom"...c-c-c... Drecka cu ti nekako oprostiti, ali Mireta - nikad... Smile Smile Smile

@ Duje:

Ma kud bi nas odvela takva rasprava, svelo bi se na suhoparno nabrajanje podataka.

Procitaj celokupan post, pa ces videti sta se i kako se radi - nabrajanje podataka o brojcanom stanju je samo jedan od kriterijuma

@ACP:

Dobrodosao, vidim da imas podatke vredne za ovu raspravu - hajde da krenemo redom. Obradjivali smo za sada Rusiju i SAD...ukljuci se za pocetak za njih, a stici cemo i do zemalja koje si ti zapoceo...polako, idemo redom, ima siti da se ispisemo na ovoj temi... Smile



offline
  • Pridružio: 01 Mar 2007
  • Poruke: 130

OK, izvin'te na ovakvom gusarskom upadu Very Happy
Sto se Rusije tice, ona daaaleeeko iza SAD u svim oblastima razvoja vojne tehnologije, o kvalitetu proizvoda i da ne govorim. Takodje vredi spomenuti i cinjenicu da se Rusija danas suocava sa najvecom demografskom krizom u svojoj istoriji; naime, Rusija godisnje gubi oko 700,000 stanovnika, a taj, sam po sebi dovoljno strasan broj, krije jos veci demografski pad etnickih Rusa, jer manjinski, pretezno muslimanski narodi imaju relativno visok prirodni prirastaj, sto moze dugorcno da dovede do nestabilnosti uzrokovane separatistickim tezanjama tih naroda. Sto se vojne industrije u Rusiji tice, nivo ulaganja u istrazivanje i razvoj je daleko ispod Evropskog proseka, da ne govorio o Amerima, koji su tu apsolutni sampioni, tako da, ako se nesto pod hitno ne promeni, sumnjam da ce Ruje moci da budu respektabilna sila u doglednoj buducnosti. I drugi fenomeni, kao sto su odliv mozgova imaju veoma negativan uticaj na kretanja u Ruskoj vojsci. Da, Ruska ekonomija je "stala na noge", ALI, treba napomenuti da je to posledica visokih cena sirovina na svetskom trzistu, a da ruska industrijska proizvodnja vec 17-19 godina belezi konstantan pad. Sto se nuklearnih bojevih glava tice, pitanje je koliko je tih sistema uopste operativno, jer Ameri koje sam video, koji su ucestvovali u inspekcijama stalno govore o poplavljenim silosima, kradji delova, i sl. Broj tih raketa na papiru jeste impresivan, ali, relativno mali deo toga je operativan (doduse i taj mali deo je dovoljan). Ako pogledamo nabavku novih sistema u Ruskom RV, opet videcemo jako mali broj novonabavljeni aviona i helikoptera, cak je i broj modifikovanih aviona smesan (30-50 Su-27 SM, na primer). O kvalitetu pilota necu ni da trosim tastaturu, on je daleko ispod Indije, Izraela ili Holandije, da ne govorim o Amerima i Britancima koji imaju jako puno "svezih" iskustava, i ciji je nalet najveci na svetu.

offline
  • zixo  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 27 Sep 2006
  • Poruke: 23450
  • Gde živiš: Beograd

Za sada je modernizovano 24 aviona Su-27 na standard SM.
Takodje planirana je modernizacija dva puka jurisnika Su-25 na standard Su-25SM. Dakle rec je o otprilike 64 aviona.

offline
  • Pridružio: 27 Nov 2006
  • Poruke: 149

Izrael i analiza Izraelskog Ratnog Vaduhoplovstva:


1) Geografsko-strateski polozaj sa demografskim karakteristikama i geopolitickom situacijom u i oko zemlje

Povrsina: 20.770km2
Broj stanovnika (2004):6.200.000
Duzina kopnene granice: 1017km
Etnicki sastav: Izrealci 83%, Arapi i ostali 17%
Religijska pripadnost: Jevreji 83%, muslimani 13%, hriscani, 2%, ostali 1%

Ocena: 5

Izrael od svoje nezaviasnosti (1947.) se de facto stalno nalazi u ratnom stanju, i kako stvari stoje, ostace takav sve dok ne bude vise Izraela ili okolnih arapskih zemalja. Teritorija je mala, uska, izuzetno nepovoljnog oblika za odbranu, sa vise suzenja na 16km, ne postoji dubina teritorije, te u slucaju rata cela zemlja biva u doletu neprijatelja. Izlaz na Crveno more je ekstremno nepovoljan, i jos uz sve to imaju jaku palestinsku manjinu, koje je priznata krajem XX veka, i koja ce nastaviti borbu za oslobodjenje do kraja. Losi odnosi sa SVIM susedima, vise ratova vodjenih sa svima njima sem sa Saudijskom Arabijom, plus gradjanski rat sa Palestincima i Libanom…

S druge strane, zbog strateskog znacaja veoma jak pulen Amerike koja zeli da ima “ostrvo” u moru arapskih zemalja, za sta je sgurno zasluzan mozda i najjaci lobi na svetu – jevrejski…Amerikanci svesrdno podrzavaju Izreal jer im je bitan da stalno imaju zariste i front defend post. Cak skladiste svoju municiju na teritoriji Izraela, koju Izrealci mogu koristiti. Opet, kada se Izrealci, “razmashu” i osile, tada im lupaju packe (Golanska visoravan, Suecki kanal)

Extremno organizovana zemlja, gde cak i zene imaju obavezan vojni rok, bore se tehnologijom i sofisticiranoscu sa brojcanom nadmoci Arapa…


2) Ekonomska moc zemlje i njene ekonomske perspektive

Ocena: 9

NBP po stanovniku u 2004: 19.880 dolara
Ukupni NBP u 2004. : 120,9 milijardi dolara
Rast NBP-a: 1,3%
Nezaposlenost: 9%

Iako mozda nije medju prvih 10 ekonomija sveta, Izrael jako mnogo para izdvaja za vojsku, jako mnogo novca odlazi na razvoj novih tehnologija i kopiranje tudjih uspesnih resenja na polju vojne industrije. pa, ipak i sama ekonomija zemlje je zavisna od pomoci iz inostranstva, Jevreja van Izraela, korporacija, itd…

3) Brojcano stanje ratnog vazduhoplovstva te zemlje

ocena: 9

Izraelsko vazduhoplovstvo nema veliki broj letelica u odnosu na susede, ali su zato tehnoloski najsavremenije opremeljeno vazduhoplovstvo u regionu. Baziraju na americkoj tehnologiji (pre svih F-15 i F-16), s tim sto su u saradnji sa domacom industrijom razvili mnogo podvarijanti, podsistema, oruzanih sistema i elektronike z ate letelice. Ipak, u otvorenom sukobu sa Arapima, moglo bi im se desiti d aim zafale reserve i nekoliko desetina aviona…

Izrael je inace nuklearna sila, i njeni vazduhoplovi su opremljeni za nanosenje nuklearnog udara u slucaju potrebe…
(izvor: wikipedia.com)
Current aircraft inventory
Beechcraft Bonanza:
- A36 “Hofit” 18
Beechcraft King Air:
- King Air 2000 23
- RC-12D 5
- RC-12K 2
Bell206:
- 206B “Safran” 4
Bell AH-1 Cobra:
- AH-1E “Tzefa” 10
- AH-1F 9
- AH-1G 5
- AH-1S 25
Bell OH-58 Kiowa :
- OH-58D 7
Boeing 707:
- 707-300 “Re’em” 14
Boeing AH-64 Apache:
- AH-64A “Peten” 40
- AH-64D “Saraph” 3
Boeing F-15 Eagle:
- F-15A “Baz” 20
- F-15 B 6
- F-15 C 17
- F-15 D 9
- F-15 I “Ra’am” 25
Dornier Do 28 12
Fouga Magister
- CM 170 “Tzukit” 12
Gulfstream V:
- G 550 2
Lockheed C-130 “Hercules”
- C-130 E “Quarnaf” 8
- C-130 H “Quarnaf” 6
- KC-130H 4
Lockheed F-16 Fighting Falcon:
- F-16 A 78
- F-16 B 17
- F-16 C 78
- F-16 D 49
- F-16 I “Sufa” 21
McDonnell Douglas A-4 Skyhawk:
- TA-4 49
Sikorsky S-65 Sea Stallion:
- CH-53 A 7
- CH-53 D “Yas’ur 2000” 32
Sikorsky S-70:
- S-70A “Yanshuf” 39
- UH-60A 10

4)Stanje vazduhoplova
ocena: 9

Vrhunski odrzavani avioni, konstano osavremenjivani ne samo americkom , vec i domacom originalnom elektronikom i oruzanim sistemima koji su izuzetno kvalitetni, izvozeni na sve kontinente. Svaka modrnizacija je plod ratnog iskustva, kao i iskustva prilokom eksploatacije letelica…


5) Obucenost pilota

ocena: 10
Pilot Selection and Training
Ezer Weizman, widely considered the architect of the modern Israeli Air Force, coined the phrase "the best for pilots" to describe his goal of recruiting only the cream of Israeli society to man the aircraft of the country's air force. His reasoning was that the skill and bravery of the ground forces would be for naught if they could be attacked at will from the air. As a result, only those thought to possess the innate ability to succeed as Israeli pilots are even invited to begin the training process, and only the most qualified succeed in completing what is probably the world's most demanding military selection course.
Thus, potential Israeli pilots are marked out several years prior to reporting for national service at age 18. High scores in school and on standardized tests, excellent physical condition and an exceptional loyalty to the state are among the factors taken into account.
Those meeting these and other criteria are invited to participate in a six-day gibush (cohesion), a selection phase involving strenuous physical, mental, and sociometric challenges. Recruits are screened not only for their ability to perform the tasks assigned, but for their attitude in performing them. Do they take hardships and unexpected difficulties in stride, or do they become sullen and easily frustrated? Do they have trouble working in groups, or making a decision and sticking to it? Do they pitch in and help an injured comrade, or take the lead in solving a difficult problem? As many as 90 percent of those who commence the gibush will be dropped from further consideration at its conclusion.
The survivors embark on a nearly three-year journey to their wings, a journey that involves not merely learning to fly, but also how to be an officer and how to lead, and includes an academic degree. Part of the course involves spending time as an officer in an infantry unit, so the future pilot will know what his comrades on the ground expect from the air force.
As the body of knowledge the student pilot is expected to master accumulates, and as exams and quizzes become more frequent and difficult, the ranks of the hopefuls thin yet

Pa, ipak, mozda nedostaje saradnja i zajednicke vezba sa drugim zemljama, ako naravno izuzmemo SAD…


6) Borbeno iskustvo osoblja (ucinak dejstva pilota i aviona po sukobima, gubici , pobede, uticaj na konacan ishod sukoba…)

ocena:10

Ovo je verovatno vazduhoplovstvo (i generalno vojska) sa NAJVECIM borbenim iskustvom u svetu, jer kao sto je receno u stavci 1), Izrael se nalaz u stanju stalnog rata niskogi ntenziteta, koji se povremeno prerasta u otvorene sukobe sa susedima. Vazduhoplovstvo je imalo razlicith uspeha u ratovima ’60-ih i ’70-ih, ali se vec krajem potonje decade stvara tehnoloski jaz izmedju Izraela i Arapa. IAF je takodje imao priliku da se u borbi susretne sa nekim sistemima naoruzanja ruskog porekla (MiG-23, 25, SAM-3, SAM-6) i da na svojoj kozi osete njihovu (ne)efektivnost…Takodje, imaju ogromno isksustvo u protivgerilskoj i protiv-teroristickoj borbi u urbanism uslovima, kao i u preciznom ratovanju, imali su cak i strateske akcije (bombardovanje irackog nuklearnog reaktora Osirik, prepad na Entebe u Ugandi…)

Combat experience:
• The only documented successful emergency landing of an F-15 with one wing, after losing the starboard wing after an airborne collision with an A-4 Skyhawk during training. The Skyhawk exploded and its pilot ejected. McDonnell-Douglas, the F-15 Manufacturer, refused to believe it was possible until photos of the incident were shown. The F-15 was restored to flight status.
• "Ace" pilots: 39 IAF pilots have shot down at least five jet planes, ten out of them shot down at least eight jet planes.
• "Ace of Aces": Aluf Giora Epstein shot down seventeen jet planes, holding the world record of jet aircraft shot down, and the most aircraft shot of any type down since the Korean War.
• Obtaining the first shoot-downs for the American fighter jets, the F-15 and the F-16.
• 126 enemy planes were shot down in dogfights in the years between the wars — most of them in the 1970s. The IAF lost only two planes in dogfights between the wars, once in 1959 and the other in 1964.
7) Logisticka podrska (odrzavanje – nivo i kvalitet, avio-baze, fabrike naoruzanja, nafta-gorivo, rezervni delovi…)

ocena: 6

Avio- baze i sluzba odrzavanja su perfektne, ali zbog teritorijlanih uslovljenosti, ne postoji dubina teritorije i to otezavajuce deluje nalogistiku. Takodje, i broj baza je ogranicen, i sve te baze su potencijalne mete u otvorenom sukobu. Takodje, Izrael je zavistan od uvoza sirovina, nafte, avionskoggoriva, kao i nekih rezervnih delova i vitalnih komponenti za oruzane sisteme iz Amerike, tako da u slucaju neke blockade ili sankcija ima potencijalni problem opterecenosti zaliha…

Cool Stanje avio-industrije doticne zemlje (razvijenost, potencijali, osvajanje nobih tehnologija, proizvodnja sopstvenih letelica, licencna proizvodnja, proizvodnja komponeneti, rezervnih delova, ulaganja u AI, itd…)

ocena: 8

Izrael ima razvijenu vojnu industriju i razvio je mnoge oruzane sisteme , podsisteme i elektroniku koje su iziuzetno konkurentne na svetskom trzistu oruzja, gde je Izrael jedan od vodecih 10 izvoznika na svetskom nivou. Ulaganja u taj sektro su velika, kadarje izuzetno strucan, rade se modernizacije svih tipova letelica svakog porekla (cak i ruskog), ali s druge strane, pokazalo se u praksi da nije moguce razviti samostalno avion (bio jet u Kfir, dok je Lavi prodat Kini kao mrtvorodjence, kojesu Amerikanci zaustavili…) Osnovna doktrina im je da se zasnivaju na uvozu americkih aviona i helikoptera, koje kasnije dodatno razijaju i modernizuju naosnovu borbenog iskustva


konacna ocena: 8,25

offline
  • zamiel 
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 17 Jan 2007
  • Poruke: 20

Nije mi jasna ova brojka od 220 Tomcata u američkoj vojsci. Šta oni nisu povučeni iz upotrebe ima tome već nekoliko ljeta?

offline
  • Pridružio: 27 Nov 2006
  • Poruke: 149

@ Zamiel:

Podaci za americko Rv su zakljucno sa 2003 godinom, te su ja mislim skoro svi Tomcati povuceni do sada...

offline
  • Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
  • Pridružio: 17 Maj 2006
  • Poruke: 25611
  • Gde živiš: I ja se pitam...

lalenbg ::@ Zamiel:

Podaci za americko Rv su zakljucno sa 2003 godinom, te su ja mislim skoro svi Tomcati povuceni do sada...


Ma, opušteno, kod mene nedostaje nekoliko smajlija kada reč o poredjenu s ''Kombajnom'', hteo sam malo živosti da unesem u temu Very Happy . Inače, ja sam jedan od razloga što je ova tema pokrenuta, no nemojte mi zameriti što se za sada ne uključujem. Razlozi su profesionalne prirode, a i spremam jednu mnogo jaku temu za koju čekam red, da se ne preklapamo. Inače, dobro je što spominješ RR, mada to kod avijacije drugačije funkcioniše. Budi siguran, u slučaju bilo kog koncencionalnog napada na Rusiju, skinuli bi konzvervaciju i cerade čak i sa MiG - 17, Su-11, Jak-15; sve što leti nekim čudom bi izronilo iz stokova i počelo da puca. Isto važi i za američku Nacionalnu gardu. Mislim da bismo morali i tu dimenziju da uzmemo u obzir. Videli ste kako je kod nas bilo - leteli su i ''Kraguji'' i ''Utve'', ''kuriri'', i onaj ''220'' klipnjak. Tako bi i ''tomketi'' uzleteli, pokrenuti od strane mnogo hiljada rezervnih pilota. Tada ne bi bilo toliko bitno ko je prva borbena linija. Ne daj bože da se zapuca, čuda bismo se nagledali...Leteli bi muzeji po nebu. Wink

offline
  • Pridružio: 27 Nov 2006
  • Poruke: 149

@ Sirius:

Ta tema oko aktiviranja "muzejskih primeraka" ce biti jako aktuelna jer stizemo do dva raznorodna vazduhoplovstva, koje u svom sastavu imaju veliki broj po vecini standarda "zastarelih", tj. vazduhoplova II i III generacije, a to su pre svega Kina, a potom i Indija...

@ Spel:

"Ko je rekao Indija?" - vec vidim Spela kako skace ka tastaturi i krece u napad iz svih oruzja... Mala shala, Spel, Smile nesto si mi se ucutao...Spremio covek argumente protiv Indije, pa strpljivo ceka Smile Smile Smile

Eto i malo najave, sledece cu obraditi Kineze i Indijce, pa bih se onda malko posvetio Japanu i vodecim vazduhoplovnim komponentama zemalja EU...

Dopuna: 06 Mar 2007 15:40

Kina i kinesko ratno vazduhoplovstvo

1) Geografsko-strateski polozaj sa demografskim karakteristikama i geopoliticko situacijom u i oko zemlje

Ocena: 7

Povrsina: 9.596.960 km2
Broj stanovnika (2004): 1.298.847.624
Duzina kopnene granice: 22.117km
Etnicki sastav: Hani (Kinezi) 92%, ostali 8% (Chuang, Mandzu, Hui, Mjao, Ujguri, Ji, Tuchija, Mongoli, Tibetanci...)
Religijska pripadnost: ateisti 71,2%, kineska narodna vera 20,1%, budisti 6%, muslimani 2,4%, hriscani 0,1%, ostali 0,1%

Kina je treca zemlja po velicini na svetu posle Rusije i Kande, a prva je broju stnaovnika ispred Indije i Bangladesha. Veliki deo zemlje je nepristupacan, (pustinje, planine, mocvare), ima se izlazak na toplo more, modejutm i taj izlazak blokiraju japanska ostrva i Tajvan . kina je zavisna od uvoza nafte preko Hormuskog tesnaca, tj, od kontrole Indijskog okeana od strane Indije sa kojom nema sjajne odnose. Kada se tome pridodaju izrazito americki saveznici u regionu (J.Koreja, Japan, Tajvan), problematicne muslimanske zemlje centralne Azije, stice se utisak da je strateski polozaj Kine povoljan, ali ne savrsen, tim pre sto nema otvoren na izlazak na Pacifik...

2) Ekonomska moc zemlje i njene ekonomske perspektive

Ocena: 7+

Nacionalni bruto proizvod po glavi stanovnika: 5000 dolara
Ukupni nacionalni proizvod: 6,45 mlrd dolara
Rast NBP-a: 9,1%
Nezaposlenost: 3%

Stanje u kineskoj ekonomiji je i dalje tesko kada se posmatra pojedinac-drzavljanin ove zemlje, ali kinesko trziste i eokonomija nezadrzivo rastu, te je Kina pred kraj 2006. postala druga ekonomija sveta, te da ce mnogo brze nego sto se inicijalno pretpostvaljalo dostici mesto najjace ekonomije na svetu (prva predvidjanja su bila oko 2020., sada jeizvesno da ce se to desiti 5-10 godina pre isteka tog roka).

Kulturna revolucija je tehnoloski i u svakom pogledu unazadila kinesku ekonomiju i tehnoloske grane industrije, ali Kina u poslednjih 20-ak godina grabi koracima od "7 milja" u osvajanju nove tehnologije i prenaoruzavanju njene vojske koja jejos uvek zastarela, ali se uzurbano modernizuje stranim oruzjem, kao i razvojem sopstvenog.

Sto se tice vojnog budzeta on ce biti oko 45 mlrd dolara u 2007. sto je i dalje oko 20 puta manje od SAD, ali se zato Kina ustalila kao zemlja sa drugim vojnim budzetom na svetu.

Vazduhoplovstvo nije privilegovanao u odnosu na KoV i RM, te u njega ide srazmerno najmanje novca , sto je jos uvek kocnica masovne proizvodnje nekih aviona i helikoptera neophodnih kineskom RV

Budgets
Modernization costs facing the PLAAF are daunting. Buying aircraft, spares, and equipment from abroad in numbers that would make China a credible air power would be prohibitive. Creating an indigenous manufacturing capability to achieve the same objective would be even more expensive. China has neither the foreign exchange reserves to accomplish the former goal nor the internal tax base to achieve the latter.
Competition
The PLAAF also is disadvantaged competing with other services for funds to modernize. This may reflect the lack of an overall strategic vision within the PLAAF that persuasively demonstrates the role of airpower in modern warfare. It may also reflect the air force's relatively low profile in China's military hierarchy. As a result, modernization likely will be evolutionary rather than revolutionary, involving incremental technological developments and force enhancement.

3) Brojcano stanje ratnog vazduhoplovstva te zemlje

(izvor: softwar.net/plaaf)

INTRODUCTION
The People's Liberation Army Air Force is the largest military air force in the world with over 6,000 military airplanes and over 300,000 active personnel. The new PLAAF is updating its inventory of MiG-21 and MiG-19 copies with planned purchases of the advanced Russian made Sukhoi SU-27 FLANKER series and the newly developed J-10 strike fighter.
________________________________________
2006 CURRENT ESTIMATED INVENTORY PLAAF

People's Liberation Army Air Force (PLAAF)

Aerospatiale SA.316 6
Aerospatiale SA.321 10
Aerospatiale SA.342L 8
Antonov AN-26 12
Antonov AN-30 8
Boeing 767-300ER 1
Boeing 737 10
Boeing 737C3 1
British Aero Trident 1E 6
British Aero Trident 2E 10
Canadair CL-601 5
Changhe Z-11 30 AS-555
Chengdu J-10 12
Chengdu J-7 322 MiG-21
Chengdu J-7II 99
Eurocopter AS332 6
Guizhou JJ-7 50 MiG-21
HAIG K-8J 25
Harbin H-5 150 Il-28
Harbin HJ-5 87 Il-28
Harbin Hz-5 40 Il-28
Harbin Y-11 15
Harbin Y-12 2
Harbin Z-6 30
Harbin Z-9 25 AS365N
Ilyushin KL-2000 2
Ilyushin IL-18 10
Ilyushin IL-76 20
Mil MI-6 3
Mil MI-8 30
Mil MI-17 24
Mil MI-171 69
Mil MI-171v-5 35
Nanchang CJ-6 1419 MiG-19
Nanchang Q-5 500
Shaanxi Y-8 48 An-12
Shenyang J-6 1000 MiG-19
Shenyang J-7 300 MiG-21
Shenyang J-8/-8II 180
Shenyang JJ-6 150 MiG-19
Shenyang JZ-6 100 MiG-19
Shenyang J-11 67 SU-27SK
Shijiazhuang Y-5 300 An-2
Sikorsky S-70 22
Sukhoi SU-27SK 52
Sukhoi SU-27UBK 40
Sukhoi SU-30 72
Tupolev TU-154M/D 4
Xian H-6 132 Tu-16
Xian Y-7 23 An-24

People's Liberation Army Navy (PLAN)

Chengdu Z-8 12 SA321
Chengdu J-7 100 MiG-21
Harbin H-5 50 IL-28
Harbin H-6 30 Tu-16
Harbin SH-5 4
Harbin Z-5 6 Mi-4
Harbin Z-9 25 AS365N
Kamov Ka-28 8
Nanchang Q-5 93
Shaanxi Y-8 AEW 2
Shenyang J-5 100 MiG-17
Shenyang J-6 300 MiG-19
Sukhoi SU-30 24
Shijiazhuang Y-5 50 AN-2
Xian H-6 51
Xian Y-7 4 AN-24
Xian JH-7 20


ocena: 5

Iako najbrojnije vazduhoplovstvo na svetu, u Kini je manje od 10% vazduhoplova u rangu aviona IV generacije, dok veci deo otpada na zastarele avione II i IIA generacije (pre svih MiG-19 i MiG-21). Pa, ipak skore isporuke Su-30, Mi-171, Il-76, razvijanje i uvodjenje u upotrebu sopstvenog lovca bombardera J-10 popravljaju stanje i omogucuju tranzit na modernu tehnologiju, koja je medjutim, za vecinu kineskih pilota jos uvek daleki san. Kvantni skok u napretku kineske avio-industrije ce u skoroj buducnosti imati potencijal za prestizanje dve vodece avio-sile sveta (SAD i Rusija), medjutim, to je nerealno da se desi do 2020., mada kada je Kina u pitanju, nista nije moguce...


4) Stanje vazduhoplova u tom vazduhoplovstvu

Ocena: 6

Malo postoji podataka o odrzavanju kineskih aviona i helikoptera, a jos manje o incidentima sa avionima. Cinjenica je da kineski inzinjeri jos mnogo toga treba da nauze, ali da se situacija poravlja iz dana u dan. Vecina njih jos uvek radi na odrzavanju prevazidjenih vazduhoplova, ali isotvremeno neumorno radi na realizaciji nekoliko programa modernizacije, kako u domazcoj radinosti, tako i u saradnji sa Izraelom i Rusijom, ali i nekim evropskim firmama

5) Obucenost pilota

Ocena: 5

Bez neke velike tradicije u skolovanju pilota, sa doktrinom masovnosti naspram kvalitetne obuke, kinesko vazduhoplovstvo jos uvek kaska kada je preobuka novih kadrova u pitanju. Zato rezervnih pilota i aviona ne manjka, mada i ta doktrina dozivljava transformaciju, kao i celokupne kineske oruzane snage, pa samim tim i RV i mornaricku avijaciju. Jos jedan ozbiljan nedodstatak je cinjenica da Kinezi retko imaju priliku da ucestvuju na zvanicnim vezbama sa pilotima drugih zemalj, tj, nedostaje prilika za razmenu iskustava

(izvor: rand.org)

Manpower
The air force is only now recovering from the devastating impact of the Cultural Revolution on pilot training and logistics. The political and economic turmoil in the 1960s and 1970s closed almost all PLAAF technical and maintenance schools for nearly six years, halting non-flying education. Maintenance training, particularly on newer-generation avionics and engines, remains well below Western military standards.
Obsolete aircraft, rudimentary simulators and strictly regimented training regimes continue to limit China's pilot instruction. Fighter pilots do not fly as many hours as their Western counterparts (100 to 110 hours per year versus approximately 180 hours for U.S. pilots). They typically train on simulators that are two or three generations behind those used by more modern air forces. And their in-air exercises and maneuvers are rigidly controlled by ground-control operators, which severely restricts the ability of trainees to test their skills and the capabilities of their aircraft.

6) Borbeno iskustvo osoblja

Ocena: 5

Kineski piloti su ucestvovali u dva velika regionalan sukoba u Koreji i Vijetnamu, medjutim od sredine '70-ih, Kina nije ucestvovala aktivno ni u jednom sukobu te je borbeno iskustvo jedan od boljki kineskih pilota.

7) Logisticka podrska

Ocena: 7

Karta avio-baza kineskog RV:

mycity.rs/must-login.png

Kina ima dovoljan broj baza, stalno se grade nove i sa te strane, kina ima i odgovarajucu dubinu i kompaktnost teritorije za ekstenzivnu ispomoc svojim vazduhplovnim snagama, bilo u slucaju strane agresije ili potencijalne ofanzivne akcije. Medjutim, sama logisticka podrska je i dalje zasnovana na zastarelim tipovima aviona, te doktrini masovnog ratovanja, sto moze predstavljati problem u nekom predstojecem sukobu.



Cool Stanje avio-industrije doticne zemlje

Ocena: 8,5

Kao i celo kinesko drustvo, obogaljena Kulturnom revolucijom, tek s krajem osamdesetih kineska AI hvata prikljucak sa ostatkom sveta i usvaja nove tehnologije, uglavnom iz Rusije, ali ne libeci se da asimilira i evorpku ili izraelsku tehniku i resenja.
Licencna proizvodnja Su-27 i Su-30 bila je uvod u razvoj samostalnog aviona III/IV generacije J-10, a planira se i zajednicki razvoj sa Rusijom punokrvnog visenamenskog borbenog aviona V generacije. Kineska AI je najbrze napredujuca takva industrija u svetu, i sigurno je da uz jos malo prakticnog iskustva ima pretenziju da zaseni dve vodece AI u svetu, americku i rusku.

Medjutim, jos ima "decjih bolesti", proces kroz koji sve tehnoloske grane moraju da prodju pre sazrevanja i stizanja do nivoa koji omogucabva razvoj efikasnog, modernog i konkurentnog aviona najsavremenije generacije. pored toga, Kina proizvodi veliki broj merdnih helikoptera i transportnih aviona, a ucestvuje i u razvoju kineskog svemirskog programa.

Technology
The Cultural Revolution also severely retarded development of China's defense industrial base. Aircraft factories experienced profound quality-control problems as Red Guards disrupted or shut down industrial production. Development time for aircraft--even for those that were modifications of Soviet-designed MiG-19s and MiG-21s--stretched out over 10 to 15 years. Production problems caused China to scrap several aircraft projects and to recall numerous other models after they had been introduced into the fleet.
These problems continue to manifest themselves in China's aircraft production industry. The PLAAF's capabilities in most critical technologies--avionics, system integration, turbofan engines, composites, for example--remain highly underdeveloped. The Chinese recognize these shortcomings and have turned to foreign sources for assistance. Russia has been its principal foreign technology source in recent years. China's 1992 purchase of 26 Su-27 fighters, one of the world's most modern attack aircraft, cost upwards of $1 billion.
China's effort to develop its new multirole F-10 combat aircraft has received avionics, airframe, and radar technologies adapted from the Israeli Lavi fighter, although the precise extent of Israeli assistance remains unclear. China also turned briefly to the United States for help upgrading the fire-control system on F-8 II interceptors, but that program was suspended after the Tiananmen Square razbijacdown in June 1989 and was subsequently canceled.
But even with outside assistance, China remains committed to manufacturing self-sufficiency. Technology transfer has proven to be protracted, but has allowed Chinese manufacturers time to master development and production skills. However, Chinese factories today remain incapable of coproducing two different aircraft at the same time. And even if the plants were able to build sophisticated, high-tech weapon systems, it is unlikely that the air force would be able to integrate them into their forces in large numbers until well beyond the turn of the century.
ukupna ocena: 6,3 (sa tendencijom rasta)

offline
  • Pridružio: 27 Nov 2006
  • Poruke: 149

Nesto mi se Sirius uspavao - moram malo da ga prodrmam iz "zimskog sna" Smile


Indija i indijsko ratno vazduhoplovstvo:


1) Geografsko-strategijski polozaj:

Povrsina zemlje: 3.166.414km2
Broj stanovnika: 1.103.371.000

Ocena: 9

Indija je cetvrta zemlja po velicini na svetu, a druga najmnogoljudnija nacija na svetu posle Kine. Idealno strategijski pozicionirana na indijskom polusitrvu zauzima centralni polozaj u Indijskom okeanu i kao takva je raskrsce svih puteva sa Bliskog na Daleki Istok i Australiju...Takav polozaj omogucava Indiji da bude regionalna sila, sto ona zeli da iskoristi vec duze vreme...Medjutim, Indija ima i snazne protivnike u susedstvu, pre svih jednu od nuklearnih sila, Pakistan, potom problematicni Afganistan, Banglades, oko kog je ratovao sa Pakistanom, kao i oko Kashmira. Odnosi sa Kinom nisu sjajni zbog sino-pakistanske saradnje, ali Indija za sada uspesno balansira izmedju svih tih problema...


2) Ekonomska moc zemlje, tj .mogucnost ulaganja u vazduhoplovstvo:

Ocena: 8

Ukupni bruto nacionalni proizvod (2005): 796.1 mlrd dolara
Bruto nacionalni proizvod glavi stanovnika (2005): 705 dolara
Rast BNP (2005): 9,2%

Indija je cetvrta ekonomija sveta, i druga njbrze rastuca ekonomska sila sveta posle Kine. Medjutim, kao i Kina,zbog ogromne populacije, uslovi zivota nisu jos uvek znacajno bolji za obicnog coveka. Medjutim, vojne snage se u kontinuitetu izgradjuju i modernizuju i sto je najbitnije iz razlicitih izvora. Pored ruske, tu je i britanska i francuska i izraelska oprema, uz znacajne pokusaje razvoja domacih koncepta, za koje je uvodna faza.

Ulaganja u vojsku su velika, medjutim, vazduhoplovstvo jos uvek ima relativno veliki broj zastarelih vazduhoplova IIA generacije (MiG-21) i III generacije (MiG-23/27)


3) Brojcano stanje vazduhoplovstva i procentualna zastupljenost aviona po generacijama

ocena: 6

izvor: bharat-rakshak.com

Combat Aircraft - Air Superiority 294
Ground Attack 300
Second Line Combat Aircraft 99
Helicopters 282
Transport Aircraft 254
Trainers 154
TOTAL: 1383



Air superiority fighters:

MiG-29 54
Mirage 2000H 46
MiG-21 Bison 72
Sukhoi-30 MKI 32
Sukhoi-30 MK 18
MiG-21Bis 72
TOTAL: 262


Ground-attack airplanes:

MiG-27 ML 117
MiG-23 BN 17
MiG-21 M/MF 167
Jaguar IS 72
Jaguar IM+IT 12
TOTAL: 266


Second line airplanes:

Canberra 9
MiG-23 MF 18
MiG-21FL 72
TOTAL: 89


Helicopters:

Mi-8 102
Mi-17 72
Mi-24/35 20
Mi-26 4
Chetak 48
Cheetah 24
Dhruv 12
TOTAL: 282


Transport planes:

Il-76 MD (24) 24
Il-78 MKI (6) 6
An-32 (119) 119
HS-748 (68 ) 68
Do-228 (24) 24
Boeing 737 4
Embraer 135BJ 4
TOTAL: 254


Trainers:

HJT-16 Kiran 84
HPT-32 Deepak 70
TOTAL: 154

Jednostavno - veliki broj reklativno zastarelih aviona, ko i se tek modernizuju, tako da do uvodjenja velikog broja MiG-35 ili projekta LCA, Indija i dalje ima vecinski zastarele avione, koji su medjutim daleko konkurentniji (zahvaljujuci vec pomenutim modernizacijama 100 MiG-21-93) od recimo kineskih aviona slicnih tipova...Ceka se da se zahukta i licencna proizvodnja Su-30MKI, dok je prisustvo razlicitih tipova aviona iz razlicitih zemalja prednost kada je zavisnost od tehnologije i rezervnih delova u pitanju, ali istovremeno i nocna mora za odrzavanje. Takodje avioni IV generacije koji se nalaze u naoruzanju su uglavnom u osnovnim varijantama, pa i njih ceka modernizacija

4) Stanje aviona u naoruzanju, odrzavanje, modernizacija

ocena: 7

Odgovor sadrzan upod tackom 3)

5) Obucenost pilota

ocena: 7

Realtivno veliki broj casova naleta (preko 110 godisnje) i veliki broj vezbi u kooperaciji sa strancima daju razloga indijskim pilotima da se smatraju jednima od boljih u regionu Srednjeg Istoka. Medjutim, problem ponovo predstavlja cinjenica da je vecina sati naleta na relativno zastarelim avionima i tehnologiji.

6) Borbeno iskustvo pilota, ucesce u sukobima, uticaj RV na ishod istih

ocena: 8

Stalni sporadicni sukobi sa Pakistanom oko Kashmira i nekoliko otvorenih sukoba daju indijskim pilotima uvid u svoje realne mogucnosti, ali istovremeno i okrenutost samo jednom protivniku koji od modernog naoruzanja ima samo osnovne varijante F-16 ne moze biti pravi reper. U suskobima u kojima su ucestvovali, indijski piloti su imali promenljivog uspeha, ali su gotovo uvek izlazili kao pobednici, uz stvaranje nekoliko izistinskih asova

7) Logisticka podrska

ocena: 7

Ne postoji veliki broj high-tech opremljenih baza, ali odredjena dubina teritorije postoji ,te samim tim logisticka podrska nije bas najjace oruzje indijskog RV. Dodatni problem predstavlja i relativno mali broj aviona koji imaju strategijski dolet i koji u slucaju intervencije Indije na vecim razdaljinama mogu biti izlozeni izuzuetnom naporu

8 ) Stanje avio-industrije, stepen njenog razvoja, perpsektive ravoja, mogucnost osvajanje novih tehnologija...

ocena: 7

Nakon licencne proizvodnje MiG-21/23/27 usvaja se licencna proizvodnja zviona IV generacije (Su-30) iuz konstano pokusavanje razvoja sopstvenog LightCombatAicrafta (LCA) uz oslanjanje na rusku i evropsku tehnologiju. Dakle, indijska AI uspesno vlada licencnom proizvodnjom ,ali je pitanje kada ce i da li ce moci razviti sopstveni avion, te je kineska AI ipak u prednosti u ovom regionu sveta.


Srednja ocena: 7,25

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1096 korisnika na forumu :: 36 registrovanih, 6 sakrivenih i 1054 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3195 - dana 09 Nov 2023 14:47

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., amaterSRB, Apok, Asparagus, BORUTUS, CikaKURE, comi_pfc, cuculo, Dimitrise93, Dukelander, Georgius, gmlale, gorval, ILGromovnik, jackreacher011011, kolle.the.kid, ladro, Leonov, Lošmi, Magistar78, mercedesamg, miodrag, Mixelotti, mocnijogurt, Parker, pera bager, Pikac-47, Ripanjac, S2M, skvara, Srle993, tmanda323, Trpe Grozni, Vlad000, vladulns, zlaya011