Analiza i rangiranje vodecih Ratnih vazduhoplovstava u svetu

13

Analiza i rangiranje vodecih Ratnih vazduhoplovstava u svetu

offline
  • Pridružio: 27 Nov 2006
  • Poruke: 149

To je taj problem sa mnogoljudnim zemljama - po toj racunici one bi trebale da imaju jako veliki broj vazduhoplova...

Mislim da je bitnija teritorijalna pokrivenost, a tu Japan ne stoji tako lose, mada je i dalje daleko iza neprikosnovenog Izraela...

Mislim da je najveci nedostatak Japana sto jos nije zagazio ozbiljnije u V generaciju aviona, mada je F-2 ozbiljan korak ka tome.U svakom slucaju imaju para za tako nesto...

Zanima me da li neko zna koji je nivo elektronike i podsistema u japanskim F-15? Kao izraelski ili nesto novije? Isto pitanje vazi i za poredjenje F-2 sa Blockom 52 recimo...

Dopuna: 23 Mar 2007 14:56

Tajvan (Kineski Tajpeh) i njegovo ratno vazduhoplovstvo * - ovde bih probao da ubacim 4 nova parametra, pa ako se slazete mozemo ih primenjivati ubuduce, a mozemo ih ubaciti i u vec obradjena vazduhoplovstva - izmene su pod stavkom 3)...

1) Geografsko-strategijski polozaj:

Povrsina zemlje: 35.801 km²
Broj stanovnika: 22.900.000

Ocena: 8

Tajbvan, kao i svaka ostrvska zemlja ima tu prednost sto nema kopnene granice koja bi trebala biti branjena, te se mora braniti samo iz vazduha i sa mora, i kao i od eventualnog iskrcavanja. Medjutim ,za razliku od Japana, Tajvan je znatno manji, nalazi se na jednom, nerazudjenom ostrvu i samim tim je podlozniji koncentrisanom napadu Kine, njegovog najveceg neprijatelja i zemlje koja ima pretenzije na njegovud teritoriju jos sticanja nezavisnosti 1947. Nema dubine teritorije, nema mnogo baza, logistika je samim tim veoma ugrozena. Sama blizina Kine i njen rapidni rast i zelja za jacanjem vojnog uticaja su zapravo najvece pretnje Tajvanu, koja mora da razmislja i o stepenu zelje zvanicnog Vasingtona da se umesa u eventualni sukob. Tajvan je vazna strategijska tacka u svim doktrinama SAD i ima, izmedju ostalog, vrlo jasan cilj da onemoguci prodor Kine na Pacifik...

2) Ekonomska moc zemlje, tj .mogucnost ulaganja u vazduhoplovstvo:

Ukupni bruto nacionalni proizvod: 631.2 milijarde dolara
Bruto nacionalni proizvod po glavi stanovnika: 27.600 dolara godisnje
Rast bruto nacionalnog proizvoda: 3,5% (2005.)

Ocena: 10

Tajvan je jedno od svetskih ekonomskih cuda posle II sr uz Japan i Kinu - veliki rast privrede je sada u opadanju, pre svega zbog velike recesije koja je zahvatila Aziju 1997-98, ali je Tajvan ekonomija koja se najbrze adaptirala na novonastalu situaciju. Mnogo para se ulaze u vojsku (oko 79 milijardi dolara godisnje), a glavni strani tehnoloski vojni partner je SAD.


3) Brojcano stanje vazduhoplovstva i procentualna zastupljenost aviona po generacijama

Ocena: 10

izvor: wikipedia.com

Ratno vazduhoplovstvo Tajvan broji oko 53.000 ljudi (2004.) i oko 480 borbenih aviona (2005.), uz 11 aviona za izvidjanje, patroliranje, rano javljanje i elektronsko ratovanje, kao i 36 transportnih aviona i 222 borbena helikoptera (rasporedjeni izmedju RV, Vojske i Mornarice)

Ukupan broj borbenih aviona: 488
Broj modernih borbenih aviona (IV, IVa i V generacija): 334 (68.8%)

Lovci i lovci bombarderi:

Boeing F-16 A/B 146
Dassault Mirage 2000-5 60
FCK-IDF-1 A/B 128
Northrop F-5 II 60+ (planira se da budu konvertovani u trenazne avione)

Izvidjaci/patrolni/elektronsko ratovanje:

Grumman E-2TE Hawkeye 6
Lockheed C-130 HE Hercules 1
Grumman S-2C Tracker 4

Transporteri:

Lockheed C-130 H Hercules 19
Beechcraft B-1900C 11
Fokker F50 3
Boeing 737-800 1

Trenazni:

AIDC AT-3 A/B 36/17
T-34 41

Transportni helikopteri:

Boeing CH-47D Chinook 9
Boeing UH-1 H Iroquois 80

Izvidjacki helikopteri:

Hughes OH-58D Kiowa 39
Hughes 500MD Defender 13 (mornaricki)

Jurisni helikopteri:

Boeing AH-1W Cobra 62

Protivopodmornicki/CSAR helikopteri:

Sikorsky S-70C Sea Hawk 19


Parametri:

Teritorija koju pokriva jedan borbeni avion (od ukupnog broja aviona): 107.18km2
Teritorija koju pokriva jedan borbeni avion (IV, IV a ili V generacije): 74.9 km2
Broj stanovnika na jedan borbeni avion (od ukupnog broja aviona): 47908
Broj stanovnika na jedan borbeni avion (IV, IVa ili V generacije): 68563

Tajvansko vazduhoplovstvo spada medju jedno od najmladjih na planeti, i sem F-5 nema aviona iz prve tri generacoije. Pa ipak, avioni IV generacije su jos uvek u svojim osnovnim varijantama, i cekaju temeljnu modernizaciju, a to najvise koci politika. Naime, ovih dana je trebala ponovo da se razmatra zalba tajvanske vlade na veto izvoza 66 F-16 Blok 52, 12 P-3C Oriona, 6 baterija Patriot II i 8 klasicnih podmornica, koje je Kongres SAD ulozio jos pre dve godine. Taj paket takodje treba da sadrzi i modernizaciju postojecih F-16 A/B na nivo Bloka 30/40, ucesce Tajvanske avioindustrije u programu JSF F-35 i mozda cak i polovne F-15. Amerikanci ne zele da iritiraju Kinu, a isto tako i Francuzi koce modernizaciju Mirage-a 2000 sa standarda -5 na standard -9, jer je Kina veliko trziste za Airbus. Upravo zbog tih uslovljenosti Tajvan je razvijao i sopstveni laki lovac Ching-Kuo, koji je u potpunosti izrucen jedinicama i zamena je za zastarele F-5 i jeftina nadopuna F-16 i Mirage-ima.

Osnovni problem tajvanskog RV u eventualnom sukobu sa Kinom bi bio izrazita brojcana nadmoc Kine, dok Tajvanci s druge strane poseduju sofisticiranu tehnologiju (69% borbenih aviona Tajvana pripada IV i V generaciji, i to ga svrstava u red najmodernije opremljenih vazduhoplovnih snaga u svetu). Medjutim, i tim avionima je potrebna modernizacija da bi ostali konkurentni, a o tome se Tajvanci nece mnogo pitati, vec spoljna politika SAD. Jedno je sigurno, Tajvanci za to imaju pare...

Takodje, Tajvan je uz Izrael mozda i zemlja sa najboljim odnoso mbroja aviona, savremnih aviona u odnosyu na teritoriju same drzave, ali je sasvim sigurno da bi se veliki broj eventualnih vazdusnih borbi sa Kinezima odvijao nad morem, gde opet do izrazaja mze doci kako brojcana nadmoc Kineza, tako i moderniji avioni Tajvanaca.


4) Stanje aviona u naoruzanju, odrzavanje, modernizacija

ocena: 8

Avioni se jako dobro odrzavaju, ali smo svesni da je bilo dosta udesa, sto zbog tehnickih problema, sto zbog ljudske greske. Avioni lete na standardima elektronike sa kraja '80-ih i s pocetka '90-ih, i neophodna im je modernizacija, te se stoga pocetkom ovog veka uslo u ambiciozan projekat osavremenjivanja Rv sa osloncem na Ameriku, ali zato politicki cinioci koce istu.


5) Obucenost pilota

ocena: 8

Piloti Tajvana se obucavju u Americi i naviknuti su na njihovu doktrinu i tehnologiju, sto moze predstavljati i mnu, jer nemaju prilike da vezbaju sa pilotima drugih AF. Veliki broj sati naleta obezbedjuje se iz enormnog vojnog budzeta, ali i pored toga ima relativno dosta udesa, koji su pak vecniski uzrokovani tehnickim problemima prvenstveno na F-16 i Ching Kuo-u.


6) Borbeno iskustvo pilota, ucesce u sukobima, uticaj RV na ishod istih

ocena: 5

Kao i Kinezi, ni Tajvanci nisu imali borbenog iskustva od 1947, i sticanja nezavisnosti, tako da je to jedna od najvecih mana ovog RV. Bilo je medjutim, stotina hiljada sati patroliranja i nemalo incidenata sa kineskim avionima, a u sve to treba ukljuciti i stalno prisutne americke avione u tom sektoru.


7) Logisticka podrska

ocena: 7

Nemajuci dubinu teritorije i ogranicen broj baza zadaju probleme Tajvanu u bilo kom potencijalnom sukobu sa Kinom ce na kraju krajeva dovesti do unistenja mogucih baza i PSS Tajvanskog Rv, sto i oni sami uvidjaju te posto-poto zele da se ukljuce u razvoj i kupovinu VTOL varijante F-35. Baze su moderne i savremeno opremljene, ali u radijusu udara kineskih raketa, aviona, brodova i podmornica...


8 ) Stanje avio-industrije, stepen njenog razvoja, perpsektive ravoja, mogucnost osvajanje novih tehnologija...

ocena: 7

Tajvanska avio-industrija je slicno izraelskoj (postoji mnogo paralela izmedju ove dve zemlje, njihovih vojski i vazduhoplovstava), ovladala skoro u potpunosti remontom i modernizacijom tehnike maerickog porekla, a uspela je cak da i samostalno razije trenazer i laki jurisnik. Medjutim, bas kao i Japan, i Tajvan ima problem "velikog brata" koji sto iz politickih, sto iz marketinskih uslova ne zeli uvek da pomogne i da dozvoli osvajanje bas sve moderne tehnologije, uredjaja i sistema. Dakle, i pored evidentnog potencijala, osnovni problem tajvanske AI je skoro potpuna zavisnost od Amerike, njenih tehnologija i dobre volje.


Srednja ocena: 7.875



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • zixo  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 27 Sep 2006
  • Poruke: 23450
  • Gde živiš: Beograd

Odllicno lalenbgd. Voleo bih ipak da se dve Kine mirno ujedine i da ne dodje do sukoba. Valjda ce NR Kini doci iz d....a u glavu!



offline
  • Pridružio: 27 Nov 2006
  • Poruke: 149

Mislim da ce tu biti primenjen recept Hongkonga, jedna zemlja dva sistema...A ionako je Tajvan jedan od najvecih stranih investitora u Kinu...

Dopuna: 26 Mar 2007 15:03

Evo i dopune za prethodno obradjene zemlje:

1) Rusija:

Broj borbenih aviona: 2431
Broj modernih aviona (IV, IVa i V generacija): 1437 (59%)
Povrsina zemlje koju brani jedan moderni avion: 11 182 km2
Povrsina zemlje koju brani jedan borbeni avion: 7 024 km2
Broj stanovnika koji dolazi na jedan moderan borbeni avion: 99 095
Broj stanovnika koji dolazi na jedan borbeni avion: 58 576

Prethodna ocena brojcanog stanja aviona: 7.5
Nova ocena brojcanog stanja aviona: 7.5
Sveukupna novoformirana ocena: 7.43

2) SAD:

Broj borbenih aviona: 4413
Broj modernih aviona (IV, IVa i V generacija): 3208 (72.7%)
Povrsina zemlje koju brani jedan moderni avion: 3 002 km2
Povrsina zemlje koju brani jedan borbeni avion: 2 182 km2
Broj stanovnika koji dolazi na jedan moderan borbeni avion: 93 949
Broj stanovnika koji dolazi na jedan borbeni avion: 68 295

Prethodna ocena brojcanog stanja aviona: 10
Nova ocena brojcanog stanja aviona: 10
Sveukupna novoformirana ocena: 9.625

3) Izrael:

Broj borbenih aviona: 428
Broj modernih aviona (IV, IVa i V generacija): 320 (74.7%)
Povrsina zemlje koju brani jedan moderni avion: 64.9 km2
Povrsina zemlje koju brani jedan borbeni avion: 48.52 km2
Broj stanovnika koji dolazi na jedan moderan borbeni avion: 19 375
Broj stanovnika koji dolazi na jedan borbeni avion: 14 485

Prethodna ocena brojcanog stanja aviona: 9
Nova ocena brojcanog stanja aviona: 10
Sveukupna novoformirana ocena: 8.375

4) Kina:

Broj borbenih aviona: 4874
Broj modernih aviona (IV, IVa i V generacija): 445 (9,5%)
Povrsina zemlje koju brani jedan moderni avion: 21 566 km2
Povrsina zemlje koju brani jedan borbeni avion: 1969km2
Broj stanovnika koji dolazi na jedan moderan borbeni avion: 2 918 758
Broj stanovnika koji dolazi na jedan borbeni avion: 266 484

Prethodna ocena brojcanog stanja aviona: 5
Nova ocena brojcanog stanja aviona: 5
Sveukupna novoformirana ocena: 6.3

5) Indija:

Broj borbenih aviona: 912
Broj modernih aviona (IV, IVa i V generacija): 224 (24.5%)
Povrsina zemlje koju brani jedan moderni avion: 14 135 km2
Povrsina zemlje koju brani jedan borbeni avion: 3 472 km2
Broj stanovnika koji dolazi na jedan moderan borbeni avion: 4 925 673
Broj stanovnika koji dolazi na jedan borbeni avion: 1 209 836

Prethodna ocena brojcanog stanja aviona: 6
Nova ocena brojcanog stanja aviona: 6
Sveukupna novoformirana ocena: 7.25

6) Japan:

Broj borbenih aviona: 646
Broj modernih aviona (IV, IVa i V generacija): 239 (37%)
Povrsina zemlje koju brani jedan moderni avion: 1 581 km2
Povrsina zemlje koju brani jedan borbeni avion: 585 km2
Broj stanovnika koji dolazi na jedan moderan borbeni avion: 535 920
Broj stanovnika koji dolazi na jedan borbeni avion: 198 274

Prethodna ocena brojcanog stanja aviona: 8
Nova ocena brojcanog stanja aviona: 7
Sveukupna novoformirana ocena: 7.75

Za sada nasa lista izgleda ovako nakon obradjenih 7 ratnih vazduhoplovstava:

1. SAD 9.625
2. Izrael 8.375
3. Tajvan 7.875
4. Japan 7.75
5. Rusija 7.43
6. Indija 7.25
7. Kina 6.3

Sad mislim da mozemo da se lagano preselimo ka Srednjem Istoku i reonu Persijskog zaliva. Mozemo na brzinu sintetizovati sta znamo o Iranu, jer je on vec obradjivan i znam da je na toj temi bilo dosta "vatre", a posle toga mozemo pricati o Saudijskoj Arabiji, a nakon toga o recimo Turskoj, koja nam moze biti odlican uvod u Evropu, posto je teritorijalno, a i po mnogo cemu izmedju dva kontinenta...I nemojte se stideti da iznesete svoje podatke Smile Smile Smile

offline
  • zixo  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 27 Sep 2006
  • Poruke: 23450
  • Gde živiš: Beograd

Mislim da Iran ne zasluzuje nikakvu paznju. Iranske Vazduhoplovne Snage su relativno slabe. Isti je slucaj i sa Turskom.

Pre svega treba analizirati UAE i Saudijsku Arabiju.

offline
  • Pridružio: 27 Nov 2006
  • Poruke: 149

Mada mislim da Turska koja ima oko 220 F-16, 150 F-4, 60 F-5, Kobre, Blackhawk-ove zasluzuje paznju...Za Iran se manje-vise slazem...

Sto se tice Saudijaca i Emirata...samo raspali... Smile

offline
  • zixo  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 27 Sep 2006
  • Poruke: 23450
  • Gde živiš: Beograd

Ako cemo analizirati Tursku onda bi trebali i Grcku a to onda ide u nedogled.

offline
  • Pridružio: 27 Nov 2006
  • Poruke: 149

Onda bez Turske...

offline
  • zixo  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 27 Sep 2006
  • Poruke: 23450
  • Gde živiš: Beograd

Kraljevina Saudijska Arabija (Al Quwwat Al Jawwiya Al Malakiya Al Sa'udiya)

Školski avioni:
Cessna 172G/H/M (SAD) 14
AMF Super Mushak (pakistanski T-17 ,,Supporter’’) 20
Pilatus PC-9 (Švajcarska) 29
BAe Jetstream 31 (UK) 1

Školsko-borbeni avioni:
BAe Hawk Mk 65/65A (UK) 25

Lovački avioni:
Northrop F-5B, F-5E/F ,,Freedom Fighter’’, ,,Tiger II’’ (SAD) 87
BAe Tornado F.Mk 3 (Ujedinjeno Kraljevstvo) 24
Boeing F-15C/D ,,Eagle’’ (SAD) 89/23
Eurofighter EF-2000 ,,Typhoon’’ (UK/Nemačka/Italija/Španja) naručeno 72

Jurišni avioni:
PANAVIA Tornado IDS (UK/Nemačka/Italija) 76

Taktički bombarderi:
Boeing F-15S ,,Strike Eagle’’ (SAD) 72

Izviđački avioni:
Northrop RF-5E ,,Tigereye’’ (SAD) 9
PANAVIA Tornado R (UK/Nemačka/Italija) 12
Boeing E-3A ,,Sentury’’ (SAD) radarski sistem 5
Boeing RE-8A/B (SAD) za EI i PED 2/1

Transportni avioni:
Airtech CN-235M (Španija/Indonezija) srednji 4 od toga jedan za VIP
Lockheed C-130E/H/H-30 ,,Hercules’’ (SAD) srednji 7/29/2, KC-130H tanker 8, VC-130H 2
Boeing KE-8A (SAD) teški, tankeri 5

Helikopteri:
Bell 406CS ,,Combat Scout’’ (SAD) izviđačko-borbeni 15
Aerospatiale AS-365N ,,Dauphin’’ (Francuska) mornarićki višenamenski 5, AS-565SA ,,Panther’’ mornarički borbeni 24
Agusta Bell AB-212/412EP (SAD, po licenci Italija) srednji višenamenski 44/25
Sikorsky S-70A-1/1L ,,Desert Hawk’’ (SAD) srednji višenamenski, sanitetski 28
Aerospatiale AS-532A2/AL ,,Cougar’’ (Francuska) srednji transporter 12/12
Boeing AH-64A ,,Apache’’ (SAD) borbeni 12

Za prevoz VIP koristi se jedan avion B747, 2 L-1011-500, 1 B757, 1 A340-213,
1 B707-138B, 2 B707-320, 1 B737-7DP, 4 VC-130H, 4 BAe 125-800A/B, 2 Gulfstream III, 4 Cessna 550 Citation Bravo, 2 Jetstar 8, 2 Learjet 35A, 1 Learjet 25 i jedan helikopter AS-61A-4.
U sastavu RV nalazi se akro-grupa ,,Saudi Hawks’’ koja leti na 7 aviona Hawk Mk65/65A.
Vazduhoplovne Baze:
1. Kralj Abdulah Aziz-Dahran, 3-ći Puk: 13-ta eskadrila (F-15C/D)
42-ga eskadrila (F-15C/D)
92-ga eskadrila (F-15S)
Puk: 7-ma eskadrila (Tornado IDS)
29-ta eskadrila (Tornado ADV)
detašman 14-te eskadrile, 2-gog Puka (AB-212/412)
2. Kralj Abdulaziz, eskadrila (SA-365F)
3. Kralj Fahd-Taif, 2-gi Puk: 5-ta eskadrila (F-15C/D)
14-ta eskadrila (AB-212/412)
17-ta eskadrila (F-5E/F, RF-5E)
34-ta eskadrila (F-15C/D)
detašman 12-te eskadrile (AB-212)
4. Kralj Faisal-Tabuk, 7-mi Puk: 11-ta eskadrila (Hawk Mk 65)
21-va eskadrila (Hawk Mk 65)
79-ta eskadrila (Hawk Mk 65A)
88-ma eskadrila (Hawk Mk 65)
5. Kralj Halid-Hamis Mušajt, 5-ti Puk: 6-ta eskadrila (F-15C/D)
55-ta eskadrila (F-15S)
Puk: 66-ta eskadrila (Tornado IDS)
75-ta eskadrila (Tornado IDS)
83-ća eskadrila (Tornado IDS)
detašman 14-te eskadrile, 2-gog Puka (AB-212/412)
6. Kralj Halid-Vojni grad, 12-ta eskadrila (AB-212)
1-vi Armijski Avijacijski Bataljon (Bell 406CS, S-70A-1, UH-60L)
2-gi Armijski Avijacijski Bataljon (AH-64A)
7. Princ Abdula-Džeda, 8-mi Puk: 4-ta eskadrila (C-130E/H/H-30)
16-ta eskadrila (C-130E/H)
Zapadna Flota Ratne Mornarice: 62-ga mornarička eskadrila (SA-365F)
72-ga mornarička eskadrila (AS-332F-1)
8. Princ Sultan-Al Harj: 6-ti Puk: 18-ta eskadrila (E-3A, KE-3A)
19-ta eskadrila (RE-3A)
32-ga eskadrila (KC-130H)
99-ta eskadrila (AS-532A2)
9. Rijad, 4-ti Puk: 1-va eskadrila, Kraljevsko Odeljenje (svi VIP avioni i helikopteri)
Vazduhoplovna Akademija ,,Kralj Faisal’’: 8-ma eskadrila (Cessna 172G/H/M)
9-ta eskadrila (PC-9)
22-ga eskadrila (PC-9)
Medicinski Servis (B757, C-130H/H-30, L-100-30, GIII/IV, S-70A-1L, AB-212, SA-365N)

offline
  • Pridružio: 27 Nov 2006
  • Poruke: 149

Ako se ne varam, Saudijska Arabija je jedina zemlja pored SAD koja u svom naoruzanju ima Strike Eagle...

Jel ima nekih novosti u vezi narudzbine za Eurofightere, posto se i na ovom forumupisalo o aferi koja je drmala vrh saudijske drzave oko potpkupljivanja vodecih ljudi vojske za vreme tendera za novi visenamenski avion. Cak se spominjalo i 38 Rafala kao zamena...Blef ili nesto vise?

offline
  • zixo  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 27 Sep 2006
  • Poruke: 23450
  • Gde živiš: Beograd

Nije S. Arabija jedina pored SAD sa Strike Eagle. Tu je i Izrael sa 25 F-15I.
Mislim da ce ipak nabaviti EF-2000.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1200 korisnika na forumu :: 47 registrovanih, 10 sakrivenih i 1143 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3195 - dana 09 Nov 2023 14:47

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., ajo baba, Alibaba1981, Andrija357, bankulen, Ben Roj, Boris90, Botovac, BraneS, brundo65, ccoogg123, Dannyboy, djboj, DonRumataEstorski, Dorcolac, draganca, Dvojac005, Georgius, havoc995, ikan, ivica976, JimmyNapoli, Joja, Kubovac, kybonacci, Lazarus, LUDI, MB120mm, mercedesamg, milimoj, milos.cbr, MrNo, Nemanja.M, nick79, ostoja, Panter, panzerwaffe, prle122, randja26, savaskytec, slonic_tonic, solic, stalja, tubular, vathra, vobo, xanadu