Analiza i rangiranje vodecih Ratnih vazduhoplovstava u svetu

9

Analiza i rangiranje vodecih Ratnih vazduhoplovstava u svetu

offline
  • Pridružio: 22 Jul 2006
  • Poruke: 943
  • Gde živiš: SekiLand

Pazi ovako

Mig 25 Irackog u okrsaju sa nekoliko aviona UASF-a - izasao kao pobednik - To jeste razlika u generacijama ali ... Kao sto vidis - Negde razlika znaci mnogo - ali negde ne



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 11 Okt 2006
  • Poruke: 173

...tacno, ali vazdusnu prevlast su ostvarili Amerikanci... desetak vazdusnih pobeda u vise stotina okrsaja nije narocit uspeh...



offline
  • zixo  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 27 Sep 2006
  • Poruke: 23450
  • Gde živiš: Beograd

Moramo posmatrati borbeni avion kao deo sistema u kome su jos avioni za EI i PED, tankeri, BPL itd.

offline
  • Pridružio: 27 Nov 2006
  • Poruke: 149

@ everybody:

Hajde da ne ulazimo u neke diskusije, koje ce nam trebati tek kad analiziramo pojedinacno vazduhoplovstvo, da ne idemo odmah u detalje...

@ Zixo:

Mozemo da skreshemo i spisak na 10 zemalja, nije to toliko bitno, bitno je samo da izbodujemo svako vazduhoplovstvo. Kada svakom damo bodove, mozda ce se onda recimo Kina zadrzati medju prvih 10, kao zemlja sa mozda najvecim potencijalom za razvoj lovaca nove generacije (posle SAD i Rusije), posto smo svedoci njihovog quantum leap-a koji imaju u svakoj sferi drushtva, pa i u usvajanju i osvajanju novih vojnih tehnologija... Ne kazem da tako mora ispasti, ali moze da se desi, ako je lepo obradimo i ocenimo...Upravo iz tog razloga ja ne bih odbacivao nijednu zemlju sa shireg spiska od 20-ak zemalja...

@svi:

Dakle, hajmo krenuti redom, od najvecih ka manjima, kao sto sam rekao, mislim da se svi slazemo koja dva "igraca" su sigurna u Top 10, tako da hajde da probamo da odradimo "vecite rivale", SAD i Rusiju, pa je moj predlog da posle idu zemlje EU (VBr, Fra, Nem, Sve, Nem eventualno i Ita), pa Izrael i Japan - to je 10 za pocetak, a to je vec dosta...

Slazete li se? Ako da, hajde da pocnemo, iammo vec preko 80 postova, a nismo ni krenuli u ozbiljne stvari Smile Smile Smile

Dopuna: 27 Feb 2007 10:38

Dakle, evo mog predloga bodovanja za Rusiju:

1) Ekonomska moc zemlje, tj .mogucnost ulaganja u vazduhoplovstvo:

ocena: 5,5 (zemlja sve bolje ekonomski stoji, ali i dalje minimlana ulaganja u vojsku, perspektiva boljeg trenda)

2) Brojcano stanje vazduhoplovstva i procentualna zastupljenost aviona po generacijama

ocena: 7,5 (vecina aviona pripadnici prvog eselona IV generacije, koji nisu modernizovani, ali poseduju odlican potencijal da nakon iste postanu ekstremno konkurentni - jednom recju dobre platforme, koje se mogu uz uzlaganje podici na respektabilna nivo...)

3) Stanje aviona u naoruzanju, odrzavanje, modernizacija

ocena: 5 (avioni su u teskom stanju, ali se i ta situacija se popravlja, mada i dalje ima kanibalizacije, loseg odrzavanja, udesa zbog tehnickih kvarova...)

4) Obucenost pilota

ocena: 7,5 (odlicna pilotska skola i tradicija, ali nemashtina uzima danak, mali broj sati naleta koji progresivno raste...)

5) Borbeno iskustvo pilota, ucesce u sukobima, uticaj RV na ishod istih

ocena: 8 (generacija pilota koji su ucestvovali u afganistanskom ratu je otisla iz ruske vojske, iskustvo u sukobimaniskog intenziteta (raspad SSSR-a, Cecenija, Dagestan, Gruzija...)

6) Logisticka podrska

ocena: 8,5 (veliki vroj odlicno opremljenih baza koje su preostale iz vremena Hladnog rata, koje su doduse "ocerupane", ali ipak postoje kao baza za dalji razvoj...)

7) Stanje avio-industrije, stepen njenog razvoja, perpsektive ravoja, mogucnost osvajanje novih tehnologija...

ocena: 9 (posle americke, AI na najvisem nivou, uz ekonomska ulaganja moze realizovati SVE sto ce doktrini RRV biti potrebno u narednim godinama)

Cool Geografsko-strategijski polozaj:

ocena: 8,5 (teritorija bivseg SSSR-a je bila skoro svarsena kada je u pitanju organizovanje koncepta odbrane , sto je sada apsolutni prioritet Rusije, ali je ta pozicija sada do izvesne mere kompromitovana otcepljivanjem juznih muslimanskih republika, pa su se na taj nacin "zavukli" u mek trbuh Rusije, a takodje su odaljeni od centralne Evrope, Kavkaza i Baltika otcepljivanjem ostalih zemalja clanica, tako d zbog toga ocena nije cista 10...Toplo more nikad nije ni imala, tako da su uvek bili u stanju da brane prilaz sa vodenih povrsina na koje izlaze...)

Srednja ocena: 7,43

offline
  • Pridružio: 29 Okt 2006
  • Poruke: 1991
  • Gde živiš: nedaleko odavde

1) Ekonomska moc zemlje, tj .mogucnost ulaganja u vazduhoplovstvo:

ocjena: 6 (Finansijski problemi i mnogi dobri projekti koji predugo stoje; Su-47, MiG 1,44, minimalan broj proizvedenih Ka-50 i td.)

2) Brojcano stanje vazduhoplovstva i procentualna zastupljenost aviona po generacijama

ocjena: 8 (mnoštvo aviona IV generacije ali i nekih potpuno zastarjelih.)

3) Stanje aviona u naoruzanju, odrzavanje, modernizacija

ocjena: 7 (Teško za procijeniti ali koliko vidim dosta se radi na modernizacijama čak i solidne IV generacije)

4) Obucenost pilota

ocjena: 5 (najveća zamjerka ovom vazduhoplovstvu zbog nedopustivo malog broja sati naleta)

5) Borbeno iskustvo pilota, ucesce u sukobima, uticaj RV na ishod istih

ocjena: 6 (sukobi koje su vodili u Čečeniji, Gruziji nisu bili tolikog intenziteta i svodili su se isključivo na bombarderske misije bez otpora u vazduhu.Npr.i rat u zaljevu koji su vodili Ameri i saveznici se na kraju sveo na isto ali je ipak trebalo prvo uspostaviti vazdušnu prevlast što je bila prva faza te intervencije i ipak jedno iskustvo više za ta vazduhoplovstva.)

6) Logisticka podrska

ocjena: 8 (kao što reće lalenbg veliki broj baza i avio-industrija koja bi se u slučaju sukoba mogla brzo pokrenuti)

7) Stanje avio-industrije, stepen njenog razvoja, perpsektive razvoja, mogucnost osvajanje novih tehnologija...

ocjena: 9 (vrhunska tehnologija i znanje, nedostatak-manjak novca ali uz perspektivu popravljanja stanja)

8.) Geografski položaj i reljefne i demografske karakteristike

ocjena: 9 (ogromna dubina teritorija koji omogučava određenu sigurnost logistike i predstavlja problem za potencijalnog neprijatelja)

P.S. lalenbg, ovaj kriterij si zaboravio pa te pozivam da ga naknadno dodaš u svoju analizu i time prepraviš i konačnu ocjenu.

Srednja ocjena: 7,25

offline
  • zixo  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 27 Sep 2006
  • Poruke: 23450
  • Gde živiš: Beograd

Dobra procena Moriarity.

Imam komentare na sledece.

Mogucnost ulaganja u vazduhoplovstvo je poboljsana, spomenuo si neke projekte koji su tehnoloski demonstratori ali si zaboravio da su prosle godine uveli u naoruzanje nove letelice, to su takticki bombarder Su-32, borbeni helikopter Mi-28, laki visenamenski helikopter Ansat a ove godine uvode skolsko-borbeni Jak-130.
Tako da bih tu ja dao 7.

Geografski polozaj je za 10.

Eto po mome 7,5.

offline
  • Pridružio: 27 Nov 2006
  • Poruke: 149

Sjedinjene Americke Drzave:

Bez sumnje, trenutno prva vojna sila sveta, jedina preostala super-sila, jedna od najmocnijih ekonomija sveta, samim tim jedna od zemalja sa najuticajnijom politikom, "cuvar svetskog poretka", kapitalisticka imperija, koja je razvila vrhunsku vazduhoplovnu komponentu svojih oruzanih snaga...Vojni budzet odavno premasio bilijardu dolara, konstantno angazovani na nekoliko lokacija, na svetu, sa trupama u vise desetina zemalja, bazama u svim regionima kugle zemaljske, oni vise od bilo koje druge zemlje osecaju potrebu za velikim, efikasnim i modernim vazduhoplovstvom...

0) Geografski i strateski polozaj:

Iako locirana na izolovanom kontinentu, bez vecih neprijatelja u blizini, sa odlicnim pregledom incoming foes-a, ova zemlja ima perfektan strateski polozaj kada je odbrana u pitanju. Jedini "problem" lezi u cinjenici da SAD vode izuzetno agresivnu spoljnu politiku sa velikim brojem oruzanih vojnih akcija koje se vrlo cesto odvijaju veoma daleko od mainlanda, pa je samim tim njihov polozaj daleko od potencijalnih zarista koji je prednost kada je odbrana u pitanju, predstavlja logisticki izazov i naprezanje celokupne strukture RV.

Upravo zbog toga, veliki broj baza je bitan, a samim tim su to otencijalna mesta dejstva terorista, mete za neprijatelje kojih je mnogo, a to sve dodatno napreze postojece resurse i ljudsku komponentu. Takodje, permanentno baziranje (tj. okupacija) u nekim zemljama, sve to dodatno opterecuje. Da ne spominjem cinjenicu da trenutno u svetu NE POSTOJI zemlja (sem mozda Tajvana) cije stanovnistvo bi podrzalo americku spoljnu politiku. Porazavajuc je podatak da 65% Turaka kao najveceg neprijatelja miru u svetu vidi upravo SAD, kao i da je jedini pravi politicki saveznik Busha, Toni Bler, izmakao stolicu daljoj podrsci u Iraku.

Iako formalno na celu najvece vojne alijanse na svetu, sa mnogo saveznika na papiru, Amerika sve vise i vise gubi podrsku najblizih saveznika. Izrealce su iziritirali koketiranjem sa Palestincima, Arape su izbezumili Irakom, Afganistanom i Iranom, Japanci strahuju od Sev.Koreje, Vencuela se okrenula Rusiji, tako da nema regija na planeti gde oni nemaju interese i gde nisu posejali seme zavade, ne bi li vladali...

Istovremeno, vodeci takvu politiku, napravili su od sebe metu broj 1 za sve vrste terorista, fanatika, kao i obicnih ljudi...

ocena: 9

1) Ekonomska moc zemlje i mogucnost ulaganja u i RV:

ocena: 10 (da mogu za ovaj parametar bih ima dao 11, ali shalu na stranu, i kod njih je trend smanjivanja investicija u Vojsku, nekoliko otkazanih programa vezanih za RV: Comanche, Osprey, nekoliko njih koji se otezano razvijaju (Raptor, JSF...), pa i oni recikliraju sve sto mogu, prodaju polovne F-16-ice po svetu, itd...)

2) Brojcano stanje aviona u sastavu po generacijama (izvor Wikipedia):

The USAF is currently the largest and the most technologically advanced air force in the world, with about 6057 manned aircraft in service (4,273 USAF; 1,313 Air National Guard; and 400 Air Force Reserve); approximately 160 Unmanned Combat Air Vehicles, 2161 Air-Launched Cruise Missiles, and 1900 Intercontinental Ballistic Missiles;[2] and as of September 30, 2005, had 351,800 personnel on active duty, 122,750 in the Selected and Individual Ready Reserves, and 106,800 in the Air National Guard. An additional 14,000 personnel were in the Standby Reserve and the Air Force employed 166,730 civilian personnel. [2]

The USAF is currently planning a massive Reduction-in-Force (RIF). Because of budget constraints, the USAF will reduce the service's current size by 40,000 full time equivalent positions by 2011, with approximately half to be eliminated in FY 2007. Approximately 35,000 active duty positions, or one year's cycle of enlistments and retirements, will be eliminated over 5 years.[3] The current size of the active-duty force is roughly 70% of that of the USAF at the end of the first Gulf War in 1991.

Pored USAF-a, ajku vazduhoplovnu komponentu imaju i mornarica i marinci (US NAVY i US Marine Corps)

Brojcano stanje (izvor Combat factory):

United States Aircraft Inventory
(All Branches of Service)
2002-2003

TOTAL AIRCRAFT TOTAL AIRCRAFT
200 AV-8B Harrier II
291 AH-1 Cobra
72 B-1 Lancer
557 AH-64 Apache
21 B-2 Spirit
59 UH-60 Blackhawk
85 B-52 Stratofortress
45 MH-53 Pavelow
124 EA-6 Prowler
4 RQ-1 Predator UAV
38 F-5 Tiger II
17 S-3 Viking
220 F-14 Tomcat
293 P-3 Orion
782 F-16 Fighting Falcon
413 T-38 Talon Trainer
613 F-15 Eagle
334 OH-58 Kiowa Warrior
545 F-18 Hornet
372 T-6 Texan II Trainer
295 F-22 Raptor (ovo je narudzbina, koja se od tada ja mislim i smanjila - operativna su dva skvadrona koliko ja znam)
32 E-3 Sentry
52 F-117 Nighthawk
418 CH-47 Chinook
35 U-2 Spy Plane
191 C-130 Hercules
215 A-10 Thunderbolt II
255 KC-135 Stratotanker
21 AC-130 Spectre Gunship
59 KC-10 Extender

Ocena: 10

Najbolje inajsavremenije opremljeno vazduhoplovstvo na svetu - da ne duzim mnogo...

3) Stanje aviona u naoruzanju, prosecna starost, modernizacije:

Izvor (www.d- n -i.net)

mycity.rs/must-login.png

Ocena: 10

Zemlja ciji avioni konstantno prolaze kroz razlicite faze upgrade-ova, sa stalnim razvojem novih tehnologija i naoruzanja. Iako u svom inventaru ima nekoliko starijih tipova aviona (pre svega flota B-52), uspevaju modernizacijom da ih cine izuzentno potentnim i opasnim i u uslovima dansanjeg ratovanja...

4) Obucenost pilota:

Ocena: 10

Veliki broj casova naleta, jedna od dve najbolej skole letenja i dogfighta u svetu, ljudstvo sa enormnim ratnim iskustvom, sve to cini ljudsku komponentu USAF vrhunskom...Nisam uspeo da nadjem procenu broja casova naleta godisnje, btw

5) Borbeno iskustvo pilota u ratnim sukobima, uspesnost u istim, uticaj RV na ishod ratova:

Ocena: 9

Ako neko ima ratnog iskustva, onda su to oni. Koreja, Kuba, Vijetnam, Nikaragva, Panama, Granada, Haiti, Somalija, Irak (prvi put), Bosna, Srbija, Afganistan, Irak (drugi put), samo da navedem neke od bitnijih akcija u sukobima u kojima su upravo RV-om ostvarivali vazdusnu prevlasti nakon toga besomucnim bombradovanjem (ne)vodjenim naoruzanjem otvarali put kopnenim komponentama svojih vojnih snaga...

Presudno su uticali na ishod rata, ali im toko istorije gubici i nisu bili toliko mali (Koreja, Vijetnam), ali se to preomenilo u zadnjim dekadama XX veka, jer su podigli nivo tehnoloske opremljenosti, birajuci pritom zemlje nedovoljno jake i opremeljene da im se suprotstave (izuzev Iraka 1991. nisu napali ni jednu zemlju koja je imala u svom naoruzanju recimo avione barem slicne generacije kao i oni.

I pored te tehnoloske, brojcane i logisticke nadmoci, nisu uvek uspevali da sve rese iz vazduha i da uniste sve efektive neprijatelja na zemlji (Srbija Smile , Agfanistan, Irak 2003.), dok su pritom ipak trpeli odredjene gubitke...

Dakle, ocena 9 zbog ipak nedovoljne efikasnosti protiv zilavog neprijatelja, kao i zbog nemanja borbenog iskustva sa bilo kim iole modernim vazduhoplovstvom

6) Logisticka podrshka:

Ocena: 9

Jedna od najboljih u svetu, ali ipak prenpregnut ai pod velikim pritiskom jer se sve vise i vise zarista u svetu, ne moze zamisliti bez prisustva americkih vojnika, aviona i brodova, te i dalje postoji osnovana sumnja da li bi bili u stanju da vode dva intenzivna sukoba na dva kraja planete, mada jhe cinjenica da sve vise njihovih protivnikaizbegava otvoren sukob i pribegava gerilskom tipu ratovanja, sto je sa jedne strane nocna mora logisticara...

7) Stanje avio-industrije, stepen njenog razvoja, perpsektive razvoja, mogucnost osvajanje novih tehnologija...

Ocena: 10

Najmodernija AI u svetu u stanju da proizvede veliki broj aviona najsavremenije generacije u relativno kratkom vremenskom periodu. Pored toga, najveci izvoznik naoruzanja u svetu...Mnogo projekata u razvoju (Raptor, F-35, UCAV-i, JDAM-i...) Moglo bi se nasiroko pricati o americkoj vojnoj industriji, ali ona jetrenutno najbolja i najveca u svetu, sa trendom da to ostane i u narednom periodu...


Zbirna ocena: 9,625

offline
  • Pridružio: 01 Mar 2007
  • Poruke: 130

Evo da se i ja ukljucim; vasi kriterijumi za ocenjivanje RV su u principu tacni. Globalno najjace RV na svetu je bez premca SAD, i to iz razloga koji su navedeni gore.
Ostala RV:
1. Latinska Amerika: Brazil, i to ubedljivo.
Geografski polozaj: Brazil obuhvata otprilike polovinu Juzne Amerike, i kontrolise srednji, i delimicno juzni Atlantik. Zbog svoje velicine, kao i zbog cinjenice da je industrija i 2/3 populacije koncentrisano na krajnjem jugu zemlje, velika prostranstva su nenaseljena, i postojali su ogromni problemi oko kontrole regiona Amazonije, i fenomeni poput sverca droge, ilegalnog krcenja suma i ilegalnog rudarstva su bili prisutni. To je reseno uvodjenjem sistema SIVAM (radari koji pokrivaju celu teritoriju, uvodjenje mini AWACS-a R-99 i aviona za elektronsko izvidjanje, lansiranje satelita CBERS (China-Brazil Earth Remote Sensing Satellite), kao i stanica za pracenje zagadjenja Amazona).
2. Ekonomska moc zemlje, tu bih na skali od 1 do 10 dao ocenu 6 ili 7. Po provrednoj snazi, Brazil je 11. ekonomija na svetu, ali postoje roblemi, kao sto su neujednacen razvoj i losa preraspodela bogatstva; socijalne razlike mogu da uticu na stabilnost drzave, kao i organizovani kriminal.
3. Stanje aviona u naoruzanju: Ocena 9; zbog nepostojanja bilo kakve vanjske pretnje, Brazil i nije mnogo ulagao u nabavljanje novih aviona, ali postojeci prolaze kroz razlicite modifikacije. F-5BR je najopseznija modifikacija F-5 Tigera, izvedena u saradnji Embraera i Elbita iz Izraela. Nabavljeno je i 12 polovnih Mirage-2000 iz Francuske, a planira se i pocetak proizvodnje Mirage-2000BR, u pogonima EMBRAERA. Planira se i modernizacija AMX-ova, kao i nabavka novih visenamenskih helikoptera.
Odrzavanje je odlicno.
4. Obucenost pilota: spada medju jace RV po tom pitanju; nalet je dosta veliki, obuka se odvija i u saradnji sa drugim zemljama, pre svega SAD i Francuskom. Vezbe sa drugim juznoamerickim drzavama se takodje odvijaju i to po nekoliko puta godisnje. Moze mirne duse da im se da cista desetka.
5. Borbeno iskustvo, poslednje u drugom svetskom ratu.
6. Logisticka podrska: Ocena 10. postoji jako puno odlicno opremljenih baza, koje mogu da prihvate sve tipove aviona koje poseduje RV, i mogu da dejstvuju u bilo kom delu zemlje. Postoji i odredjeni broj aviotankera.
7. avioindustrija: Ocena 10; EMBRAER spada medju najjace fabrike aviona u svetu, izvozni uspesi kao sto su Tucano, Bandeirante i familija putnickih aviona (EMB 145, 170, 190) to potvrdjuju. Postoji i manja fabrika, specijalizirana za jedrilice Aeromot, kao i firma koja se bavi proizvodnjom Eurocoptera po licenci HELIBRAS. Industrija naoruzanja spada medju jace u svetu.

offline
  • Pridružio: 01 Mar 2007
  • Poruke: 130

Ostala RV: Jugoistocna Evropa.
1. Turska (ubedljivo)
2. Grcka
3. Rumunija: e sad, kada je neko pomenuo da je to "propala" drzava, i da su im OS "jos propalije", e pa zao mi je drugovi, greska!
Rumunsko RV je do uvodjenja Poljskih F-16 bilo ubedljivo najjace od svih Istocnoevropskih RV. 110 modernizovanih MiG-21 (u saradnji sa Izraelcima, program LanceR) su oznacili ogroman kvalitativni skok u odnosu na druga RV u regionu, i jos uvek su jedino RV sa mogucnoscu laserskog obelezavanja ciljeva na zemlji, jedini su imali zapadne rakete (MICA, Phyton III, IV i V, laserski navodjene bombe Ophe i Lizard), i PRVI U SVETU su imali sistem za virtuelnu obuku u vazduhu, na svojim IAR-99 Soim (opet u saradnji sa Izraelcima). Takodje, prvi su nabavili C-130 Hercules u Ist. Evropi. U planu je nabavka 48 novih visenamenskih aviona, koji ce zameniti Lancere, a 2007. je objavljen tender za kupovinu novog srednjeg transportnog aviona, na kome je pobedio C-27J Spartan. Razmatra se ulazak u program JSF, gde se barata cifrom od 48 aviona.

offline
  • Pridružio: 29 Okt 2006
  • Poruke: 1991
  • Gde živiš: nedaleko odavde

ACP... dobrodošao ali kao da si pao s neba.Idemo nekim redoslijedom u rangiranju.Pročitaj malo temu s početka pa će ti biti jasnije kakav sistem imamo.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1362 korisnika na forumu :: 35 registrovanih, 4 sakrivenih i 1323 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3195 - dana 09 Nov 2023 14:47

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: amaterSRB, babaroga, Bokiboks, BSD, CikaKURE, darkangel, debeli, Dimitrise93, Dorcolac, Georgius, hologram, hooraay, Karla, kuntalo, Marko Marković, mercedesamg, Mi lao shu, milenko crazy north, milimoj, Milometer, milos.cbr, opt1, procesor, raptorsi, Skywhaler, Srle993, Sumadija34, suton, TheBeastOfMG, Toper, Trpe Grozni, vasa.93, voja64, zlaya011, Zoca