Izbor novog visenamenskog aviona za Srpsko Vazduhoplovstvo

48

Izbor novog visenamenskog aviona za Srpsko Vazduhoplovstvo

offline
  • Pridružio: 11 Okt 2006
  • Poruke: 173

...koliko god trazio po net-u, jos uvek nisam nasao nesto zaista interesantno o tom avionu... ocigledno SU-47 nije nista osim egzotike... vektorisani potisak je davno izbacio iz igre tu geometriju krila...



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 20 Nov 2005
  • Poruke: 300
  • Gde živiš: tu sam ja, blizu

http://www.milavia.net/users/fighterjets/aircraft/su47_berkut.php



offline
  • Pridružio: 09 Jan 2006
  • Poruke: 1519
  • Gde živiš: Beograd

@sjekolca:

Citat:Po cemu bi berkut bio bolji od obicnog suhoja (ovih novih)? Manervabilnost? Veca nosivost? Bolja oprema? Manje trosi? Laksi za parkiranje?


1) ima bolju manevarrbilnost pogotovu u opsegu brzina koje su visoko nadzvučne a to je opseg u kome se vrše vazdušne borbe, i znatno povećanje manevarbilnosti u nadzvučnom opsegu
2) neznam dali je veća nosuvost, ali ionako je nosivost dosegla nivoe koje više ionako nije potrebno povećavati
3) Oprema je znatno bolja, u pitanju je oprema koja je predviđena za 5 generaciju aviona ( za njihov Mig 1.44)
4) sama geometrija krila obezbeđuje znatno smanjenje potrošnje u visoko nadzvučnim brzinama
5) parkiranje aviona ne igra ulogu ni za jedan avion pa ni za njega

offline
  • Pridružio: 20 Nov 2005
  • Poruke: 300
  • Gde živiš: tu sam ja, blizu

vasiljevic ::

1) ima bolju manevarrbilnost pogotovu u opsegu brzina koje su visoko nadzvučne a to je opseg u kome se vrše vazdušne borbe, i znatno povećanje manevarbilnosti u nadzvučnom opsegu


Mislim da u eri letelica sa vektorisanim pritiskom, a pogotovo za avione njegovog gabarita, ovo slabo pije vodu. Mozda gresim...

vasiljevic ::
2) neznam dali je veća nosuvost, ali ionako je nosivost dosegla nivoe koje više ionako nije potrebno povećavati


Ovo se slazem.

vasiljevic ::
3) Oprema je znatno bolja, u pitanju je oprema koja je predviđena za 5 generaciju aviona ( za njihov Mig 1.44)


Zar ne bi tu opremu mogli da ubace u vec postojece suhoje???

vasiljevic ::
4) sama geometrija krila obezbeđuje znatno smanjenje potrošnje u visoko nadzvučnim brzinama


Odakle ti ovaj podatak??? I koji su to momenti kad on leti visoko nadzvucnim brzinama? I koje su to, pre svega, visokonadzvucne brzine? Cetiri... pet maha? I kome strategu je bitno koliko mu trosi lovac ako je na isplativoj misiji? Shocked

vasiljevic ::

5) parkiranje aviona ne igra ulogu ni za jedan avion pa ni za njega


Slazem se.... al je zgodan za parkiranje nos u nos, odnosno, krilo u krilo. Razz

offline
  • Pridružio: 09 Jan 2006
  • Poruke: 1519
  • Gde živiš: Beograd

@sjekolca:

Podaci poznati još od prototipa X-29 koji je rađen za američko RV, negde polovinom 80-ih. Od projekta se odustalo jer tada amerikanci nisu znali kako da reše strukturalnu stabilnost krila, ono što su rešili rusi. U principu, dobro poznato svakome ko je ikada imao dodira sa avijacijom i eksperimentalnim avionima SAD.

Da manevarbilnost pije vodu, pije. Sad zamisli avion koji može da bude manevarbilniji od bilo kog današnjeg aviona ( koji još uvek nemaju vektorisan potisak, osim nekih ruskih modela za koje je diskkutabilno koliko su u serijskoj proizvodnji) pa na njega dodaj taj isti vektorisan potisak i eto ti odgovor.

Potrošnja je bitna za svakoga ko iole poznaje avione i kolike su im potrošnje. Uzmi za primer avion Mig 29, on na 11.000 metara troši nekih 1.85 kg goriva na km puta pri brzini od 0.8 maha. E sad, na visini od 1000 metara pri istoj brzini potroši 5.5 kg goriva po km puta. Tako se proračunava koliki je radijus dejstva aviona i da li je cilj u dometu. Sad uzmi nadzvučne brzine i to gore možeš slobodno da pomnožiš sa 3 pa vidi kome je potrebna manja potrošnja na tim brzinama. Usput rečeno to smanjenje potrošnje je reda 15% za nadzvučne brzine, a za podzvučne je daleko veće i kreće se od 30% na više. Mada su i ove cifre vrlo ubedljive i bitne za RV bilo koje zemlje.

PS. potrošnje za Mig 29 su date za neopterećen avion, opterećen troši još više.

offline
  • Pridružio: 11 Okt 2006
  • Poruke: 173

@vasiljevic
...ovo nisam ocekivao od tebe, citiram:"...u opsegu brzina koje su visoko nadzvučne a to je opseg u kome se vrše vazdušne borbe..." ... mozda...ali uglavnom u SCI-FI filmovima... dogfight se izvodi iskljucivo u podzvucnim brzinama...ako si mislio na raketiranja van vizuelnog dometa... to valjda ne spada u domen vadusnih borbi, jer u tom slucaju je avion samo pokretna lansirna stanica... Smile

Dopuna: 10 Mar 2007 10:29

...da dodam, odnosno ponovim, ... vektorisani potisak je POTPUNO izbacio iz igre letelice sa obrnutom geometrijom krila...

offline
  • Pridružio: 09 Jan 2006
  • Poruke: 1519
  • Gde živiš: Beograd

Mala greška u kucanju, mislio sam na visoko podzvučne ali otkucao to što jesam, žao mi je. No dobro, neko primetio pa prijavio grešku Smile. Da nebi sad jurio i menjao po postu neka ga sad.

Znaš kako, obrnuta strela krila je pokazala da ima svoje potencijale, znači da nije baš za baciti. Sad, jedna pretpostavka: stavimo na avion sa obrnutom strelom krila vektorisan potisak. Možemo pretpostaviti da bi u tom slučaju bio manervabilniji od aviona sa standardnom strelom sa vektorisanim potiskom, zar ne? Na bazi te pretpostavke i govorim o tome da nije potpuno izbačena iz igre.

offline
  • Pridružio: 20 Nov 2005
  • Poruke: 300
  • Gde živiš: tu sam ja, blizu

Vasiljevic, hvala na iscrpnom objasnjenju... ipak ja nisam strucnjak. Ali, ako mi se dobro cini, klasicnog dogfajta vise nema... Uglavnom se sve svodi na rakete sa nekih 15-20 kilometara...

offline
  • Pridružio: 01 Jun 2006
  • Poruke: 2065
  • Gde živiš: Malo tamo malo vamo

Tako su i Ameri mislili u vijetnamu i skinuli topove sa aviona, pa kasnije brze bolje vracaj...

offline
  • Pridružio: 31 Jan 2007
  • Poruke: 209
  • Gde živiš: Gross Betschkerek

Eto, razvukla se i ova tema na 25 strana!

I ko je do kog zakljucka dosao?

Posle prelaznog perioda srpske vojne avijacije (remonti, farbanje.....itd...) novi visenamenski avion srpskih vazduhoplovnih snaga trebao bi da bude.....?

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 635 korisnika na forumu :: 11 registrovanih, 1 sakriven i 623 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3195 - dana 09 Nov 2023 14:47

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: cikadeda, DPera, Kenanjoz, Kruger, mikki jons, novator, Parker, Pohovani_00, repac, slonic_tonic, Vitomir