Izbor novog visenamenskog aviona za Srpsko Vazduhoplovstvo

72

Izbor novog visenamenskog aviona za Srpsko Vazduhoplovstvo

offline
  • Pridružio: 13 Dec 2007
  • Poruke: 49

kad se govori o NATO i srbiji pa ne trebaju natou 14 srpskih aviona i nesto helikoptera od srbije on samo zeli puteve infrastrukturu teritoriju i naravno ljutu pesadiju da poput poljaka ukrajinaca hrvata i koga li vec krvare gace po okolini kandahara. sto se nase vojske tice pa upravo ona ne zna sta hoce. tamo se ne zna ni ko pije a jos manje ko placa. ne postoji strategija nacin upotrebe sistem obrade podataka
ja kazem da se po ceni od 12 miliona za remont i 4 miliona za modernizaciju srede 5 migova 29 koji bi se koristili u narednih 10 godina
za svaku eventualnost treba nabaviti 4 SU 25 koji bi mogli zatrebati
treba modernizovati gazelle i reparirati Mi 8 helikoptere
lasta 95 moze ali ne moze se graditi namenska industrija na par primeraka
sto se tice hawk 209 generalno on moze da odradi dosta poslova al bi sa opremom i naoruzanjem verovatno izasao na 40 milona dolara po komadu
sto se tice kineza ne mogu sada da se secam izvora ali svakako ne pricam napamet za FC 1 tvrde da ugradjuju R77 rakete zuk radar i RD 93 motor s time sto je to postalo problematicno zbog pakistana i indije
sto se tice bogatijih i sredjenih zemalja jasno je da je situacija srbije veoma specificna zemlja je u zoni ni rata ni mira
sto se tice novoga GRIPENA i F 16 bice veoma ruzno opteretiti zemlju i narod nekakvm zamasnim finansijskim obavezama koje cemo debelo platiti i bez snova o ofsetu molim jer sam ipak odrastao
jer sta mozemo sa 14 gripena a da ne mozemo sa 5 migova 29



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 29 Okt 2006
  • Poruke: 1991
  • Gde živiš: nedaleko odavde

mongol ::kad se govori o NATO i srbiji pa ne trebaju natou 14 srpskih aviona i nesto helikoptera od srbije on samo zeli puteve infrastrukturu teritoriju i naravno ljutu pesadiju da poput poljaka ukrajinaca hrvata i koga li vec krvare gace po okolini kandahara.

Ne treba natou 14 aviona već treba Srbiji za redovne patrole čuvanja svog neba.

Citat: i bez snova o ofsetu molim jer sam ipak odrastao

Odrasli su i Mađari pa su na taj način zaposlili 3500 ljudi direktno, a posredno još dva puta toliko.

Citat: jer sta mozemo sa 14 gripena a da ne mozemo sa 5 migova 29

Mogu se vazdušne patrole organizovati na način da nema forsiranja upotrebe aparata zbog manjka broja istih, a i MiG-29 kakve posjeduje Srbija ima vrlo ograničene sposobnosti napada ciljeva na zemlji u odnosu na Gripen ili F-16.



offline
  • Pridružio: 13 Dec 2007
  • Poruke: 49

a kako onda jedna Austrija organizuje vazdusne patrole sa F 5E
i zasto tek sada kupuje borbene avione kad je ofset tako isplativ
i zaista bi koristio f 16 i gripen za napade na zemlji a pricas o cuvanju resursa
da li Austrija sada poseduje ista jace od F 5E pa ipak cuva svoje nebo a i bogato tlo cini mi se
a do juce je bila neutralna a isada joj NATO ne znaci mnogo

offline
  • Pridružio: 04 Jul 2007
  • Poruke: 153

mongol ::kad se govori o NATO i srbiji pa ne trebaju natou 14 srpskih aviona i nesto helikoptera od srbije on samo zeli puteve infrastrukturu teritoriju i naravno ljutu pesadiju da poput poljaka ukrajinaca hrvata i koga li vec krvare gace po okolini kandahara. I da, kako je Moriarty vec rekao, da cuva svoje sopstveno nebo.
Citat:sto se nase vojske tice pa upravo ona ne zna sta hoce. tamo se ne zna ni ko pije a jos manje ko placa. ne postoji strategija nacin upotrebe sistem obrade podataka Ovo je vec drugi problem.
Citat:ja kazem da se po ceni od 12 miliona za remont i 4 miliona za modernizaciju srede 5 migova 29 koji bi se koristili u narednih 10 godina
za svaku eventualnost treba nabaviti 4 SU 25 koji bi mogli zatrebati
To je jako skup nacin stedeti. Sta ce ti Su-25 (a i onda samo 4 komada), kada ti Gripen moze sa laserski navodjenim bombama isto tako sravniti neke teroristicke skupine po kojekakvim vuko..hmhm. Neko je ovde rekao nesto u fazonu "Nismo tol'ko bogati, da bi smo mogli stedeti" - bas tako! Uostalom se pitam kakva bi to bila modernizacija od 4 miliona. Po avionu ili ukupno?
Citat:treba modernizovati gazelle i reparirati Mi 8 helikoptereNaravno, ali vratimo se temi visenamenskih aviona.Citat:
lasta 95 moze ali ne moze se graditi namenska industrija na par primeraka
Bolje ista nego nista.
Citat:sto se tice hawk 209 generalno on moze da odradi dosta poslova al bi sa opremom i naoruzanjem verovatno izasao na 40 milona dolara po komaduOpet siris neke nebuloze. Daj mi neki sajt gde su mogucnosti i cena tvog volsebnog Hoka opisane.
Citat:sto se tice kineza ne mogu sada da se secam izvora ali svakako ne pricam napamet za FC 1 tvrde da ugradjuju R77 rakete zuk radar i RD 93 motor s time sto je to postalo problematicno zbog pakistana i indijePosto nemas izvor, nema ni price o FC 1.
Citat:sto se tice bogatijih i sredjenih zemalja jasno je da je situacija srbije veoma specificna zemlja je u zoni ni rata ni mira
sto se tice novoga GRIPENA i F 16 bice veoma ruzno opteretiti zemlju i narod nekakvm zamasnim finansijskim obavezama koje cemo debelo platiti i bez snova o ofsetu molim jer sam ipak odrastao
Sta cu sto je svet takav da moras bacati pare za vojsku...
Citat:jer sta mozemo sa 14 gripena a da ne mozemo sa 5 migova 29Gripen ne samo da ima bolje mogucnosti napadanja ciljeva na zemlji nego moze da sluzi uz pomoc svoje elektronike i kao leteci komandni centar (bar za jednu eskadrilu aviona). Veca brojka uostalom i dozvoljava bolju organizaciju patrola vazdusnog prostora.
mongol ::a kako onda jedna Austrija organizuje vazdusne patrole sa F 5E
i zasto tek sada kupuje borbene avione kad je ofset tako isplativ
i zaista bi koristio f 16 i gripen za napade na zemlji a pricas o cuvanju resursa
da li Austrija sada poseduje ista jace od F 5E pa ipak cuva svoje nebo a i bogato tlo cini mi se
a do juce je bila neutralna a isada joj NATO ne znaci mnogo
Austrija koristi Tajgere kao provizorno resenje dok joj ne stignu 15 Jurofajtera i vratice ih do leta 2008. godine Svajcarskom vazduhoplovstvu. Uostalom su i Cesi i Madjari lepo prosli ofsetom, a cini mi se da ce se i Hrvati lepo obradovati. Jedino smo mi - kao i uvek - prepametni da nesto zaradimo... Bebee Dol

offline
  • Pridružio: 29 Okt 2006
  • Poruke: 1991
  • Gde živiš: nedaleko odavde

@Mongol...

Nerazumijem šta ovim pitanjima želiš dokazati ili potvrditi i mislim da je Pompejus u dobroj mjeri odgovorio ali evo da i ja nadopunim.

mongol ::i zasto tek sada kupuje borbene avione kad je ofset tako isplativ

Pazi, ja nikad nisam rekao da je nabavljanje aviona isplativ posao. Jeste isplativo ali samo za onoga koji ih pravi i prodaje. Ja i kažem da je to i luksuz i trošak ali luksuz i trošak koji je potreban i obavezan bar u toj mjeri kako bi se njime osigurala mogučnost jedne zemlje da sama provodi kontrolu sopstvenog neba kao što i svaka država ima međunarodnu obavezu da to radi. (ako nema sredstava da to sama omogući kupovinom vlastitih aviona onda je dužna tu uslugu platiti onoj zemlji koja ima sredstva tj. avione za to). Trenutno Srbija nema sredstava za kupovinu novih aparata pa se remontuju preostali MiG-29 kako bi se ti zadatci mogli provoditi još nekih 10 tak g. kad će njihovi resursi biti definitivno potrošeni, a za nadati se da će tad i Srbija biti u boljoj ekonomskoj situaciji da će moći ući u takav trošak.
Dalje, avioni kao i druga vojna tehnika se ne kupuju radi offseta kao glavnog cilja, već on služi da se njime bar djelomično vrati dio potrošenih sredstava, pa tako nije sve samo u avionima i čist trošak već ima bar i neke povratne koristi sredstava u privredu.

Citat:i zaista bi koristio f 16 i gripen za napade na zemlji a pricas o cuvanju resursa

Zaista bih ako bi to bilo potrebno, ne vidim zašto čuđenje za to. Amerikanci i NATO su višenamjenske avione koristili za takve zadatke i u Iraku, pa i u Srbiji pa zaista ne vidim šta je sporno. Ti avioni se zato i zovu višenamjenski što mogu odigrati i takvu ulogu, a ne samo presretanja. Ja kad govorim o čuvanju resursa to govorim na način da ne možeš jednako potrošiti 14 kao što ćeš potrošiti 5 aviona. Sa manje aviona ćeš i brže potrošiti njihove letne sate koji su predviđeni za jedan operativni vijek aviona. Ne mora to biti ni F-16 ni Gripen. Može se kupiti i još 10-tak MiG-29 pa ih modernizovati i napraviti jednu pravu popunjenu eskadrilu ali u tom slučaju je to čist trošak jer nema offseta (ili bar ne ni blizu tako kvalitetnog kao što nude Šveđani), a da ne govorim kako taj avion (bar u ovoj verziji kakav posjeduje Srbija) nema uporedive mogučnosti napada ciljeva na zemlji kao F-16 ili Gripen.

Citat:da li Austrija sada poseduje ista jace od F 5E pa ipak cuva svoje nebo a i bogato tlo cini mi se
a do juce je bila neutralna a isada joj NATO ne znaci mnogo


Kao što je Pompejus rekao oni kupuju eskadrilu od 15 aviona EF 2000 Eurofighter Tayphon koji su bolji od bilo čega što će nabaviti bilo Srbija ili bilo koja druga država u tranziciji u dogledno vrijeme. Dok su mogli to raditi sa F-5 i Drakenima, radili su. Sad su ocijenili da to više nije dovoljno i bacili su se u kupovinu.
Pa sve zemlje u okruženju Srbije su ocijenile da im je potrebna jedna -dvije eskadrile isključivo višenamjenskih aviona, a sigurno se nisu baš svi zabunili u procjenama onoga što im je potrebno.
Višenamjenski avion kao Gripen ili F-16 može napadati ciljeve na zemlji ali istina nije zamišljen za neposrednu podršku trupama na zemlji i djelovanja u njihovoj blizini kao jurišnik Su-25 ili čak i J-22 Orao.
Tačno je i da se Srbija nalazi u specifičnoj situaciji oko Kosova ali dok na red dođe kupovina aviona ( a to vjerovatno neće biti još sljedećih 10 g.) i ta specifična situacija će vjerovatno biti riješena na jedan ili drugi način.
Srbiji svakako nije u interesu da u sljedećih 50 g. ima problem i teret kao što je Kipar u približavanju EU.
U svjetlu toga ne smatram da je Srbiji potreban specijalizovan avion kao Su-25 jer vjerujem da niko ne želi ratom riješiti to pitanje.

offline
  • Kibo  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 03 Okt 2007
  • Poruke: 7498
  • Gde živiš: gde i mnogi Srbi pre mene

@mongol

Nisam znao da Austrija nije vise neutralna zemlja i da je u NATO, naravno da nije u NATO nego je i dalje neutralna samo je u savezu EU-vojske a to je neki savez bez-veze i nema nista sa NATO-paktom.

Sto se tice nabavka Eurofighter-a mogu da ti kazem, nemas pojma koje su ovde bile raspravke povodom kupovine tog aviona. Bio je pravi politicki skandal gde su neke stvari izasle na videlo tako da Austrija sada smanjuje broj za otkup tih aviona. Jednostavno videli ljudi da je to katastrofalno skupo a i taj avion jos uvek nije izasao iz pelena a planira se vec 20 godina. On u principu jos nije ni izasao na trziste a vec je zastareo.

Inace Draken je vec toliko star da se moze meriti sa MiG-21 samo sto nema taj kvalitet.

Austrijanci su planirali jedno vreme da kontrolisu njihovu teritoriju samo sredstvima PVO i radarima, medjutim doslo se do zakljlucka da ipak to nije dovoljno, a kako je Austrija neutralna zemlja ne moze nijednog saveznika da pozove u pomoc, tako da mora imati makar neki avion.

Austrijanci su, posto su uvideli da je Draken prestar, poceli da razmatraju nabavku novih supersonicnih aviona. Za predlog da se nabave novi avioni u uze takmicenje usli su sledeci tipovi: F-16 (ubedljivo najjeftiniji), Saab Grippen (odbacen zbog loseg iskustva sa Drakken) i Eurofighter(ubedljivo najlosija varijanta, to kazu i oni sami sada).

Vidis, da ne odlucuju uvek vojnici o nabavki aviona nego obicno politicari, oni bi trebali da najbolje izracunaju sta se najvise isplati, medjutim ovde se desilo da je neko ocigledno racunao i za svoj dzep.

Nadam se da se Srbiji to nece desiti i ako smo mi poznati (na zalost) bas po tome.

Mislim da bi Grippen bilo odlicno resenje, ali to bi bio MiG-29 isto samo da ga modernizujemo kako treba.

Srbija nema toliko para za nabavku nekih super aviona sa zapada a ni iz Rusije, ali bi trebala da ima makar dovoljno para da remontuje sve MiG-29 koje ima i da ih opremi kako treba, naravno po NATO-standardu, to bi za pocetak bilo dosta pa kasnije kada se malo bolje zemlja ekonomski oporavi da doda jos nesto.

Inace Eurofighter nije toliko dobar koliko stoji na papiru, znam sta su sve iznele raspravke oko kupovine tog aviona na videlo. A sto se tice cene, katastrofa.

offline
  • Pridružio: 24 Avg 2007
  • Poruke: 998

Evo malo cijene strojeva pa da se vidi šta se može


Prenjeto sa CAF nije loše objašnjeno šta i kako, to su ponude za HRZ ali za sve je skoro isto
Citat:F-16 priča
1. Ameri nude iz svojeg surplusa sa skladišta besplatne F-16A/B uz obavezni apgrejd kod Lockheeda (s tim da ne bi mi dobili ono što bi mi htjeli nego ono što nam oni daju, logično) cijena apgrejda sitnica min.10 miljijunčića $, ne zaboravite i znatno ulaganjje u infrastrukturu i logistiku, Kaponiri? upitno? avion ne stane...dimenzije, rulnicee... stara priča, avion zahtijeva malo veći broj mehaničara,
2. svi uskladišteni USAF F16 su modeli B5/10/15 i tek nekoliko komada B30, s tim da je najmlađi iz '86 godine (poizveden) većina je kasne '70te ili rane '80te.
3. Nizozemska je prodala sve svoje viškove, više nema, a odnedavno i Beligija isto, tako da u ovom slučaju dolaze samo USAF ili USNG avioni.
4. Ameri ne nude apsolutno nikakav OFFSET, štoviše pritisak njihovih kompanija diktira takvu politiku njihove vlade, naročito kod male narudžbe
5. ne zaboravite, ne nude nam B52 ili B40, to jednostavno nećemo dobit, ukoliko se i uzme F-16 mislim da ćemo dobit samo ADF verziju bez mogućnosti nošenja AG vođenog oužja, znači samo AA (moje mišljenje)
6. Ameri i nisu baš zainteresirani za ovaj deal jer je riječ o malom broju aviona (12) a to pokazuju i kroz kampanju koje nema, najači oblik kampanje, ako ga tako možemo nazvati je njihovo plaćanje (navodno) članaka ede šoštarića u nacionalu (malo preočito)
7. po meni lošija ponuda i od rusa, možda čak neće ni u finale ući ako ovako ostane, tj ako natječaj bude kao i nabava oklopnih vozila, nemaju šanse jer ne nude nikakav offset

JAS-39 Gripen priča
1. Novi avion
2. moguća također nabava rabljenih, po nižoj cijeni, C/D modeli stari svega par godina sa malim brojem sati naleta, što znači novi avion (skoro), s tim da ovdje isto ide offset kao i kod nabave novog.
3. Moguć Leasing na 10 godina, koji uključuje i održavanje zrakoplova i pay by the hour shemu (vrlo dobro)
4. Gripen Int. za sad vodi najjaču kampanju i nudi najbolje uvjete offseta
5. dimenzije pašu za naše kaponire, visina širina dužina ko MiG21
6. jednostavnost u eksploataciji
7. najjeftiniji pri eksploataciji
8. za sad najnapredniji sustavi
9. švedi nude sve što se tiče naoružanja i opreme, nema ograničenja, sve po želji kupca
10. najduži radni vijek, gotovo 8000 sati leta prije zamjene motora i sve ostalo...........

MiG29M2(35)
1. rusi su najavili ozbiljnu ponudu kad tender krene
2. ozbiljniji su od amera
3. offset je nepoznanica za sad...?
4. jeftiniji u startu od JASa (tako kažu rusi, mada ja mislim da prodaju mačka u vreći), ali .....
5. ....kasnije dvostruko skuplji u eksploataciji (dva motora!!!!)
6. najkompliciraniji za održavanje (po riječima mehaničara sa 29ke, ''nightmare'')
7. ne treba nam tako velik i kompleksan avion
8. vezani uz ruse........a idemo u NATO
9. jel ima lizing? pojma nemam...
10. jes dobar mamu mu je.... ali ipak po situation awarenesu zaostaje za JASom.
11. i ne mojte mislit da bi nam ruje dali vektorski potisak, nove motore i svu silu ruskog super oružja, ne bi, prvo zato što je vektor preskup za nas, a uostalom ponašaju se isto kao i ameri, čak i gore, pogledajte samo šta su Alžircima htjeli uvalit, stare krame pod nove...

Mirage F-1
1. Ovako, ova ponuda uopće nije zajebancija, štoviše vrlo je realna i usvjetlu par činjenica (bila čak i prezentacija aviona u MORHu)
2. Francuzi su nam ponudili F1 zato što smo mi bahato (MORH/HRZ) odbili njihovu ponudu prije nekoliko godina kad su nam nudili polovne Mirage 2000-5 iz neke arapske zemlje koji su bili stari svega 5-6 godina sa opcijom dobivanja Rafalea po povoljnijoj cijeni u 2015.g. ili ranije ako se odlučimo za francuski lovac (mislim da je bilo riječ o 9 kom Miragea 2000-5). Napominjem kako je ova priča samo glasina i nisam siguran da je istinita, ali je vrijedna razmatranja jer nam sad nude samo F1, a prije su nam nudili 2000-5 C/D modele. Eto zato F1 nude.
3. Po meni najlošija i najskuplja opcija.
4. a i sve ostalo su i samo nagadjanja jer ništa ne znamo o obimu ponude, stupnju modernizacije, naplati i naravno mogućnosti offseta.
5.. ja mislim da je ovdje stavljen samo kao reda radi da se nađe u natječaju... po meni nema šanse da ovo uzmemo.

Zaključak.

FLY GRIPEN!

offline
  • Pridružio: 21 Okt 2007
  • Poruke: 111
  • Gde živiš: Romainville, France

mirage F1 se ne proizvodi ima vec vise od 10 godina, izbacuju ga iz upotrebe, ne razumem kako mogu da ga nude hrvatima jedan avion iz 70 i 80 godina

online
  • RJ 
  • SuperModerator
  • Gavrilo Milentijević
  • Komandir stanice milicije Gornje Polje
  • Pridružio: 12 Feb 2005
  • Poruke: 35603
  • Gde živiš: ovalni kabinet

F-1 nije loš avion ali je u klasi pomenutih 16-ica koje vam nude ameri tako da ne znam šta bi sa tim nešto ekskluzivno dobili.
U svakom slučaju, ono kad se nema, kako narod kaže "dobar je i konj pa se jaše" - možda bi sa nekim upgradeom bilo nešto od njega.
Ta "platforma" nosi sijaset svemogućeg oružja - od Matra Magic-a, laserskih bombi pa sve do Exocet-a i Kormorana...Hrvatska ima veliku akvatoriju a F-1 bi se odlično snašao kao mornarički jurišnik (setimo se rata Irak-Iran).
Naravno, 2000 bi bio još bolji izbor ako je povoljan a kasnije lako je preći na Rafal.
Mislim da 29-ke HRZ ma koliko ponuda bila povoljna neće uzeti zbog pritiska kojem bi bili izloženi a to je nesumljivo. Ovde se radi o milijardama dolara koje amer neće tek tako lako ispustiti. Takođe politika igra 90% ulogu u svemu tome tako da vojni stručnjaci mogu da daju svoj predlog koji može a naravno i ne mora da bude usvojen.

offline
  • Pridružio: 08 Sep 2005
  • Poruke: 5746

Opet ja...
FC-1



The FC-1 is fairly flexible in terms of avionics and weapon configurations. The JF-17 in PAF service will be fitted with an Italian Grifo S-7 fire-control radar. The radar has 25 working modes and a non-break-down time of 200 hours, and is capable of “look-down, shoot-down”, as well as for ground strike abilities. Other candidates for the fire-control radar include Thales RC400, GEC Marconi Blue Hawk, Russian Phazotron Kopyo, and Chinese indigenous KLJ-10.

The FC-1’s avionics architecture will be supported by two mission computers based on around Multi-Bus System (MIL-STD-1553B). The heart of the system is a 32-bit Weapon and Mission management Computer (WMMC) which performs mission computations, flight management, reconfiguration / redundancy management and in-flight system self-test.

The Aircraft will be equipped with advanced multi-track, multi-mode, pulse Doppler radar for air-to-air, air-to-surface attack capabilities. Accurate navigation and guidance is realized through hybrid technology using Ring Laser Gyros (RLG) based Inertial Navigation System (INS) and Global Positioning System (GPS). Independent Data link with two Independent Wide-Band Radios will take care of communication even during intense EW environment. EW suite comprises of Self Production Jammer (SPJ), Missile Approach Warning System (MAWS), Radar Warning Receiver (RWR), Chaff & Flare Dispenser (CFD). Laser Designator and Targeting Pod (LDTP) is for target illumination and detection with day/ night capabilities.

The ‘glass’ cockpit uses Smart Multifunction Color Display (SMFCD) and Smart Heads-Up Display (SHUD) with built in symbol generation capability to optimize integrated architecture. ICP and HOTAS arrangement. Identification of Friend and foe (IFF) implements Secure mode for EW environment. Target verification is with onboard IFF interrogator for BVR missile firing.

[img]http://www.irandefence.net/attachment.php?attachmentid=567&d=1154788229[/img]

The aircraft has 7 stores stations, including one under the fuselage, 4 under the wings, and 2 wingtip mounted, with up to 3,700kg weapon payload.

The aircraft is callable of ‘beyond-visual-range’ (BVR) attack capability with the PL-12/SD-10 active radar-homing medium-range air-to-air missile (MRAAM) developed by China Leihua Electronic Technology Research Institute (LETRI, also known as 607 Institute). The aircraft also carries two short-range AAMs on its wingtip-mounted launch rails. The options include U.S. AIM-9P and Chinese PL-7, PL-8, and PL-9.

The aircraft can carry a special pod allowing day/night delivery of laser-guided weapons. In addition, it can also carry unguided weapons such as iron bomb and unguided rocket launchers.

The FC-1/JF-17 is powered by one Russian-made RD-93 turbofan rated 49.4kN dry or 81.4kN with afterburning. China has reportedly imported five RD-93s from Russia to power the prototypes, but agreement of further purchase and re-export of the engine in together with the fighter aircraft has yet been reached. China may seek to power the aircraft with an indigenously-developed powerplant.

Early Designation Super-7
Official Designation Fighter China-1 (FC-1)
PAF Designation Joint Fighter-17 (JF-17) 'Thunder'
Function Air-superiority; ground attack
Operator Pakistani Air Force
Designer Chengdu Aircraft Design Institute (611 Institute)
Contractor Chengdu Aircraft Industry (Group) Corporation Ltd. (CAC)
Maiden Flight 25 August 2003
Crew One
Estimated Cost US$15~20 million
Length 14m
Wingspan 9m
Wing Area 5.1m
Canard Area N/A
Empty Weight 6,320kg
Normal Take-off Weight 9,100kg
Max Take-off Weight 12,700kg
Fuel Capacity 2,300kg
Max Payload 3,700kg
Powerplant 1X Russian RD-93 turbofan
Thrust (dry) 49.4kN
Thrust (afterburning) 81.4kN
Max Level Speed Mach 1.6~1.8 (high altitude)
Max Climb Rate N/A
Service Ceiling 16,700m
Range 3,000km
Operational Radius 1,350km
In-flight refuelling No
G limit -3 ~ +8.5
Fixed Weapon 23mm or 30mm single-barrel cannon
External Hardpoints Seven (1 under the fuselage centerline; 4 under the wings; 2 on the wingtips)
Unit cost 15-20 mil $







Dopuna: 24 Dec 2007 20:17

A zašto?

-po ceni 50% od F-16
-Nosi sasvim novoljno naoružanja
-Savremeni radari isti kao na MiG-29
-Motori isti kao na MiG-29
-Savremeni instrumenti kao na Gripenu i slično

- Pojednostavljeno održavanje
-Upotreba naoružanja sa MiG-29
- Mogućnost remonta
- Nezavisnost od političkih problema sa okruženjem.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 999 korisnika na forumu :: 46 registrovanih, 7 sakrivenih i 946 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3195 - dana 09 Nov 2023 14:47

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., AK - 230, aleksandarbl, amaterSRB, aramis s, bestguarder, bladesu, Bokiboks, Brana01, Bubimir, Dannyboy, Denaya, dragoljub11987, dule10savic, Excalibur13, Georgius, gomago, Istman, JOntra, Karla, Kubovac, kunktator, marsovac 2, MB120mm, Metanoja, mgolub, mikrimaus, ozzy, Panter, Parker, raptorsi, RJ, Rogan33, Romibrat, S2M, sombrero, Srki94, Srle993, Stefan M, theNedjeljko, Vatreni Zmaj, W123, wolverined4, wulfy, zdrebac, 79693