LASTA - 95

4

LASTA - 95

offline
  • RJ 
  • SuperModerator
  • Gavrilo Milentijević
  • Komandir stanice milicije Gornje Polje
  • Pridružio: 12 Feb 2005
  • Poruke: 35510
  • Gde živiš: ovalni kabinet

Zgembo sve si rekao- i da imamo kapacitete za proizvodnju ovog klipnog aviona i da opremimo SRV sa nekih 30 kom. koliko bi nam bilo dovoljno, da li se isplati praviti liniju za toliki mali broj ?
Da li bi imali tržište od tolike konkurencije ?
Nismo više nesvrstani i nema druga Tite koji je mogao da uvaljuje crncima & braći arapima vojnu robu za banane i kafu...Ta vremena su odavno prošla.
Razmišlja li neko o tome ?
Zašto se nije ušlo u partnerstvo sa nekom jačom svetskom avio firmom pa da završimo taj prototip i nastupimo sa snažnom medijskom kampanjom ???
Ovako gledajući sa slika onaj jadni "skelet" i još jadniji nacrtani kokpit čovek samo može da se okrene i kaže ajd zdravo...



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Zidam zgrade i fasade ......... I armiram, betoniram. Utovaram, istovaram i nikad se ne odmaram.
  • Pridružio: 14 Dec 2005
  • Poruke: 25077
  • Gde živiš: Na istoj adresi ali promenih četiri države

Evidentno je da smo odlučili da sami branimo svoje nebo .
Avijacija je uvek bila skup sport a deo novca odlazi i na osnovnu obuku pilota . Ako se deo novca svakako mora potrošiti , ja jesam za soluciju da taj novac ode u domaću avio industriju pa makar u krajnjoj verziji služio za socijalni program i očuvanje radnih mesta .

Predpostavljam da u Državi postoji neko ko je stavio na papir realnu cenu uvoza sa svom potrebnom pratećom opremom i delovima sa jedne strane i cenu pokretanja projekta nove Laste sa druge . Prošle godine nas je posetila delegacija sa Tukanom u ponudi http://www.airliners.net/open.file/873420/L/
Očigledno je Lasta dobila prednost ... da možda cena nije u pitanju ?

Ajde da se ponovim iz predhodnog posta :
koncepcija aviona je u svemu usmrena da obezbedi potreban nivo namenskih performansi i njihovu sličnost sa avionom G-4 .
Znači nije se išlo sa idejom da napravimo najbolji klipni avion na svetu već da se što više olakša prelazak sa osnovne obuke pilota na sledeći nivo . Mislim da će Lasta ispuniti očekivanja jer biti bolji od Utve-75 nije mnogo težak posao .



offline
  • Pridružio: 19 Feb 2006
  • Poruke: 11156
  • Gde živiš: Banja Luka

@Mixelotti......
Vec sam pomislio da sam ostao usamljen u svom misljenju. Smile

offline
  • Pridružio: 01 Jun 2006
  • Poruke: 2065
  • Gde živiš: Malo tamo malo vamo

Mixelotti ::Evidentno je da smo odlučili da sami branimo svoje nebo .
Avijacija je uvek bila skup sport a deo novca odlazi i na osnovnu obuku pilota . Ako se deo novca svakako mora potrošiti , ja jesam za soluciju da taj novac ode u domaću avio industriju pa makar u krajnjoj verziji služio za socijalni program i očuvanje radnih mesta .

Predpostavljam da u Državi postoji neko ko je stavio na papir realnu cenu uvoza sa svom potrebnom pratećom opremom i delovima sa jedne strane i cenu pokretanja projekta nove Laste sa druge . Prošle godine nas je posetila delegacija sa Tukanom u ponudi http://www.airliners.net/open.file/873420/L/
Očigledno je Lasta dobila prednost ... da možda cena nije u pitanju ?

Ajde da se ponovim iz predhodnog posta :
koncepcija aviona je u svemu usmrena da obezbedi potreban nivo namenskih performansi i njihovu sličnost sa avionom G-4 .
Znači nije se išlo sa idejom da napravimo najbolji klipni avion na svetu već da se što više olakša prelazak sa osnovne obuke pilota na sledeći nivo . Mislim da će Lasta ispuniti očekivanja jer biti bolji od Utve-75 nije mnogo težak posao .


pa dobro Mix, jesu li dosad piloti super galeba ili orlova padali sa neba ako su se trenirali na 75-ticama? Razumijem ja i lijepo je imati novi prelazni klipni avion, ali ako je moglo ovako skoro trideset godina a niti super galebovi su od tog datuma drugaciji niti se ista promjenilo pa da ( po mom skromnom misljenju) laste ce bitno uticati na kvalitet obuke...mozda grijesim ali moje stanoviste gledanja svih prilika se poklapa sa Ronovim...

offline
  • RJ 
  • SuperModerator
  • Gavrilo Milentijević
  • Komandir stanice milicije Gornje Polje
  • Pridružio: 12 Feb 2005
  • Poruke: 35510
  • Gde živiš: ovalni kabinet

Ma Mix jesam ja da pare idu državi i našoj radničkoj klasi, možda imamo volju, želju i nadu, ali imamo li ono najbitnije- novac, kapacitete i tržište ?
Pita li se iko oko tih stvari ?

offline
  • Zidam zgrade i fasade ......... I armiram, betoniram. Utovaram, istovaram i nikad se ne odmaram.
  • Pridružio: 14 Dec 2005
  • Poruke: 25077
  • Gde živiš: Na istoj adresi ali promenih četiri države

Projekat Lasta kao ideja postoji već dugi niz godina , samo ime Lasta 95 ipak govori nešto .
Svaki avion ima svoj vremenski rok rada .
Za resusrse G-4 smo mirni ... pa minimum narednih deset/petnaest godina , što za Utvu-75 nebih baš rekao .

I eto prostora za Lastu .
Prilika da se bar nešto odradi bolje i prevaziđu uočeni problemi od ranije u cilju što kvalitetnije i lakše obuke .

offline
  • RJ 
  • SuperModerator
  • Gavrilo Milentijević
  • Komandir stanice milicije Gornje Polje
  • Pridružio: 12 Feb 2005
  • Poruke: 35510
  • Gde živiš: ovalni kabinet

Mixelotti :: samo ime Lasta 95 ipak govori nešto .


Opet mi neodgovori...

Pa jeste, od 95-te se zaj*** sa tim projektom i prođe 12 godina-malo li je ?

offline
  • Pridružio: 23 Dec 2006
  • Poruke: 12559

E dakle ovo je fantasticno. O kakvoj liniji za proizvodnju govorite?
Pa ovo moze rucno da se napravi. Ajde nije ovo neka komplikovana stvar. Ako ovo ne mozemo da napravimo ( naravno ako se ima volje ) onda svi zajedno treba da izvrsimo kiki-riki.

Jel neko zna koliko ce ovo da kosta?
Ovo je avion koji priblizava pilota super galebu. E sada neko ce reci pa sta ce nam to kada nemamo ni dovoljno galebova? Pa da je tako Hitler razmisljao kada je postao kancelar nikada ne bi imao onako mocnu Luffwafe-u. Pa godinama su koristili jedrilice umesto aviona.
Ako zelimo da zadrzimo odredjen broj pilota treba nam ovakvi laki avioni jer ljudi moraju da lete.

Posto se planiraju dve jake eskadrile mozda gresim ali to bi trebalo da bude 40 aviona 4 generacije znaci treba imati veci broj lakih trenazera. Znaci oko 80. To je cemo imati kada steknemo snagu da imamo 40 novih mlaznjaka. Za sada 20 Lasta 95 je sasvim dovoljno.

offline
  • Zidam zgrade i fasade ......... I armiram, betoniram. Utovaram, istovaram i nikad se ne odmaram.
  • Pridružio: 14 Dec 2005
  • Poruke: 25077
  • Gde živiš: Na istoj adresi ali promenih četiri države

Detalj koji mi se nikako nije svideo ...

rešenje smeštaja avionskog akomulatora :

predpostavljam da će imati svoje posebne osigurače i držače .
Međutim :
u slučaju bilo kakvog ispadanja iz svog ležišta , pada direktno na komande vertikalca ili horizontalca .
Mesta gde može doći do blokiranja komandi ima na pretek .
Mislim da bi bilo dobro napraviti limenu kutiju u kojoj bi stajao i u slučaju ispadanja nema gde sem par cm u okviru te kutije .

offline
  • član biblioteke
  • Pridružio: 18 Jul 2007
  • Poruke: 28496
  • Gde živiš: iznad smoga Beograda

Citat:pa dobro Mix, jesu li dosad piloti super galeba ili orlova padali sa neba ako su se trenirali na 75-ticama?
Piloti sada u obuci silom prilika direktno sa Utvica prelaze na G-4 i Orlove.Ranije se Utva koristila kod "avionaca" samo u slektivnom letenju,a kod "helikopterasa" i u pocetnoj obuci.
Inace "avionci" su pre pomenutih aviona tri semestra leteli na G-2.
Posto "gashe" vise nema,treba nesto sto ce zameniti i Utvu i "gashu". Lasta 95 to moze donekle sa ovim preformansama, ali bi bilo bolje da je prosla evoluciju kao francuski Epsilon (koji joj je i bio uzor i isti motor) u Omegu( sa malim turbopropom Arrius 1D).
Ali za one koji je omalovazavaju, neka samo pogledaju put razvoja poljskog Orlika...necemo uporedjivati odobrena sredstva za razvoj i politicku volju.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1242 korisnika na forumu :: 41 registrovanih, 6 sakrivenih i 1195 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3195 - dana 09 Nov 2023 14:47

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: _Rade, AK - 230, Asparagus, babaroga, BORUTUS, cifra, croato, darcaud, dragoljub11987, Duh sa sekirom, Dvojac005, Excalibur13, FOX, GenZee, Georgius, hooraay, Istman, krkalon, Kruger, Krusarac, Krvava Devetka, lord sir giga, Lubica, Marko Marković, mercedesamg, naki011, nemkea71, NoOneEver Dreams, opt1, pera bager, Sančo, sombrero, Srky Boy, theNedjeljko, vasa.93, virked, VJ, Vlad000, voja64, VP6919, zdrebac