Radari u SFRJ/SRJ...

27

Radari u SFRJ/SRJ...

offline
  • Pridružio: 19 Feb 2006
  • Poruke: 11156
  • Gde živiš: Banja Luka

@Vl veliki.....

Mislim da je ovo deo opreme sovjetske kabine 2BU gde su se objedinjavali otkriveni ciljevi i poluautomatskim nacinom su prosledjivani zainteresovanim korisnicima.
Zeleno-beli monitor (1) i "volan" selsinskih davaca (2) su omogucavali poluautomatsko merenja visine otkrivenih ciljeva.
Kako su sovjetske operativne kabine slicne,a na fotografiji je malo karakteristicnih detalja po kojima bi se lako prepoznala,moguce je da sam pogresio i da ovaj uredjaj pripada raketasima Smile



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 11 Jul 2008
  • Poruke: 4
  • Gde živiš: Kranj

Tudi jaz mislim da na sliki ni 2BU kabina, ki se je uporabljala za polavtomatsko obdelavo in pošiljanje podatkov v operativni center.Polavtomatsko delo je potekalo izključno podnevi ob gostem zračnem prometu, vendar iz operativne sale, ne iz kabine. V kabini je dežural samo mehanik, ki je včasih pomagal in kucal v kabini, da si lahko prižgal cigareto pred vhodom v bunker. Še danes me včasih boli kazalec od "kucanja". Laughing



offline
  • Pridružio: 28 Okt 2007
  • Poruke: 825





Evo slika neke kabine, ali nisam siguran da li je to ta 2B? GUZ - Glavom U Zid
Da li mozda znas koje je jos kabine koristila JNA / VJ?

offline
  • Pridružio: 19 Feb 2006
  • Poruke: 11156
  • Gde živiš: Banja Luka

@Vl veliki.....

Fotografiju unutrasnosti kabine ne mogu da uvecam.
Citat:Kabina..jpg
Slika ne postoji

Gledajucu ovako sitan detalj, rekao bih da to nije 2BU.
Mislim da se ovaj uredjaj nije koristio u VOJIN-u......bar ga ja nisam video do sada.
Citat:Da li mozda znas koje je jos kabine koristila JNA / VJ?
Dalekih '60-tih i '70-tih sovjeti su uspeli da postignu visok stepen automatizacije i pouzdanosti u sistemu VOJIN i sve to u cevnoj tehnologiji.
Tako je, npr. postojala kabina "kaskad" koja je posedovala zemaljsku opremu "lazur" i pomocu te oreme je poluautomatskim nacinom navodjena lovacka avijacija. Isti metod rada su, kasnije, britanci primenili na radarskom sistemu S-600 u kabini "Furnus", ali u digitalnoj tehnologiji sto je omogucavalo potpuno automatizovano navodjenje lovacke avijacije. Ne mogu sada da se setim svih kabina, ali secam se da je sistem bio glomazan, a oprema je smestena u nekoliko 40-tonskih prikolica (kao na 1. fotografiji). Ove kabine su vukli krazovi, a kada bi se zaposedao borbeni polozaj na nekom uzvisenju, kabine je na polozaj izvlacio posebno konstruisan tegljac (gusenicar).
Na zalost, ne mogu da se setim njegove oznake.

offline
  • Pridružio: 28 Okt 2007
  • Poruke: 825


Izvinjavam se za unutrasnosti kabine, moja greska prilikom postavljanja fotografije. Embarassed

Ti gusenicari - da nisu mozda oni koje koristi artiljerija za tegljenje topova AT-S, ATS-59, AT-T?






offline
  • Pridružio: 19 Feb 2006
  • Poruke: 11156
  • Gde živiš: Banja Luka

@Vl veliki.....

Horizontalne pokazivacke grupe podsecaju na 2BU, ali mislim da to nije taj uredjaj.
Ako se ne varam, na 1. fotografiji je taj tegljac.
Nisam znao da je univerzalan i da ga koriste artiljerci Smile

offline
  • Pridružio: 28 Okt 2007
  • Poruke: 825

Taj prvi je slikan na aerodromu Batajnica na kojoj nema artiljerije, ali ima nekih prikolica koje se verovatno u sastavu sistema “Neva”. Mada mi ovaj prvi traktor izgleda dosta lak za vucu 40 tona, u odnosu na ostatak familije…
Ovaj malo veci tegljac (ATS-59) moze da povuce izmedju 8 i 14 tona.

offline
  • Pridružio: 11 Jul 2008
  • Poruke: 4
  • Gde živiš: Kranj

Na nobeni od slik ni 2BU kabina. Prej bi dejal da so na slikah podobne kabine raketašev.
Za premik tehnike-kabin in radarjev so bili v uporabi samo URALI in KRAZi, goseničarjev ni bilo. Vsi kamioni so bili garažirani v pešadijski kasarni v Sisku cca 20 kom.

offline
  • Pridružio: 21 Jul 2008
  • Poruke: 31

Zagrljaj Postovanje svim bivsim i sadasnjim radarcima koji su na ovom forumu . E ovako malo i ja da dodam nesto.
Kao prvo pozdravljam bivse pripadnike 1 cete 58bVOJIN sa nacelom tadasnjeg kap Stosic Dragoslava i zamenika Boska Zdraleta kao i komadira te cete kap Peree Ducica . U tom bataljonu sam proveo od 1997 do 2000 godine kada je i rasformiran .
NA radarskom polozaju Obostinik se nalazio radar S-604 na kom sam bio i tehnicar do 1998 decembra meseca kada je i polo\aj bio ukunut . NA njemu su ostali mornari sa radarima Deka i Falkon . Da dodam jos nesto radra AN/TPS-70 nije poslednji radar koji je nasa drzava kupila vec Falkon , Americke proizvodnje uvezen 1889 godine i namenjem za otkrivanje nisko letecih ciljeva ali je RV i PVO dala taj radar na koriscenje ratnoj mornarici zbog velikih mogucnosti koje cu kasnije objasniti * koliko sam upucen posto sam malo radio na njemu ). Naime pored radara S-604 na Obostniku se nalazio i radar PRV-11 koji nije bio u radu iz razloga sto je repetitor SKYSAT televizije pao na kabinu V i pri tom ga onesposobio za rad . Povucen je takodje 1998 sa polozaja. U ulcinju se nalazio radar P/12 koji je bio u operativnom radu do 2003.godine kada je polo\aj bio ukinut i preseljen na Crni Rt. Na njemu sam komandovao od 1998 do 2002. godine . Pored njega je bio i radar P-15 koji nije bio u operativom radu. Na Crnom Rt-u se nalazio komplet radara S-600 ili ti ceo sistem sa kabinom S/5013 Anvil . Koji je i dan danas u radu ali u VCG. Pored njega je bilo i dva radara P-15 koji nisu bili u radu i od 2003 godine i vod sa radarom P-12 koji je dosao iz Zoganja ( Ulcinj ). Pored toga u podgorici je bio komplet S-600 takodje sa Anvilom koji vecinu vremena nije bio u radu do 1999. godine kada je oteran za Beograd u tehnicku radionicu . NA zlatiboru i kopaoniku isto kompleti S-600 sa Furnusima .
U zabole me ruka...........
U kacarevu se nalazio do 1999.godine P-14 , PRV-11 i P-12 . Kada sam dosao u Kacarevo 2002. godine u Kacarevo bio je jedan radar P-12oji je bio na remontu i njega sam primio Septembra meseca i krajem godine sam dobio jos jednu P-12. Pored toga smo remontovali i PRV-11 koji je tada zadejstvovam ali sa prekidima u radu zbog nedostatka magnetrona M/125. Na njima dam komandovao odeljenjem do 2003. kada sam primio i modifikovani radar P-14 na kojem sam komadovao do 9. meseca prosle godine .Da dodam u Kacarevu sada ima PRV-11 i P-14. U Starim BAnovcima se nalaze S/600 sa furnusom i AN/TPS-700. U somboru S-604 i P-12 kao i P-15 koji nisu u radu . E to vam je to narode .
U svojoj da kazem karijeri radio sam na svim radarima osim AN/TPS-70. Dosta vremena sam proveo na P-12 i P-14 za koje sam izradio i neke literature ali ovi nasi nisu bili zainteresovani za izradu iz ko zna kjih razloga.I mogu reci da su mi dosta prirasli za srce . Trenutno u nasem 126.cVOJIN ostao sam jedini koji je u mogucnosti da vrsim opravke na sredstvima Ruske proizvodnje.
Toliko od mene za pocetak Pozdrav .

offline
  • 32207 
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 21 Jul 2008
  • Poruke: 4

Pozdrav Kameni13,

ja sam ex 5 puk VOJIN/58bVOJIN/126 Br (30kl VTVA i 24 kl Zarkovo).
Radio u kdi 58bVojin u Tuzima (1992).

Pozz 32207

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1109 korisnika na forumu :: 31 registrovanih, 7 sakrivenih i 1071 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3195 - dana 09 Nov 2023 14:47

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 8u47, A.R.Chafee.Jr., bladesu, BORUTUS, Bubimir, bufanje, draganl, Duh sa sekirom, FOX, goxin, GveX, havoc995, Istman, kinez88, kybonacci, Lucije Kvint, mackenzie, menges, naki011, pedja.st, sevenino, Sir Budimir, Sirius, Stanlio, styg, uruk, virked, VP6919, YU-UKI, |_MeD_|, 223223