Poslao: 27 Avg 2007 14:19
|
offline
- Pridružio: 23 Jun 2006
- Poruke: 127
|
ne mora biti mlazno....
naravno ekspanizja gorucih plinova i u odnosu na masu aviona daju bolji rezulata, ali nije nuzno. propelerni avion ce isto dobro posluziti sa svojiom kavitacijskom silom
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 27 Avg 2007 16:26
|
offline
- VLADA-M.
- Ugledni građanin
- Pridružio: 22 Dec 2006
- Poruke: 398
- Gde živiš: Zemun
|
Evo me VOSt
Pristiže ti pomoć
Vidim da si ostao usamljen i sav "teret" je pao na tvoja pleća
Imam jedan prijateljski savet:
Svi oni koji tvrde da avion neće poleteti ili imaju i najmanju trunku sumnje, neka lepo krenu sa čitanjem od prve stranice i od prvog posta, pa natenane, sa razumevanjem. Ukoliko im opet nije jasno - neka ponove postupak
Ponavljam - avion će poleteti bilo teoretski, bilo praktično! Nemojte imati sumnje u to.
Dalje, ja ne znam tačno kakvi su eksperimenti vršeni koje je Sirius pominjao, ali u ovom slučaju poenta je u tome što traka niti bi skratila put poletanja, niti bi nešto olakšala posao avionu.
Znači, u ovom konkretnom primeru, pravljenje takve pokretne trake je dosta složeno, a ništa se time ne postiže.
Poenta je (kao što sam pre rekao): traka niti može sprečiti avion da poleti, niti mu može u tome pomoći.
Sad bih stvarno zamolio sve da ne širimo bez potrebe ovu raspravu. Ionako se odužila preko svake mere.
POZ!
|
|
|
|
Poslao: 27 Avg 2007 20:55
|
offline
- Pridružio: 25 Jun 2006
- Poruke: 155
|
CCCCCCCCCCC Vlado Vlado. Kod svih masina postoje neke stvari za koje se covek opredeljuje tj da li ce ici brzo a manje snage ili ici sporije a vece SNAGE. Nije u pitanju snaga vec kako gde al obicno obrtni moment ili sila ali snaga nekako za obicne ljude zvuci pribliznije. Najbolji primer ti je kod automobila i kamiona. Imas i kamione i pojedina kola koja imaju istu snagu ali transmisija im nije ista i zato kola idu brze ali manju masu mogu da podnesu a kod kamiona je obrnuto. Sve ovo vazi i u avio industriji. Moguce je napraviti i nesto sto ce ici i brzo i moci da izgura i velike terete, ali to cudo ce trositi ko ludo pa ce se postaviti pitanje ekonomicnosti! Sve ovo je napisano iz prostog razloga jer si naveo primer dzipa koji moze cak i da se vertikalno uzvere. Kod mlaznih aviona potrebne su i neke dodatne inf.
1. Da li taj avion moze vertikalno da uzleti?
2. Da li je nadzvucan ili podzvucan?
Sve tu ima puno faktora jer moramo da znamo sa cim imamo posla.
Ja sam uzeo u razmatranje da je avion nadzvucan i da ne moze da ulleti vertikalno.
Eto ja sam na te stvari mislio a mozda sam na jos nesto al ne mogu da se setim jer sam ceo dan radio. Malo sam umoran
Dopuna: 27 Avg 2007 20:55
E da pa ne bih se bas slozio da traka nece odmoci poletanje aviona a ono ako ga pod datim uslovima ne spreci da poleti onda ce bar da mu duzina poletanja biti veca. Seti se da sam vec napisao da je veza sile i brzine u direktnoj vezi bas je primer dzip.
|
|
|
|
Poslao: 27 Avg 2007 21:14
|
offline
- VLADA-M.
- Ugledni građanin
- Pridružio: 22 Dec 2006
- Poruke: 398
- Gde živiš: Zemun
|
He, he
Čitajući tvoj post, stekao sam utisak da opet tvrdiš da avion ne može poleteti. A onda sledi dopuna i neka druga priča. Bar je moj utisak takav.
Moram i sebe da citiram:
Citat:Imam jedan prijateljski savet:
Svi oni koji tvrde da avion neće poleteti ili imaju i najmanju trunku sumnje, neka lepo krenu sa čitanjem od prve stranice i od prvog posta, pa natenane, sa razumevanjem. Ukoliko im opet nije jasno - neka ponove postupak
Ponavljam - avion će poleteti bilo teoretski, bilo praktično! Nemojte imati sumnje u to.
Da li još nisi siguran?
|
|
|
|
Poslao: 27 Avg 2007 21:20
|
offline
- kNikS
- Moderator u penziji
- Pridružio: 31 Maj 2006
- Poruke: 4640
|
Samo da malo preformulisem moje pitanje:
Avion je pricvrscen (i to ispred usisnika, tacno u ravni sile koja ga u normalnim okolnostima vuce napred) za kran, koji se oslanja na tockove koji su van trake i povucena mu je rucna (kranu, ne avionu ). Traka se ispod aviona pomera na nazad. Da li kran (koji ima sopstveni pogon) moze da povuce avion napred (kada se, naravno, otpusti rucna)?
Da ili NE?
|
|
|
|
Poslao: 27 Avg 2007 21:49
|
offline
- VLADA-M.
- Ugledni građanin
- Pridružio: 22 Dec 2006
- Poruke: 398
- Gde živiš: Zemun
|
Koja je poenta tvog pitanja?
Ako pokušavaš da na primeru pokažeš da avion neće poleteti, onda pogledaj moj citat od malo pre
|
|
|
|
|
Poslao: 27 Avg 2007 23:04
|
offline
- kNikS
- Moderator u penziji
- Pridružio: 31 Maj 2006
- Poruke: 4640
|
VLADA-M. ::Koja je poenta tvog pitanja?
Ako pokušavaš da na primeru pokažeš da avion neće poleteti, onda pogledaj moj citat od malo pre
Nije mi jasno kako moj primer moze da pokaze da avion nece poleteti.. citaj malo bolje.
|
|
|
|
|
Poslao: 27 Avg 2007 23:40
|
offline
- kNikS
- Moderator u penziji
- Pridružio: 31 Maj 2006
- Poruke: 4640
|
Ma ne znam ni ja zasto se ova tema vise razvlaci.. oni koji ne je razumeju jos nisu direktno odgovorili na tih par kljucnih pitanja, a posto to vec nisu uradili.. onda bolje i da odustanu. Kao sto rekoh, onih par primera sa hidroavionom i kanapom i rolerima daju sasvim dobar odgovor na pitanje.
|
|
|
|