Poslao: 06 Mar 2007 19:36
|
offline
- Sjekloca
- Ugledni građanin
- Pridružio: 20 Nov 2005
- Poruke: 300
- Gde živiš: tu sam ja, blizu
|
Da se ugase motori na aviJonu i da se iskljuci traka... DEFINITIVNO!
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 27 Mar 2007 15:51
|
offline
- beli0135
- Executor
- Pridružio: 03 Jan 2005
- Poruke: 2934
- Gde živiš: Beograd
|
@Bobby
Samo jedna ispravka: mlazni motor iza sebe NE potiskuje vazduh u tom smislu. Vazduh koji se nalazi iza motora smanjuje brzinu izlaza i samim tim smanjuje potisnu snagu motora. Mlazni motor bi najbolje radio kada bi zadnja polovina motora bila u vakuumu.
|
|
|
|
Poslao: 31 Maj 2007 02:51
|
offline
- Pridružio: 18 Sep 2004
- Poruke: 155
- Gde živiš: Novi Sad
|
Tockovi aviona mogu da se okrecu duplo brze nego sto bi se okretali da nema pokretne trake, to nece imati uticaja na brzinu kretanja aviona posto on pogonsku silu ne ostvaruje putem okretanja tockova oslonjenih na cvrstu podlogu !
Posmatrajte potisak mlaznih motora kao silu odredjenog inteziteta, pravca i smera ( vektor ) a poktretnoj traci dodelite vektor suprotan predhodno pomenutom ( suprotnog pravca i smera a istog inteziteta ). Kada ne bi bilo tockova avion ne bi poleteo jer bi bio ispunjen uslov ravnoteze ali u ovom nasem slucaju bas ti tockovi omogucavaju da vektor sile pokretne trake "mimoidje" silu potiska motora ( koja deluje u suprotnom pravcu i smeru ). ( tockovi svojim povecanim obrtnim momentom kompezuju silu pokretne trake tako da ona nema uticaja na avion !!! ). ( Ovo je malo idealizovana situacija posto ne mozete da budete apsolutno sigurni da su sile motora i trake istog inteziteta ( neka nam brzina bude vodilja pa mozemo tako reci ), mada to je u ovom slucaju nebitno.
Avion ce poleteti, brzina trake nece imati uticaju na brzinu aviona, a brzina okretanja tockova ce biti duplo veca nego sto bi bila da polece sa normalne piste. Tockovi sluze samo da bi se oslanjao na zemlju a da istovremeno ima mogucnost kretanja.
Auto bi stajao u mestu. Brzina okretanja njegovih tockova (dok je oslonjen na cvrstu podlogu ) je direktno proporcionalna brzini samog auta jer pogonska sila samog automobila deluje u ravni dodira tockova i podloge !
[/b]
|
|
|
|
Poslao: 31 Maj 2007 09:26
|
offline
- Petar2005
- Građanin
- Pridružio: 26 Apr 2007
- Poruke: 45
- Gde živiš: Tri ulice dalje!
|
Evo sad cu ja malo da upotrebim neki vid naucnog gledanja.
@hAlleLuJa je djelom u pravu.
Evo i kako:
Posto su u aviona tockovi potpuno nezavisni u odnosu na rad aparata, a s pretpostavkom da je ta traka ispod aviona potpuno slobodna, znaci ona ne prati okretanje tockova nego jednostavno ako dodje do trenja izmedju tockova i trake (koje stvaraju pogonski tockovi kod npr. automobila) ona ce da se pokrene unatrag. E sad, do tog trenja nece doci jer ti tockovi nisu pogonski. Motori ce da gone avion naprijed i bez obzira sto je traka slobodna i trebala bi da prati okretanje tockova (ali u suprotnom smijeru od putanje aviona) to se nece desiti. Avion ce da se krece po toj traci, a traka ce da stoji.
Zakljucak:
Ako je ta traka dovoljno duga (duzina piste) avion ce po njoj da se krece, stvori potrebnu brzinu i potisak prema gore i da uzleti, a traka se nece maketi sa mjesta.
Ako je na pocetku pretpostavke stavito da traka MORA da prati okretanje tockova, naravno nista od uzletanja jer to sto ce motori da uvlace vazduh s prednje i izbacuju ga sa zadnje strane aviona nista ne znaci. Kod danasnjih aviona krila drze letjelicu u vazduhu, motori joj daju brzinu. Naravno da vrijeme uzlijetanja srazmjerno odgovara velicini krila. Svi znate kolika je razlika u povrsini krila MIG21 i MIG29 i kolika je razlika u duzini potrebnoj za uzlijetanje.
Da taj avion ima raketne motore, onda bi poletio, jer raketi krila sluze kao stabilizatori i sistem upravljanja, a ne za polijetanje.
Eto, nadam se da sam barem malo pomogao.
|
|
|
|
Poslao: 31 Maj 2007 14:23
|
offline
- Pridružio: 18 Sep 2004
- Poruke: 155
- Gde živiš: Novi Sad
|
Helleluja je potpuno u pravu !
Petar 2005 :"Ako je na pocetku pretpostavke stavito da traka MORA da prati okretanje tockova, naravno nista od uzletanja jer to sto ce motori da uvlace vazduh s prednje i izbacuju ga sa zadnje strane aviona nista ne znaci"
To sto avion uvlaci vazduh sa prednje a izbacuje sa zadnje mnogo znaci, to sto se brzina trake i "brzina okretanja tockova" sabiraju ne znaci nista.
Ama, ljudi, mene je sramota da napisem bilo sta vise na ovu temu, avion ce poleteti, sila ostvarena putem okretanje trake u suprotnom smeru nikada nece imati uticaja na avion, bice kompezovana povecanim obrtnim momentom tockova, sila mlaznih motora deluje nekoliko metara iznad ravni u kojoj se dogadja drama izmedju trake i tockova i avion polece !
|
|
|
|
Poslao: 31 Maj 2007 15:37
|
offline
- vasiljevic
- Elitni građanin
- Pridružio: 09 Jan 2006
- Poruke: 1519
- Gde živiš: Beograd
|
Pa sad, koliko se ja sećam fizike iz srednje škole ti točkovi na avionu ne mogu da se posmatraju kao nezavisni. Ima jedna mala sila koja se zove sila zemljine teže i deluje na avion, pa su točkovi čvrsto u kontaktu sa trakom. Svako telo u kontaktu sa drugim telom deluje na to telo, pa je tako i sučaj sada: imamo kontakt točkova i trake, a ta sila je u ovom slučaju sila trenja, tačnije ona nas interesuje a ona je po usmerenju suprotnog smera u odnosu na silu potiska motora. Dakle, start motora, kreće avion, pokreću se samim tim zbog one male sile gore koja dejstvuje i točkovi, trenje točkovi-traka pokreće traku u suprotnom smeru i avion je na mestu. Nema kretanja krila kroz vazduh i to je to. Pri tome snaga motora neigra ulogu, da točkovi nisu bitni za ovo, nebi ni bili na avionu. Dakle, trenje točkova i podloge obezbeđuje da se dobije početna brzina i postigne brzina aviona u odnosu na okolni vazduh koja bi obezbedila da zakoni aerodinamike počnu da dejstvuju na krilo maksimalnim učinkom. Tada avion poleće. U ovom slučaju, trenje pokreće traku i ona ide u suprotnom pravcu, i nema kretanja krila kroz vazduh, dakle zakoni aerodinamike ne deluju, tačnije delovanje je minimum u odnosu na delovanje sile teže i sile trenja. Što je viša snaga motora, i brže izbacuje vazduh, raste i sila trenja i brzina pokretanja trake. Sad, ako je pretpostavka da gume imaju dovoljan kapacitet trenja i izdražavaju brzine od xxx km/h i da traka može da se okreće do xxx km/h, avion ne ide, ako nemogu gume i traka, tada avion napušta traku i rula po okolini do postizanja brzine i poletanja a to nisu uslovi testa, zar ne?
Sad, ja bio u srednjoj pre nekih 20 i kusur godina, komunistički sistem, i koliko se sećam trebalo bi da ide ovako. Naravno, sve se menja pa verovatno i fizika, šta je po novom neznam
PS: takođe koliko sam ja tada učio, to što je sila motora na par metara znači samo da je to jedna od sila koje deluju na jedan objekat, u ovom slučaju na avion. Ili jedan od krakova sila koje deluju na njega, kako gof hoćeš. Dakle, za kretanje nekog tela zbir svih sila treba da bude veći od 0, da bi avion išao napred u vazduhu. Naravno, ako je avion Harijer, tada se sili motora usprostavlja samo sila teže, a tada avion poleće.
|
|
|
|
Poslao: 31 Maj 2007 16:35
|
offline
- Pridružio: 18 Sep 2004
- Poruke: 155
- Gde živiš: Novi Sad
|
Ja ne znam vise kako da objasnim, ... e ovako :
Uzmite autic ( igracku ili bilo sta minijaturno sto je na tockovima *tockovima koji se okrecu lepo, kako treba ) i stavite ga na list papira, gurajte papir zajedno sa auticem rezultat: autic se pomera zajedno sa papirom u pravcu pomeranja papira. Potom uradite sledece: drzite rukom autic tako da ne moze da se pomera a papir ispod njega gurajte u jednom pravcu: rezultat : autic stoji, tockovi se okrecu, papir se krece, sila koju vi ulazete da bi ste zadrzali autic u mestu nikako nije ni priblizno jednaka onoj kojom gurate papir, ona je samo tolika da prevazidje silu trenja izmedju tockova i njihovih osovina te da se oni pocnu okretati !. Potom ponovite eksperiment na malo drugaciji nacin. Dodajte silu koja deluje van ravni dodira tockova i papira odnosno pogurajte autic u suprotnom smeru od kretanja papira. Rezultat: Tockovi se okrecu brze nego u prethodnom slucaju, brzina pomeranja papira i brzina kojom bi se tockovi inace okretali pri takvom kretanju autica su se sabrale, potrebna vam je oredjena sila koju morate da ulozite kako bi se taj autic kretao u suprotnom smeru. PROBAJTE KONACNO DA AUTIC GURATE ISTOM BRZINOM KAKO I MALO PRE A PAPIR 10 PUTA BRZE !, DA LI CE VAM TREBATI 10 PUTA VECI NAPOR KAKO BI SE AUTIC KRETAO ISTOM BRZINOM KAO I U PRETHODNOM SLUCAJU !? Ako vam ne bude jasno, zamolite nekog drugog da gura autic a vi gurajte papir i iznova i iznova povecavajte brzinu papira ispod autica pa pitajte partnera u eksperimentu da li mu je bila potrebna veca snaga da gura autic ? Konacan rezultat : POVECANA BRZINA KRETANJA PAPIRA IMA ZANEMARLJIV UTICAJ NA NAPOR KOJI TREBA DA ULOZITE KAKO BI SE AUTIC KRETAO U PRAVCU SUPROTNOM OD KRETANJA PAPIRA !!! E sad vas pokretan papir zamenite pokretnom trakom na aerodromskoj pisti, vas autic avionom a vasu ruku kojom gurate autic mlaznim motorima i sami zakljucite sta ce da se desi.
Ali evo vam pomoc:
Avion hoce dobiti ubrzanje, strujanja vazduha oko krila ce biti, vremenom ( bez obzira na duzinu piste ili slicno posto ona nije uzeta u obzir u ovom zadatku ) sila uzgona ce biti dovoljna da avion poleti, skoro isti rad motrora ce biti potreban, kao i da polece sa obicne piste. Pogon aviona, samim tim i sila koja deluje na avion prilikom rada motora nema nikakve direktne veze sa brzinom okretanja njegovih tockova ( koa sto je to slucaj sa autom koji ne guramo rukom ( pravim autom ) ), SILA TRENJA IZMEDJU TOCKOVA I PODLOGE NECE BITI VECA NEGO KADA PODLOGA MIRUJE ...
Ja ne mogu da verujem da se raspravlja oko ove stvari, uz svo duzno postovanje prema ljudima koji pisu ove postove, molim vas, razmislite jos jednom, ovoga puta dovoljno.
|
|
|
|
Poslao: 01 Jun 2007 10:19
|
offline
- Petar2005
- Građanin
- Pridružio: 26 Apr 2007
- Poruke: 45
- Gde živiš: Tri ulice dalje!
|
@Lost_Warior-. Ne shvatas jednu stvar. U nasem slucaju drvo ili covjek koji stoje pored aviona i pored trake (ti i tvoj kolega) ne mradate sa mjesta. znaci nema strujanja vazduha. Da bi avion mogao da uzleti oko krila treba da se stvori strujanje vazduha od (ne znam tacno, ali recimo) 300km/h. Ako ti tvrdis da je samim tim sto je motor u aviona ukljucen i sto on radi "punom parom" ostvareno toliko strujanje vazduha da dodje do uzgona. Kako to da ti i tvoj kolega i ono drvo sa pocetka price (mislim da je hrast) stojite pored tog aviona i kod vas nema strujanja, bez obzira sto ste na metar od njega. Ta brzina vjetra bi vas odnijela, ali bukvalno odnijela, i otresla vas o zemlju pedesetak metara dalje, drvo bi bilo iscupano iz zemlje od tolikog udara vjetra.
Nemoj da tvrdis da ce se strujanje dogoditi samo oko aviona. Nema sanse! Nije to neki "hokus pokus" i eto vjetra samo oko krila. Uzletio bi kada bi, kao zmajevi, imao dovoljno strujanje vjetra (recimo neki tornado ili nesto jos jace) ili pomocu kretanja kroz prostor, da sam ostvari toliko strujanje, a toga nema.
A to da ce avion da ostvari vecu brzinu od trake je u startu predpostavke spreceno na nacin da postoji radar koji prati brzinu ili da kazem, da je na "papucicu" gasa aviona spojen i motor od trake tako da koliko god brzinu pravio motor aviona tolikom brzimo se krece i traka, pa makar to bilo i brzinom svjetlosti, uvijek je isto! Znaci jedno ne moze biti brze od drugog ni u kojem slucaju, tako da te dvije brzine se ponistavaju i avion je cijelo vrijeme na jednom mjestu.
|
|
|
|
Poslao: 01 Jun 2007 11:05
|
offline
- Sirius
- SuperModerator
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 25662
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
Ponoviću:
Da je ova ''mozgalica'' rešiva - ne bi postojali aerodromi. Kad već to spominjem, ponoviću takodje: početkom pedesetih godina bilo je eksperimenata sa takvom tekućom trakom . to što mi sada ''mozgamo'', radili su ljudi konkretno. Bilo je situacija koje su sada smešne, a tada su bile tragične: najdalje dokle se stizalo (i to zbog nečije ludačke ideje da stavi startne rakete pod avion) bilo je zabadanje nosa aviona neposredno ispred platforme koja je preslikana iz osnovnog zadatka ove teme. S obzirom na nesavršenost katapulta (još nisu bili 0-0 katapulti) piloti su bili u prilično nezavidnoj situaciji. I to je to.
|
|
|
|
Poslao: 01 Jun 2007 11:23
|
offline
- davor.r
- Građanin
- Pridružio: 13 Maj 2004
- Poruke: 161
- Gde živiš: Banja Luka
|
Ne mogu da vjerujem. Procita prvi post i nasmija se covjekovom ocekivanju da ce izbiti rasprava, kad ono stvarno...
Uslov: Traka ima kontrolni sustav koji trenutno prati brzinu aviona i podešava brzinu pomične trake tako da uvijek bude jednaka brzini aviona (ali u suprotnom smjeru).
Sto znaci: avion u odnosu na okolni vazduh stoji
Ako avion u odnosu na okolni vazduh stoji, taj avion nikada nece poletiti.
(znam da su ovo mnogi rekli ali cisto da dam i svoje misljenje)
|
|
|
|