Poslao: 29 Okt 2006 10:51
|
offline
- zgembo
- Elitni građanin
- Pridružio: 01 Jun 2006
- Poruke: 2065
- Gde živiš: Malo tamo malo vamo
|
@lovre ABG
istina sto kazes, medjutim glavni nedostatak tog sjedista koliko ja znam sto nije 0-0, ili ti, sto pilot ne moze napustiti avion na zemlji ili malim visinama u slucaju havarije.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 29 Okt 2006 19:37
|
offline
- LovreABG
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 11 Sep 2006
- Poruke: 20
|
@zgembo
Tako je, min visina za bezbjedno napustanje aviona je bila 100m i brzina 180km/c. Ta ogranicenja su nazalost kostala zivota nekolicinu pilota u Rv-u.
Za tvoj info, zabiljezen je slucaj uspjesnog iskakaknja bez odbacivanja poklopca kabine, kao i nekoliko lsucaja iskakanja na manjoj visini od dozvoljene sa uspjesnim rezultatom :-)
|
|
|
|
Poslao: 29 Okt 2006 19:50
|
offline
- zgembo
- Elitni građanin
- Pridružio: 01 Jun 2006
- Poruke: 2065
- Gde živiš: Malo tamo malo vamo
|
mozes li malo objasniti"iskakanje bez odbacivanje poklopca kabine" ne razumijem termin...mislis kroz poklopac kabine?
inace kasnije cim malo uhvatim vremena mislio sam da spomenem neke slucajeve katapultiranja u svijetu, posebno neobicnih...nemam puno informacija za JRV i koliko je bilo katapultiranja kod nas.
jedino sto znam je onaj nesretni slucaj koji se desio cini mi se nekoliko godina prije rata kada je G2 pao u jezero modrac kod Tuzle...mislim da je pilot poginuo, ali me interesuje pod kojim okolnostima, pa ako ima neko vise informacija da i to pomenemo, blagodarim.
|
|
|
|
Poslao: 29 Okt 2006 20:41
|
online
- Mixelotti
- Administrator
- Zidam zgrade i fasade ......... I armiram, betoniram. Utovaram, istovaram i nikad se ne odmaram.
- Pridružio: 14 Dec 2005
- Poruke: 25081
- Gde živiš: Na istoj adresi ali promenih četiri države
|
'88 godine pao jedan Orao kod Tuzle , tačnije piloti su iskočili iz aviona iznad jezera . Orao predserija 25608 ili 609 .
Tom prilikom je stradao pilot major Ćirić Dragan (možda KIK po činu) .
Avion nije mogao izvući jednu od glavnih nogu stajnog trapa .
Nakon toga je usledila zabrana letenja za taj tip aviona i vanredna provera šarki (okova) gornjih vrata stajnog trapa .
U pitanju je jedno od iskakanja Martin Baker sedištem .
Ostalo je ne razjašnjeno , dali je pokojni Ćirić bio povređen od strane sedišta prilikom iskakanja ili ga je oprema tj. padobran odvukao na dno .
|
|
|
|
Poslao: 29 Okt 2006 23:17
|
offline
- LovreABG
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 11 Sep 2006
- Poruke: 20
|
Mix, pok. Ciric se udavio jer nije znao dobro da pliva. Iskocio je sa mojim klasicem Rudakovic Nenedom koji je bio odlican plivac ali do k je dosao do njega Ciru je oprema vec odvukla pod vodu.
Zgemba, do iskakanja iz J-21 kroz pokrov kabine doslo je 28.02.1994. godine kad su NATO avioni oborili par nasih aviona. Tom prilikom jedan od pilota je iskocio "kroz poklopac" a jedan od uzroka tome (pored kontrolisane panike) je bio "negativan transfer naucenog" posto je isti leteo i J-22 na kome se poklopac ne odbacuje. U svakom slucaju pilot je preziveo iskakanje.
Takodje je bilo par slucaja kad mi MB nije pomogao pilotu da prezivi zbog toga sto je katapultiranje isvreseno u nagibu i na maloj visini: iskakanje iz J-22 kod Skoplja i iz IJ-22 kod Kragujevca (u oba slucaja jedinica je bila 98.abr).
Takodje je bilo i udara aviona u zemlju gdje pilot nije iskocio, a prezivio je: slucaj J-21 kod Topole (opet 98.abr).
Bilo je slucaja iskakanja na visini manjoj od 100m i opet su piloti preziveli. Da navedem samo 2 novija: pilot Acim iskocio na visini od 60m kod Brsadina i opet 1 pilot VRS 28.02.94 kad ih ne NATO potkacio.
|
|
|
|
Poslao: 30 Okt 2006 12:33
|
offline
- zgembo
- Elitni građanin
- Pridružio: 01 Jun 2006
- Poruke: 2065
- Gde živiš: Malo tamo malo vamo
|
Zar MB nemaju camcic za naduvavanje kao jednu od standardnh dijelova opreme u izbacivom sjedistu? ili je camac opcionalan...
A bilo je prica vezanu za utapanje pilota da je ostao u kokpitu aviona, zato sam i predpostavljao da je bio u G2 mozda zbog premale visine katapultiranja...
|
|
|
|
Poslao: 30 Okt 2006 14:02
|
offline
- zixo
- Legendarni građanin
- Pridružio: 27 Sep 2006
- Poruke: 23450
- Gde živiš: Beograd
|
Mene zanima kako se to poklopac kabine odbaci?
Znaci video sam katapultiranja sa odbacivanjem kabine, kapsule i kroz poklopac kabine. Moze malo detalja?
|
|
|
|
Poslao: 31 Okt 2006 05:26
|
offline
- LovreABG
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 11 Sep 2006
- Poruke: 20
|
zixo ::Mene zanima kako se to poklopac kabine odbaci?
Znaci video sam katapultiranja sa odbacivanjem kabine, kapsule i kroz poklopac kabine. Moze malo detalja?
Zixo, kabinu ne mozes odbaciti, mozes odbaciti samo poklopac kabine ili pravilno receno poklopac pilotskog prostora. Igra rijeci, ali u avionu je to veoma vazno iako svi znamo o cemu se radi.
Poklopac kabine odbacije se na N-60/J-21 sa crvenom rucicom koja se nalazi na levoj strani kabinskog prostora - broj 19 na fotki
avijacijabezgranica.com/Tehnika/Kabine/J21levi.jpg
|
|
|
|
Poslao: 01 Nov 2006 18:10
|
online
- Mixelotti
- Administrator
- Zidam zgrade i fasade ......... I armiram, betoniram. Utovaram, istovaram i nikad se ne odmaram.
- Pridružio: 14 Dec 2005
- Poruke: 25081
- Gde živiš: Na istoj adresi ali promenih četiri države
|
Pored N-60 i J-21 , poklopac kabine može odbaciti i J-22 .
Kod N-60 i J-21 to je standardna procedura prilikom iskakanja , jer sedište nije predviđeno za probijanje kabinskog pleksi stakla .
(čast izuzecima )
J-22 ima mogućnost odbacivanja zbog drugačijeg načina otvaranja poklopca kabine u odnosu na N-62 i NJ-22 .
Komanda odbacivanja poklopca kabine prvenstveno postoji zbog otežanog pristupa sedištu prilikom vađenja iz aviona
tj. nije predviđena za odbacivanje poklopca prilikom iskakanja , mada može i za to poslužiti u vanrednim situacijama .
https://www.mycity.rs/must-login.png
Na Martin Baker sedištima se svake druge godine vrši detaljniji servis celog sedišta i po potrebi zamena određenih sklopova i piropatrona .
Servis se radi u posebnim oružarskim odeljenjima koja se bave isključivo sedištima .
Prilikom servisa , sedišta se vade iz aviona pomoću dizalica konstruisanih specijalno za tu namenu . Takođe postoje posebna kolica na koja se postavljaju sedišta nakon vađenja iz aviona .
https://www.mycity.rs/must-login.png
|
|
|
|
Poslao: 01 Nov 2006 22:58
|
offline
- zixo
- Legendarni građanin
- Pridružio: 27 Sep 2006
- Poruke: 23450
- Gde živiš: Beograd
|
Izvinjavam se na pogresnom izrazavanju, naravno da nisam mislio na kabinu. Ali mene jos zanima kako se taj poklopac odbacuje? Da li i tu postoje nekakve piropatrone? Kako je kod G-4?
Mikseloti da li je ovaj G-4 na slici danas operativan?
|
|
|
|