Vojna terenska vozila

3

Vojna terenska vozila

offline
  • Pridružio: 29 Okt 2006
  • Poruke: 1991
  • Gde živiš: nedaleko odavde

Ovo i nisu realni uslovi. Vozilo je ogoljeno do maksimuma, a vozać čak i svojim tijelom balansira ravnotežu.

Pošto imamo novu temu evo za početak slike vozila koje je trenutno apsolutni hit u armijama koje učestvuju u mirovnim misijama. Već smo ga spominjali negdje.

Njemački Dingo.


Čitao sam da firma koja ga proizvodi nema dovoljne kapacitete koji bi zadovoljili sve naruđbe, tolika je potražnja. Cijena - prava sitnica... 900.000 $ !



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 15 Mar 2007
  • Poruke: 64
  • Gde živiš: Beograd

Dok sam bio u vojsci u KZBu dosta smo se vozili Pincevima po raznim planinskim i sumskim bogazama i putevima koji su vise licili na koziju stazu sa dve trake u najboljem slucaju. Jete da smo se leteli po kabini za vreme voznje, ali nikada se nismo prevrtali. A cisto sumnljam, ili bolje reci mogu da potpisem da hummer tuda zbog sirine ne bi nikada mogao proci. U istom periodu slusao sam price vozaca ugvoraca o sletanjima u provaliju, sletnjima sa puta, ali nikada da se neki pinc prevrnuo.
Verovatno moze da se prvrne ako se vozi po nagibu od 80%.



offline
  • Pridružio: 02 Jan 2008
  • Poruke: 162
  • Gde živiš: blok pre , sad SWE

Moriarty ::machak ::@Moriarty:
Пинц Гауер, на пример, често може лакше да савлада поједине стазе и богазе, него Хамер зато што је ужи од њега. Mr. Green


Isto tako zbog svoje ''uskosti'' i visine može lakše da se prevrne pri bočnom nagibu. Sve ima svoje zašto Wink

Mislim da je Hummer dobar koncept terenskog vozila niskog težišta i širokog međuosovinskog razmaka. Da nije tako ne bi bilo toliko vozila koja su nastala po uzoru na njega; Iveco LMV, Mowag eagle, pa čak je i GAZ napravio model 2330 Tigr kojeg popularno zovu ruski hummer. Wink
Međutim da neidemo dalje u off možda neko da otvori temu o vojnim terenskim vozilima...

sve su to dobra i mocna vozila sto si ih nabrojao tu je jos i fiat oltre

i prethodnik i uzor u pravljenju hamera lamborgini
askmen.com/cars/car_lists_150/165c_car_list.html

ali sva ova vozila sto si naveo su uglavnom uspesni ili neuspesni derivati
hamera i sam hamer su pravljeni za brza nastupanja na sirokim putevima ili ravnica ili pustinjama

za nase uslove su bolja uza i kraca vozila zbog brdskih i planinskih puteva

zbog posla kojim se bavim cesto idem po planinama(citaj vukojebine) srbije i crne gore
i veruj mi da vozila onog gabarita ne bi mogla da smotaju krivinu ni iz treceg puta na kozjim stazama kuda sam prolazio sa terenskim pickupovima, terencima, ruskim gazovima i lajkama ........

isto vazna stvar za terenska vozila je i ajnslag , jedino kod puch-a je uradjen kao kod putnickih vozila

lep je hamer i ostali ali za nase uslove je pinz puch gaz i ostale wilisovi derivati koja su lagana, robustna i sa pravim prenosom snage pogonskih tockova na podlogu kojom se krece

e sad da ne mnogo lajem izadjite na youtube i kucajte lada niva vs hamer

e sad kao sto rekose u mandusica vuka svakaje puska ubojita
tako i kod automobila vazan je onaj sto upravlja sa njim

neiskusan vozac ce zaglaviti i na obicnom blatu 4x4 vozilo dok ce neko drugi na istom mestu proterati zastavin rival kombisa zadnjom vucom
ali ako vozis vojnike imas i magarce za guranje vozila

sto se tice nagiba puta kojim vozilo ide to je samo do vozaca

lagana voznja i svuda ce proci>>
u firmi u kojoj radim su prevrnuli nisan patrola (vojno izdanje sa pojacanim motorom, 90-neko godiste) koji ima nisko teziste
a moj kolega je provukao terenski kombi(ruska gazela) gde se ja i plasim da pogledam

znaci sve zavisi od vozaca

Dopuna: 06 Mar 2008 20:59

a da i jos jedna vazna stvar siroke fency gume koje vidite po raznim terenskim vozilima su najbolji nacin da zaglavite vozilo po blatu

i sto manje elektronike na pogonu to bolje

offline
  • Pridružio: 13 Jan 2008
  • Poruke: 87

Iz ličnog iskustva mogu da kažem da je pinc dobar terenac. E sada zavisi kuda ih koristite, s obzirom kakav je teren kod nas, i kuda se sve "zavlačimo i provlačimo" pinc je odličan. Ide kao "koza". Ali kada se uporedi cena ta dva terenca po meni pinc je funkcionalniji.

offline
  • Pridružio: 23 Dec 2006
  • Poruke: 12560

Nego video sam negde prototip nekog buduceg nemackog terenca koji koristi elektromotore u tockovima a dizel motor sluzi kao generator. Da li neko zna o cemu je rec? Kako se zove to cudo i koliko ce da kosta?

offline
  • Pridružio: 02 Jan 2008
  • Poruke: 162
  • Gde živiš: blok pre , sad SWE

kolko god da kosta prvo nel prodje ispitivanja
elektrika u tockovima za sad se koristi samo kod velikih dampera sa visokim klirensom

izolovati motor i provodnike od vlage je veliki izazov

offline
  • Pridružio: 29 Okt 2006
  • Poruke: 1991
  • Gde živiš: nedaleko odavde

@bolenbgd...

Pošto vidim iz tvog posta da imaš praktičnog iskustva sa terenskom vožnjom možeš li reći (izvući zaključak) kakve su prednosti vozila poput hummera? Svjedoci smo da ih je prava ''poplava'' i to od raznih proizvođaća (već sam nabrojio neke), a sva su uglavnom zasnovana na konceptu koji je proslavio HMMWV (dakle veliki razmak između osovina kao i točkova na osovini). Neke prednosti ovakve konstrukcije zasigurno postoje jer sigurno nije da su baš podlegli Holivudskoj propagandi nakon zalivskog rata.
Da li je to mogučnost postizanja veće brzine pri terenskoj vožnji po ravnicama (pustinjama) ili šta već?

Sličnu filozofiju u konstrukciji imaju ''buggy'' vozila koja su pogodna upravo za bržu terensku vožnju.

offline
  • član biblioteke
  • Pridružio: 18 Jul 2007
  • Poruke: 28513
  • Gde živiš: iznad smoga Beograda

@Moriarty
izvini što se mešam ali, mislim da su Ameri uspeli da iskombinuju dosta stvari poželjnih za takvo vozilo.Dobra prohodnost, pogodnost za masovnu proizvodnju, nosivost od 1250kg(mada postoje verzije za veće terete)...Kada sve to sabereš on ispada najuniverzalniji, jer ostali mogu biti bolji po pojedinačnim osobinama, ali skupno ne.

offline
  • Pridružio: 02 Okt 2006
  • Poruke: 42
  • Gde živiš: u blizini...

ljudi ja ipak mislim da je puch za nase uslove i nasu konfiguraciju terena jedan od najboljih terenaca i ubjedljivo jedan od najskupljih koje je bivsa jna koristila,jedan moj radnik ga je vozio u jna tokom 90-91god,cini mi se da je bio vozac generala perisica,pricao mi je da ga je u mostaru ili u okolini na nekom aerodromu vozio 150km/h,a u to vreme jna ga je placala srazmerno ceni 11 novih stojadina u to vreme,i ja ga ponekad koristim,moj komsija je uzeo jedan pre nekoliko godina od vrs,terenac je extra,samo sto uze gume(i naravno vozac)i nema gde nece proci,pinc ama cak vecu prohodnost,on ima neovisno vesanje,i njega sam probao(doduse sa motorom od malog kamiona zastave),nikako mi se nije svideo,puch je dosta stabilniji,udobniji itd.a cuo sam da je pinc veoma sklon prevrtanju,ali sto se tice prohodnosti tu mu niko nije ravan,bas zbog toga sto je veoma uzak i sto ima neovisno vesanje

offline
  • Kibo  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 03 Okt 2007
  • Poruke: 7498
  • Gde živiš: gde i mnogi Srbi pre mene

E ovako, Steyr Puch Pinzgauer su projektovali austrijanci za njihov teren. Ako se pogleda koliko planina ima u Austriji i da jedan dobar deo Alpa obuhvata taj teren onda znate zasto je tako uzak da moze da prodje i kuda koza prolazi. Postoji jos jedna veca verzija a to je Haflinger, obe verzije su dobile imena po konjima koji se koriste na takvim terenima gde vozilo ne moze da prodje. Zato i nije bilo pitanje da li ce se prevrtati (tesko ces uspeti u realnim uslovima, niz kozje staze se vozi polako i obazrivo) vec je bila bitnija prohodnost.

Austrijska vojska od WWII ima sledeci koncept. U slucaju rata, glavna uporista su im u Alpama, tu su taktiku jos nemci smislili u WWII i napravili bas dosta uporista i skladista. Jednostavno ako imas dovoljno municije, vode, hrane i smestaja, postoje tacke gde ti niko nikada ne moze prici.

Nadam se da sam makar malo pomogao oko ove teme, ali eto sada znate zasto Pinc ima takvu konstrukciju. Inace slazem se da elektronika nema puno da trazi u terencu, mislim u ozbiljnom terencu a ne ovih od 50.000 evra pa navise, koje pravi VW, Audi pa je cak i BMW izbacio tako nesto. U stvari to nisu pravi terenci vec miks od svacega pomalo zvano i sports utility vehicle. To nisu terenci vec sminkeri od terenaca na koje se pale klinci dobrostojecih porodica i ljudi koji pate od kompleksa, i najvise se voze (dokazana stvar) po gradu. Odnosno isto kao i svaki drugi auto.

Jedan Land Rover Defender je ipak nesto ozbiljnije, sto se tice Hummer-a, pa H1 koji je radjen za americku vojsku jeste odlicno vozilo sto se prevrtanja tice, pitanje je samo da li bi on mogao da prodje niz kozju stazu. Ameri kao ameri, uvek prave nesto bolje, sire, vece i jace a detalje zaboravljaju. Dobro mozda planiraju autoputeve kroz i preko Roki Mountens Laughing

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1130 korisnika na forumu :: 47 registrovanih, 5 sakrivenih i 1078 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3195 - dana 09 Nov 2023 14:47

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., aleksmajstor, Apok, bojanM84, bokisha253, ccoogg123, Centauro, crnitrn, d bos, Dannyboy, debeli, Denaya, Dimitrise93, Djokislav, Dorcolac, dushan, FOX, gasha, hooraay, ikan, Karla, Lucije Kvint, maiden6657, mercedesamg, Metanoja, MiG-29M2, milanovic, Milos ZA, mnn2, mocnijogurt, operniki, pacika, radoznao, raptorsi, sevenino, Singidunumac, Sirius, sokars, SR-3m, Srle993, Sumadija34, vathra, vladulns, x9, yufighter, Zimbabwe, šumar bk2