Poslao: 07 Mar 2008 11:08
|
offline
- Moriarty
- Moderator u penziji
- Pridružio: 29 Okt 2006
- Poruke: 1991
- Gde živiš: nedaleko odavde
|
Kad već imamo ovu temu da pitam zna li neko; naime čuo sam još davno od jednog prijatelja (još nije ni bilo interneta ?), a kasnije opet na nekim forumima da je nacrt za Pinzgauer napravio neki Jugosloven (Slovenac ako se ne varam) i da je projekat ponudio TAM-u ali je odbijen. Nakon toga je isti projekat ponudio Austrijancima i imamo ovo što imamo.
Ako je to istina, onda je to jedna od većih gluposti vezanih za bivšu državu jer je ista kasnije bila jedan od većih uvoznika i korisnika tog vozila u svijetu!
Je li iko nekad čuo nešto o ovome??
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
|
Poslao: 07 Mar 2008 12:30
|
offline
- Kibo
- Legendarni građanin
- Pridružio: 03 Okt 2007
- Poruke: 7498
- Gde živiš: gde i mnogi Srbi pre mene
|
Moriarty, znam da postoji verzija terenskog vozila koja se zove Tara (ako se dobro secam), to vozilo je valjda kopija Pinzgauer-a ili Haflinger-a. Posto smo vec kod te teme, da li neko ima slike o tom vozilu i TT podatke? U stvari ako sam pogodio ali mislim da se zove Tara, a izgleda da mi treba biblioteka
|
|
|
|
Poslao: 07 Mar 2008 16:27
|
offline
- Mixelotti
- Administrator
- Zidam zgrade i fasade ......... I armiram, betoniram. Utovaram, istovaram i nikad se ne odmaram.
- Pridružio: 14 Dec 2005
- Poruke: 25077
- Gde živiš: Na istoj adresi ali promenih četiri države
|
Tema : Partner 2007
Mixelotti ::
Tara
Transportno vozilo nosivosti do 750 kilograma.
Na terenskim ispitivanjima se pokazala kao izuzetno vozilo u svojoj klasi, pri čemu je bila od dva do tri puta jeftinija od uvozne konkurencije.
Ceo projekat, uključujući i izradu pretprototipske partije, koštao je četiri miliona dolara, od čega je JNA dala 2,5 miliona.
Godine 1991. doneta je odluka o početku serijske proizvodnje, ali je raspadom SFRJ, sankcijama i ratom sve obustavljeno.
Domaća industrija je u stanju da sa domaćim i delimično stranim kooperantima proizvodi Taru po konkurentnoj ceni.
RIS
Koncept nastao saradnjom Odeljenja za specijalne jedinice Generalštaba Vojske Srbije i Vojnotehničkog instituta. Ideja je da se iskoriste i modifikuju stari kamioni TAM-110 i TAM-150, koji bi uskoro trebalo da budu povučeni iz opreme VS. „Ris”, za sada, nije odmakao dalje od projektantskog stola i njegova sudbina je neizvesna zbog nedostatka finansijskih sredstava.
U ovom trenutku na parkinzima VS stoji nekoliko hiljada TAM-ova 110 i 150, od kojih su mnogi skoro potpuno novi. Ideja je da se na njihovu postojeću šasiju postavi modifikovana nadogradnja, koja bi imala i određeni stepen balističke zaštite. Raznim verzijama nadogradnje dobila bi se vrlo pokretna, višefunkcionalna, jeftina vozila, kakvih trenutno nema u VS. Za „RIS” je, osim VS, zainteresovano i Ministarstvo unutrašnjih poslova, kojem bi ovakvo vozilo dobrodošlo u regionu bivše Kopnene zone bezbednosti. Vozilo je idealno i za mirovne operacije, koje su neminovnost za VS, možda već u bliskoj budućnosti. Modifikacija bi se u potpunosti mogla raditi u domaćim fabrikama.
|
|
|
|
|
Poslao: 07 Mar 2008 16:37
|
offline
- Pridružio: 13 Jan 2008
- Poruke: 296
|
morijarti svi smo za pincgauera
mnogima je olaksao zivot
polovni a odlicno odrzavani u svajcarskoj kosta 5 000 eura
i to 6x6 konfiguracije
|
|
|
|
|
Poslao: 07 Mar 2008 17:38
|
offline
- Kibo
- Legendarni građanin
- Pridružio: 03 Okt 2007
- Poruke: 7498
- Gde živiš: gde i mnogi Srbi pre mene
|
Pinzgauer i Hummer su dva potpuno razlicita pojma, i po meni se ne mogu uporedjivati. Jednostavno to su dva razlicita koncepta i dok ce se Hummer sigurno bolje pokazati na ravnijem terenu, Pinc prolazi sve kozje staze.
Zato i ne bih bas uporedjivao ta dva vozila a i doba u koje su nastala su potpuno razlicita kao i vrsta koriscenja.
Meni interesantno izgleda Tara, ne znam da li se proizvodi i koliko bi bilo dobro za vojsku da kupi tako nesto. Domaca proizvodnja a vozilo kranje jednostavno i kako sam video odlicno bi odradilo svaki posao koji trenutno radi Pinc, koji je vec malo i ostario. Uz to ne verujem da bi Tara bila nesto ni skupa.
Naravno, uvek postoje i druga resenja ali ako na youtube pogledate gde svuda prolazi Pinc i Haflinger e tu Hummer ne bi mogao da prodje, bas zbog svoje sirine. Njegov je domen ipak ravnica i asfalt, tu mu naravno Pinz ne moze nista ali za stenovit i brdovit teren definitivno nije konstruisan.
|
|
|
|
Poslao: 07 Mar 2008 17:46
|
offline
- Pridružio: 13 Jan 2008
- Poruke: 296
|
kibo pinz i hamer su jedno te isto
mislis da bi pinc zaglavio u pustinji
pre bih rekao da bi hamer propao u pesak
mogu garantovati da sve sto nosi hamer moze i pinz
samo pod neuporedivo tezim uslovima terena
pri tome kibo imas pinz 6x6 konfiguracije koji je daleko bolji od hamera
inace hamer je planiran kao lako borbeno vozilo kao oklopni automobil tako nesto a svi znamo kako je prosao po iraku u tim misijama
na drugoj strani pinc je cistokrvni terenac jednostavan i napravljen za sve ali bukvalno sve kada govorimo o pesadiji o prebacivanju trupa i tome slicno
a ko hoce da ga prevrne nek ga prevrce
|
|
|
|
Poslao: 07 Mar 2008 18:55
|
offline
- Moriarty
- Moderator u penziji
- Pridružio: 29 Okt 2006
- Poruke: 1991
- Gde živiš: nedaleko odavde
|
dragolan ::kibo pinz i hamer su jedno te isto
Isto su samo što su oba vojna terenska vozila. Sve ostalo (uključujući namjenu) su različito.
Pandan Pinzu je npr. Unimog.
|
|
|
|