Vojna terenska vozila

5

Vojna terenska vozila

offline
  • Pridružio: 02 Okt 2006
  • Poruke: 42
  • Gde živiš: u blizini...

pinc moze da povuce teret od cak 11 tona!



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 26 Feb 2008
  • Poruke: 368

Potpisan ugovor za isporuku 10 vatrogasnih nadgradnji za gašenje šumskih požara za MUP Republike Srbije. Nadgradnje će biti urađene na šasijama TAM 150 i sastojaće se od rezervoara za vodu 2500 lit, agregata za visoki pritisak Oertzen HDL 40lit/100 bar i prenosne pumpe za vodu i opreme prilagođene za gašenje šumskih požara.
Zar je ovo teska ideja Exclamation
evo je Tam-Man sasija
http://www.tvm.si/eng/vozila.php?subaction=showful....._cat=drugo
novi TAM 182(MAN)
http://www.tvm.si/eng/vozila.php?subaction=showful....._cat=drugo



offline
  • Pridružio: 02 Jan 2008
  • Poruke: 162
  • Gde živiš: blok pre , sad SWE

Moriarty ::@bolenbgd...

Pošto vidim iz tvog posta da imaš praktičnog iskustva sa terenskom vožnjom možeš li reći (izvući zaključak) kakve su prednosti vozila poput hummera? Svjedoci smo da ih je prava ''poplava'' i to od raznih proizvođaća (već sam nabrojio neke), a sva su uglavnom zasnovana na konceptu koji je proslavio HMMWV (dakle veliki razmak između osovina kao i točkova na osovini). Neke prednosti ovakve konstrukcije zasigurno postoje jer sigurno nije da su baš podlegli Holivudskoj propagandi nakon zalivskog rata.
Da li je to mogučnost postizanja veće brzine pri terenskoj vožnji po ravnicama (pustinjama) ili šta već?

Sličnu filozofiju u konstrukciji imaju ''buggy'' vozila koja su pogodna upravo za bržu terensku vožnju.


nisam neki veliki expert ali posao te uci svemu a i boravak na nekom drugom forumu kad su tamo bili neki drugi ljudi
i hamer i pinz su dobra vozila ali totalno razlicite koncepcije
kao sto je kibo naveo pinz je pravljen za planinske puteve , kamenjare ..... i tu je dobar , takodje namerno je napravljen sa visokim klirensom da bi mogao da izbegne kamenje na putu , to nije auto za trkanje vec za prolaz terenom
ko je isao recimo na mozuru u cg ili tako neko brdo zna da ne moze da vozi 20km-h, vec prvom 2-5km sat ili ce olupati celo vozilo odozdo

dok je hamer na sam pogled pravljaen na recimo kamionskoj sasiji
takodje je pravljen da moze da nosi velike terete, po uredjenim ili neuredjenim ravnim putevima

pogledajte konfiguraciju terena rusije i arapskih zemalja i bice vam jasno da nije pravljen za osvajanje srbije rumunije ili ne daj boze austrije
mnogo dugacak je kad naidje recimo na stenu koja viri iz zemlje bar 20-40 cm koja je na prevoju
stvar koja mi se bas kod njega svidja su gume(vojna verzija ima punjene peskom)
takodje ima extremno velik motor dizel od 6 ili 7 litara (samo kod amera)
ne mogu 100 da tvrdim ali taj auto ne moze da se poredi sa terencima iz ostalih OS
recimo da je on naslednik DODGA WC42
sad dali su amerii i njihovi projektanti bili toliko vidoviti da znaju da se nikad nece akati sa planinama pa su pravili hamera kao sto je, sad ne znam
ali auto sam po sebi izgleda maximalno nadrkano, pun samopouzdanja
i pruza veliki respekt i vozacu i onom koji ga gleda

po svim postovima sto sam procitao na forumu u vezi i oklopa i aviona i vozila ,
ameri prave uglavnom velike mashine koje spolja moze se reci plase ljude a u unutra pruzaju pun komfor korisnicima istih

to je jednostavno njihov nacin razmisljanja

cesto na podforumu automobili na krsti smo prozivali naseg lika koji zivi tamo da ameri prave prevelike automobili sa prevelikim motorima
njegov odgovor je bio "pa moze im se", takodje najeftinije gorivo imaju i udaljenost kuca posao koja cesto moze da bude i po 150 200km pa im trebaju pouzdani automobili sa velikom snagom i komforom

po potrebi neke vojske i policije njihove sluzbe nabavljaju vozila
sad kakva ce ona da budu zavisi od experata koji ih narucuju i od njihove sposobnosti da procene i da saslusaju zadnjeg korisnika koji ce ih koristiti

e sad cisto da kazem nemojte se ljudi paliti na terensku voznju ona nije nimalo lepa pogotovu ako ne vozis ,uglavnom ti se umore ruke od drzanja za drzace, udaranja glave o plafon a i razmisljnje tipa da li cu morati da guram kola kroz ovo blato
licno meni se smucila , i vise volim da predjem 20km dalje po asfaltu nego 2 km po terenu
gradjani cg su napravili dobar posao sa kupovinom vojnih vozila iz cg vojske tamo sam ih letos dok sam radio vidjao non stop po vukojebinama
ili vuku drva sa njima ili turistima uzimaju pare voznjom po kozjim stazama

offline
  • Pridružio: 07 Nov 2007
  • Poruke: 8384
  • Gde živiš: Ravni Banat

A propos "Таре": ја сам не тако давно тражио неке податке о њој јер сам се сетио ње и пар чланака с краја '80-их и почетка '90-их, из "Илустроване политике" и "Ауто-мото ревије". о томе како је ИМР био носилац пројекта, а да су кооперанти били из буквално читаве бивше нам земље. Чак су за Тару развили брзоходни дизел мотор са четири цилиндра и 2,4 литра запремине са, ако сам добро запамтио термин - "суперквадратом" (исти пречник и ход клипа) и 92 к.с. мислим чак без турбине, а да је једина увозна компонента била пумпа високог притиска јер наводно, није био целисходан развој и производња код нас. То је било написано у чланку у "Илустрованој". На жалост, иако сам својевремено тај чланак сачувао, сада не могу да га нађем, скенирам и постујем. Ако се не варам, произвели су неких 15-20-так возила и вероватно је растурање земље и све што је следило прекинуло пројекат. Негде сам покупио и податак да су неку малу количину тих дизел мотора отпремили у СССР, где су га спаковали у УАЗ-469/3151 (онај војни теренац кога код нас неретко зову и ГАЗ). Сећам се да сам половином '90-их једну "Тару" видео испред Пољопривредног факултета у Земуну, а на овом форуму сазнао да су је показали на неком од претходних "Партнера" у Београду. Не знам зашто се појавила на том сајму после више од деценије заборава, па сам гњавио малчице ИМР да сазнам нешто више, али остадоше неми. На њиховом сајту нашао сам и ову фотку - http://www.imr-rakovica.com/slikerazvoj/RazTaraV.jpg. (опака јој клима). А да неко покуша да из ИМР-а ископа нешто више података? 'Ај' ко је из Раковице или околине? Нећемо му ништа.

На овом форуму неко је поставио линкове за фотке "Таре" у пристојној резолуцији, па може да се и ту види баш "домаћински" димензионирано ослањање точкова.
https://www.mycity.rs/must-login.png
https://www.mycity.rs/must-login.png
И једна фотка са LJ - http://pics.livejournal.com/cigdb/pic/00035kz4

Мени се баш "свиџа" ово прометало. Гре'ота што није кренула у серију, било би купаца и ван војске, поготово што су је планирали као платформу за различите надградње. Ал' опет ме копка што су је показивали на више од једанпут на војним изложбама у Београду у пар претходних година. Можда неко има идеју да производи и за нашу армију, и продаје их којекуде, поготово што је онај британски "Пинц"... колико кошта?

У неколико претходних постова помињана је и подлога на коме се користи неки теренац. Она каубојска грдоба за једну подлогу, аустријско коњче за другу, али шта кад је подлога нека мочваретина или снег и слично?

Када сам први пут видео слично возило, смејао сам се.

http://www.bronto-psa.ru/cars/img/main%7Bcar=20%7D.jpg

Овог и сличне моделе производи руска фирма "Бронто" из Тољатија. (http://www.bronto-psa.ru/). Ово на фотки, "Лада-Бронто 1922 Марш" има каросерију кратке "Ниве" посађену на шасију раније поменутог УАЗ-а, око 1700 кила и ове балоне од точкова, притисак на тло је мањи од 200 г./цм2. Чак и плива без икакве припреме. Мотори су стандардни ВАЗ-ови. На сајту постоји и галерија - http://www.bronto-psa.ru/photo_gallerey/, али има много којекавих материјала о тим и сличним возилима којекуде по Рунету.

Мени је једно од најзанимљивијих low-cost светеренских возила ово које има назив "Ухтиш". Чак није ни ни ружно, а и плива. Овде има некакав приказ тог чуда у једном ауто-часопису - http://www.autoreview.ru/archive/2005/07/traktor/i.....5&print=Y, па ето прилике да се послужите онлајн-преводиоцима. Фоткице на тој странице су "кликабилне".

Из истог часописа је и ово чудо. Неки ликови се сетили да се ухвате браварског посла и од камиона ГАЗ-66, кога бих могао да упоредим са нашим ТАМ-110, направе оно о чему можете да прочитате и видите - http://www.autoreview.ru/new_site/year2004/n23/partizan/1.htm?phrase_id=3557270. Добро сам наслов чланка каже – Партизанштина.

Dopuna: 07 Mar 2008 20:04

Овај Mixelotti је брз к'о муња: претекне ме док пишем свој пост.

offline
  • Pridružio: 23 Dec 2006
  • Poruke: 12561

Ama nema nista od nase proizvodnje jer oni koji daju pare za to nece da razmisljaju tj. gde je tu njihov procenat. Lepo cemo mi da uvezemo tockase preko "nekog" posrednika i tako ce resiti problem svog procenta.

Ko zna mozda je to i bolje jer kada pogledamo kako smo uradili nasu "novu" pusku ko zna kako bi uradili neko novo terensko vozilo.

offline
  • Pridružio: 13 Jan 2008
  • Poruke: 296

ja opet velim u svajcarskoj polovni a dobro odrzavani i i ispravni pincgauer kosta oko 5 000 evra i to 6x6 konfiguracije
ne vidim razloga da se kupuje nova pored ovakve ponude

offline
  • Kibo  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 03 Okt 2007
  • Poruke: 7498
  • Gde živiš: gde i mnogi Srbi pre mene

Mean machine ajd sad nemoj da uporedjujes pusku i terenca bre Laughing Sa tim sto puska i nije tako losa samo koristi zastarela resenja, u tome je stos. Niko nije rekao da je losa ali je vec malo de mode.

A sto se tice terenca, pa kad pogledas Taru i pogledas Pinca i nije neka velika razlika, meni se cini da su ta dva vozila veoma bliska jedna drugom, da ne kazem kopiramo stvari.

U svakom slucaju tu nije potrebna neka velika filozofija kao kod puske za 21. vek, mislim da su ovi iz Zastave tu malo (malo vise) pokazali prepotentnost i nista vise.

Ali imati takva terenska vozila iz svoje proizvodnje je dosta dobro resenje pogotovo na nasem terenu, pa nije bez veze dobio ime Tara. E sad onih 10 % to je druga prica kao i uvek.

offline
  • _Rade  Male
  • Ugledni građanin
  • Rade Jovanovic
  • Pridružio: 23 Feb 2007
  • Poruke: 390
  • Gde živiš: Loznica

@Zorge

ZIL-29061
http://www.youtube.com/watch?v=afJ18eJeNgU

mislim da je ovako nešto bolje za močvaru i sneg Twisted Evil nema šanse da se zaglavi, i ako se dobro sećam vozilo je i amfibija, inače namena ovog vozila je bila izvlačenje posada Sojuza ako bi se pri povratku iz orbite nekim slučajem desilo da se prizemlje na nekom veoma nepristupačnom terenu gde nije bilo moguće prići helikopterima.

offline
  • Kibo  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 03 Okt 2007
  • Poruke: 7498
  • Gde živiš: gde i mnogi Srbi pre mene

Rade, gde se seti ovog cuda. Sta sve rusi mogu da izmisle a? Ovo se zaista ne vidja svaki dan. Ovaj ZIL je zaista vozilo za sve uslove a da se zaglavi nema sanse, samo kome ovo treba osim rusima? Mozda prodaju amerima patent za njihove velike mocvare Laughing

offline
  • Pridružio: 02 Jan 2008
  • Poruke: 162
  • Gde živiš: blok pre , sad SWE

dragolan ::ja opet velim u svajcarskoj polovni a dobro odrzavani i i ispravni pincgauer kosta oko 5 000 evra i to 6x6 konfiguracije
ne vidim razloga da se kupuje nova pored ovakve ponude


a ko ce biti uvoznik "beo africa "sa novog beograda

ovo je malo neozbiljno uvoziti polovna i izraubovana kola za potrebe vojske
ako si na to mislio

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 758 korisnika na forumu :: 26 registrovanih, 2 sakrivenih i 730 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3195 - dana 09 Nov 2023 14:47

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., antonije64, cuculo, debeli, draganca, helen1, Herman Terrance Aubrey, janbo, krkalon, Kubovac, laki_bb, Mi lao shu, MiroslavD, Mlav, naki011, panzerwaffe, Pohovani_00, rodoljub, S2M, Srki94, Srle993, stegonosa, vathra, vladetije, vlajkox, |_MeD_|