Nuklearna fuzija na testu!

Nuklearna fuzija na testu!

• Pridružio: 18 Dec 2003
  • Gde živiš: Graceland

Sveti graal nauke, nuklearna fuzija se najzad testira! Tri godine nakon sto je ruski profesor Rusi Taleyarkhan izjavio da je postigao rezultate, evo prve prilike da se ucutkaju skeptici koji su ga napadali!

Fuzija

Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
  • Pridružio: 24 Feb 2005

• Pridružio: 21 Feb 2005
  • Gde živiš: Nis

Hmm pitanje je koliko je to stvarno fuzija.
Sada je sve pocelo (u underground krugovima) da se objashnjava preko Zero Point Energy.
P.S. Ko je zainteresovan imam jednu lOOduu emisiju sa HRT-a o ZPE.

• Pridružio: 20 Apr 2003
  • Gde živiš: NS

ajde okaci negde pliz

• Stane 
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 13 Jan 2004
  • Gde živiš: Niš

Ovo sve zvuci razumno... u pitanju je pokusaj izazivanja 'prave' fuzije, tj. ono kad se temperatura cestica enormno poveca sto dovodi do stapanja atomskih jezgara. Nije neka zajebancija kao on cuvena 'ladna fuzija... e sad sva ova prica o neutronima i slicno to mi mirise na dosta klizavu rabotu.

Oni hoce da dokazu da se fuzija odigrapa posredno, mereci neki njen usputni proizvod, sto moze ali i nemora da bude dobar pristup. Moze jos da bude i gresaka u merenju ko sto kazu a moze da bude i da postoji i neki bolji nacin da se cela stvar dokaze/opovrgne.

Ovo sto suprotni tabor takodje vodi jedan covek moze da bude i cista naucna sujeta :-)

Dopuna: 02 Mar 2005 10:03

Evo i kratka definicija ZPE

In a quantum mechanical system such as the particle in a box or the quantum harmonic oscillator, the lowest possible energy is called the zero-point energy. According to classical physics, the kinetic energy of a particle in a box or the kinetic energy of the harmonic oscillator could be zero - namely if the velocity were zero. But quantum mechanics with its uncertainty principle implies that because the uncertainty of the exactly vanishing velocity is zero, the uncertainty of the position must be infinite. This either violates the condition that the particle remains in the box, or it brings a new potential energy in the case of the harmonic oscillator. The minimal velocity allowed by quantum mechanics is therefore not strictly zero, and therefore the minimal energy is not zero either.

I malo vise o tome na wikipediji

http://en.wikipedia.org/wiki/Zero_point_energy

• Pridružio: 28 Sep 2003
  • Gde živiš: Where to one has lived before

Ako nekoga zanima sam reaktor neka poseti ovaj sajt:
http://www.iter.org/index.htm

• Pridružio: 18 Dec 2003
  • Gde živiš: Graceland

Evo jos nesto, sto mislim da je vezano za ovu temu, ali ja sam tu slab, pa mi oprostite ako gresim:

Largest Particle Collider to Be Installed

Mon Mar 7, 8:27 PM ET
Science - AP

By ALEXANDER G. HIGGINS, Associated Press Writer

GENEVA - Installation of the world's largest particle physics collider began Monday with the lowering of a massive, superconducting magnet into the circular tunnel housing the new research facility that will draw scientists from all over the world, a spokeswoman said.

The 17-mile tunnel, housing the pipe-like accelerator, is big enough for a subway train and is located 150 to 500 feet under the Swiss-French border.

The aim of the project is to make the particles — in this case protons — travel at nearly the speed of light until they collide, emitting a shower of even smaller particles that will reveal mysteries about the makeup of matter.

Dalje

• Pridružio: 21 Feb 2005
  • Gde živiš: Nis

Pa bas i nema neke dir. veze sa fuzijom.
Ali ima veze sa (sub)chestichnom fizikom.

Ko je trenutno na forumu

Ukupno su 875 korisnika na forumu :: 39 registrovanih, 5 sakrivenih i 831 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: aleksmajstor, Andrija357, Apok, bladesu, bokisha253, BRATORIII, Cassius Clay, Dimitrije Paunovic, Dimitrise93, FOX, ivan979, ivica976, JOntra, Još malo pa deda, Karla, lord sir giga, mercedesamg, milanovic, milenko crazy north, Milometer, moldway, nemkea71, ruger357, sasa87, slonic_tonic, ss10, Steeeefan, stegonosa, suton, Toper, Trpe Grozni, VJ, VP6919, YU-UKI, zbazin, zillbg, Zoca, 125, 79693