Instalacija i podešavanje Android SDKa unutar Unity endžina

Instalacija i podešavanje Android SDKa unutar Unity endžina

offline
  • Pridružio: 14 Feb 2008
  • Poruke: 12149

Neretko podešavanje Android SDKa pravi problem na Windowsu.

Android SDK je potreban ukoliko želimo da eksportujemo apk fajlove ili povežemo telefon direktno sa editorom kako bi testirali kod ili projekat.

http://docs.unity3d.com/Manual/android-sdksetup.html


1. Preuzimanje Android SDKa
2. Instaliranje Android SDKa
3. Podešavanje Unity Editora i eksportovanje APKa
4. Bonus : povezivanje android telefona sa editorom



1. Preuzimanje Android SDKa


- Otiđite na http://developer.android.com/sdk/installing/index.html



- Kliknite na označeni link



- Prihvatite uslove, izaberite verziju koja odgovara vašem sistemu i pritisnite plavo dugme



Sačekajte da se arhiva preuzme.

** Kako je ime same arhive dugačko, može se desiti da pređete ograničenje od 260 karaktera u nazivu tokom ekstraktovanja pa preporučujem da ekstraktujete negde pri vrhu hijerarhije ili da preimenujete arhivu pa onda ekstraktujete.



2. Instalacija Android SDKa


- Ekstraktujte preuzetu arhivu u neki folder

- Pokrenite SDK Manager.exe i sačekajte da se instalira a potom pokrene

- Sačekaće vas ovaj prozor :



- Ukoliko imate sledeće pakete instalirane :



Sve će biti u redu. Ukoliko ih nemate, instalirajte ih tako što ćete obeležiti te unose i kliknuti "Install Packages". Svakako, Android SDK Manager nam samostalno čekira i preporučuje određene pakete koji se često koriste.

**Ono što je bitno je da je SDK platforma iznad API nivoa 9. Takođe, ukoliko koristite Windows trebaće vam USB drajver i Platform Tools


3. Podešavanje Unityja i eksportovanje APKa


- Otvorite Unity

- Postoje dva načina da podesite SDK.
Prvi način je da odete u podešavanja Unityja i podesite stazu do SDKa.
Drugi je da pokušate da eksportujete APK, pri čemu će vas Unity pitati da učinite isto.

- Iz menija Edit izaberite "Preferences". Otvoriće se novi prozor. Izaberite "External Tools" iz menija sa leve strane. Konačno, kliknite na "Android SDK location" unos.




- Otvara se explorer prozor koji od vas traži da izaberete lokaciju SDKa.
U tom prozoru otvorite lokaciju gde ste ekstraktovali SDK.
Videćete dva foldera :
- eclipse
- sdk
Izaberite folder "sdk" i potvrdite stazu.




Sve je spremno, hajde da testiramo to tako što ćemo napraviti APK trenutnog projekta.

Kada eksportujemo za Android, moramo da podesimo parametre Bundle Identifier i Bundle Version

- Kliknite na "File" meni i izaberite "Build Settings".

- Otvoriće se novi prozor. Prvo kliknite na dugme "Add current" kako bi dodali trenutnu scenu na kojoj radite u listu.

- Zatim kliknite na dugme "Player settings".




- Prikazaće se novi prozor unutar editora i otvoriće karticu Android podešavanja

- Videćete pomenuta dva unosa, bitno je da promenimo ime trenutno pa predlažem da ostavite com. i dopišete naziv kompanije i naziv aplikacije "com.IMEKOMPANIJE.IMEAPLIKACIJE". Naravno postoji razlog zašto je tim redosledom.

Ukoliko sada ne uradite ovaj korak, Unity neće kompajlirati igru već će tražiti od vas da to učinite prvo.

- Vratite se nazad na Build Settings, uverite se da imate bar jednu scenu u listi i kliknite "Build".
Izaberite folder i sačekajte da se iskompajlira.




- Prebacite APK na telefon i pokušajte da ga instalirate.




4. Povezivanje telefona sa editorom


Nije pogodno kompajlirati projekat 5000 puta kako bi testirali neke mogućnosti. S druge strane te mogućnosti ne možete u editoru da testirate jer ne prepoznaje senzore niti tapkanje ekrana.
Zato je Unity napravio Unity Remote aplikaciju za Android i iOS.

Kako ja imam samo android telefon tako ću i pisati o tom načinu povezivanja.

0. Ponovo pokrenite SDK Manager i instalirajte "Google USB Driver"
OVO MOŽE DA IZAZOVE BSOD ILI DA NAPRAVI DRUGE PROBLEME SA PREPOZNAVANJEM TELEFONA



1. Preuzmite Unity Remote 4
2. Unutar Unityja : Edit > Project Settings > Editor



Pojaviće se novi prozor unutar editora, izaberite određeni uređaj, u našem slučaju Android.

3. Povežite telefon kao media device preko USB-a sa računarom

4. Omogućite USB Debugging na telefonu
Ja koristim CM na mom androidu pa je postupak otključavanje debugging režima ovakav :

4.1 Settings > About Phone
4.2 Tapnite 10 puta na poslednji unos "Build Number"
4.3 Settings > Developer Options
4.4 Čekirajte : Stay awake i Android Debugging

4. Ugasite Unity, ugasite Unity Remote 4

5. Pokrenite Unity Remote, pokrenite Unity

6. Pritisnite "Play".

Telefon će prenositi informacije poput : Informacija senzora, pritiska ekrana, informacije accelerometra i stream kamere.

Kako se ovo strimuje na telefon tako će i kvalitet biti lošiji ¯\_(ツ)_/¯.




http://docs.unity3d.com/Manual/UnityRemote4.html



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 543 korisnika na forumu :: 28 registrovanih, 2 sakrivenih i 513 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 1567 - dana 15 Jul 2016 19:18

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: aleksmajstor, boyce, CrazyDiablo, doom83, Dorcolac, Faki-Valjevo, helen1, Jezekijel, Lox2, MarKhan, Mercury2, Metanoja, mrvica78, NenadG, Panter2, Perko91, radoznao2, repac, Sima zna, t84dar, tanakadzo, theNedjeljko, TITAN DUDIN JARAN, Toni, Vlada1389, Vladko, vlvl, vobo