Pretvarac 12v na 4.5v

2

Pretvarac 12v na 4.5v

offline
  • Pridružio: 16 Avg 2007
  • Poruke: 315
  • Gde živiš: Srbija

Ovo su neke , verovatno kineske, male baterijske lampe. Izmerio sam struju preko instrumenta i struja je oko 0.7A a napon je 3 baterije od 1.5 V.
Meni treba da svetle 2 takve baterije. Sto se tice integralca koliko sam ja video daje 1.5A a to je na granici ono sto meni treba.?



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 16 Mar 2008
  • Poruke: 1567
  • Gde živiš: Novi Sad

bobang ::Ovo su neke , verovatno kineske, male baterijske lampe. Izmerio sam struju preko instrumenta i struja je oko 0.7A a napon je 3 baterije od 1.5 V.
Meni treba da svetle 2 takve baterije. Sto se tice integralca koliko sam ja video daje 1.5A a to je na granici ono sto meni treba.?


Ako ce se istovremeno ukljucivati, sto ih ne prikljucis u seriju ?



offline
  • nikoko 
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 10 Dec 2008
  • Poruke: 27

Mozda malo kasnim ali moram da probam.
Kao prvo da vas pozdravim. Novi sam na forumu, a po ovom pitanju sam vec poludeo(citaj spalio vec nekoliko desetina dioda i procitao mali milion saveta po forumima jer sam pravio svetlo kabine), ali sam, ukratko receno, kupio skolu u praksi (barem delimicno).
Ukratko bi po pitanju LED dioda u kolima iz svog iskustva (i naucenog iz postova, Vikipedije, specifikacije LE dioda raznih proizvodjaca itd) mogao da savetujem:
1. obaveznu upotrebu naponskog regulatora (napon u automobilu varira ekstremno (12,2-12,8V ugasen, 13,8-14,4 kada radi motor))- najbolje je obaranje napona na nekih 9-10V stabilnog napona,
2. i pored stabilnog napona nikako ne koristit serijsku vezu LED bez dodatnog obaranja napona pomocu otpornika (najbolje po tom pitanju je 1 LED+1 otpornik ali se onda uglavnom vecina snage gubi na zagrevanje otpornika i potrebna je velika izdrzljivost istog, ali je promena napona na LED minimalna), a ovo je bitno jer kod vecine supersjajnih LED povecanje napona od samo 0,2 V izaziva povecanje struje od 50 pa do cak 100% sto je ubitacno za LED jer ista visak struje koristi ne za jaci sjaj (cak svetli slabije), vec za zagrevanje i na kraju vrlo brzo crkava (ja prob'o).
Najoptimalnija veza po meni je 2 LED i 1 otpornik- dobija se zadovoljavajuca otpornost na promene napona uz relativno dobro iskoriscenje struje (ne gubi se mnogo na otporniku).

A sada malo pomoci koja mi je potrebna jer se ne razumem bas mnogo u naponske regulatore. Embarassed
Problem koji imam se sastoji u sledecem: Zbog velike razlike u naponu kada motor radi (14,2V) i kad ne radi (12,8V), a da bih dobio isti intenzitet svetla u oba slucaja (jer je u mirovanju intenzitet suvise slab, a moram za proracun otpornika da uzmem nepovoljniju varijantu kada je napon maksimalan, naponskim regulatorom 7810 sam stabilizovao napon sklopa 4 LED (2+2 u seriji sa odgovarajucim otpornicima u svakoj) na 10 V.
Medjutim tu se javlja problem, posto je 7810 bazom zbog hladjenja, a i zbog izbegavanja ostecenja centralne jedinice koja upravlja elektronikom (- sa sijalice ne ide direktno na prekidac u vratima, vec na centralnu jedinicu koja regulise gasenje svetla(perverzije tipa odlozeno gasenje svetla, paljenje ako nesto nije u redu sa vozilom, treperenje i ostale kojestarije) dolazi mi do pojave (e to ne znam da li je normalno ili je kvar 7810) da kada su LED iskljucene isti se i dalje zagreva jer, pretpostavljam celokupna struja zbog prekida u izlaznom naponu se prazni na bazu (a mozda i gresim).
Ako neko ima ideju kako da resim problem ili jos bolje semu mnoooogo Shocked bi mi pomogao.
U prilogu dajem podatke za koriscene LED (0,5W Seoul semiconductors). U karakteristikama ima dijagram uticaja promene napona na jacinu struje.

Dopuna: 10 Dec 2008 22:10





Koristan link za zaludjenike metku.net/index.html?sect=view&n=1&path=mods/ledcalc/index_eng

offline
  • Pridružio: 16 Mar 2008
  • Poruke: 1567
  • Gde živiš: Novi Sad

Ne bi smeo da se greje stabilizator dok led ne gore.
Da li znas sta sijalica koju zelis da zamenis led-ovkama u stvari dobija od napona ? Stalan plus, a minus preko elektronike ili obrnuto. To moramo razjasniti da bi smo znali kakva sema ti je potrebna.
Druga mogucnost je da umesto postojece sijalice stavis led u seriju sa regulatorom struje i onda te to uopste ne interesuje. Uzmes npr. lm317 i 1 otpornik i u seriju dve led i to je to.

offline
  • nikoko 
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 10 Dec 2008
  • Poruke: 27

Jurcao sam sinoc po netu i pronasao semu instalacije. Grdno sam se iznenadio kada sam ustanovio da ne ide - sa unutrasnjeg svetla na centralnu jedinicu, vec na unutrasnje svetlo idu dva + sa CJ, a - ide direktno na masu *jedan + je permanentan i sluzi za ukljucenje svetla po zelji, a drugi samo dok su vrata otvorena, 15-tak sekundi po zatvaranju istih itd) tako da je, pretpostavljam, moj problem resen jer nema opasnosti za elektroniku (ako gresim postujte sto pre-za vikend najverovatnije instaliram Twisted Evil ).
Sada me je zaintrigirao LM317, pogledao sam malo karakteristike i stvarno je bolji (precizniji) od klasicnog 78xx regulatora napona. Interesantna mi je i sema koju je postovao Karlos (http://vancouver-webpages.com/peter/lm317.gif), ali me brine onaj pominjani gubitak (60%)-da li se odnosi na trazenu stabilizaciju napona na 4,5V ili vazi uopste? Question
Sledeće, koje karakteristike (snaga,...) treba da zadovolje otpornici u semi? Shocked
Ako je gubitak toliko veliki da li cu stabilizatorom napona preopteretiti instalaciju(sam sklop LED i otpornika trosi oko 4W, originalna sijalica 5W)? Shocked Shocked Shocked
Da li smo sami u svemiru? GUZ - Glavom U Zid ...

Nije mi jasno potpuno direktno povezivanje LM317 sa otpornikom i 2 LED u seriju. Koji otpor da primenim (da li moze onaj proracunu za LED-okacio sam link za kalkulator otpornika u prethodnom postu- ili mora posebno da se racuna), LM317 za razliku od serije 78xx nema odredjen napon na kom stabilizuje vec je potrebno (ako se ne varam) otporom regulisati izlazni napon i jos mnogo drugih pitanja po principu Muje iz vica sa termosom (kako termos zna kada je napolju toplo, a kada je hladno).

PS: Ako neko ima neku drugu semu stabilizatora napona, pozeljno proverenu u praksi, naka nakaci, svaka pomoc je dobrodosla. Hvala

offline
  • Pridružio: 16 Mar 2008
  • Poruke: 1567
  • Gde živiš: Novi Sad

Ne brini, sam po sebi lm 317 nema gubitke. Kao i svaki element (npr otpornik) ima disipaciju jednaku proizvodu napona i struje na njegovim prikljuccima. Struju kroz adj. prikljucak i grejanje usled toga mozes potpuno zanemariti. Dakle ako je ulazni napon 14V, izlazni 7, iskoriscenje ce biti 50% - sto bi rekli pola pije pola sarcu daje Smile Zato postoje impulsni stabilizatori, ali za ovako male struje mislim da ne treba komplikovati.

Sto se tice regulacije struje sa lm317, nista prostije : Ulazni napon naravno na IN, izmedju out i adj stavis otpornik, a potrosac (ledovke u tvom slucaju) izmedju ADJ i mase. Nije greska, dobro sam napisao ADJ, na izvod out dolazi dakle samo taj otpornik. Velicina tog otpornika odredjuje kolika ce struja teci kroz integralac, odnosno i diode, posto su spojeni u seriju . Struja ce biti 1.25/R ampera. Dakle za nekih 100mA treba ti otpornik od 12.5 oma. Nisu ti potrebni otpornici u seriju sa diodama. Jedino ako hoces da iskoristis jedan LM za vise grana ledovki koje bi vezivao paralelno onda bi trebalo dodati u seriju sa diodama i otpornike za izjednacavanje struja kroz svaku granu.

Sto se tice tvog opisa instalacije, nije mi jasno gde je sad tu elektronika ?

offline
  • nikoko 
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 10 Dec 2008
  • Poruke: 27

Ako sam dobro shvatio to bi trebalo da bude


Nekako mi izgleda mnogo mali otpornik.

Po pitanju instalacije, kao sto rekoh, centralna upravljačka jedinica šalje dva + odvojeno na kuciste unutrasnjeg svetla konstantnog napona 12.8V(ne radi motor) ili 14,2V(radi motor) i odatle je posle sijalice vezano za masu direktno. Podatke o otvorenosti vrata i stanju motora, vozila (jer je uvezano unutrasnje svetlo kao dodatni signal za neka stanja neispravnosti i gasi se unutrasnje svetlo cim se upali motor, odnosno, nema onih 15-tak sekundi produženog svetlenja pošto se zatvore vrata) dobija od senzora i računara motora i prekidaca u stubovima vrata, ali na osnovu tih podataka CUJ verovatno putem releja samo pušta struju u kućište unutrašnjeg svetla, a nema, kao što sam se plašio, povratne informacije sa kućišta osvetljenja ka CUJ koji bi mogli da je "pobrljave" ukoliko se umesto standardne sijalice postavi neki drugi sklop.
Evo je i sema da bude jasnije

offline
  • mrmr  Male
  • Super građanin
  • leon
  • elektronicar/penzos
  • Pridružio: 07 Mar 2008
  • Poruke: 1267
  • Gde živiš: Medakovic 3 Beograd

Shema auto instalacije je vrlo komplikovana i kao u tvom slucaju ima koliko sam shvatio neku vrstu komojutera u tom slucaju pokusaj da dovedes + sa prekidaca preko diode 1N 4007 na sklop za smanjenje napona.Vin+ na LM317.
Kakve su to LED kad vuku cak 150mA?

offline
  • Pridružio: 16 Mar 2008
  • Poruke: 1567
  • Gde živiš: Novi Sad

nikoko ::Ako sam dobro shvatio to bi trebalo da bude



Jeste, dobro si nacrtao. I mada nisi dobro napisao formulu, rezultat ti je dobar za otpornik (napisao si 12,5 u treba 1,25V/0,15A sto jeste 8,33 oma) To sto je otpornik mali je zato sto on ovde ne sluzi da preuzme "visak" napona. Na njemu ce biti tih 1,25 V, a ostatak napona ce preuzeti integralac. Uz taj napon, integralac ce nazalost preuzeti i grejanje...


Citat:Po pitanju instalacije, kao sto rekoh, centralna upravljačka jedinica šalje dva + odvojeno na kuciste unutrasnjeg svetla konstantnog napona 12.8V(ne radi motor) ili 14,2V(radi motor) i odatle je posle sijalice vezano za masu direktno.

Onda nije problem da upotrebis i standardni stabilizator (uz odgovarajuci serijski otpornik za diode) kao sto si i radio. Nije mi jasno zasto ti se stabilizator onda grejao kad ne ide struja kroz njega . Jesi li utvrdio sta se desavalo? Da nije samo ostao vruc ?

offline
  • nikoko 
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 10 Dec 2008
  • Poruke: 27

Citat:Kakve su to LED kad vuku cak 150mA?
Seoul semiconductor 0,5W u P9 kucistu. Imas podatke 7 postova iznad.

Citat:Onda nije problem da upotrebis i standardni stabilizator ...
Najverovatnije ce to i da bude 7810, a za grejanje sam siguran da je bilo konstantno (verovatno je crkao, a nisam imao drugi da probam). Medjutim sve mi se vise svidja ideja sa LM317 jer je precizniji mnogo u odnosu na 78xx, ali mu je nedostatak sto hladnjak mora da se veze za + izlaz, a to mi komplikuje zivot jer sam hladjenje hteo da sprovedem preko limarije. (s obzirom da je kuciste svetla relativno malo, a i plasticno je planiram da na plocici u kucistu budu samo diode, a sve ostalo spolja (regulator i otpornici) vezano za ojacanje krova).
U svakom slucaju mnogo hvala na pomoci, sada su mi stvari mnogo jasnije. Ziveli

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 938 korisnika na forumu :: 34 registrovanih, 11 sakrivenih i 893 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., babaroga, Bobrock1, bojank, cikadeda, Danijel99, Dimitrije Paunovic, djboj, Djokkinen, DonRumataEstorski, DPera, dragoljub11987, drimer, Georgius, gorican, JimmyNapoli, Kaplar2, Karla, Kubovac, ladro, loon123, Lubica, lucko1, Mercury, Milometer, Mixelotti, MrNo, Rogan33, S-lash, Sirius, Tvrtko I, Webb, x9, šumar bk2