Pravljenje mapa za CS

1

Pravljenje mapa za CS

offline
  • Pridružio: 07 Avg 2003
  • Poruke: 174
  • Gde živiš: Kraljevo

Kakva su vasa iskustva za pravljenje mapa u Counter-u?



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 26 Apr 2003
  • Poruke: 1947
  • Gde živiš: Srbija

Nemam ih licno, nikad me nije zanimalo, ali neki momci koju su to radili kazu da je preveliko mucenje ... nije vredno truda...



offline
  • Pridružio: 28 Avg 2003
  • Poruke: 8
  • Gde živiš: Nova Pazova

Ja sam ih licno pravio i kazem vam da je ogromno mucenje!!!

offline
  • Pridružio: 25 Jul 2003
  • Poruke: 1829
  • Gde živiš: Stara Pazova

I ja sam 1. napravio, sa drugom iz razreda... I to je grozno...
Prvo treba sve da stavis na papir...
Drugo... Trebaju ti sve definisane bitmape (ili JPG-ovi, ali lakse je sa bitmapama i lepse ispadne...), posle toga treba sve da grubo zacrtas u programu... Posle toga idu ti ne-probojni zidovi... Pa onda idu finese....
Ali posto ja nisam nasao (a ne znam da li postoji) neki program za pravljenje mapa za cs... Pa sam onda kombinovao Quake i World Craft...
Bilo je zeznuto... i da kada nakraju sam sve zavrsio - nisam mogao da exportujem u *.bsp... Mogao sam da igram sa botovima (napravio sam i waypoint) sve je bilo ok, ali sam pokretao program za pravljenje a posle sam isao TEST MAP... I samo tako je i radila.. Da bih se toliko iznervirao i obrisao... I sada mi krivo sto sam je obrisao Sad - Ako mi bude opet trebala, imam barem bitmape (ne moram sve iz pocetka)... Very Happy

offline
  • Pridružio: 07 Avg 2003
  • Poruke: 174
  • Gde živiš: Kraljevo

I ja sam probao to jest napravio jednu mapu Very Happy
Ali sam se manu pravljenja mapa! Laughing
To sto kazete,bas je naporno!! Sad

offline
  • Pridružio: 26 Apr 2003
  • Poruke: 1947
  • Gde živiš: Srbija

U principu ja sam planirao da uzmem da odradim nesto ozbiljno, znam neke momke koji su to radili bas ozbiljno, ali.... pre ili kasnije shvatis, cemu to? Sad

offline
  • Pridružio: 07 Avg 2003
  • Poruke: 174
  • Gde živiš: Kraljevo

Citat:U principu ja sam planirao da uzmem da odradim nesto ozbiljno, znam neke momke koji su to radili bas ozbiljno, ali.... pre ili kasnije shvatis, cemu to?
Potpuno se slazem sa tobom!Ja sam samo probao cisto ono radi reda da vidim kako je ali treba dosta vremena da bi savladao pravljenje kako treba.

offline
  • Pridružio: 26 Apr 2003
  • Poruke: 1947
  • Gde živiš: Srbija

Nije to neki problem, to je cisto fizikalisanje koje je manje vise lako nauciti...

offline
  • Vlada 
  • Elitni građanin
  • Pridružio: 07 Jul 2003
  • Poruke: 1544
  • Gde živiš: Vranje

-Making maps is sucks.
-Yea,yea,Beavis.
-He,he,he,he.
-Lets go to play Counter,haahahaha.
-Yea,yea lets go Buthead.
-I will kill you off,heehehe.
-Shut up bitch.

offline
  • Pridružio: 22 Mar 2004
  • Poruke: 132
  • Gde živiš: Pozarevac

CS MAPE SU CCCOOOOOLLLL sam ih pravim sa samo 1 programom i tako lepo ubijam vreme posto drzim igraonicu i svakog jutra napravim o jednu a poceo sam ovakooo!!!!!!! Skinete Valve Hamer 3.4 podesite kao sto pise u uputstvu koje cu sada da vam napisem!!!>>????>><<<

________________________________________________
Programi koji su nam potrebni za pravljenje mapa su Valve Hammer Editor (verzija3.4). "Hammer" instalirate, najbolje na istu particiju gde vam je i Half-Life (npr. u Sierra direktorijum/folder, ako ga imate i ako su vam tu HL i CS) . Startujte Hammer i podesite ga: TOOLS -> OPTIONS: Najvaznija stavka je GAME CONFIGURATIONS i ona treba da izgleda otprilike ovako: slika.

U GAME DATA FILES opcijama treba da dodate HALFLIFE-CS.FGD koji dobijate uz program (u fgd direktorijumu). Odredite jedan direktorijum gde cete snimati vase mape (RMF Directory). Zatim podesite sekciju TEXTURES: Kliknite ADD WAD i ucitajte sledece WADove u program: halflife.wad, cstrike.wad, i cs_bdog.wad. To je dovoljno za pocetak.
VAZNO je da ne ucitavate WADove koje necete koristiti (teksture iz tih WADova) i takodje izbegavajte "custom" WADove koji ne dolaze uz instalaciju CS-a, jer vecina ljudi nema "custom" WADove i nece moci da ucita vasu mapu bez njih, sto dodatno otezava distribuciju vasih mapa!!! Dobar program za lako pregledanje WADova je Wally. Posle toga restartujte program.

Prva mapa:
Kliknite FILE->NEW i mozete da pocnete da pravite vasu mapu. Za pocetak nije lose imati ideju o tome sta zelite da vasa mapa predstavlja ili bar deo mape.


Ovo je vas radni deo, podeljen u 4 dela. Prvi je 3D prikaz prostora gde ce te praviti mapu, a ostala 3 su 2D prikazi (odozgo, spreda i sa strane). Uz levu ivicu su alatke, a uz desnu selektor tekstura i objekata.

U selektoru tekstura kliknite BROWSE da izaberete teksturu:



Pronadjite teksturu BRICK01 i selektujte je dvoklikom. Zatim kliknite na i u TOP prikazu kliknite i razvucite kvadrat, pa stisnite ENTER na tastaturi.



Zatim kliknite na , a potom na kvadrat da bi ste ga selektovali i oko njega ce se pojaviti RESIZE POINT-i. U SIDE prikazu razvucite objekat i napravite kvadrat, tj. kocku:



Kliknite bilo gde pored kocke da je deselektujete. Kliknite na , a zatim u 3D/Camera prikazu drzite SHIFT i desni taster misa, i povucite mis u nazad. Ovo mozete uraditi mnogo jednostavnije i sa tockicem na misu. Trebalo bi da vidite kocku koji ste kreirali sa izabranom teksturom (slika).

Eksperimentisite sa 3D prikazom da steknete osecaj kretanja "kamere" kroz 3D prostor. Ovaj prikaz ce vam najvise pomoci da vidite svoju mapu onako kako ce izgledati u igri. Ako kamerom "udjete" u kocku koju ste kreirali, ona ce nestati iz 3D prikaza, neka vas to ne zbunjuje.

Selektujte ponovo ovu kocku sa u nekom od 4 prikaza, a zatim iz menija izaberite komandu TOOLS-> MAKE HOLLOW. Program ce vas upitati koju debljinu zidova zelite. Ostavite ponudjenu vrednost 32 i kliknite OK. Primeticete promenu u 2D prikazima kocke. Kocka je sada suplja sto mozete i proveriti ako kamerom udete unutar kocke. (Plava, zelena i crvena linija koju ce te mozda primetiti oznacavaju nultu tacku 3D koordinatnog sistema). Ovo je sada jedna soba u koju cemo ubaciti jos neke elemente. (slika)

Sada izaberite ENTITY TOOL i u meniju objekata izaberite INFO_PLAYER_START (ako vec nije).



U FRONT 2D prikazu kliknite u donji levi ugao kocke, a zatim pritisnite ENTER. Pojavice se zeleni pravougaonik. To ce biti "spawn point" za CT. Selektujte ga i pomerite i u SIDE prikazu da bude u uglu (moze i u TOP prikazu). Vazno je da ovaj objekat nigde ne dodiruje zidove kocke (sobe), inace igrac nece moci da se krece. Aktivirajte ponovo ENTITY TOOL, ali sada umesto INFO_PLAYER_START izaberite INFO_PLAYER_DEATHMATCH i istim postupkom postavite ovaj "entity" u suprotan ugao. To je "spawn point" za Teroriste. Na isti nacin ubacite i INFO_BOMB_TARGET blizu CT "spawn point"-a. To je mesto za postavljanje bombe. Poslednja stvar koja nam treba za ovu mapu je neko svetlo. I njega cemo ubaciti na isti nacin tako sto cemo izabrati LIGHT "entity" i postaviti je u sobu, ne mnogo visoko u odnosu na "spawn point"-e
PA je sacuvajte. zatim zatvorite pa opet pokrenete HAMER i u bild program Uradite kako vec pise samo potvridite!!>>i zatim je otvorite Stisnete F9 i on ce pokrenuti vasu mapu i napraviti BSP fajl..



SRECNO U MAPIRANJU!!!!!!!!!<F@N@T!C>>
__________________________
p.s U HELP-u ima dosta uputstava pa ko zna malo bolje engleski neka NAVALI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :twisted: :wink: :roll:

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1209 korisnika na forumu :: 40 registrovanih, 13 sakrivenih i 1156 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: Andrija357, cavatina, ccoogg123, comi_pfc, debeli, Denaya, Dimitrise93, dragoljub11987, FOX, goxin, hatman, ikan, Istman, Karla, kjkszpj, Kriglord, Kubovac, kunktator, kybonacci, ladro, laganini123, laki_bb, Libertas, Lieutenant, Milometer, mkukoleca, nemkea71, Pohovani_00, Recce, Sale.S, Srle993, stankolich, Stefan M, Tvrtko I, vathra, VP6919, vukdra, vukovi, zeo, 125