„Gugl” najskuplji svetski brend

„Gugl” najskuplji svetski brend

offline
  • Rogi  Male
  • Mod u pemziji
  • Najbolji košarkaš koji
  • je ikada igrao ovu igru
  • Pridružio: 31 Avg 2005
  • Poruke: 11687

London – Internet-pretraživač „Gugl” se, drugu godinu zaredom, našao na vrhu liste najmoćnijih svetskih brendova, sa vrednošću koja se procenjuje na 86,1 milijardu dolara, objavio je juče londonski „Fajnenšel tajms”.

Na listi najvrednijih brendova (BrendZ TOP 100), koju sastavlja agencija „Milvord Braun Optimor”, među prvih deset vode tehnološke firme, koje su zauzele šest mesta. Tu su i čuveni proizvođači brze hrane – „Mekdonalds” i „Koka-Kola”.

U prvih deset firmi prema tržišnoj vrednosti je i dalje proizvođač cigareta „Marlboro”, uprkos snažnim kampanjama protiv pušenja. Istina, pao je za četiri mesta – sa šestog na deseto.

Vrednost „Top 100” brendova porasla je za poslednjih godinu dana 21 odsto i ukupno dostigla 1,94 biliona dolara.

Iako je lista svetska, na njoj se nalaze firme iz samo 16 zemalja. Više od polovine, 54 marke, potiče iz SAD.

Dobro se drži i Kina, čija se telekomunikaciona kompanija „Čajna mobajl” našla na petom mestu. Među sto najvrednijih su još i „Benk ov Čajna”, „Čajna konstrakšn benk” i banka ICBC.

Prvi put se na listi našla i istočna Evropa. Na 89. poziciji smestio se ruski mobilni operater MTS, najveći u srednjoj i istočnoj Evropi, sa 83 miliona korisnika.

Vrednost brendova se najtačnije utvrđuje prema sumi koju je konkurencija spremna da plati za celu kompaniju. Tamo gde takvo poređenje nije moguće traže se drugačiji metodi. Istraživanje „BrendZ” uzima u obzir pre svega vrednost preduzeća prema obimu prometa i prema tome kako tu marku vrednuju potrošači.

Međutim, kad bi oni odlučivali, na vodećim mestima bi bio sasvim drugačiji poredak, pokazalo je istraživanje. Vodile bi marke koje predstavljaju luksuz, kao što su „luj viton” „porše”, „hermes”, „guči” ili „kartije”...

Iznenađujuće je, međutim, da bi se na šestom mestu našao prašak za veš „tajd”.

Na zvaničnoj listi „BrendZ TOP 100” na drugom mestu se nalaze se kompanije „Dženeral elektrik”, čiji brend vredi 71,4 milijarde dolara, sledi „Microsoft” sa 70,9 milijardi dolara, „Koka-Kola”, „Čajna mobajl” (57,2), IBM (55,3), „Epl” (55,2), „Mekdonalds” (49,5), „Nokija” (44) i „Marlboro” (37,3 milijarde dolara).





Izvor: http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/Gugl-najskuplji-svetski-brend.lt.html



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 03 Jun 2007
  • Poruke: 225

Da li mi imamo konja za takvu trku?



offline
  • Rogi  Male
  • Mod u pemziji
  • Najbolji košarkaš koji
  • je ikada igrao ovu igru
  • Pridružio: 31 Avg 2005
  • Poruke: 11687

Jovanka, kratko i jasno. Marlboro. Mr. Green

offline
  • Milan
  • Pridružio: 17 Dec 2007
  • Poruke: 14809
  • Gde živiš: Niš

Rogi ::Jovanka, kratko i jasno. Marlboro. Mr. Green

Mislis Morava? Mr. Green Mr. Green

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 983 korisnika na forumu :: 47 registrovanih, 7 sakrivenih i 929 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 357magnum, A.R.Chafee.Jr., aleksmajstor, amaterSRB, Bobrock1, comi_pfc, darkojbn, dragoljub11987, flash12, GenZee, goxin, HrcAk47, ILGromovnik, Karla, Krvava Devetka, mercedesamg, Mercury, MilosKop, Mixelotti, Mlav, mrav pesadinac, MrNo, nebojsag, nesa1962, Njemac, Parker, pavlo, pedja.st, radoznao, rajkoplje, raptorsi, Ripanjac, Simon simonović, slonic_tonic, Stanlio, Sumadija34, Tas011, TheBeastOfMG, Toper, Trpe Grozni, vathra, Vlad000, vladulns, voja64, yrraf, ZetaMan, žeks62