marketing & advertajzing

marketing & advertajzing

offline
  • Pridružio: 29 Mar 2006
  • Poruke: 2215
  • Gde živiš: in the heart of the city

Marketing je reč anglosaksonskog porekla i još uvek se ne može adekvatno prevesti na naš jezik. Potiče od reči market-tržište i dodatka ing-aktivnost.
Definiše kao proces obezbeđenja optimalnog nivoa zadovoljenja potrošača, uz ostvarenje optimalnog profita i optimalnog finansijskog i radnog zadovoljstva za sve zaposlene u preduzeću, sve to bez optećenja fizičkog i socijalnog okruženja.
Osnovni elementi marketinga su 4P:
- proizvod,
- cena,
- promocija i
- distribucija;
dopunjeno sa 3C:
- obezbeđenje dugoročnih interesa potrošača,
- kontrola i racionalno korišćenje raspoloživih resursa,
- očuvanje čovekove okoline.

Promotivne aktivnosti su sve aktivnosti kojima preduzeća komunicira sa svojim okruženjem u cilju povećanja prodaje.
Promotivni miks čini pet instrumenata, tj. aktivnosti:
1. licna prodaja (personal selling),
2. propaganda, tj. oglašavanje (advertizing),
3. odnosi sa javnošću (public relations),
4. direktan marketing (direct marketing),
5. unapredjenje prodaje (sales promotion).

Direktan marketing je onaj u kome je obraćanje kupcu neposredno i bez posrednika. Razlika između ovog instrumenta i propagande je u tome što se u ovom slučaju ponuđač obraća direktno ciljnoj grupi potencijalnih potrošača na neposredniji (personalizovan) način.

Ekonomska propaganda je skup delatnosti pomoću kojih ponuđač proizvoda, ili usluge, saopštava prodajne poruke stvarnim ili potencijalnim potrošačima korišćenjem plaćenog medija radi delovanja na sklonost, stavove i akcije tih potrošača.
Zadatak ekonomske propaganda je da, na poseban način informiše o proizvodu (ili usluzi) i nekim njegovim karakteristikama stvarajući psihološku atmosferu oko njega, da podstakne na razmišljanje o proizvodu i na odluku o eventualnoj kupovini i, što je veoma važno, da tom ekonomskom propagandom ne stvori nezadovoljstvo ili frustraciju kod potencijalnih kupaca.
Ekonomska propaganda se može podeliti na različite vrste prema različitim kriterijumima. Kriterijumi mogu biti, na primer, šta se propagira (proizvodi široke potrošnje ili proizvodna potrošnja), ko propagira (proizvođač, uvoznik itd.), vreme propagiranja (sezonski i vansezonski proizvodi), prema različitim medijima koji se koriste (štampa, tv, radio, internet…). Prema životnom ciklusu proizvoda moguća je podela na promotivnu, održavajuću propaganda i ekonomsku propaganda čiji je cilj podsećanje.
Svaka od ovih vrsta ekonomske propaganda ima svoje posebne karakteristike na koje treba obratiti pažnju pri planiranju i kreiranju propaganda.

U sredstva ekonomske propaganda ubrajaju se: oglas, poslovno-propagandna sredstva, direktna propagandna sredstva, reprezentativna propagandna sredstva, spoljna propagandna sredstva, projekciona propagandna sredstva, akustična propagandna sredstva…
Kao mediji (posrednici) u ekonomskoj propaganda pojavljuju se dnevna štampa, časopisi, revije, tv, radio, razglas, sajmovi, pošta…


Dobra propagandna poruka treba da potencijalnog kupca provede kroz četiri faze – po takozvanom AIDA modelu, tj. mora da:
- privuče pažnju - Attention,
- zainteresuje - Interest,
- stvori želju za kupovinom - Desire,
- dovede do kupovine – Action.

U propagandi se često uspešno koristi i tzv. „podvale“, tj. tehnike ubedjivanja kupaca. To su na primer:
- „podvala“ većine (45.000 naših zadovoljnih kupaca i sl.)
- „podvala“ primera (npr. Primer pacijenata koji koriste tedonal mast i sl.)
- „podvala“ autoriteta (Majkl Džordan reklamira košarkašku loptu, stomatolog preporučuje pastu za zube i sl.)
- „podvala“ popularnosti (poznati glumci reklamiraju bankarske kredite i sl.)
- „podvala“ lepote (lepa žena reklamira kozmetičke proizvode kao iluziju o ostvarivanju svih želja o dobrom izgledu, lepoti, vitalnosti i sl.)
- „podvala“ crno na belo (korišćenje raznih podataka i statističkih brojki i sl. da bi se potkrepila teza o kvalitetu proizvoda)
- „podvala“ ekskluzivnosti (satovi marke Roleks i sl. – samo za „odabrane“).



Koristan link: Advertajzing rečnik: http://www.mosaic.rs/dictionary.swf



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1240 korisnika na forumu :: 63 registrovanih, 6 sakrivenih i 1171 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 357magnum, A.R.Chafee.Jr., airsuba, babaroga, bojcistv, Boris90, BSD, bufanje, cemix, cenejac111, CheefCoach, cinoeye, comi_pfc, CrazyDiablo, Dimitrise93, DonRumataEstorski, DPera, dule10savic, elenemste, flash12, Georgius, GORDI, gorican, goxin, ikan, Još malo pa deda, Klecaviks, Kubovac, kuntalo, kybonacci, MB120mm, Metanoja, milenko crazy north, mkukoleca, moldway, muaddib, novator, nuke92, opt1, ozzy, Parker, repac, rovac, ruma, shaja1, Smiljke, Srky Boy, Srle993, StepskiVuk, Tas011, Tvrtko I, vasa.93, virked, Vlad000, vlad4, vobo, wizzardone, yrraf, YugoSlav, zillbg, Zimbabwe, |_MeD_|, 125