baterijski sistem paljenja kod oto motora ?

baterijski sistem paljenja kod oto motora ?

offline
  • Pridružio: 08 Sep 2008
  • Poruke: 14

treba mi klasican baterijski sistem paljenja kod oto motora
elementi
princip rada
ako neko zna bilo sta neka napise.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13744
  • Gde živiš: Vršac

Slucajno mi je pod ruke pre neki dan pala knjiga za treci razred srednjeg obrazovanja, smer automehanicar ,, Tehnologija obrazovnog zanimanja,,. U njoj je to sve objasnjenjo. Elementi, princip rada, vrste, seme...



offline
  • Pridružio: 16 Mar 2008
  • Poruke: 1567
  • Gde živiš: Novi Sad

Najkrace: Bobina (transformator), prekidac (platinska dugmad) i kondenzator. Kad je prekidac zatvoren, struja tece kroz primar bobine. U momentu prekida struje dolazi do samoindukcije u primaru (par stotina volti). Sekundar ima mnogo vise namotaja te se u sekundaru indukuje toliko puta vise volti (10-20 hiljada volti). Kondenzator sluzi da smanji varnicenje na kontaktu (vezan je paralelno kontaktima prekidaca). Bez njega bi se dobio mnogo manji napon jer bi se energija trosila na varnicenje.

offline
  • Pridružio: 17 Apr 2008
  • Poruke: 770
  • Gde živiš: Taurunum

1 .Akumulator 12V ili 24V zavisi od vrste vozila, putnički auto ili kamion.
2. Elektro pokretač (za inicijalno paljenje motora)

pa onda ono gore što je naveo yu7rtn.

Ovo je kod klasičnog motora.

Noviji imaju više bobina i procesorsku jedinicu koja upravlja radom bobina.

Princip rada:

Davanjem kontakta u bravi na volanu uspostavljaš primarni krug napajanja bobine obzirom da je drugi kraj primara preko platinskog dugmeta vezan na masu. Okretanjem ključa u položaj za verglanje (startovanje motora) iniciraš Elektro pokretač preko relea (bendiks) da počne da vergla kako se platinsko dugme nalazi unutar razvodnika paljenja ovo će uzrokovati da indukovani napon sekundara bobine napoji samo onu svećicu koja se tog trenutka nalazi u skoro gornjoj mrtvoj tački i prouzrokuje paljenje smeše goriva i vazduha unutar cilindra.

Ovo je moj slobodni prevod rada OTO motora verovatno u knjizi koriste stručnije izraze od mene.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1075 korisnika na forumu :: 50 registrovanih, 7 sakrivenih i 1018 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 357magnum, A.R.Chafee.Jr., Apok, babaroga, bankulen, Batinas, Bobrock1, Bokiboks, Boris90, cenejac111, cifra, CikaKURE, cincarin, comi_pfc, Denaya, Dimitrise93, dragoljub11987, drimer, Georgius, ginjica, ILGromovnik, JOntra, Još malo pa deda, Karla, Krvava Devetka, ladro, Lucije Kvint, Marko Marković, mercedesamg, mikrimaus, milenko crazy north, milutin134, moldway, mrav pesadinac, nebidrag, nenad81, Nobunaga, rasok, Ripanjac, RJ, Rogan33, royst33, stalja, Sumadija34, vathra, Vladko, voja64, wolf431, wolverined4, YugoSlav