Da upravo tako prva letilica služi samo da odbaci onu drugu van atmosfere. Da pojasnim, pre nekog vremena održano je takmičenje pod nazivom Ansari X Prize (mislim da smo o tome već pričali na MCu).
Ideja je bila da se podstaknu nezavisne privatne kompanije da razvijaju svemirsku tehnologiju. Po propozicijama pobednik ovog takmičenja je letelica koja je bila u stanju da izađe van atmosfere i bezbedno se prizemlji. Uslov je bio da ista letelica može da obavi dva ovakva leta za manje od dve nedelje. Veoma bitna razlika u odnosu na tradicionalne svemirske brodove koji zahtevaju rakete nosače koji su manje više za jednokratnu upotrebu.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ansari_X_Prize
Nagradu na ovom konkursu je odneo projekat pod nazivom Space Ship One, kompanije Scaled Composites, pod vođstvom Berta Retona.
http://en.wikipedia.org/wiki/Space_Ship_One
Kompanija Virgin Galactic je otkupila prava na komercijalnu upotrebu ove tehnologije.
http://www.virgingalactic.com/
Space Ship Two je naslednik ovog prototipa, nova, veća verzija koja bi trebala da uđe u upotrebu u dogledno vreme. Na ovim slikama je prikazana maketa.
http://en.wikipedia.org/wiki/SpaceShipTwo
Komercijalna ekspolatacija se očekuje od 2008 godine. Virgin Galactic je naručila 5 ovakvih letelica/brodova, a prvi su nazvali prigodno VSS Enterprise.
|