[4] Game Maker :: Postavka objekata i zamisao terena

[4] Game Maker :: Postavka objekata i zamisao terena

offline
  • Programer
  • Pridružio: 23 Maj 2012
  • Poruke: 4575

Postavka objekata i zamisao terena


[1] Važnost dobre postavke terena
[1.1] Utisak igrača
[2] Tipovi objekata u sobi
[2.1] Pločice
[2.2] Pozadine
[2.3] Objekti
[2.3.1] Nevidljivi objekti
[2.3.2] Vidljivi objekti
[2.3.3] Čvrsti objekti
[3] Osnovna podešavanja sobe


[1] Važnost dobre postavke terena

Elementi koji prvi upadaju u oči pri pokretanju igre jesu igrač, pa onda i nivoi. U zavisnosti od vrste video igre koju stvarate, mogu se izdvojiti 3 vrste terena;

Statički teren - ovakvi tereni se najčešće nalaze u video igrama tipa tenisa ili ping-ponga. Oni su tokom cele igre isti, sem što se na njima smenjuju akcije. Statički tereni su i oni koji se mogu posmatrati iz prozora i koje ne treba pomerati da bi se videli ostali delovi tog terena. U statičke terene spadaju čak i meniji, stranice sa zaslugama, stranice sa tekstom.

Aktivan teren - ovakvi tereni su danas najčešći u video igrama. Igrač ima mogućnost obično da, ako zauzimaju veću površinu od aktivnog prozora, vidi minimapu odnosno navigaciju mišem koja prikazuje ostale delove terena. Na minimapi se objetki obeležavaju obično kružićima, kvadratićima, a pri selektovanju nekog objekta oko njega se stvori krug raspolaganja (radius). Aktivni tereni u igrama su i oni za fudbal, košarku, ragbi...

Deskriptivni teren - radi se o terenu na kom se vrši opis i daju instrukcije igraču. Obično je predstavljen razgovorom nekih likova na površini. Često je nemoguće pomerati kameru tokom tog događaja, ali u nekim TPS igrama je to omogućeno (GTA naprimer). Ovakvi tereni se javljaju i u video zapisima, kada se završi određen chapter (tematska celina igre) i igrač prelazi u sledeći deo. Deskriptivni teren bi trebao biti sa što neizvesnijim i iznenadnijim događajima kako bi gameplay bio što bolji i kvalitetniji.

[1.1] Utisak igrača

Sam utisak igrača je najvažniji. Zato nivo mora biti prilagođen samom gameplay-u i opsiu igre. Ako je u pitanju srednjovekovna igra, svi elementi moraju biti nalik na srednji vek. Ako pravite 3D igru iz perspektive prvog ili trećeg lica, gledajte da modeli budu što vernije prikazani. Game Maker je kompaitbilan sa Marzipan modelima. Takođe ima i svoj kreator modela o kome ćemo govoriti više kada budemo radili sa 3D komponentama.

[2] Tipovi objekata u sobi

U zavisnosti od formata objekta u sobi i njegove namene, objekti se dele u tri grupe, a treća grupa u tri podgrupe.

[2.1] Pločice

Pločice ili tiles su sličice koje predstavljaju materijale od kojih je sačinjena neka površ. One mogu biti i sličice reljefa ili objekata. Preko pločica mogu ići objekti iz igre (igrači, neprijatelji...).


Primer pločica

[2.2] Pozadine

Pozadine ili backgrounds su slike koje imaju za zadatak da prekriju celu površinu sobe. Ako pozadina nije dovoljne veličine da prekrije celu sobu, ona će se ponavljati.



Primer pozadine koja se ponavlja



Osnova pozadine

[2.3] Objekti

Objekti ili objects mogu biti dugmadi, igrači, neprijatelji ili obične kutije. Razlog zašto ćemo pre staviti kutiju kao solid object (tvrd objekat) nego kao pločicu jeste to što kutiji kao objektu možemo dodati da bude čvrsta kao prvo, a drugo da bude uništiva, dok će pločica kutije biti samo fiksirana sličica.


Primer objekta kutije u object editor-u

[2.3.1] Nevidljivi objekti

Nevidljivi objekti ili unvisible objects su objekti koje igrač ne može videti tokom igre, a koji su obično zaduženi da rade neke spoljne radnje (puštanje muzike, ispitivanje varijable...). Kada postavljate nevidljivi objekat u sobu, njegova sličica će biti .

Kako napraviti nevidljivi objekat?

Nevidljivi objekat se pravi tako što se objektu pri kreaciji ne dodaje sprajt (sličica).


Nevidljivi objekat


Nevidljivi objekat u sobi

Pri debagovanju igre, objekat neće biti vidljiv.

[2.3.2] Vidljivi objekti

Vidljivi objekti ili visible objects su objekti koji su vidljivi. Stvar je u tome što su vidljivi objekti;


vidljivi pri debagovanju;
nisu čvrsti, te se kroz njih može prolaziti od strane nekog drugog objekta.


Vidljivi objekat je svaki koji ima svoj sprajt i kod koga je čekirano Visible (ova opcija je obično čekirana automatski pri kreaciji objekta).


Vidljivi objekat

[2.3.2] Čvrsti objekti

Čvrsti objekti ili solid objects su objekti kod kojih je čekirano Solid. Ovi objekti su definisani kao tvrdi. Ipak, morate sami podesiti da igrač stane pri kontaktu sa takvim objektom tako što ćete dodati događaj Collision (objekat za koji želite da igrač stane pri kontaktu sa njim) i definisati da brzina objekta u centralnom pravcu iznosi 0.

[url=https://www.mycity.rs/must-login.png kretanja pri kontaktu (10.4 KB)[/url]

[3] Osnovna podešavanja sobe

Tab backgrounds;




Draw background color - ovu opciju čekirajte ako želite da vam pozadina bude boja. Boju definišete pod Color:
Visible when room starts - označava dali je pozadina vidljiva kada se soba pokrene. Prvo iz liste sa pozadinama izaberete pozadinu, pa onda štiklirate ovu opciju po potrebi.





Foreground image - definišemo da pozadina postane prednja slika.


Tab settings;





Name: - ime sobe
Caption for the room: - naslov koji će se pojaviti kada se soba pokrene u gornjem levom uglu prozora unutar kog se pokreće igrica.
Width: - širina.
Height: - visina.
Creation code - Kod koji se generiše pri kreaciji sobe (obično se dodaje prilikom rada sa 3D sobama).


Tab views;




Views (poglede) možemo podešavati tako što izaberemo broj pogleda i postavimo karakteristike koje su navedene dole.




Enable the use of Views - definišemo da želimo da koristimo različite pozicije kamere u sobi.
Visible when room starts - definišemo da želimo da generišemo podešavanja automatski pri pristupu u sobu.




Pozicije pogleda; View in room podešavanja su vezana za pogled unutar sobe, to jest, koliku površinu želite zauzeti unutar sobe. Port on screen podešavanja su vezana za ekran, to jest, površinu ekrana koju želite da zauzme pogled (najbolje za korišćenje kada je uključen Fullscreen mod).

Ostale tabove već poznajemo - to su tab za dodavanje pločica (tiles) i tab za dodavanje objekta (objects).



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 691 korisnika na forumu :: 4 registrovanih, 0 sakrivenih i 687 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: ikan, Koridor, nenad81, Parker