GAME MAKER -->Dakle :

2

GAME MAKER -->Dakle :

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

Poznajem perl vrlo dobro.. Smile
kao i c# i c++ i Basic, i asembler.. etc etc etc... Eto Delphi mi je 'promakao'. njega ne poznajem.
Nisam napisao kompleksno nego prvi primeri koji su mi napamet pali...
I napisani su za ljude koji nisu nikad pogledali unutrasnjist GM-a, a uporni su u izjavama
da je to iskljucivo Drag&Drop pocetnicko programsko okruzenje.
Inace...
Upravo radim knjigovodstveni program u Gm....
a za OpenGl pogledaj primer sa mog sajta
link :
http://zmajsoft.com/plus/index.php?option=com_phoc.....mp;lang=sr
(moras biti registrovan da download )
skini 'GM 3D primer
za DirectX primer skini ' Peta Brzina'

Pa GM jeste dete Delphija ...Smile Ne sumnjaj da moze sve sto i delphi... cak i malo vise...
Koji otac ne zeli da dete bude bolje od njega??? Slicno je i sa GM.. Smile
Negde je GM malo bolji, negde malo losiji... ali to je to.. Smile
eto...
I JA ne ponidastavam ostale programske jezike... Kao sto rekoh neke i poznajem...
A sto se tice linkera i kompajlera, naravno da ih ima... ali su implementirani u GM, i pristupa im se , jednostavno, preko glavnog menija, i za razliku od vecine ostalih, ne moze se komandi ' make_exe' pristupiti linijskom komandom ...

Kako god... hvala na postu, nadam se da ce se javiti, i ostali zaljubljenici nula i jedinica sa svojim kodovima za gore navedene primere...
Inace, mislim da sam i rekao GM je napisan u Delphiju Smile...
I vrlo se rapidno razvija... ne zelim da potenciram, niti bilo sta implementiram, reci cu ono
sa cime sam se uverio i sam, kako je vreme prolazilo...
Vecina osnovnih jezika je pisana i razvijana u Asembleru, ali malo ko danas voli Asembler... zar ne?

hvala



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 30 Avg 2009
  • Poruke: 144
  • Gde živiš: Serbia

da li moze ta ispravka Breakout-a u .gm6 formatu, posto sam je radio u GM 6.1?



offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

neeeemam gm6...
skini Gm7 i radice....
ako izbaci gresku, procitaj upustvo... trebash disejblovati samo jedan red...
zapravo postavio sam efekat vatrometa, kad udarish u onaj bonus blok...
I samo taj red ne radi sa neregistrovanom verzijom GM... sve ostalo radi...

Uostalom, izuzetno su malie razlike izmedju Gm6 i Gm7, sto se tice neregistrovanih verzija...

A i savet za svaki programski jezik ti je, " Uci se uz najnoviju verziju da bi mogao da pratis napredak okruzenja"...

Jos jedan savet,,, Prelistaj 'examples' koji stizu sa GM7.. vrlo su poucni...

offline
  • Pridružio: 30 Avg 2009
  • Poruke: 144
  • Gde živiš: Serbia

ne mogu GM 7.1 zato sto je za registrovanje potrebno platiti, jer svaki serial code je poseban, tako da se no moze naci na netu. Sad

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

Pa ja napisah da ne mora da bude registrovan za ovaj doticni primer...

----------- Dopuna

Postavio sam jos jedan, ozbiljniji primer rada u GM....
Rad na 3D fluidima, kao i mogucnosti GM kada je rec o 3D...
"Gm 3D primer "
pozz... Smile

offline
  • Pridružio: 30 Avg 2009
  • Poruke: 144
  • Gde živiš: Serbia

Juce sam instalirao PRO verziju Game Makera 7! Very Happy

Video sam ispravku Breakout-a. Sada sam shvatio sta nije u redu! Ali, ja nisam koristio kodove. Smile

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

Pa znam da nisi....
Ali, rachunam, da zelis da se malo ozbiljnije bavis programiranjem...
Za svaki napisani red koda, ja sam ti napisao objasnjenje, kao i koju Drag&Drop funkciju menja...

Kardinalna stvar GM jezika, je ta sto je mnogo fleksibilniji u odnosu na D&D programiranje...
Npr.. Probaj da napravis objekat da kad stisnesh 2 strelice ( Npr gore i desno) Objekat ide ukoso, odnosno i desno i gore, bez secanja... videces da je gotovo nemoguce...
Ima bash puno takvih primera...
D&D programiranje ima za funkciju da ti omoguci osnove programiranja i nista vise...

Dalje... probaj da slucajnim izborom poredjash blokove ( kao sto smo uradili kod tebe) , D&D nacinom programiranja... Moze... ali je vrlo tricky... Dok skriptom to izgleda sasvim jednostavno, i izvedeno sa par reda kodova...

NIkad ne koristi ' zauzeta' imena pri radu... Uvek ce doci do konflikta, i vrlo cudnog ponasanja aplikacije, ili pada same aplikacije...
Ne mozesh npr objekat imenovati 'object', iz sasvim razumljivog razloga.... To je ime zauzeto od samog GM...
To je mozda propust Marka Owermans-a , ali GM ce ti sasvim 'ladno dozvoliti takvo imenovanje , problemi nastaju kasnije, kad se aplikacija pokrene... Smile
Da jos dodam da je i to predmost skriptinga u odnosu na D&D, zato sto pri pisanju skripte u GM script editoru , editor zauzeta imena jasno obelezi crvenom bojom, a komande zadebljanom... znaci, laksi debuging... a imas i onaj taster za debuging na vrhu svakog script editora... koristi ga sto cesce, procitaj LEPO koju je gresku naveo, i nece biti problema.

Etc etc etc... detaljno sam ti sve napisao da se ne ponavljam ovde...
Inace sam kod tvoje igrice, i ako ispravljen, mogao je jos sazetiji da bude... Namerno sam ga razvukao da bi mogao da pratis sta sam tacno uradio...

Kako god... zelim sretno i uspesno programiranje, i ukoliko ima jos nejasnoca.. tu sam Smile

offline
  • Pridružio: 26 Okt 2008
  • Poruke: 1560
  • Gde živiš: Sremski Mihaljevci

krenucu u game makeru skinuo sam 6.1

offline
  • Pridružio: 03 Okt 2009
  • Poruke: 246

OK... Obzirom da sam imao malo vremena... preveo sam jedan od kracih tutorijala
" Kako napraviti objekat sa AI " ( artifical inteligence)

Naravno , ovde se pod AI podrazumeva bazno ponasanje, i razmisljanje objekata aplikacije.
Nista spektakularno, ali odnekle se mora krenuti, a ovo je korak gde se pocetnici uglavnom spetljaju.
Ovo NIJE gotova skripta, vec objasnjenje, sa datim primerima( sripting). Ne ocekujte da je to resenje za vasu igricu, ali vam svakako moze dati smernice, i pomoci u kreiranju vasih objekata sa AI...

http://zmajsoft.com/plus/index.php?option=com_phoc.....mp;lang=sr
PS. Morate biti registrovan (pocetna strana) da bi mogli da izvrsite download...


I jos dva tutorijala na samom forumu...
1: Kako pisati cirilicom u GM
2: Kraci opis mogucnosti XOR funkcije ...

A da ne mislite da se zanimamo samo sa GM, imamo i potpuno uputstvo za FLAT Asembler na nasem jeziku....

Ako admini smatraju da ove tutorijale ( NE i uputstvo za Flat asembler koje sadrzi nekih 100-tinak strana) mogu postaviti ovde... nema problema... ja sam se malo femkao, smatrajuci da bih time samo duplirao sebe bzvz,,,

hvala..
zmmaj

offline
  • Pridružio: 05 Nov 2009
  • Poruke: 3

Moze mala pomoc?Posto sam tek krenuo da radim u GM zanima me kako da namestim da kamera prati igraca.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1106 korisnika na forumu :: 48 registrovanih, 3 sakrivenih i 1055 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: airsuba, Alibaba1981, amaterSRB, amstel, babaroga, bigfoot, Bobrock1, bojank, Boris Bosiljčić, BORUTUS, Centauro, cifra, doom83, draganl, flash12, gorican, havoc995, ILGromovnik, Istman, Ivica1102, Joja, kinez88, KOV, kybonacci, macak44, mačković, MB120mm, Mercury, milenko crazy north, Misirac, Nemanja.M, nuke92, ObelixSRB, radionica1, robert1979, Romibrat, rovac, slonic_tonic, Srle993, vathra, virked, Vlad000, wizzardone, wolverined4, ZetaMan, zixmix, zlaya011, 1107