Interfejs - Unity

Interfejs - Unity

offline
  • Pridružio: 14 Feb 2008
  • Poruke: 12150

Kad imamo svakakve tutorijale možemo da imamo i ovaj !
Ovo je vrlo jednostavan tutorijal koji će objasniti najosnovnije delove interfejsa Unityja i pokazati koju malo "zabačenu" karticu koja će vam biti od koristi.

Kada pokrenete Unity sačekaće vas ovo :




Na skrinšotu je sve objašnjeno, međutim svejedno ćemo proći :
Hierarchy kartica prikazuje apsolutno sve objekte na sceni. Particles sisteme, vetar, teksture, modele, kamere ...

Project kartica prikazuje sve fajlove u projektu. To mogu biti skripte, animacije, modeli, txt fajlovi, shaderi ... Levo se nalazi jedan pregled celokupnog drveta projekta, dok se desno nalazi pregled svakog foldera pojedinačno. Slider dole desno vam omogućava da smanjite ili povećate prikaz predmeta unutar kartice.

Inspector prikazuje sve komponente jednog objekta. Na aktivnom skrinšotu je u Hierarchy kartici selektovana kamera i usled toga sve njene komponente mogu videti u Inspector kartici. Mogu da ih izmenim takođe unutar ove kartice. Dakle ovde menjate sva svojstva svakog objekta na sceni.
Ukoliko selektujete neki asset iz project kartice, opcije za uvlačenje će se prikazati (tip teksture, tip animacije i slično)

Scene kartica će prikazati sve tehničke detalje koji se nalaze u svetu igre u toj sceni. To uključuje : čestice, vetar, skrivene collidere, predmete koje igrač ne vidi, različite zone itd.

Game kartica prikazuje ono što igrač konkretno vidi u igri. Ovde se ne prikazuju svi tehnički detalji koje sam spomenuo ranije, poput vetra ili skrivenih objekta.




Možete dodati objekte na vašu scenu na više načina. Prvi je upotreba 'Create' kartica i menija :



Kao što možete videti, oni se razliku nešto više u odnosu na karticu iz koje ste na njih kliknuli.

Prvi skrinšot prikazuje Project Create dugme koje će vam omogućiti da napravite sve tehničke detalje koji su potrebni svakom projektu. Dakle, skripte, shadere, materijale...

Drugi skrinšot prikazuje Hierarchy karticu odakle možete kreirati sve "gameObjecte".

Treći skrinšot prikazuje isti meni kao i onaj u Hieararchy prikazu, stim što postoje dva pod-menija : "Create Empty" i "Create Empty Child".
Empty je u suštini gameObject koji za sebe nema ništa vezano. Korisni su prilikom organizacije ili nekada prilikom programiranja.

Na osnovnom interfejsu možete videti i par kontrola :



Prvi set kontrola skroz levo gore su dugmad za interakciju sa gameObjectom.
Šaka (prečica Q) - služi da pomeramo pregled na sceni.
Drugo dugme (prečica W) - služi za pomeranje objekta na sceni
Treće dugme (prečica E) - služi za rotiranje objekta na sceni
Četvrto dugme (prečica R) - služi za skaliranje objekta na sceni

Demonstrirano na gifu :


Drugi set kontrola (Play dugme, pauza i "step" dugme) služi za direktno kontrolisanje toka igre. Naime, kada napravite nešto u Scene pregledu morate da testirate igru.
Klikom na prvo dugme ( Play ), Unity ulazi u drugi režim aktuelnog igranja igre.
Tokom ovog režima sve postavke koje promenite se neće sačuvati!
Unity prelazi u "Game" karticu i vi vidite ono što će igrač zapravo videti.
Klikom na drugo dugme (Pauzu), možete da stopirate trenutno izvršenje koda i same igre, dok se treće dugme koristi kako bi nastavili na sledeću liniju koda uz pauzu.

Layers dugme služi sortiranju onoga što vi vidite. Ove slojeve Unity sam organizuje, međutim vi možete da ih izmenite takođe.
Default dugme će vam omogućiti da promenite organizaciju kartica unutar Unityja, takođe imate mogućnost da sačuvate vaš izgled.

Add Component dugme se vidi isključivo u Inspector kartici kada selektujete neki gameObject iz Hierarchy kartice.
Služi da doda komponentu selektovanom objektu.

Scene kartica je kartica sa kojom ćete stalno raditi, ona takođe ima par dugmeta :



1. "Textured" - izbor načina pregleda scene.
2. "RGB" - izbor prikaza boja na sceni
3. "2D" - izbor perspektive
4. Prikaz ili skrivanje ugrađenog osvetljenja. Vrlo korisna mogućnost jer je jako teško nekada raditi na mračnoj sceni, zahvaljujući njoj ćete moći da vidite sve objekte na sceni uz osvetljenje, bez obzira na svetla koja ste postavili vi.
5. Aktiviranje zvučnih efekta dok šetate scenom u Scene kartici
6. Uključivanje i isključivanje različitih FX-a dok šetate u Scene kartici.

Primetite takođe malo polje za pretragu.

Eksportovanje igre :
Jednom kada budete zadovoljni scenom moraćete da je sačuvate : File Save Scene

Da pristupite podešavanjima Builda kliknite na : File > Build Settings.




Prvo što morate da uradite je da dodate aktuelnu scenu klikom na "Add Current". Jednom kada je dodate morate da se uverite da je čekirana.

Scene su u suštini određene sekcije igre kojima igrač ima pristup bez učitavanja.
Možete imati scenu za glavni meni, scenu za svet igre, scenu za unutrašnjost neke kuće...
Svaku scenu morate sačuvati i zatim dodati ovde ukoliko želite da bude uključena u build...
Unity će takođe da upotrebi samo resurse koji se nalaze na toj sceni.

Klikom na "Player Settings" će se otvoriti napredna podešavanja za selektovanu platformu.

U zavisnosti od platforme takođe ćete videti dodatna podešavanja u prozoru sa prethodnog skrinšota.
Kako je ovde izabran PC, Mac & Linux Standalone, imamo mogućnost da izaberemo jedan od ta tri operativna sistema izmenom "Target Platform" stavke.
Zatim ponovo u zavisnosti od te platforme imamo mogućnost da izaberemo arhitekturu procesora.

Takođe imate mogućnost da čekirate stavku "Development build". Ona će staviti jedan natpis na kranju igru "Development build" i iskompajliraće dodatne fajlove koji su potrebni da vršite "Debugging" tokom igranja te zvanične verzije.

Jednom kada ste zadovoljni svim podešavanjima, kliknite na Build ili Build & Run. Unity će zatražiti od vas da imenujete Build i preći će na samo kompajliranje.

Korisna podešavanja :

Render Settings



Ovde možete videti podešavanja za :
Maglu
Svetlosnu atmosferu
Skybox (Nebo)
Jačinu odsjaja svetla, "flarea" i par tekstura.

Importovanje paketa
Uz Unity dolaze neki standardni paketi koji mogu a ne moraju biti od koristi.



Project Settings
Opcije vezane za celokupni projekat ! Ovde se mogu izmeniti kontrole, zvučno okruženje, fizika i slično.



Project Settings > Input, Quallity, Gravity
Input : Ovde možete pregledati sve kontrole koje će biti dostupne igračima nakon objave vaše igre.
Quallity : Ovde možete podesiti kvalitet grafike pri određenom skupu i da napravite nove skupove kvaliteta
Gravity : Sve izmene za fiziku i ono na šta ona utiče



Emulacije
Nekad igra izgleda savršeno međutim pravi problemi se jave tek na određenim mašinama.
Možete emulirati Shader Model, DX i brzinu internet konekcije :



Brzo letenje u Scene kartici
Rad sa velikim scenama može da bude pakao zbog sporog okretanja! Srećom saznao sam za odličan način "putovanja" kroz scenu.

Držite Desni klik i W u isto vreme.



Koristite Search i Sortiranje !



Importovanje fajlova

Možete uvući bilo koji fajl u vaš projekat na par načina :

Assets > Import New Asset > izaberete fajl
Prevlačenjem fajla na Project karticu
Kopiranjem fajla u "Assets" folder aktivnog projekta
Unity će takođe prepoznati svaku izmenu fajlova i direktno je primeniti na određene objekte na sceni.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 616 korisnika na forumu :: 50 registrovanih, 7 sakrivenih i 559 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 1567 - dana 15 Jul 2016 19:18

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 11neco11, _Petar, A.R.Chafee.Jr., aramis s, Arhiv, Atomski čoban, bojank2, Boris90, Bude Pusonjic, cvrle312, darkstar101, Davor Kondic, Drug pukovnik, Dzoni Stek, Georgius, goran.vvv, GreenMan, havoc995, imperator10, indja2, ivance95, Koca Popovic, Kos93, KUZMAR, ladro, ljuba.b, Marko Marković2, MarkoRapic, mačković, mgaji21, Mikulino, Mirage 2000N, nenad812, nuke92, Oluj2.1, Outis, pedja63, petkovic56, powSrb, RADOVAN.S, renoje2, S-lash, sasa.zoric, Ssssssss, Toni, vasa.93, vespa nikola, vlvl, zax22r, |_MeD_|