OpenGL i Visual Studio

2

OpenGL i Visual Studio

offline
  • Pridružio: 10 Dec 2005
  • Poruke: 355

Ovako: 1 korak: Znaci u folderu,       "PlatfornSDK\\include\gl"  mi se nalazi sledece: gl.h glaux.h glu.h glut.h 2 korak: Znaci u folderu,       "WIndows\system" mi se nalazi sledece: glu32.dll glut32.dll opengl32.dll 3 korak: Znaci u folderu, "PlatformSDK\Lib" mi se nalazi sledece: glu32.lib glut32.lib opengl32.lib Jel ovo dobro do sada?






OVO NE ZNAM


Kreiranje .lib fajlova kod Borlandovog kompajlera se postize komandom implib [imefajla].lib [imefajla].dll (koju naravno treba ukucati u command promptu). Generalno, treba otkucati sledece ako koristite Borlandov kompajler: implib opengl32.lib opengl32.dll implib glu32.lib glu32.dll implib glut32.lib glut32.dll Kada pravite ove .lib fajlove, vodite racuna da vam .dll fajlovi (koje navodite) budu u direktorijumu u kojem se nalazite. Fajlove opengl32.dll i glu32.dll imate u sistemskom direktorijumu Windowsa, pa ili ih iskopirajte u direktorijum u kome se nalazite, ili u komandoj liniji navedite putanju do DLLa (ovako: implib glu32.lib c:\windows\system32\glu32.dll). Fajl glut32.dll imate u onom GLUT-ovom ZIP fajlu koji ste skinuli... Kreirane .lib fajlove zatim treba iskopirati u /lib direktorijum vaseg kompajlera (putanja je skoro ista kao do /include, samo sto se ne zavrsava sa /include nego sa /lib). Verovatno je i kod ostalih kompajlera slican postupak kreiranja .lib fajla (mozda cak i potpuno isti). ----------------- 4. korak ----------------- Svo 'spremanje kompajlera' je gotovo, i sada treba videti kako izgleda jedan OpenGL program:     Citat:     #if (defined(__WIN32__) || defined(WIN32))     #include <windows.h>     #endif     #include <stdio.h>     #include <stdlib.h>     #include <GL/gl.h>     #include <GL/glu.h>     #include <GL/glut.h>     GLfloat boja1[] = { 0.3, 0.7, 0.0, 1.0 };     GLfloat boja2[] = { 0.0, 0.2, 0.8, 1.0 };     float i=0;     void draw(void)     {     i++;     if (i>360) i=0;     glClear (GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);     glPushMatrix();     glTranslatef (0, 0, 50);     glMaterialfv(GL_FRONT, GL_DIFFUSE, boja1);     glBegin (GL_QUADS);     glTexCoord2f (0.0,0.0);     glVertex3f (-10.0, -10.0, 20.0);     glTexCoord2f (1.0, 0.0);     glVertex3f (10.0, -10.0, 35.0);     glTexCoord2f (1.0, 1.0);     glVertex3f (10.0, 10.0, 0.0);     glTexCoord2f (0.0, 1.0);     glVertex3f (-10.0, 10.0, 0.0);     glEnd ();     glPopMatrix();     glPushMatrix();     glTranslatef (0, 0, 50);     glRotatef(i, 1, 0, 0);     glRotatef(i, 0, 1, 0);     glMaterialfv(GL_FRONT, GL_DIFFUSE, boja2);     glutSolidTorus (1, 3, 3, 3);     glPopMatrix();     glutSwapBuffers();     }     void light (void)     {     GLfloat light_position[] = { 1.0, 1.0, 1.0, 0.0 };     glLightfv (GL_LIGHT0, GL_POSITION, light_position);     glEnable (GL_LIGHTING);     glEnable (GL_LIGHT0);     glEnable(GL_DEPTH_TEST);     }     void reshape (int width, int height)     {     glMatrixMode(GL_PROJECTION);     glLoadIdentity();     gluPerspective(45.0f, (GLfloat)width/(GLfloat)height, 1.0f, 1000.0f);     gluLookAt(0, 0, -1, 0, 0, 0, 0, 1.0, 0);     glMatrixMode(GL_MODELVIEW);     glLoadIdentity();     }     void keyboard(unsigned char key, int x, int y)     {     switch (key) {     case 27:     exit(0);     break;     }     }     int main(int argc, char* argv[]) {     glutInit(&argc, argv);     glutInitDisplayMode(GLUT_DOUBLE |GLUT_RGB|GLUT_DEPTH);     glutEnterGameMode();     glutDisplayFunc(draw);     glutSetCursor(GLUT_CURSOR_NONE);     reshape(640,480);     light();     glutKeyboardFunc(keyboard);     glutIdleFunc(draw);     glutMainLoop();     return 0;



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Peca  Male
  • Glavni Administrator
  • Predrag Damnjanović
  • SysAdmin i programer
  • Pridružio: 17 Apr 2003
  • Poruke: 23211
  • Gde živiš: Niš

ma preskoci lepo ceo treci korak, to je objasnjenje za ostale kompajlere.
ti vec imas lib-ove.

predji na 4-ti korak.



offline
  • Pridružio: 10 Dec 2005
  • Poruke: 355

OK, ovaj ceo 4 korak gde kucam?
Jel isto kao i kada pisem program Hello World?
Ono, new project, emty file?
Aaaa?
Uradim Copy-Paste.
I onda udarim F5?
Posto sam ja pocetnik, pa ne znam, moram da pitam.

offline
  • Pridružio: 25 Mar 2005
  • Poruke: 1456
  • Gde živiš: Tamo negde

Slusaj brate, ti si tek poceo da ucis c++ i nemoj odma da skaces na openGL. Polako. Nauci prvo osnovne stvari, arrays, pointers, structures, i pre svega klase... pa onda na openGL. Naravno jako je pozeljno da znas i da koristis debuger bez kojeg ces tesko da odklanjas bagove, jako tesko.
Imas vremena za openGL.

offline
  • Pridružio: 10 Dec 2005
  • Poruke: 355

I to sto kazes, ali ajde kada sam vec poceo da i zavrsim OpenGl.
Vidis da mi fali samo 4 korak. Smile

offline
  • Peca  Male
  • Glavni Administrator
  • Predrag Damnjanović
  • SysAdmin i programer
  • Pridružio: 17 Apr 2003
  • Poruke: 23211
  • Gde živiš: Niš

Student_86 ::OK, ovaj ceo 4 korak gde kucam?
Jel isto kao i kada pisem program Hello World?
Ono, new project, emty file?
Aaaa?
Uradim Copy-Paste.
I onda udarim F5?


da...
i linkuj opengl32.lib, glu32.lib i glut32.lib u projekat [tamo u Configuration/Properties negde...]

p.s. poslusaj Exodusa.

offline
  • Pridružio: 10 Dec 2005
  • Poruke: 355

Ok, pokusacu, thanks ljudi. Wink

Edit nakon 5 sec.

Prijavi mi buil error kada uradim copy-paste 1 error
Ne vredi ljudi kada ne znam, mora da se uci.
A ovo z alinkovanje nista ne razumem. Mr. Green

offline
  • Peca  Male
  • Glavni Administrator
  • Predrag Damnjanović
  • SysAdmin i programer
  • Pridružio: 17 Apr 2003
  • Poruke: 23211
  • Gde živiš: Niš

a da nam iskopiras taj error? Bebee Dol

offline
  • Pridružio: 10 Dec 2005
  • Poruke: 355

Evo.

[url=https://www.mycity.rs/must-login.png

offline
  • Nom  Male
  • Građanin
  • Pridružio: 17 Nov 2004
  • Poruke: 168
  • Gde živiš: Shanghai, China

@ student

pa prijatelju tebi kod ne valja.... imas negde } koji ti fali ili { koji je visak....

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1457 korisnika na forumu :: 42 registrovanih, 5 sakrivenih i 1410 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., Areal84, babaroga, bigfoot, Bobrock1, cinoeye, deLacy, DonRumataEstorski, dragoljub11987, galerija, Gall, goxin, hyla, ILGromovnik, Joco Skljoco, JOntra, Karla, Krusarac, laurusri, Leonov, mercedesamg, milos.cbr, Miloskec, milutin134, novator, ozzy, Parker, pein, procesor, repac, ruger357, sasa87, Srle993, Stoilkovic, styg, suton, Trpe Grozni, Vladko, ZetaMan, zixmix, Zoca, šumar bk2