slazem se..
Dopuna: 27 Maj 2006 15:20
E, ovako, danas pocinje da radi blog Koncentricni krugovi gluposti gde cete moci opsirnije da citate moje gluposti o filmu, na vasu veliku zalost nastavicu i ovde da objavljujem.. ""
Prva prica na novom blogu bice review Spielbergove karijere..
uostalom, koga zanima neka pogleda veceras..
Dopuna: 27 Maj 2006 21:47
Ok, evo stvari sa mog bloga:
Steven Spielberg (rodjen 18. decembra, 1946 u Cincinnati-ju) sin inzinjera elektronike
Arnolda i pijanistkinje po imenu Lea.
Steaven je jedan od najznacajnijih rezisera danasnjice. Dobitnik je tri Oscara i nagrade za
zivotno delo. Za najbolju reziju i fotografiju za film "Schindler's list" (1993.) i najbolju
reziju za film "Saving Private Ryan" (1998.).
Prvu nagradu je dobio sa 13 godina za 40-to minutni film "Escape to Nowhere" snimljen
osmomilimetarskom kamerom. Sa kratkometraznim filmom "Amblin" osvaja prvu nagradu na
Festivalu u Atlanti. Taj uspeh mu omogucava i potpisivanje prvogugovora sa producentskom
kucom Universal-MCA. Prvi veliki uspeh postize s filmom Jaws (1975.).
Ok, dosta je bilo sa biografijom, da predjem na stvar..
* The Sugarland Express (1974) - film sa Goldie Hawn i Ben Johnsonom, nisam odgledao, tako
da nema komentara trenutno.. Film na IMDB ima ocenu 6.7..
* Jaws (1975.) - kao sto rekoh, film sa kojim je Spielberg postigao prvi veliki uspeh, film
kao film, bar sto se mene tice i nema neku veliku vrednost, da, recicu da je to jedan
komercijalni film, ali to Spielbergu ne mogu uzeti kao zamerku. Pricu znate, velika ajkula,
malo ostrvo.. Moja ocena recimo 7 (od 10), dok su ga na IMDB ocenili sa 8.3..
* Close Encounters of the Third Kind (1977) - ili Bliski susret trece vrste, jos jedan od
Spielbergovih filmova koji je opste poznat. Film, naravno po mom misljenju, nije nista
posebno, ali je vec postao veoma poznat, tako da se necu zadrzavati na njemu.. Ocena opet
oko 7, na IMDB 7.8..
* 1941 (1979) - Ovaj film racunaju u jedan od najlosijih Spielbergovih, i verovatno to i
jeste, ali zbog ekipe glumace (John Belushi i Dan Aykroyd) koje stvarno gotivim, kod ovog
filma cu biti malo blazi. Ova komedija o panici koju je izazvao napad na Pearl Harbor, 1941.
godine, ne zasluzuje duzu pricu. Od mene 6 (samo zbog Aykryda i Belushija), na IMDB 5.4..
* Raiders of the Lost Ark (1981) - Prvi iz cuvenog serijala o Indiani Jonesu. Inace ovaj
film je Harrisonu Fordu doneo jos vecu slavu. Pricu verovatno svi znaju, pa necu o tome.
Mogu reci samo da je film jos jedno komercijalno ostvarenj Spielberga, sto naravno ne znaci
da film uopste ne vredi, i da je ovaj film veoma zasluzan za njegovu dalju karijeru. Za ovaj
film Spielberg je dobio honorar od $10,500,000 + % zarade. Ocena 8.5 (IMDB 8.7)..
* E.T. the Extra-Terrestrial (1982) - Cuveni film o cuvenom vanzemaljcu, film je dobio 4
Oscara, ali kako nije jedan od mojih omiljenih preskocicu komentare. Ocena oko 7 (IMDB
7...
* Indiana Jones and the Temple of Doom (1984) - Nesto slabiji od prvog dela, nastavak
serijala o Indiani Jonesu, ne donosi nista novo, sem naravno nove avanture Harrisonu Fordu.
Ocena opet oko 7 (IMDB 7.2)..
* The Color Purple (1985) - Nesto drugaciji Spielbergov film, drama/mjuzikl, zasnovan na
Pulicerovom nagradom nagradjenom romanu Alice Walker. Film donosi pricu o Celie, mladoj
Afro-Amerikanki, pocetkom 1900ih godina. Ocena 7.5 (IMDB 7.6)..
* Empire of the Sun (1987) - Prva Spielbergova ratna drama, zasnovana na romanu J. G.
Ballarda, o Engleskom decaku koji sa roditeljima zivi u Sangaju, pred samu okupaciju od
strane Japanaca. Film je nominovan za 6 Oscara, osvojio je 10 nagrada i jos 7 nominacija. Po
mom misljenju film je dobar, ocena nesto ispod 8 (IMDB 7.5)..
* Always (1989) - Film nisam gledao, ocena na IMDB 6.1..
* Indiana Jones and the Last Crusade (1989) - Nesto bolji od drugog dela, opet Harrison
Ford, ovog puta u potrazi za svetim gralom. Ocena nesto ispod 8 (IMDB 8.1)..
* Hook (1991) - Komedija, sa Dustinom Hoffmanom kao Kapetanom Kukom i Robinom Williamsom kao
Petrom Panom, je jedno od bledih ostvarenja Stevena Spielberga. Ocena oko 5 (IMDB 5...
*Jurassic Park (1993) - Evo jos jednog cuvenog (mozda i najcuvenijeg) Spielbegovog serijala.
Pricu svi znaju, u to sam siguran. Film zasnovan na romanu Michaela Crichtona. Jos jedan od
veoma komercijalnih Spielbergovih filmova, koji ga je obelezio kao najpoznatijeg rezisera
danasnjice. Njegov honorar na ovom filmu bio je ukupno $250,000,000. Ocena 7.5, kao i na
IMDB..
* Schindler's List (1993) - I, najzad smo stigli do mog omiljenog Spielbergovog filma (mogu
slobodno reci i jednog od 5 najfilmova po mom misljenju uopste). Film je baziran na knjizi
Thomasa Keneallyja, Schindler's Ark. Film je osvojio 7 Oscara, jos 60 nagrada i 22
nominacije. Radjen je u crno-beloj varijanti, sa svega par scena u boji. Prica? Veoma
potresna prica o Oskaru Schindleru, coveku koji je za vreme II svetskog rata spasio 1100
Jevreja. Inace film sam gledao na orginalnom DVDu sa pratecim dokumentarnim filmom, u kome
preziveli Jevreji pricaju o Schindleru, sto zaokruzuje ceo Spielbergov projekat. Posebno
zanimljivo je to sto je Spielberg ovaj film radio bez honorara (po sopstvenom zahtevu). O
ovom filmu mogu ceodan, ali za sada cu se zaustaviti ovde.. Moja ocena (sasvim subjektivno
naravno) 9.8 (IMDB 8...
* Amistad (1997) - Film nisam gledao, ocena na IMDB 7.0..
* The Lost World: Jurassic Park (1997) - Drugi deo, znatno losiji od prvog, uostalom svi ste
ga sigurno gledali. Da ne duzim, ocena 5.5, kao i na IMDB..
* Saving Private Ryan (1998-) - Po mom misljenju najbolji Spielbergov film posle Schindler's
list, jos jednom ratna tematika sa Tom Hanksom u glavnoj ulozi. Inace film je dobio 5 Oscara
, jos 51u nagradu i jos 52. nominacije. Ocena 8.5 (IMDB 8.3)..
* A.I.: Artificial Intelligence (2001) - Film je trebao da snimi Stanley Kubrick, ali.. Sve
jedno, film nije vredan neke vece paznje. Ocena oko 6.5 (IMDB 6...
* Minority Report (2002) - Baziran na kratkoj prici Philipa K. Dicka, sa Tom Cruiseom u
glavnoj ulozi. Jedan od onih filmova koji leze Cruiseu, a mene nerviraju. Moja ocena oko 6.5
(IMDB 7.7)..
* Catch Me If You Can (2002) - Film radjen po knjizi Franka Abagnalea JR.a i Stana Reddinga.
Inace zasnovan na zivotu Abagnelea. Film kao film i nije nista posebno, ali cinjenica da je
radjen po istinitom dogadjaju mu daje neku draz. Ocena oko 7.5 (IMDB 7.6)..
* The Terminal (2004) - Zasnovan na prici Andrewa Niccola i Gervasia, sa Hanksom u glavnoj
ulozi. Film o coveku "zarobljenom" na aerodromskom terminalu, koji odbija da udje u USA, a
ne moze da se vrati u svoju zemlju zbog revolucije. Ocena oko 6.5 (IMDB 7.1)..
* War of the Worlds (2005) - baziran na romanu H. G. Wellsa, sa Tomom Cruiseom. Neznam zasto
Spielberg uopste snima ovakve filmove? Ovo i nije neka komercijala, a ni kvalitetan film.
Jedan od losijis Spielbergovih filmova. Ocena oko 6 (IMDB 6...
* Munich (2005) - Upravo ovaj film je i podstakao pricu o Spielbergu. Film pocinje masakrom
11 Izraelskih atleticara na olimpijadi u Minhenu 1972, zatim prati Avnera i jos 4voricu
ljudi zaduzenih da eliminisu clanove Crnog septembra, teroristicke organizacije koja je
kriva za masakr. Misljenja oko film su podeljena, ja licno smatram da je film veoma dobar,
sta vise jedan od boljih Spielbergovih. Film je nominovan za 5 Oscara, osvojio je jos 4
nagrade i 12 nominacija. Moja ocena nesto preko 8 (IMDB 7.7)..
Ok, to je bila prica o Stevenu Spielbergu. Ja licno nisam neki njegov fan, ali Schindler's
list je film koji Spielbergu obezbedjuje moje postovanje. Kao sto rekoh na pocetku, Steven
Spielberg je jedan od najznacajnijih i najpoznatijih rezisera danasnjice, sto se mene licno
tice nije medju 10 najboljih rezisera, ali je u svakom slucaju vredan paznje..
Toliko za sada..
|