Problem sa placanjem racuna na posti

1

Problem sa placanjem racuna na posti

offline
  • vampire and philosopher problem owner sm©
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 7232
  • Gde živiš: ... gde nema vode kad pada kiša...

Нисам сигуран да ли је ово право место за тему...

Негде половином децембра плаћао сам неке рачуне на пошти у мом месту. Ништа посебно, осим што је међу њима био и рачун за информатику моје мајке која је дошла код нас на неколико дана. Она иначе живи на територији друге општине, има утврђен степен инвалидитета 70% и слабо је покретна, па јој је сваки динар важан. Поменути рачун има одштампан износ, као рачуни за моб. телефон, кабловску ТВ и слично, односно на њему, колико знам, није могуће одредити, односно променити износ уплате у односу на стање као што је случај нпр. на рачуну за струју. Сасвим случајно, мајци је у суботу 30. децембра пало на памет да прегледа те плаћене рачуне када је схватила да је, иако је плаћен уредан износ, према одсечку рачуна прокњижен износ мањи за две хиљаде динара!?

Звали смо телефоном службеника поште којег практично познајемо само из виђења, са шалтера, и са којим углавном имамо коректан однос, а који је негирао било какву грешку са своје стране. Преостало је само да чекамо први радни дан након празника. Вероватно можете претпоставити колико нам је све то утицало на расположење последњих дана. У међувремену, мајка је телефоном позвала мог стрица (цео свој радни век провео у ПТТ, где је једно време био и директор) да се посаветује и том приликом сазнала, по стричевим речима, да зна ко је у питању и да дотични службеник поште има некакве сличне мрље из прошлости, које су заташкане, а он премештен код нас (!), где је већ годинама.

Данас, пошто радим, моја жена отишла је до поште да лично провери шта се догодило. Расправа, у којој је овај и даље тврдио да је све урадио исправно, кратко је трајала, а окончала се тако што је на крају из свог џепа извадио новац и покрио рачун!? Искрено, то уопште нисам очекивао... на крају, поред лошег осећаја и неке чудне исцрпљености, у целој причи нејасно ми је следеће:

1) како је уопште могао да прокњижи рачун са умањеним износом уплате у односу на опдштампани?
2) ако је заиста све урадио исправно, а ми дали мање новца како он тврди, како је тако лако пристао да све прекине плаћањем разлике?

Колега ме је питао зашто не плаћамо онлајн. Мајка неће ни да чује за то, пошто је, веровали или не, и ту једном приликом дошло до неке грешке (не знам како, јер нисам ја радио уплату) па је њена уплата завршила на погрешном рачуну, а њој касније послата опомена за неплаћен рачун. Када на то додам да, када је отишла у пензију, првих три или четири пензије су грешком отишле на рачун особе која има исто име и презиме као она, али живи у другом граду и региону, могу да схватим њену скепсу...

Сигурно је само да од овог тренутка почињем да детаљније контролишем све рачуне приликом плаћања.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 12 Okt 2010
  • Poruke: 10748

Nema potrebe, samo čuvaj priznanice ili neki drugi dokaz o uplati. Šta god i kako god oni proknjižili, ti imaš dokaz da si uradio sve regularno.



offline
  • vampire and philosopher problem owner sm©
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 7232
  • Gde živiš: ... gde nema vode kad pada kiša...

Надам се да је тако... тек би требало да одем до Информатике да проверим како је код њих евидентирано...

offline
  • Pridružio: 10 Okt 2005
  • Poruke: 13526
  • Gde živiš: Beograd

Da, ali na otsečku piše manji iznos nego što je uplaćen, i manji nego što je "razrezan", pa time može da se dokaže da je plaćeno manje nego što je trebalo.

Provera svih računa je nešto što će mnogi oceniti kao cepidlačenje, ali u slučaju kao što je ovaj koji je Sky opisao, ili u slučaju da kasirke kucaju cenu koja nije na polici (kada kupujemo robu u prodavnici), itekako ima smisla da se prekontroliše račun.

U konkretnom slučaju upoređivanjem uplatnice i otsečka jasno se vidi da je došlo do greške i šalterski radnik koji je pogrešio treba da ispravi grešku. E sad, to što je dao pare iz svog džepa ne mora da znači da je namerno pogrešio, možda mu je lakše da na taj način prekine diskusiju. Ali ako se kod istog radnika ponavlja ovakva greška, trebalo bi da se to reši unutar firme, a ne da se toleriše pravljenje štete bilo građanima bilo firmi. Takođe, jedno od rešenja je da izbegavate tog šalterskog radnika, da plaćate u drugoj filijali ako možete, ili da kontrolišete na licu mesta koliko piše na računu, koliko je para dato i šta je otštampano na otsečku.

offline
  • Pridružio: 12 Okt 2010
  • Poruke: 10748

Možeš i uvek da daješ tačan iznos novca na šalteru, pa ako ti vrati kusur ili traži još novca, to ti bude alarm da nešto nije u redu.

online
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13017
  • Gde živiš: Z-moon

mpman ::Možeš i uvek da daješ tačan iznos novca na šalteru, pa ako ti vrati kusur ili traži još novca, to ti bude alarm da nešto nije u redu.
Ovo ne razumem.

Da ponovim, ako sam dobro shvatio: Na računu stoji npr.4.000, ti službeniku daš 4.000 (+ taksa) a na odsečku računa koji ti službenik gurne ispod stakla piše 2.000, koliko on i ukuca u sistem (naravno da je to moguće, Sky. Unos iznosa računa ne ide preko čitača bar-koda ili sličnih tehnika već ručno).
U ovom slučaju, službenik ti ništa ne traži, samo te ljubazno pozdravi dok stavljaš račun u džep.
Takođe, 2.000 završava u njegovom džepu.
Poređenjem original iznosa i potvrđene cifre koja je uplaćena ništa ne možeš dokazati, jer on uvek može da kaže da si toliko i hteo da uplatiš.
Meni je skoro pomoglo pregledanje snimka kamere na jednoj benzinskoj pumpi, jedna mlada dama je baš bila uporna da sam joj dao 500 umesto 1.000 din, koliko sam zaista i dao.

offline
  • Pridružio: 12 Okt 2010
  • Poruke: 10748

Više se odnosilo na ovo:
Citat:Provera svih računa je nešto što će mnogi oceniti kao cepidlačenje, ali u slučaju kao što je ovaj koji je Sky opisao, ili u slučaju da kasirke kucaju cenu koja nije na polici (kada kupujemo robu u prodavnici), itekako ima smisla da se prekontroliše račun.
...ali nisam naglasio.

X puta mi se desilo u Maxi ili Idea prodavnicama. Još budu drski i bezobrazni kad im kažeš da drugačije piše na rafu...

Svakako, može da posluži kao 'alarm', ne kao zid smešak

offline
  • helen1  Male
  • Anti Malware Fighter
    Rank 2
  • Master učitelj
  • Pridružio: 27 Avg 2005
  • Poruke: 8466
  • Gde živiš: Novi Beograd

_Sale ::
Da ponovim, ako sam dobro shvatio: Na računu stoji npr.4.000, ti službeniku daš 4.000 (+ taksa) a na odsečku računa koji ti službenik gurne ispod stakla piše 2.000, koliko on i ukuca u sistem (naravno da je to moguće, Sky. Unos iznosa računa ne ide preko čitača bar-koda ili sličnih tehnika već ručno).
U ovom slučaju, službenik ti ništa ne traži, samo te ljubazno pozdravi dok stavljaš račun u džep.
Takođe, 2.000 završava u njegovom džepu.
Poređenjem original iznosa i potvrđene cifre koja je uplaćena ništa ne možeš dokazati, jer on uvek može da kaže da si toliko i hteo da uplatiš.


Slazem se da je moguce, ali prilikom izmene iznosa uplate, morao bi da ti sluzbenik odstampa novi nalog, na uplatnicu. Ili bar da precrta iznos na originalnom racunu.
Dalje, postoji kontrolor koji pregleda uplatnice, da, zapravo neko to radi rucno i on je morao da primeti da na uplatnici pise jedno, a da je uplaceno drugo i da proveri stanje u kasi i da vidi da fale pare, odnosno, da radnik nije greskom manje ukucao ili po zelji klijenta, vec da je radnik strpao pare u dzep.

offline
  • vampire and philosopher problem owner sm©
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 7232
  • Gde živiš: ... gde nema vode kad pada kiša...

Враћам се на оног мог стрица... он је и рекао да измена износа одштампаног на рачуну, а нарочито његово умањење није могуће, или да будем прецизнији, о том умањењу не може да одлучи шалтерски радник, већ бих за евентуално умањење у конкретном случају морао ићи у Информатику и тамо захтевати умањење из неког разлога који би тамо, претпостављам од неког контролора, био оцењен као оправдан и одобрен или не... зато ми није било јасно како је до тога могло доћи, јер је то, колико сам схватио, прекршај самих унутрашњих прописа ПТТ...

А што се тиче саме провере рачуна - имате ли навику да погледате одсечак након плаћања када на рачуну стоји тачан износ? До овог тренутка то нисам радио... и наравно да сам прво проверио себе и наравно да постоји могућност ненамерне грешке, али баш зато ми је реакција службеника, по жениној причи, деловала сувише благо. Две хиљадарке баш и нису нешто што се тек тако лако даје из свог џепа да се прекине дискусија, осим уколико би те даља дискусија водила ка контроли...

... и да допуним и потврдим - стриц је рекао и управо ово што пише Хелен. Он је морао то приметити и издати нови рачун, што је на крају и урадио, али на нашу иницијативу...

offline
  • Pridružio: 19 Feb 2007
  • Poruke: 1786

[quote="helen1"]_Sale ::
Slazem se da je moguce, ali prilikom izmene iznosa uplate, morao bi da ti sluzbenik odstampa novi nalog, na uplatnicu. Ili bar da precrta iznos na originalnom racunu.

Тачно, службеник је морао да одшампа нову уплатницу. Ако није, то је његова грешка и сносиће посљедице када будеш доказивао Информатици да си платио рачун.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 830 korisnika na forumu :: 46 registrovanih, 4 sakrivenih i 780 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: _Sale, A.R.Chafee.Jr., AK - 230, Apok, aramis s, Bane san, Boris90, crnitrn, Cufo, Dannyboy, darkangel, Denaya, Dimitrise93, djboj, dragoljub11987, dragon986, Duško, FOX, FrankyRC, gasha, h8propaganda, Haryy, Hoegaarden, krlebgd77, kybonacci, L A Z A R, madza, MB120mm, mercedesamg, miodrag, Nebo_M, nuke92, powSrb, Singidunumac, Sićko, Skywhaler, Smiljke, Snorks, sombrero, ss10, ssekir75, Titan, Toni, vasa.93, vathra, vlvl