Trofazni motor - dizalica Minor 500/2

1

Trofazni motor - dizalica Minor 500/2

offline
  • Pridružio: 24 Nov 2013
  • Poruke: 5

Moze li pomoc oko ovog motora? Ne znam dal sam postavio temu na pravom mestu, ali valjda ce da mi oprostite Smile.
U pitanju je motor koji sluzi kao dizalica. Motor je Minor 500/2 Vulkan. To su jedine oznake na motoru na tablici. Moje pitanje je kolike je snage motor?
Da li ona 2 znaci 2 kw ili ne?
I jos jedno pitanje vezano je za nacin povezivanja?
ispod poklopca nalazi se ova sema pa bih hteo ako moze da mi ne ko razjasni kako se tacno povezuje?
iZ motora izlaze 2 kabla sa po 3 zice a evo i ove seme sa tablice...



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13729
  • Gde živiš: Vršac

To 2 ne mora značiti da je snaga el. motora. Cela ta oznaka mi liči na tip dizalice.

Uslikaj taj deo sa kablovima, pa da objasnimo kako se povezuje. Wink



offline
  • Pridružio: 24 Nov 2013
  • Poruke: 5

Napisano: 25 Nov 2013 16:41

Hvala puno na odgovoru Ricard. Evo ja sam slikao motor. Prikacicu slike. jos da napomenem da je motor dvobrzinski to sam uspeo da nadjem na netu i da je snage do 500kg. Evo slika i hvala puno.
U motor ulaze 2 kabla






Na klemi uspod poklopca ove 3 braon zice je jedan kabl i pretpostavljam da su to 3 faze.
Sa leve strane isto ulaze 3 zice stim sto je jedna zasrafljena na masu sto se da videti sa slike.
Ona oznaka 500/2 mi lici kao da je 500kg a 2 brzine. Mozda i gresim

Dopuna: 26 Nov 2013 15:30

Dok mi ne stigne pomoc ja sam nesto razmislio. Ovo je dvobrzinski motor sto znaci da menja brzinu prebacivanjem (otprilike kao zvezda trougao). Ova dva kabla su verovatno skinuta sa atomatike koja ga je pokretala brzo gore, sporo gore, brzo dole i sporo dole. Jesam li u pravu? Smile. desni kabl je otprilike veca brzina a levi je spora sa zajednickim krajem a to je klema br .5. E sad da bi ovo radilo kako treba potrebno je 5 kontaktora itd... Jel tako? Smile

offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13729
  • Gde živiš: Vršac

Imaš li možda multimer, da izmerimo otpor? Merili bi merili izmedju svake crvene žice, izmedju svake bele zice, kao i da li postoji otpor izmedju crvenih i belih zica.

Ako je dvo brzinski el. motor, bile bi ti potrebna četiri kontaktora. Mada mislim da bi ti bila dovoljna jedna brziba.

offline
  • Pridružio: 24 Nov 2013
  • Poruke: 5

Napisano: 26 Nov 2013 16:11

Imam. Izmericu sad otpore

Dopuna: 26 Nov 2013 16:19

265 oma 3-4
258 oma 4-5
78 oma 3-5
17 oma 5-6
17 oma 5-7
17 oma 6-7

3,4,5 su tri crvene zice
5,6,7 su tri bele


i izmedju crvenih i belih ide ovako
3-7 95 oma
3-6 95 oma
4-6 275 oma
4-7 275 oma

offline
  • Ninoslav Bjelic
  • Ing.elektrotehnike
  • Pridružio: 10 Sep 2006
  • Poruke: 53
  • Gde živiš: Petrovgrad

Za promenu brzine ide tri kontaktora.Kod jedne brzine privlaci samo jedna sklopka,
a kod druge brzine jedna pravi zvezdu ,a druga je za napajanje.
Ovi veci otpori bi mogli da budu od kocnice(spulna), ako sam dobro video sliku Smile

offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13729
  • Gde živiš: Vršac

Rekao bih da su bele zivce el. motor, a crvene kocnica, jer je na njima veci otpor, mada je i za kocnicu to veliki otpor. Izmericu sutra na poslu trofaznu kocnicu.

Zaboravio sam ti reci, a po merenju vidim da nisi to sam uradio; trebao si razdvojiti crvenu i belu pre merenja.

@ninoslav023

Ne moze zveza/trougao ako su izvedena samo tri kraja.



Inace dvo brzinski motori se ne pustaju u rad zvezda/trougao upustacem, vec poseduju dva namotaja statora razlicitih brojeva polova.

offline
  • Pridružio: 24 Nov 2013
  • Poruke: 5

razdvojeno je ovako
3,4,5 su 3 crvene
3-4 265oma
4-5 258 oma
3-5 77 oma

5,6,7 su 3 bele i svuda je 17 oma izmedju

otpor izmedju crvenih i belih je sada beskonacan tj nema ga , kada su zice razdvojene (crvena i bela)

Hvala Ninoslav023 i Ricard na odgovoru

offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13729
  • Gde živiš: Vršac

Trofazne kočnice što ih imam na poslu imaju otpor od 126 oma, i 224 oma (dva tipa su u pitanju).

Kod tebe me buni otpor od 77 oma.

offline
  • Ninoslav Bjelic
  • Ing.elektrotehnike
  • Pridružio: 10 Sep 2006
  • Poruke: 53
  • Gde živiš: Petrovgrad

Znam da se dvobrzinski motori ne pustaju u rad zvezda-trougao i da imaju 6 izvoda.
Rekao sam da se koriste 3 sklopke.Kada se na jedan kraj veze napon,a drugi ostane sloboban motor radi
u jednoj brzini.Kada se na drugi kraj dovede napon,(druga strana u klembertu),a prvi kratko spoji motor radi
u drugoj brzini.Verovatno se nismo skontali.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 591 korisnika na forumu :: 15 registrovanih, 4 sakrivenih i 572 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: Aleksandar Tomić, Areal84, Dorcolac, dragon986, Drug pukovnik, goxin, JOntra, kayvan6079, ladro, laze2, Motocar, mrav pesadinac, Oluj2.1, shaja1, Voivoda