|
|
|
Poslao: 07 Mar 2010 11:10
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18456
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
Puriša Đorđević je poznat kao jedan od naših najpoetičnijih reditelja, autor koji je istu pažnju posvećivao izražajnoj snazi slike, ali i reči, odnosno dijalogu. Poznata je njegova tetralogija ''Devojka'', ''San'' , ''Jutro'' i ''Podne'', no ja bih izdvojio jedan film koji se nije tada , u konkurenciji ovih znamenitih, posebno izdvojio i bio zapažen. Snimljen je 1970. godine, koliko me sećanje služi - u Zemunu. U jednom kadru folksdojčer (Drago Čuma) vozi se biciklom pored mlade , lepe devojke kojoj je ubio mladića kao taoca ili ilegalca. Dok se voze jedno pored drugog on nju pita: ''Ti si bila luda za njim?'', a ona odgovara : ''Ne, nisam bila luda za njim. Ja sam ga volela...''. Eto, dovoljna je i jedna rečenica pa da se zapamti film.
|
|
|
|
|
Poslao: 08 Mar 2010 13:45
|
offline
- Ivančica
- Ugledni građanin
- Pridružio: 05 Avg 2009
- Poruke: 472
|
Saten me podseti moram da kazem da me mini serija Gordost i predrasude mnogo vise dotakla od filma, po meni je mnogo bolje uradjena.
Kad smo vec kod mini serija na ovu temu, zaista moram da preporucim Djumbirovo drvo http://www.imdb.com/title/tt0096595/
To je prelijepa mini serija od 4 epizode cija je radnja smjestena na pocetak dvadesetog vijeka, gdje se zena skotskog ambasadora zaljubljuje u japanskog grofa odlazi da zivi u Japan i dobija dijete s njim, da bi se na kraju ta ljubav izmedju nih pretvorila u tesku borbu da opstane tom drugom svijetu i da zadrzi svoje dijete. Mnogo napeta i jako dobra serija, samo mislim da se tesko moze naci.
|
|
|
|
Poslao: 08 Mar 2010 14:13
|
offline
- Acid_Burn
- Moderator foruma
- Glavni moderator foruma Zabava
- Hellraiser
- Demon to some. Angel to others
- Pridružio: 07 Jan 2005
- Poruke: 25503
- Gde živiš: Beneath the Black Sky
|
dekao ::
@Acid
Naslušao sam se priča o tom Notebooku, i na kraju ću morati da ga odgledam.
Znam,naslusao sam se i ja prica i prica o filmu i zato sam ga pogledao i po prvi put (barem kada su ljubavni filmovi u pitanju u mom slucaju ) ispalo je da te price o filmu imaju neko svoje uporiste i da nisu samo prazne price....
|
|
|
|
|
Poslao: 28 Mar 2010 21:28
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18456
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
''Grupni portret s damom''. Da li treba još nešto da kažem ili da duboko uzdahnem i dugo ćutim? Da sam pušač, zapalio bih cigaretu, uvukao duboko dim, a onda ga dugo ispuštao kroz poluotvorena usta. Posle toga bih potegao na eks čašicu votke, udahnuo vazduh i uzeo daljinski upravljač. Jedno klik i magija bi počela...
Jedno od najboljih filmskih ostvarenja svih vremena, neopravdano zapostavljeno, no ne mari. Ništa u njemu nije imalo sjaj i atrakciju francuskog crnog talasa ili uverljivost cinema verite, ali je već tada, u momentu stizanja na filmsko platno imalo nešto što se postiže , najčešće, samo vremenom - patinu. Patina, to dragoceno nasleđe koje Saši Petroviću koristi da svoj film napravi kao jedan beskrajni sfumato, u tom remek-delu je satkana od uspomena, sećanja, zabluda i slika koje , kao u krivom ogledalu pomažu da s manje bola sagledamo neke stvari. Leni, večita gubitnica, nesrećnica čije se ljubavi gube u vihoru gigantskog rata koji potresa svet, živi svoj skromni i ojađeni život u poslednjim mesecima ratne godine u Nemačkoj. Nepopravljivo zaljubljena u ratnog zarobljenika, Rusa, intelektualaca i sina diplomata, srećno skrivenog kao prinudnog radnika u bizarnoj cvećari koja svoj posao razvija na crnoj traci pogibija i nesreće. Leni je Romi Šnajder, s verovatno najlepšim i najtužnijim očima filmske umetnosti ikada. Platnom defiluju gubitnici, nadmeni esesovci, nepoverljivi partijski aktivisti , pacovi koji osećaju i znaju da brod tone...Pripadnici hitlerjugenda, nedorasla deca s puškama, okoreli i mrzovoljni ratnici iz dva rata, invalidi. Sve ono što nije moglo da ode na front ili koristi u fabrici, korisno je da pravi veštačke vence za neutešne porodice. Zarobljenik biva odveden. Leni preživljava rat i pokušava da ga nađe. Od svega uspeva da pronađe samo grob, pa ni to nije sigurno da je baš njegov. Na grobu saznaje da nije jedina koja bi da tugu podeli sa ćutljivom humkom i da neko često donosi crvene ruže. Majka? Nesuđena supruga? Sestra...Pitanja ostaju bez odgovora, baš kao što to u pravim ljubavima najčešće biva.
U jednoj od završnih sekvenci skromna, ćutljiva Leni na nekom od porodičnih skupova, dramatično i neprirodno veselih zbog svršetka rata, kao dobra domaćica služi svoje goste i svakoga pogleda u oči. Nju u oči niko ne gleda.
Ovaj film je dokaz da velika imena i istinski autori mogu da nađu srećan spoj. Jedan od najvećih pisaca svih vremena , Hajnrih Bel, nobelovac, napisao je i roman i scenario za film, a Saša Petrović, progranik iz naše filmografije, okupio je francusko-nemačko-srpsku ekipu i krenuo u pohod na vetrenjače; najbolji srpski reditelj svih vremena nije se ustezao da pokaže ljudsku stranu nemačke patnje, patnje gubitnika. Utoliko mu je bilo lakše jer je to lice bilo lik Romi Šnajder. Godina 1977. svakako će u istoriji svetske kinematografije ostati upamćena po tom filmu koji je napravljen bez komercijalnih ili takmičarskih pretenzija. Imao je jednu jedinu pretenziju - umetničku; onu zbog koje su filmovi u početku samo i bili pravljeni...
Ako imate hrabrosti da se suočite sa dubinom ljudske patnje, sa varljivošću i surovošću ljubavi, uzmite ovaj film, zaustavite bilo koji kadar u kome se nalazi Romi Šnajder i pogledajte u njene oči. Shvatićete još bolje o čemu govorim...
|
|
|
|
Poslao: 15 Maj 2010 13:07
|
offline
- Sorelag
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 31 Dec 2005
- Poruke: 2408
|
Ne znam da li su "najljubavniji", ali ovi, između ostalog, svakako sadrže i veoma zanimljive ljubavne priče:
Rajanova kći (gledala sam ga bar pet puta)
Ljubav Elvire Madigan
Ženska francuskog poručnika
Sofijin izbor
Kroz talase
Ples u tami
Do kraja sveta
Nebo nad Berlinom
Lovac na jelene (gledala sam ga bar 5 x)
Ljubav i smrt (Vudi Alen)
Dobro da bolje ne može biti
Telesna strast
Smrt i devojka
to be continued
|
|
|
|