Radi se o kratkom filmu, eseju, domaće produkcije, ranih 70 tih...

Hvala!

• Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
  • Pridružio: 17 Maj 2006
  • Poruke: 18456
  • Gde živiš: I ja se pitam...

Gledao sam više puta taj film. To je dokumentarno-igrani film o paoru koji nije hteo da padne u ruke nemačkoj kanzneoj ekspediciji, pa je , uvidevši da ne može da pobegne, stavio sebi dizgine oko vrata i naterao konje u galop, pa su ga oni tako udavili...
Snimila ga je ''Zastava film'', vojna filmska kuća 1971. godine.
Reditelj je bio Predrag Golubović a film je, koliko se sećam, odneo mnogo nagrada na festivalima tih godina.

• maha  Male
  • Super građanin
  • Pridružio: 06 Dec 2006
  • Poruke: 1152

Reportaža
Glumačka priča Mirčete Vujičića (71) sa Zlatara
Drvoseča sa jedanaest filmskih uloga
Autor: Željko Dulanović | 01.12.2009. - 05:00
Drvoseča sa jedanaest filmskih uloga

Umesto da sedi na lovorikama i ubira plodove svog glumačkog talenta, Mirčeta Vujičić (71), drvoseča u penziji, starost troši u vrletima Zlatara, radeći svakodnevne seljačke poslove. Tek ponekad, kada se povede razgovor o danima kada je selo vrvelo od života, „prorade“ mu uspomene i seti se mladosti i dana provedenih u društvu Milene Dravić, Nede Arnerić, Olivere Marković, Ljube Tadića, Dragomira Bojanića Gidre i drugih velikana filma sa prostora bivše Jugoslavije.

Punih pet godina Mirčeta je stajao pred filmskim kamerama, publici se poklanjao na festivalima u Puli i Nišu i živeo kao u bajci. A onda je 1973. nakon 11 igranih filmova, iznenada odlučio da sve prekine, vrati se u rodno selo i u šumama zavičaja sve do penzije obara stabla smrče.
Zbog olako propuštene prilike da se iz seljačkih opanaka vine direktno među filmske zvezde, priča o Mirčeti Vujačiću iz sela Pravoševa kod Prijepolja slobodno se može svrstati u srpsku verziju priče o nedosanjanom američkom snu. Ovaj stasiti gorštak, koji je uz petrolejku odrastao u bespućima Zlatara, prvu filmsku projekciju odgledao je tek u dvadesetoj godini života, kada je otišao na odsluženje vojnog roka. Koju godinu kasnije i sam se pojavio na velikom ekranu i gotovo na samom startu svoje kratke filmske karijere dobio ulogu glavnog junaka u filmu Puriše Đorđevića „Kros kontri“. Ostvario je i niz zapaženih uloga u „Biciklistima“, „Bombašima“, „Mirisu poljskog cveća“, filmovima „Nizvodno od sunca“, „Klavir štimer“... U filmu „Sutjeska“, u ime „proletera“ lično je predao „raport“ Ričardu Bartonu, koji je u filmu glumio Tita.
- Kako ni posle pet godina rada na filmu nisam imao ni dana radnog staža, odlučim da se vratim u zavičaj gde su me čekali supruga Ljubinka i sinovi i potražim stalni posao. Mada sam tada imao svega 36 godina i bio pun života, pobedio je strah koji se iznenada javio da ću starost dočekati bez penzije. Pošto sam imao svega osam završenih razreda, u „Dunav filmu“ su mi predlagali da o njihovom trošku nastavim školovanje i nakon akademije odem u profesionalce. Ali kako mi se pod stare dane nije išlo u školu, a nije mi se svideo ni život boema, odlučio sam da se u lokalnom Šumskom gazdinstvu zaposlim kao drvoseča i svetla reflektora zamenim zvukom motorne testere - priča Mirčeta Vujičić, jedini glumac među drvosečama, i tvrdi da se zbog svoje odluke da napusti film nikada nije pokajao.
Pred filmske kamere Mirčeta Vujičić stao je prvi put 1968. godine i to sasvim slučajno. U selu Pravoševa, koje je tad bilo još uvek bez struje, Staša Borisavljević i Fedor Škubonja snimali su „Nizvodno od sunca“, film o životu ljudi iz zlatarskog kraja i Mirčeti ponudili epizodnu ulogu Međa Bakića, koju je on, zahvaljujući svojoj otresitosti i bistrini odigrao bez treme i ponavljanja. Nakon premijere, u Pravoševu su počele da pristižu ponude i drugih režisera i da se ređaju uloge ljubavnika, partizana, ranjenika, milicionera...
- Najteža, a ujedno i najdraža mi je uloga paora Đurice u kratkometražnom igranom filmu „Smrt paora Đurice“. Ulogu glavnog junaka, paora Đurice, prvo je dobio Bekim Fehmiju, ali je on od učešća u projektu iznenada odustao pri samom kraju snimanja filma. Kažu da se uplašio snimanja završne scene u kojoj ga besni konji stotinak metara vezanog vuku po banatskoj ravnici. Za ulogu me preporučio Puriša Đorđević, koji je zabrinutom Predragu Goluboviću, reditelju filma, rekao da jedino ja kao gorštak vičan radu sa konjima mogu uspešno odigrati ulogu. I nije se prevario. Scenu smo snimili iz prvog pokušaja i bez najmanje povrede - kaže Mirčeta.
Od bavljenja glumom Mirčeta nije imao previše materijalne koristi. Skromnu imovinu koju danas poseduje stekao je u šumama Zlatara, spremajući trupce i cepanice za prodaju.
Preuzeto iz Blic-a!

• Pridružio: 29 Okt 2007
  • Poruke: 98
  • Gde živiš: Idvor

Hvala.
A sada nagradno pitanje.
Gde ovaj film moze da se nadje?

• Pridružio: 17 Maj 2006
  • Poruke: 18456
  • Gde živiš: I ja se pitam...

Tebi sledi nagrada ako ga nađeš... Wink

Iz ''Zastave filma'' teško da je ikad nešto stiglo, odnosno procurilo do pirata. Može nekim čudom da se nađe na torentu. Radi se o ''kratkom metru'', neinteresantnom za pirate. Imao sam sreću da gledam taj film, da ga dobro zapamtim, i to je sve.

Ukupno su 866 korisnika na forumu :: 27 registrovanih, 3 sakrivenih i 836 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Korisnici trenutno na forumu: Atomski čoban, bojank, dragoljub11987, Džordžino, Georgius, goxin, Kubovac, kybonacci, loon123, m0nstrum_, mačković, Miškić, nenooo, Panter, sabros, sevenino, slonic_tonic, SR-3m, styg, t84dar, tubular, vaso1, Vatreni Zmaj, wolverined4, YugoSlav, zixmix, zlaya011