• Dejan Trajković
  • Realist painter
  • Pridružio: 06 Apr 2006
  • Poruke: 3592
  • Gde živiš: Somewhere in time

Čudo ti dosad nisu preselili temu u blogove.Šta konkretno želiš da znaš i šta podrazumevaš pod tim ima mnogo više od Klinta Istvuda?
Western je jedan od najstarijih žanrova(pojavio se još dvadesetih godina što nije ni čudo s obzirom da se film kao nova umetnost najbolje primio u SAD) a ovaj je žanr upravo umivao njihovu istoriju i skrivao genocid nad indijancima. S vremenom se toliko razvodnio da je 50-ih godina doživeo kolaps jer su filmovi ličili na ove današnje sapunice(čast izuzecima kao što su Tačno u podne,Vera Kruz ili najbolji tog doba Butch Cassidy and Sundance Kid) a onda je krenula špageti serija Sergio Leonea(a eto i Klinta) sa neverovatnom muzičkom podlogom Ennio Morriconea i western doživljava rehabilitaciju ali ovaj put u sasvim drugačijem odelu.Glavni su antiheroji,prašnjavi,prljavi i pijani skloni svakakvim grehovima.Ovu struju prihvatili su i neki američki režiseri i snimili nekoliko odličnih filmova (Sam Packinpah-Pat Garret and Billy the Kid,Divlja horda) a onda western opet pada u letargiju.Tek početkom 90-ih ponovo dospeva u centar pažnje povratkom Klinta Istvuda sa sjajnim filmom Unforgiven (Neoprostivo) a naročito sa remek delom Kevina Kostnera Ples sa vukovima koji je čak sabrao nekoliko oskara. Od tada pa do danas bilo je nekih više(Mladi revolveraši) ili manje uspešnih(Tombston,Tačno u podne iz 2000.) ali evidentno je da je western u krizi što nije ni čudo s obzirom da popularnost Amerike u svetu sve više opada pa tako i interesovanje za njihovu ne tako romantičnu prošlost.

• Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
  • Pridružio: 17 Maj 2006
  • Poruke: 18460
  • Gde živiš: I ja se pitam...

Na vrhuncu popularnosti (sredinom šestdesetih), kada su vesterne snimali i Nemci, čak i u SSSR su stigli da snime jedan vestern! To je bio ''Visadnjik bez galavoj'', odnosno ''Jahač bez glave''.
Postoji ogromna razlika u vesternima pre pojave zvučnog filma i posle njega. Mnogi smatraju da je Tom Miks najbolji vestern glumac svih vremena. U doba zvučnog filma vestern se vezivao sa reditelje (Džon Ford, Cimerman itd), a zatim i za glumce - rekao bih da su filmovi sa Džonom Vejnom posebna vestrern kategorija. Setimo se da se kod nas u žargonu svaki grubijan koji se karakteristično gegao zvao Džon Vejn. Slavu su stekli ili je dali ''kaubojcima'' Stjuart Grendžer, Gari Kuper, Džek Palans, Viljem Holden, Din Maritn, itd, itd. Svakako je kaubojski film istoriji filma podario desetine izvanrednih filmskih ostvarenja u svakom smislu reči. Moji favoriti? Naravno, ''Divlja horda'' - o njoj bi mogao da pričam danima iz sledećeg razloga: u tom filmu se dogodilo da epizodna uloga zaseni glavne uloge, istinske zvezde američkog filma, Viljema Holdena i Ernesta Borgnajna (dugo smo kao klinci govori Bordžina): reč je o Emiliju Fernandezu koji je maestralno odigrao ulogu generala Mapačea-tipčine koji je kao mali čupao muvama krila. Setimo se da je on jedan od najvećih meksičkih reditelja(!) toga doba (''Pepito humanes'', ''Zaboravljeni''), a kod nas je mitski popularnan njegov sigurno najbolji film - ''Un dia de vida'', odnosno ''Jedan dan života''. Kada se već javljam da spomenem još jednog mog favorita - to je nezaobilazni film Voltera Hila ''Long Riders'', odnosno ''Jahači na duge staze''. U njemu se prvi i jedini put u istoriji filma pojavljuju četiri bratska para. Braća Karadin s ocem igraju Jangerove, braća Kič igraju Džejmsove, Kvejdovi igraju braću Miler, a Braća Gest igraju Fordove, od kojih je jedan ubio Džesija Džejmsa. To je film posle kojih nije više vredelo snimati 'kaubojce'' jer je bio izuzetno realističn, pun prljavštine, krvi, smrada i loših ljudi. Tek se Klint sa ''Neoprostivim'' usudio da zagazi poovo u vestern na taj način, dok je Kostnera nešto ranije poslužila sreća u 'Vukovima'' - setimo se da je samo par godina kasnije napravio najgori film godine - ''Erp''. I naši glumci su vesternu dali skromni doprinos - setimo se da je Vinetua igrao(ili dublirao?) naš čovek iz Leskovca, a da se čak i Milan Srdoč (pseudonim Pedi Foks) pojavljivao u kaubojcima. Bilo ih je kao statista i epizodista još više, naravno, no to je neka druga tema...

• Zagor
  • Super građanin
  • Pridružio: 25 Maj 2005
  • Poruke: 1308
  • Gde živiš: u rovu na prvoj liniji

A da nezaboravima nasega Gojka Mitica

koji vam je omiljeni kaubojac,dali volite vise klasicne crno bele ili spageti kaubojce?

• dekao  Male
  • Moderator foruma
  • Dejan Trajković
  • Realist painter
  • Pridružio: 06 Apr 2006
  • Poruke: 3592
  • Gde živiš: Somewhere in time

@Zagor
Molim te razdvoji već jednom da i li.

Ne pravim takva poređenja naročito što su ti filmovi nastajali u drastično drugačijim uslovima(tehnika,stilovi i sl.).Ima dobrih i crno belih,kao što su Moja draga Klementina i Poštanska kočija,ali ima dobrih i špagetija(svi Leoneovi).

Ukupno su 1305 korisnika na forumu :: 64 registrovanih, 11 sakrivenih i 1230 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Korisnici trenutno na forumu: 357magnum, AC-DC, Apok, Atomski čoban, babaroga, Ben Roj, bojank, Boris Bosiljčić, Bubimir, cenejac111, crnitrn, DejanSt, delrey, Denaya, Dimitrise93, djboj, Djokislav, Djokkinen, Doca, Dorcolac, dragoljub11987, dule10savic, GandorCC, Georgius, havoc995, HogarStrashni, ikan, JimmyNapoli, kalens021, Karla, kokodakalo, Krusarac, Krvava Devetka, ksyyaj, kunktator, kybonacci, ljubacv, mačković, milimoj, Miloskec, MiroslavD, mnn2, nebkv, nemkea71, nikoladim, oganj123, opt1, panonski mornar, panzerwaffe, pein, radionica1, Romibrat, royst33, ruso, S1Mk3, sasa87, Sićko, SR-3m, Srky Boy, vathra, virked, wizzardone, Wrangler, zdrebac