Intervju (o Nikoli Tesli)

• Pridružio: 31 Mar 2005

Volela bih da prokomentarisete ovaj tekst:

Razgovor profesorom dr Velimirom Abramovicem, autorom projekta "Tesla - neshvaceni genije"

- Da li je Tesla ostvario bezicni prenos energije i sta je zapravo radijantna energija?
Tesla je posao od stanovista da je sav prenos sile u kosmosu odvija iskljucivo bezicnim putem, jer osnovna sila je gravitacija i ne postoje antene izmedju Sunca i Zemlje. Radijantna energija je niz vibracija gornjih slojeva atmosfere i same stratosfere, koje je moguce hvatati specijalnim antenama i konvertovati u obican elektricitet. Izvor ove energije je neiscrpan, jer Zemlja neprestano rotira i nabija atmosferu elektricnom energijom, na isti nacin na koji to cini i obican elektrogenerator. Pred kraj zivota Tesla je odricao neophodnost proizvodjenja generatora uopste i govorio o tome, da se mi nalazimo u okeanu energije i da treba samo istaci antene koje bi tu energiju hvatale. Tesla ne samo da nije bio shvacen u svom vremenu, vec je pitanje da li i nase vreme razume njegovu naucnu inspiraciju.

- Govori se da je 1935. god. Tesla proizveo automobil koji je isao bez benzina i akumulatora?
Da, to je tacno, iako mnogi smatraju, da je neverovatno da se taj princip pogona jos uvek ne primenjuje.

- Znaci, nije bio u pitanju ni benzinski, ni elektricni pogon?
Nije. Tesla je zamislio neku vrstu perpetuum mobila i uspeo je donekle da ga ostvari. Do god se Zemlja obrce kao planeta, govorio je on, ima i vibracija koje se mogu pretvarati u rad masina.

- Zasto to i drugi naucnici ne primenjuju.
Zato sto ne shvataju etarsku prirodu kosmickih procesa. Etar je sveprozimajuci materijalni elemenat, cije se odlike mogu meriti i uciniti delatnim u smislu pokretanja masinskog sveta ljudske proizvodnje. Iz etra, govorio je Tesla, materija nastaje i nestaje po jednostavnim matematickim zakonima.

- Koji su to zakoni?
To su zakoni vremena. Nasa civilizacija mora da upozna vreme i da ga primeni kao faktor kontrole u fizickim procesima, inace ni korak nece dalje napredovati. Radi se o shvatanju vremena i beskonacnosti kao osnove nasih novih naucnih saznanja, koja su neporecivo teslijanska.

- Sta je sa prostorom, da li je on odgovarajuce shvacen i upoznat u nauci?
Ni govora! Ima tri beskonacnosti, koje kao osobine prostora nikako ne mogu da koegzistiraju: beskonacne su i duzina i sirina i visina, a beskonacnost, ako logicno gledamo, moze biti samo jedna. To je realna fizicka beskonacnost ili fizicki kontinuum u kome se raslojavaju konacne pojave i postoje svi fizicki dogadjaji. Beskonacnost nema nikakvu fizicku granicu i zato su svi konacni dogadjaji stvar unutrasnjeg kosmosa.

- Znaci li to, da je Tesla shvatio i inzinjerski primenio i saznao tajnu vremena?
Vise od toga. Tesla je uspeo da sintetise materiju iz energije i praveci svoje vatrene lopte da demonstrira fuziju, koju niko nije pre toga uspeo da postigne. A ni posle Tesle, nije bilo resenja za fuziju. Tesla je usamljeni genije, cije je ideje razumevao i uspeo da ostvari samo on sam.

- Zasto on nije ostavio teoriju koja bi konacno objasnila svemir? Teoriju nije ostavio, jer je zeleo da samo oni ljudi ciji je nacin misljenja identican njegovom razumeju sta je on hteo da saposti covecanstvu. "Radim za buducnost", govorio je, "i savremenici me nece razumeti, ali jednoga dana prevladace naucni zakoni prirode cije sam tajne otkrio i sve ce se izmeniti, kao dlanom o dlan, sve ce se promeniti. Nastupice nova era covecanske mudrosti, cije ce glavne odlike biti razumevanje vremena, otkrice izvora beskrajne energije i oblikovanje materije po volji naucnika. Ljudska svest pomerice granice zivota i bice moguce razgovarati sa dusama umrlih odvojenim od tela. Ova saznanja dodatno ce pomeriti nase shvatanje o razlici zivota i smrti". Jer, kako kaze Tesla, prema saznanju engleskih fizicara Kruksa i Olivera Lodza, dusa je emanacija elektriciteta i u trenutku smrti izrucuje se energija jednaka masi od jedanaest do dvadeset pet grama, koja se gubi na vagi, trenutno. Dusa je elektricna pojava koja se moze kontrolisati i cije se sve reakcije mogu predvideti. Jer, covek je automat kosmickih sila.

- Verujete li Vi Tesli u svim njegovim zakljuccima?
Tesla je bio vizionar. On je jasnim vidom, nepoznatim obicnom coveku uspevao da razume sta je sustina prirodnog zakona i da ga odredi matematicki. Potom je pristupao razumevanju fizickog, tj. gradio je model koji bi u prostoru i vremenu demonstrirao ono sto je on imao u umu.

- U cemu je buducnost Tesline nauke?
U konzervaciji zivotnog sistema bez vremenskog ogranicenja. Svaki covek treba da bude u stanju da se u toku samo jednog svog zivota, potpuno razvije kao duhovno bice. Teslina nauka, potpuno suprtona od relativisticke teorije Anstajna i kvantne mehanike Nilsa Bora, omogucava da se desi cudo moderne tehnologije i naucnog misljenja ? voljno biranje predmeta koji ce nastajati iz energetskog sloja etarskih pojava. Drugim recima, moc preobrazaja materije je u pravom odnosu vremena i prostora koji moraju da se odrede i prema ljudskoj dusi. Nema fizike bez dusevnosti i duhovnosti, kao sto nema ni coveka bez elektricnih dogadjaja koje je Tesla tako dobro poznavao. Citav zivot coveka je samo elektricni tok, kaze Tesla, a njegova dusevnost ? To je svetlost.

Razgovor vodila Zorana Nedic

/www.astrolook.com/magazin/doc/110.shtml

• Pridružio: 29 Apr 2005
  • Gde živiš: Beocin

Pazi ovako.... Sto se tice navedenog intervjua, neznam na koji nain da ga prokomentarisem. Jedino ti mogu reci da sam veliki obozavalac Teslinog sveukupnog dela i veliki zaljubljenik u fiziku (nisam ni freek ni geek, ako si to odmah pomislila). Slazm se da je Tesla jedan od najvecih naucnika sveta jos od pronalaska tocka i vatre i da zahvaljujuci prvenstveno njemu mi danas mozemo da se dopisujemo na ovom forumu. Ako su ti nejasni neki delovi teksta koji si napisala, ili ako ti isti izgledaju suvise neverovatno, preporucio bih ti da procitasa sledece knjige: TESLA PRONALAZAC ZA TRECI MILENIJUM, Aleksandar Milinkovic; KRATKA POVEST VREMENA, Stiven Hoking i VASIONA STIVENA HOKINGA, Dejvid Filkin. Hokingove knjige ce ti pomoci da bolje razumes kosmos, vasionu, prostor, vreme i takve gluposti; a knjiga o Tesli ce ti otkriti neke detalje o njemu koji ce ti razjasniti ovaj tekst. Ako te nesto konkretno zanima, pisi pa cemo se dopisivati, a ako si iz Novog Sada mozemo se i naci. Pozdrav!

• Pridružio: 31 Mar 2005

Stivena Hokinga izuzetno postujem; a u ovom tekstu mislim da ima previse subjektivnog koje dr.Velimir Abramovic postavlja kao zakonitost.

Stvarno mi izgleda neozbiljno tvrditi... Npr sledece:
..."Dusa je elektricna pojava koja se moze kontrolisati i cije se sve reakcije mogu predvideti"...

A za ovo mislim da nije istina:
..."Teslina nauka, potpuno је suprоtna od relativisticke teorije Aјnstajna i kvantne mehanike Nilsa Bora"...

• Stane
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 13 Jan 2004
  • Gde živiš: Niš

Koliko znam Tesla se uopšte nije bavio stvarima kao što se kvantna mehanika i relativizam... uostalom takve priče raspričavaju ljudi kojima nije dosta ono što je Tesla zaista otkrio i postigao u životu pa hoće da mu dodaju još ko zna kakve stvari...

Uostalom da je Tesla ostao samo na jednom jedinom izumu, svom električnom motoru pa i to bi bilo dosta da ostane za večita vremena upamćen u istoriji nauke jer njegov pronalazak pokreće svet.

• Pridružio: 31 Mar 2005

I ja mislim da se tako blistav um, kakav je bio Tesla, nece skoro roditi. Na zalost.

• Pridružio: 05 Maj 2005