Poslao: 27 Avg 2014 13:08
|
offline
- Ričard
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
_Sale :: Ričard ::Veća struja punjenja može štetiti akumulatoru.
Alternator ima višestruko veću struju punjenja od punjača, zar ne?
Alternator može dati i do 70A, zavisi od modela. Ali regler reguliše koliko će struje pustiti u el. instalaciju. Više uključenih potrošača, regler pušta više struje. Toliko da se ne troši akumolator, već da se dopunjuje.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 27 Avg 2014 13:09
|
offline
- _Sale
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13411
- Gde živiš: Z-moon
|
Nije sporno, mislio sam na "udar" struje pri punjenju od strane alternatora.
Taj "udar" je mnogo jači nego "udar" od punjača.
|
|
|
|
Poslao: 27 Avg 2014 13:19
|
offline
- Ričard
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
Regler na dozvoljava "udar" struje.
|
|
|
|
Poslao: 27 Avg 2014 13:33
|
offline
- _Sale
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13411
- Gde živiš: Z-moon
|
Ček' malo...
Struja punjenja ka akumulatoru iz alternatora na početku punjenja(posle startovanja motora) je najjača, zar ne? Kako se akumulator puni, jačina punjenja opada. Tačno?
|
|
|
|
Poslao: 30 Avg 2014 20:43
|
offline
- Ričard
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
Da. Ali nije to prevelika struja. Ako je akumulatro ispravan, i startovanje je normalno; akumulator se neće puno isprazniti.
|
|
|
|
Poslao: 04 Sep 2014 22:23
|
offline
- branko62
- Elitni građanin
- Pridružio: 16 Mar 2008
- Poruke: 1567
- Gde živiš: Novi Sad
|
Da li regleri na automobilu uopste kontrolisu STRUJU punjenja ili gledaju samo napon ?
Koliko znam recimo na stojadinu (na novijim automobilima nisam to cackao) onaj regler na samom alternatoru samo regulise napon...
|
|
|
|
Poslao: 05 Sep 2014 09:21
|
offline
- gile960
- Građanin
- Pridružio: 30 Sep 2012
- Poruke: 128
|
@branko62
regleri (regulatori punjenja) regulišu i napon i struju punjenja (maksimalna struja punjenja je određena maksimalnom trajnom strujom generatora koja se radi namenski za pojedine vrste vozila)
što se ostalog tiče ipak moram da napišem par reči...
svojevremeno, dok su motocikli imali instalaciju 6V, koristio sam način punjenja kao na slici sa početka teme, tj. redno vezanu sijalicu a evo i zašto. nisam imao punjač od 6V, nego sam koristio 12V punjač akumulatora, pa sam uzimao sijalicu od tog motora (obično je bila 6V 45W) i vezivao je redno da bih zaštitio akumulator od prevelikog napona. instrumentom sam merio napon na akumulatoru i dobijao tu neku vrednost do 7,2V što je u redu. ispočetka (dok je akumulator prazan) je sijalica svetlela maltene punom snagom a kako se akumulator punio tako je svetlo bivalo sve slabije, što je i logično jer je akumulator vukao sve manje struje, nisam morao da proveravam instrumentom.
e, sad, slika sa početka teme bi imala smisla samo ako je punjač 24V, inače se napon skoro ravnomerno raspoređuje pa nijedan od potrošača nema dovoljno. a da će sijalica da svetli - hoće, samo srazmerno dobijenom naponu i ispražnjenosti akumulatora. sve to će da dokaže običan unimer.
|
|
|
|
Poslao: 09 Sep 2014 10:50
|
offline
- branko62
- Elitni građanin
- Pridružio: 16 Mar 2008
- Poruke: 1567
- Gde živiš: Novi Sad
|
@gile960
regleri (regulatori punjenja) regulišu i napon i struju punjenja
Kako uzima informaciju o jacini struje ?
Sto se sijalice tice... Nekad su se koristili selenski ispravljaci umesto silicijumskih dioda. Oni su imali relativno velik unutrasnji otpor, svakako mnogo veci od dioda. Tako da je selen imao "ugradjen" otpornik. Zato sam vidjao sheme punjaca sa diodama koji u seriju sa akumulatorom imaju vezan otpornik. Sijalica moze da zameni taj otpornik. Time se ogranicava struja punjenja praznog akumulatora. Time se stiti punjac s jedne strane, a i akumulator vise "voli" kad se puni laganije nego naglo.
|
|
|
|
Poslao: 09 Sep 2014 17:01
|
offline
- gile960
- Građanin
- Pridružio: 30 Sep 2012
- Poruke: 128
|
informaciju o jačini struje uzima isto kao i informaciju o naponu, prirodna uloga reglera je da zaštiti akumulator od prevelike struje punjenja a sve uređaje u automobilu od prenapona. to radi tako što konstantno meri napon akumulatora a u skladu sa izmerenim naponom reguliše pobudu rotora alternatora. prva pobuda rotora se dobija preko signalne lampice na instrument tabli a kad alternator dostigne određeni broj obrtaja i počne da daje struju, gasi lampicu, pobudu dalje preuzima regler koji se tada napaja iz namotaja alternatora preko dodatne tri diode (za svaku fazu po jedna). regulacijom pobude rotora, odnosno njegovim manjim ili većim magnetisanjem, smanjuje se ili povećava magnetno polje a samim tim i proizvedena struja, kako naponski (V) tako i strujno (A). već sam napisao u prethodnom postu da max struja punjenja zavisi od max trajne struje alternatora, mada uglavnom zavisi od napona i napunjenosti akumulatora, što znači da regler "zna" koliko je akumulator strujno ispražnjen pa ako je prazan daje punu pobudu rotoru da bi ga alternator što pre napunio, dok bi napon uvek trebao biti u granicama od 13,8 do 14,5V.
što se sijalice tiče... mislim da sam bio dovoljno jasan, način sa prve slike ima smisla ako i samo ako je punjač 24V.
akumualtor najviše voli da se puni sa, ne više od, 10% svoje nazivne snage, ni tu dileme nema. mada... ugavnom bude daj šta daš....
|
|
|
|
Poslao: 12 Sep 2014 20:21
|
offline
- branko62
- Elitni građanin
- Pridružio: 16 Mar 2008
- Poruke: 1567
- Gde živiš: Novi Sad
|
gile960 ::informaciju o jačini struje uzima isto kao i informaciju o naponu,
Uh, al' si mi odgovorio...
OK, za napon mi je jasno, ali za struju bi morao imati neki otpornik u seriji od alternatora do akumulatora. Gde se on nalazi ? Ili ima neka druga caka ?
Citat:
što se sijalice tiče... mislim da sam bio dovoljno jasan, način sa prve slike ima smisla ako i samo ako je punjač 24V.
A sta fali ako se sijalicom (otpornikom) uravnotezi struja punjenja i ako je punjac na 12 V ?
|
|
|
|