Punjenje akumulatora na ovakav nacin?

2

Punjenje akumulatora na ovakav nacin?

offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13745
  • Gde živiš: Vršac

_Sale :: Ričard ::Veća struja punjenja može štetiti akumulatoru.
Alternator ima višestruko veću struju punjenja od punjača, zar ne?


Alternator može dati i do 70A, zavisi od modela. Ali regler reguliše koliko će struje pustiti u el. instalaciju. Više uključenih potrošača, regler pušta više struje. Toliko da se ne troši akumolator, već da se dopunjuje.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13411
  • Gde živiš: Z-moon

Nije sporno, mislio sam na "udar" struje pri punjenju od strane alternatora.
Taj "udar" je mnogo jači nego "udar" od punjača.



offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13745
  • Gde živiš: Vršac

Regler na dozvoljava "udar" struje. Wink

offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13411
  • Gde živiš: Z-moon

Ček' malo...
Struja punjenja ka akumulatoru iz alternatora na početku punjenja(posle startovanja motora) je najjača, zar ne? Kako se akumulator puni, jačina punjenja opada. Tačno?

offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13745
  • Gde živiš: Vršac

Da. Ali nije to prevelika struja. Ako je akumulatro ispravan, i startovanje je normalno; akumulator se neće puno isprazniti.

offline
  • Pridružio: 16 Mar 2008
  • Poruke: 1567
  • Gde živiš: Novi Sad

Da li regleri na automobilu uopste kontrolisu STRUJU punjenja ili gledaju samo napon ?
Koliko znam recimo na stojadinu (na novijim automobilima nisam to cackao) onaj regler na samom alternatoru samo regulise napon...

offline
  • Pridružio: 30 Sep 2012
  • Poruke: 128

@branko62
regleri (regulatori punjenja) regulišu i napon i struju punjenja (maksimalna struja punjenja je određena maksimalnom trajnom strujom generatora koja se radi namenski za pojedine vrste vozila)

što se ostalog tiče ipak moram da napišem par reči...
svojevremeno, dok su motocikli imali instalaciju 6V, koristio sam način punjenja kao na slici sa početka teme, tj. redno vezanu sijalicu a evo i zašto. nisam imao punjač od 6V, nego sam koristio 12V punjač akumulatora, pa sam uzimao sijalicu od tog motora (obično je bila 6V 45W) i vezivao je redno da bih zaštitio akumulator od prevelikog napona. instrumentom sam merio napon na akumulatoru i dobijao tu neku vrednost do 7,2V što je u redu. ispočetka (dok je akumulator prazan) je sijalica svetlela maltene punom snagom a kako se akumulator punio tako je svetlo bivalo sve slabije, što je i logično jer je akumulator vukao sve manje struje, nisam morao da proveravam instrumentom.
e, sad, slika sa početka teme bi imala smisla samo ako je punjač 24V, inače se napon skoro ravnomerno raspoređuje pa nijedan od potrošača nema dovoljno. a da će sijalica da svetli - hoće, samo srazmerno dobijenom naponu i ispražnjenosti akumulatora. sve to će da dokaže običan unimer.

offline
  • Pridružio: 16 Mar 2008
  • Poruke: 1567
  • Gde živiš: Novi Sad

@gile960
regleri (regulatori punjenja) regulišu i napon i struju punjenja


Kako uzima informaciju o jacini struje ?


Sto se sijalice tice... Nekad su se koristili selenski ispravljaci umesto silicijumskih dioda. Oni su imali relativno velik unutrasnji otpor, svakako mnogo veci od dioda. Tako da je selen imao "ugradjen" otpornik. Zato sam vidjao sheme punjaca sa diodama koji u seriju sa akumulatorom imaju vezan otpornik. Sijalica moze da zameni taj otpornik. Time se ogranicava struja punjenja praznog akumulatora. Time se stiti punjac s jedne strane, a i akumulator vise "voli" kad se puni laganije nego naglo.

offline
  • Pridružio: 30 Sep 2012
  • Poruke: 128

informaciju o jačini struje uzima isto kao i informaciju o naponu, prirodna uloga reglera je da zaštiti akumulator od prevelike struje punjenja a sve uređaje u automobilu od prenapona. to radi tako što konstantno meri napon akumulatora a u skladu sa izmerenim naponom reguliše pobudu rotora alternatora. prva pobuda rotora se dobija preko signalne lampice na instrument tabli a kad alternator dostigne određeni broj obrtaja i počne da daje struju, gasi lampicu, pobudu dalje preuzima regler koji se tada napaja iz namotaja alternatora preko dodatne tri diode (za svaku fazu po jedna). regulacijom pobude rotora, odnosno njegovim manjim ili većim magnetisanjem, smanjuje se ili povećava magnetno polje a samim tim i proizvedena struja, kako naponski (V) tako i strujno (A). već sam napisao u prethodnom postu da max struja punjenja zavisi od max trajne struje alternatora, mada uglavnom zavisi od napona i napunjenosti akumulatora, što znači da regler "zna" koliko je akumulator strujno ispražnjen pa ako je prazan daje punu pobudu rotoru da bi ga alternator što pre napunio, dok bi napon uvek trebao biti u granicama od 13,8 do 14,5V.
što se sijalice tiče... mislim da sam bio dovoljno jasan, način sa prve slike ima smisla ako i samo ako je punjač 24V.
akumualtor najviše voli da se puni sa, ne više od, 10% svoje nazivne snage, ni tu dileme nema. mada... ugavnom bude daj šta daš....

offline
  • Pridružio: 16 Mar 2008
  • Poruke: 1567
  • Gde živiš: Novi Sad

gile960 ::informaciju o jačini struje uzima isto kao i informaciju o naponu,


Uh, al' si mi odgovorio... Smile

OK, za napon mi je jasno, ali za struju bi morao imati neki otpornik u seriji od alternatora do akumulatora. Gde se on nalazi ? Ili ima neka druga caka ?

Citat:
što se sijalice tiče... mislim da sam bio dovoljno jasan, način sa prve slike ima smisla ako i samo ako je punjač 24V.


A sta fali ako se sijalicom (otpornikom) uravnotezi struja punjenja i ako je punjac na 12 V ?

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1054 korisnika na forumu :: 22 registrovanih, 8 sakrivenih i 1024 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 357magnum, A.R.Chafee.Jr., airsuba, ccoogg123, darios, Denaya, Dimitrije Paunovic, Dogma21, Georgius, HrcAk47, Inner-Cell, JOntra, kybonacci, Lazarus, Libertas, Motocar, nuke92, raptorsi, theNedjeljko, Tvrtko I, volonte, wolf431