Voznja na zakrpljenoj gumi

Voznja na zakrpljenoj gumi

offline
  • m4rk0  Male
  • Administrator
  • Administrator tech foruma
  • Marko Vasić
  • Gladijator - Maximus Decimus Meridius
  • Pridružio: 14 Jan 2005
  • Poruke: 15766
  • Gde živiš: Majur (Colosseum)

Otvorim jutros garazu a ono zadnja desna izduvala. Prvo proverim da li pusta na ventil, ono sve uredu. Verovatno ima neko sitno ostecenje cim ni za 15h izduvanjvanja nije u potpunosti izduvala. Guma je polovna, tubeless, 2009 god, ima nekih 5mm saru, Miselin Alpine, 205/55/16

Problem je sto ako bih menjao za polovnu, morao bih da menjam obe gume (na istoj osovini), jer nema teorije da nadjem istu takvu polovnu (isti model, sara i istrosenost sare). Ni par polovnih guma nije tako jeftin 80e izadje (nekome je to malo, ali meni kao nezaposlenom je mnogo). O novim ne smem ni da pomisljam (jedan par ovakvih istih je skoro 300e).

Planiram da mi je vulkanizer zakrpi. Interesuje me, koliko je uopste bezbedno voziti zakrpljenu gumu ?



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13392
  • Gde živiš: Z-moon

Bezbednost ne zavisi od krpljenja, već od opšteg stanja pneumatika.
Ako je ispucao od starosti ili sunca, ako je nejednako potrošen ... sve je ovo znak da je vreme za zamenu došlo.
2009. je lepo godište, za zamenu. Smile



offline
  • Pridružio: 12 Sep 2003
  • Poruke: 2839
  • Gde živiš: Kotor

Dobro zakrpljena guma je potpuno ispravna za vožnju, i tako se tretira i zvanično. U suprotnom bi sigurno postojala neka zakonska rešenja koja bi uzimala u obzir vožnju sa krpljenim gumama, ili bi one bile drugačije tretirane od onih koje su netaknute.
Slažem se, važnije ti je opšte stanje guma, a gume koje su četiri godine korišćene su svakako za zamenu.
U svakom slučaju, imaj u vidu tokom vožnje da ti je to slaba tačka Wink

offline
  • Pridružio: 20 Jun 2012
  • Poruke: 165
  • Gde živiš: Beograd

Prošle godine je ćale stavio Continental Sport Contact 234/45 ZR17 i posle par dana primetili smo da je zadnja leva guma malo ispustila... Kod vulkanizera smo videli da je zabijen neki šraf u gumi pa je vulkanizer njega izvadio i zakrpio gumu... Kako smo imali i set Fulda Carat Exelero, promenili smo obe zadnje gume...
Kao što reče član teacher, dobro zakrpljena guma je sasvim ok za vožnju, ali moje neko mišljenje je da je ipak bolje staviti drugu, jer se nikad ne zna šta može u toku vožnje da se desi sa ovom zakrpljenom...
U skladu sa svojim finansijskim mogućnostima razmisli šta možeš da uradiš, ili zakrpi ovu i ne preteruj sa brzinom ili uzmi neku drugu...

offline
  • Pridružio: 11 Apr 2008
  • Poruke: 422
  • Gde živiš: Pertovo

Pošto mi je kum držao vulkanizersku radnju nešto sam ukrao znanja.On je imao dvije metode krpljenja tubeles guma:
inekcijom(što je za vulkanizera brže(guma se uopšte ne skida sa felge i krpljenje traje oko pola minute) ali je slabije rešenje,nađe se rupa malo se okruglom turpijicom proširi(očisti)(tako može da se ošteti žica u gumi pa se poslije nekog vremena mogu stvoriti "jaja" )pa se specijalnom iglom uvuče gumena špaga

unutrašnjom zakrpom što je dobro rešenje(ali kod vulkanizera ne popularno jer moraju skidat gumu brusit i koristiti peglu

ubacivanje unutrašnje gume(nije dobro jer u slučaju oštećenje dovodi do brzog izduvljavanja gume,dok kod tubelesa kada se zabode šaraf ekser on začepi gumu pa guma izduvava danima
Zakrpljena guma je sigurna kao i bez zakrpe(kum)

offline
  • Pridružio: 20 Jun 2012
  • Poruke: 165
  • Gde živiš: Beograd

Nesto mi ne uliva poverenje zakrpljena guma za brzine vece od 140-150km/h, barem po mom misljenju...

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Ne bi valjalo da je iscijepana sa strane. Tu je guma mekša i dolazi do širenja rupe.
Na gazećem sloju nije nikakav problem. Par puta je krpio na taj način i nikada nisam imao problem. Kada mi se iscijepala sa strane, poslao sam je u peMziju.

offline
  • m4rk0  Male
  • Administrator
  • Administrator tech foruma
  • Marko Vasić
  • Gladijator - Maximus Decimus Meridius
  • Pridružio: 14 Jan 2005
  • Poruke: 15766
  • Gde živiš: Majur (Colosseum)

Zakrpio sam gumu kod vulkanizera. Problem je stvorio sraf koji se zabio po sred "stajnog" dela gume.

zoranTT ::Pošto mi je kum držao vulkanizersku radnju nešto sam ukrao znanja.On je imao dvije metode krpljenja tubeles guma:
.....
unutrašnjom zakrpom što je dobro rešenje(ali kod vulkanizera ne popularno jer moraju skidat gumu brusit i koristiti peglu
.....


Ovom metodom je odradjeno.

Cena uz balansiranje 700 din.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 823 korisnika na forumu :: 12 registrovanih, 3 sakrivenih i 808 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: Ben Roj, Bluper, goxin, milan.vukovic, MilosKop, Nikolaa11, nuke92, procesor, slonic_tonic, SR-3m, wizzardone, šumar bk2