Znanje osnovaca?

1

Znanje osnovaca?

offline
  • Pridružio: 22 Apr 2011
  • Poruke: 335
  • Gde živiš: Beograd

Ove godine za upis u moju skolu (Peta beogradska gimnacija) bilo je potrebno 95+ poena.
Pre nedelju dana su profesori matematike organizovali neki, tako da kazem, prijemni iz matematike.
Hteli su da provere znanje dece koja su dosla.

Moj profesor matematike pregledao je taj ''prijemni'' za jedno odeljenje prvog razreda, i pozalio nam se prethodnog casa.

(5x+3 / 7-x) -1 > 0

od 35 ucenika uradio samo jedan;

5 - 2 : 7 +3 =

od 35 ucenika 20 je izvrsilo prvo oduzimanje, a nakon toga deljenje;

Profesor kaze da bar njih 10 nije moglo da zavrsi osnovnu skolu sa (ne)znanjem koje imaju, a kamoli da ima 95+ poena.
To su odeljenja gde dolaze deca koja bi trebala da imaju zavidno znanje.
Znajuci mog profesora, imace gadnih problema sa matematikom u srednjoj skoli.

Porazavajuce je da od 35 ODLICNIH djaka samo jedan moze da resi nejednacinu.

Sta se desava sa skolstvom? Pre par godina sam i ja upisivao istu tu skolu.
Imao sam mnogo manje poena, ali jedna nejednacina mi nikad nije bila problem.

Voleo bih da cujem misljenja ove generacije ( nadam se da ima bar nekoliko na forumu) a i misljenja starijih forumasa.
Posto znam da se stariji zale da ni moja generacija nema(a nije ni imala) nikakvo znanje u odnosu na njihovo.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13744
  • Gde živiš: Vršac

Ne sećam se više u kom peridou svog obrazovanja nam je profesor matematike rekao da je u Srbiji matematika nacionalni problem, to jest da učenici nemaju pojma o matematici. Delom je to do loših predavača, delom do samih učenika. U osnovonj školi, nastavnik matematike nije znao da nam objasni osnovne matamatičke funkcije sa razlomcima.

Još mogu dodati i ovo; pre neki dan pričam sa kolegom, koji je ubeđen (a i ja delim to mišljenje) da su retki učenici koji na papiru znaju da podele dva decimlana broja.

Takođe smatram da je polaganje ispita za upis u srednje škole, u okviru osnovnih škola, jedanod većih promašaja školstva.



offline
  • Software developer
  • Pridružio: 06 Sep 2005
  • Poruke: 3800
  • Gde živiš: Beograd

I posle ce da objavljuju koliko ima nepismenih u Srbiji.
U ovoj zemlji u zadnje vreme sve ide na losije, pa zasto ne bi i skolstvo. Sve je podmiceno, zasto ne bi i skolstvo. Znam mnogo slucajeva gde su deca imala unapred pitanja, zadatke ili sta se vec radi.

Zadaci za prijemni su bili smesni. Da su kojim slucajem dali normalne zadatke a ne smesne, rezultati bi bili katastrofa.
Nije nista bolje ni u srednjim skolama ni na fakultetima.
Bolonja je smejurija kod nas. Ne vidim svrhu iste. Kao , redovno uce.. aaaaa malo sutra. Znam da kod mene 95% studenata ne uci redovno, jedino sto kad dodje kolokvijumska nedelja posle 6 nedelja predavanja onda nauce to gradivo a ne posle 12 nedelja predavanja kad dodje ispit. Nista se nije promenilo na bolje, cak ide na gore.
Svaki put kad dodjem ovde u obrazovanje da pisem nesto iznerviram se Smile

Sto je najgore, zasto ta deca i da uce? Ceka ih posao? Plata dobra? Malo sutra, uclani se u stranku pa ce te zaposle...

offline
  • Pridružio: 25 Apr 2006
  • Poruke: 322

Nama, koji smo položili ozbiljne matematičke predmete na fakultetu, ti zadaci zaista izgledaju smešno. Očigledno su i objektivno prelaki, ali da bismo ih preciznije ocenili, morali bismo da se spustimo na nivo osnovaca.

Koliko puta vam se desilo da zaboravite da promenite smer znaka nejednakosti prilikom množeja sa -1? Ili da napišete uslove (npr. da delilac nije jednak nuli, pa dobijete više rešenja nego što treba)?

Dakle, po mom mišljenju, nije najveći problem lakoća gradiva, već to što budu isti zadaci na prijemnom kao u zbirci pa ih đaci nauče napamet, bez razumevanja.

Drugi problem je što se nedovoljno pažnje posvećuje teoriji. Deo svakog pismenog zadatka i u osnovnoj i u srednjoj školi bi trebalo da budu dokazi teorema, definicije (ali ne po principu bubanja), pa tek onda zadaci. Nikako da shvatimo da bez teorijskog nema ni praktičnog znanja. Reševanje zadataka ne sme da se svede na primenu automatizovanih šablona, već na primenu teorije, sa razumevanjem.

offline
  • higuy  Male
  • Legendarni građanin
  • penzionisani tabijatlija
  • crni hronicar
  • Pridružio: 21 Apr 2010
  • Poruke: 8565
  • Gde živiš: Dubocica

Napisano: 18 Sep 2011 14:45

Mene su u osnovnoj ucili da pojedine, pa cak i kompleksne zadatke radim bez papira. Iz geometrije prvenstveno. Mogli smo uvek da napravimo pravi ugao, da izracunamo visinu neke gradjevine itd.

Dopuna: 18 Sep 2011 14:47

Kad klincu sad kazem rezultat za pet minuta bez pisanja, on se uneredi, misli da sam zadatak vec resavao, ili da koristim magiju.

offline
  • Pridružio: 22 Apr 2011
  • Poruke: 335
  • Gde živiš: Beograd

Da je sve podmiceno, itekako jeste.

Znanje ucenika zavisi od profesora, u velikoj meri.
Mislim da imam dobro znanje iz matematike (u poredjenju sa mojim drustvom iz ''kraja'' imam fenomenalno). Vec 3 godine me profesor obara na popravni, i hvala mu zbog toga, jer da nije, ne bih imao pojma. Sada se spremam za prijemni iz matematike. Ljudi mi se smeju kada im to kazem (sem ljudi koji idu samnom u skolu). Ali oni ne shvataju da ja na popravnom moram da znam sve.A sa druge strane i ja bih se sam sebi smejao.Neki zavrsavaju sa cetvorkama, peticama, a nemaju pojma.Al nije ni vazno. Ogromne su razlike od profesora do profesora. Valjda sam ubo poentu. Very Happy

Jos nesto. Smile
Drugar je pre desetak dana upisao fakultet.
Drugi upisni rok, jer je pao na popravni.
Zavrsio je GSP na vracaru.
Kada je pao na popravni isprao mi je mozak pricama kako je on sad pao na popravni jer je njegova skola teska, i kako ce sad seljaci, koji su isli u lake skole njemu da uzmu mesto na fakultetu jer imaju po 40 poena.
Okej, nisam uspeo da mu objasnim da je malo pobrkao loncice ni posle par dana ubedjivanja.
Spremao se za prijemni iz matematike.
Imao je 10 peona na prijemnom.
Par dana posle toga radili smo neke zadatke on i ja, i ja resim da mu zadam najprostiju kvadratnu jednacinu.

x^2 -2x + 3 = 0

Seti se on da tu ima neka formula, i kaze brate moras da mi das i formulu.
Napisem mu ja i formulu. I onda sam se zgranuo. Pita on mene, brate a jel treba da ubacim u formulu ove brojeve ispred x, ili ove iznad x(misleci na stepene).

Neko ko je zavrsio srednju skolu, ne zna da rasi kvadratnu(pa kako je onda zavrsio?).
Okej, kao, zaboravio je, davno je bila druga godina.
Ali on je par dana pre toga izasao na pijemni iz matematike, ne znajuci kvadratnu jednacinu.
Nisam mogao da verujem.
Upao je preko veze, uzeo je mesto nekom ko bi taj fakultet mozda zavrsio.
Znam da ga on sigurno nece zavrsiti.


Ja malo razvezao, i otisao u off. Very Happy
Al sto kaze Nikola, iznervirah se.
A sta mi povodom ovoga da radimo?
Tuzna prica Srbije.

offline
  • vagabundo :)
  • Pridružio: 12 Jan 2011
  • Poruke: 1409
  • Gde živiš: Somewhere in the middle of nowhere :D

NeZnamPojma ::Voleo bih da cujem misljenja ove generacije ( nadam se da ima bar nekoliko na forumu) a i misljenja starijih forumasa.
Posto znam da se stariji zale da ni moja generacija nema(a nije ni imala) nikakvo znanje u odnosu na njihovo.


nastavnike je uglavnom briga dal mi znamo ili ne znamo , on je dosao tu da ispredaje lekciju i sto pre ode ili mozda nije u stanju da nam prenese znanje
kad je zamoljen da ponovi kaze necu ili da ga zafrkavamo ili cak i da izvucemo iz konteksta ono sto nam je nejasno i sami razjasnimo to ( pa da mozemo sami da shvatimo ne bismo trazili pomoc )
druga stvar je kako to da neki ucenici koji nemaju pojma na kraju imaju visoke ocene?! Kontrolni se obicno lose uradi pa se ponavlja ili jednostavno ostane takva losa ocena u dnevniku tada na red dolazi usmeno odgovaranje , nastavnik da laku lekciju , nabubas napamet par recenica i eto ti 5ica koja ti popravlja dosadasnju slabu ocenu , zatim tu je ulizivanje ( blejanje na bezvrednim sekcijama,sedenje u prvoj klupi , ono ''Jaoj nastavnice sto ste lepi danas, ta majica vam super stoji'' a u sebi umirete od smeha)

offline
  • Pridružio: 25 Apr 2006
  • Poruke: 322

Veliki su problem učenici koji prosto memorišu podatke, znaju iz istorije svaki mogući datum, svako mesto u Srbiji i Indoneziji. Na primer, na pitanje "odredi razlike između toga i toga" izdeklamuju jedno, pa izdeklamuju drugo, identično kao u knjizi, bez obzira na to da li u tim opsima ima i sličnosti! I za to dobiju pohvalu od strane nastavnika. Oni koji zastanu da razmisle, formulišu odgovor u mislima, smisle neki svoj redosled izlaganja, preskoče neku manje važnu činjenicu budu ismevani od strane drugih učenika.
Zbog toga svi prelaze na takav način učenja. Meni je srednja škola zbog toga umalo ubila svaku mogućnost zaključivanja i razmišljanja. Pretpostavljam da je slična situacija i u osnovnim školama. Trebalo mi je vremena da se vratim pravilnom načinu učenja, ali mislim da sam uspela.

offline
  • vagabundo :)
  • Pridružio: 12 Jan 2011
  • Poruke: 1409
  • Gde živiš: Somewhere in the middle of nowhere :D

Mila_90 ::Veliki su problem učenici koji prosto memorišu podatke, znaju iz istorije svaki mogući datum, svako mesto u Srbiji i Indoneziji. Na primer, na pitanje "odredi razlike između toga i toga" izdeklamuju jedno, pa izdeklamuju drugo, identično kao u knjizi, bez obzira na to da li u tim opsima ima i sličnosti! I za to dobiju pohvalu od strane nastavnika. Oni koji zastanu da razmisle, formulišu odgovor u mislima, smisle neki svoj redosled izlaganja, preskoče neku manje važnu činjenicu budu ismevani od strane drugih učenika.
Zbog toga svi prelaze na takav način učenja. Meni je srednja škola zbog toga umalo ubila svaku mogućnost zaključivanja i razmišljanja. Pretpostavljam da je slična situacija i u osnovnim školama. Trebalo mi je vremena da se vratim pravilnom načinu učenja, ali mislim da sam uspela.


da, neki nastavnici traze da tacno nabubas svaku definiciju , rec i da im samo kazes, potpuno nebitno dal ti to razumes
dok ja imam jednog nastavnika koji ceni to dal si razumeo
npr. izveo mene nastavnik fizike na tablu a ja bas nista nisam ucila i ispituje on mene , ja znam sve da objasnim jer sam pratila na casu al nznm da kazem definicije tacno .
Dobila sam 4+ i posto sam imala + kod njega u svesci to je bila 5ica :)

offline
  • Pridružio: 12 Okt 2010
  • Poruke: 10904

nije tako!
Znanje osnovaca je uvek isto!
Samo sto to neki ispoljavaju manje, a neki vise.
Danas, mladi su brzopleti, uvek jure negde, zato sto su tako vaspitavani, a pri tom jurenju prave greske.
Ja, na prijemnom, na primer nisam uradio povrsinu kocke,a uradio sam najtezi zadatak...zato mi je profesorka sad i lupila 4 iz matematike, zato sto sam, budala, stavio 5/2 = 1 GUZ - Glavom U Zid
nema to veze sa znanjem
mada, priznajem, ima neverovatno glupih osoba, ali toga je bilo uvek i uvek ce biti Wink

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1191 korisnika na forumu :: 37 registrovanih, 11 sakrivenih i 1143 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: amaterSRB, Andrija357, aramis s, Buzdovan, Denaya, Dimitrise93, dragoljub11987, FOX, Georgius, ikan, Istman, ivica976, Karla, kjkszpj, kunktator, kybonacci, ladro, M1los, Milometer, Mixelotti, nemkea71, Pakito93, panzerwaffe, pein, RJ, royst33, sasa76, Shinobi, Sirius, slonic_tonic, solic, Srle993, stegonosa, Tvrtko I, vathra, vukovi, |_MeD_|